Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond wassen na loops?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 2

hond wassen na loops?

Ongelezen bericht door Romy_ »

Mijn hond is nu 14 dagen loops.. Dus ze moet eigenlijk nog 1 week.

Ze bloed niet meer en is volgens mij ook niet meer vruchtbaar. Ze plast weer 1x per wandeling ipv 200x.

Kan ik haar nu al wassen om de geur eraf te krijgen of blijft dit nog echt een week?

Ik heb namelijk continu een hond voor de deur zitten die ook tegen mijn deur aan plast.. Tijdens het wandelen is dit erg vervelend omdat ik die hond dus de hele tijd van haar af moet halen en Lotte vind het ook niet leuk. Ze blaft hem niet weg maar gaat heel onderdanig klein liggen en piepen.

Afbeelding

-.-
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Re: hond wassen na loops?

Ongelezen bericht door Nerazi »

Weet je niet wie de eigenaar van de hond is? Anders zou ik gewoon de dierenambulance bellen en hem oplaten halen.
Romy_
Zeer actief

Jawel.. ik wil er niet teveel over kwijt :P Maar hij loopt altijd los.. zijn baasjes hebben tegen andere mensen gezegd "dan schop je hem maar gewoon, doen wij ook altijd". Hij is bang voor mensen en normaal niet te vangen (nu denk ik wel ivm loopsheid).. Ik vind het zielig.. als hij moet worden opgehaald wordt het hondje misschien weer de dupe en krijgt een pak slaag. En ik heb gehoord dat iemand anders tegen die baasjes geklaagd heeft en dat die 80 man van het kamp voor de deur hadden staan.. Ik durf niet te gaan klagen :P

Maar wassen heeft dus nog geen zin?
Romy_
Zeer actief

Nog een loopsheid vraagje..

Gisteren heb ik haar gedragen en op schoot gehad. Daardoor had ik witte vlekken op m'n broek en jas.

Is dit normaal bij loopsheid? Nadat ze gestopt zijn met bloeden? Of even naar de DA voor de zekerheid?

Ik lees dat dit vlak voor de loopsheid kan zijn, maar ik lees ook iets over vaginitis en dat je daar antibiotica voor moet krijgen. Iemand ervaring?
sternentänzerin
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Even kijken hoor, je zegt dat ze twee weken loops is en in deze periode 'gebloed' heeft en nu niet meer?

Als ik naar het verloop van loopsheid kijk houd je plusmin 21 dagen aan voor de complete loopsheid.
Tussen dag 10 en 18 wordt aangehouden als beste dagen om te dekken.

Als ze nu wit afscheidt kan het nog gewone afscheiding zijn maar het kan ook zijn dat er idd sprake is van een beginnende ontsteking.
Overleg met de DA zou ik sowieso even hebben, dat kan nooit kwaad en liever 1 keer te veel dan te weinig.

Over de reu die je nu achter haar aan hebt lopen daar kun je gewoon weinig aan doen. De geur blijft ook na het wassen gewoon aan d'r 'plakken' zoals ook hierboven al gezegd. Dus een 'schopje' om hem even aan de kant te werken is gewoonweg het effectiefst als je geen andere mogelijkheden hebt.
...; We will never surrender Winston Churchill
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Tara schreef:
Romy_ schreef:Nog een loopsheid vraagje..

Gisteren heb ik haar gedragen en op schoot gehad. Daardoor had ik witte vlekken op m'n broek en jas.

Is dit normaal bij loopsheid? Nadat ze gestopt zijn met bloeden? Of even naar de DA voor de zekerheid?

Ik lees dat dit vlak voor de loopsheid kan zijn, maar ik lees ook iets over vaginitis en dat je daar antibiotica voor moet krijgen. Iemand ervaring?
Geen zorg, het is doorzichtige uitvloeiing, dat vlekt altijd een beetje. Maar met een vochtig doekje of in de was gaat dat wel weer weg.
Hoort er allemaal bij. :wink:
Dit dus. Niks aan de hand.

Correct me if i'm worong, maar volgens mij krijgen honden zelden tijdens de loopsheid een bm ontsteking, meestal erna.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Romy_
Zeer actief

Ik heb even de dierenarts gebeld nog net.

De witte afscheiding 2 weken in de gaten houden, als het dikker of gelig wordt moet ik even gaan (of als ze ziek/sloom etc wordt)

En het wassen had inderdaad geen zin dacht ze. Misschien de No love spray van Baephar proberen.

Bedankt in ieder geval allemaal voor de reacties! Deze week nog voorzichtig zijn dus.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Hou je er wel rekening mee dat er evengoed gedekt kan worden ondanks die no love spray?
En de kans dat je meisje juist nu vruchtbaar is is best aanwezig.

Dit hoort er nu eenmaal allemaal mij, nog even volhouden dus :wink:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hier was het hek pas van de dam toen Norah na 9 dagen stopte met bloeden. Toen was Kay echt niet meer bij Norah te houden. Gelukkig was dat bij Norah maar kort (een dag of 3 /4) Ik zou er rekening mee houden dat ze nu juist op haar 'beste' dagen zit en juist misschien wel extra lekker ruikt en dan heeft wassen inderdaad geen zin.
Afbeelding
ingrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooiker.

Ongelezen bericht door ingrid »

Vervelend die hond steeds voor je deur.Kun je hem niet wegjagen door hem met een plantenspuit flink nat te maken?
ingrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooiker.

Ongelezen bericht door ingrid »

Vervelend die hond steeds voor je deur.Kun je hem niet wegjagen door hem met een plantenspuit flink nat te maken?
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Op zulke momenten is het fijn een eigen reu te hebben, ik weet precies hoe de vlag ervoor hangt bij Misty op basis van Shadow zijn gedrag.
Die ruikt zeker nog wel even erg lekker, dus nog even volhouden.
Romy_
Zeer actief

Gisteren heeft hij een uur of 4 voor de deur gezeten. Blaffen en janken , tegen de deur op springen. 's Avonds waren we weg, maar toen we terugkwamen zat hij er weer (nog steeds?). Mijn vriend heeft hem weggejaagd en heb ik toch nog even kunnen wandelen.

Vanmorgen was hij er weer halverwege mijn ronde en heb ik haar naar huis gedragen. Ze draait de hele tijd weg van hem en wilt wel spelen , maar piept als hij wilt rijden. Mij lijkt dat ze dan niet wilt.. anders gaan ze toch juist klaar staan?

Vandaag even langs dierenwinkel en misschien de no love spray kopen -.-

Ik moet ook continu de tussendeuren dichthouden nu anders krijg je dit:
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Ik had toen mijn honden nog loops werden ook zo'n losloop reu hier in het park.
Ik nam altijd een extra riem mee en bond hem vast aan een boom zodat ik gewoon mijn ronde kon doen en met het verlaten van het park liet ik hem weer los.
Het baasje bellen had geen nut want 5 minuten later liep hij er weer.
Groetjes Patries
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”