Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een hond die veel poept en veel winden laat ?
Moderator: moderatorteam
-
Pakdebal
een hond die veel poept en veel winden laat ?
.
wat is er dan aan de hand , als een hond bij elk rondje moet poepen, en veel winden laat ,
ze krijgt 's avonds speciebonen met wat vlees-blikje, en in de ochtend brokken ( 2 maal per dag )
mijn hond leefde van brokken , maar deed het " maar " 2 maal per dag , dat is normaler
hoeveel keer poepen jullie honden , of hoort dit bij de leeftijd , ze is 10 ?
wat is er dan aan de hand , als een hond bij elk rondje moet poepen, en veel winden laat ,
ze krijgt 's avonds speciebonen met wat vlees-blikje, en in de ochtend brokken ( 2 maal per dag )
mijn hond leefde van brokken , maar deed het " maar " 2 maal per dag , dat is normaler
hoeveel keer poepen jullie honden , of hoort dit bij de leeftijd , ze is 10 ?
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 01 sep 2013 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
lets have fun
Re: een hond die veel poept en veel winden laat ?
Wat vind de eigenaar van ce hond ervan?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Tja, de sperziebonen zorgen wel voor voldoende gas. 

-
Pakdebal
die vindt ook dat winden laten wel erg veel , maar ik wil even jullie meninglets have fun schreef:Wat vind de eigenaar van ce hond ervan?
moet ze er mee naar de dierenarts?
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Die van mij laten geen windjes, iig niet op dagelijkse basis, zo eens in de paar weken of zo en ontlasten ongeveer 1 keer per dag
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
Pakdebal
dacht ik ook , dat meer poepen dus ook ?thom schreef:Tja, de sperziebonen zorgen wel voor voldoende gas.
-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als de hond verder niks mankeert en er gezond uit ziet zou ik niet weten wat je bij de dierenarts doet behalve zijn rekening spekken.
Zou eerder andere brokken of ander blikvoer of vers voeren en kijken hoe het dan gaat.
Zou eerder andere brokken of ander blikvoer of vers voeren en kijken hoe het dan gaat.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Mijn mening gaf ik al hierboven.Pakdebal schreef:die vindt ook dat winden laten wel erg veel , maar ik wil even jullie meninglets have fun schreef:Wat vind de eigenaar van ce hond ervan?
Als ik mijn hond brokken geef, poept ze vaak en meer. Sinds KVV is dat prima geregeld. En door sperziebonen krijg je nu eenmaal meer gasvorming, dus meer winden.

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
-
Corneliana
- Zeer actief
blik en brokken vervangen door 2x vers. en bonen een keer vervangen door worteltjes of iets anders zachts.
toen ik bij Sky de brokken verving door smuldier was dat oeverloze gepoep en geruft al snel over.
keurig 1x per dag en hij stonk zelf ook niet.
toen ik bij Sky de brokken verving door smuldier was dat oeverloze gepoep en geruft al snel over.
- labje
- Zeer actief
Waarom die worteltjes of iets anders zachts?Corneliana schreef:blik en brokken vervangen door 2x vers. en bonen een keer vervangen door worteltjes of iets anders zachts.

-
Pakdebal
ik vind dat ze wel meer hijgt , net of ze " teveel gegeten" heeft , je kent dat gevoel wel .Joey.K schreef:Als de hond verder niks mankeert en er gezond uit ziet zou ik niet weten wat je bij de dierenarts doet behalve zijn rekening spekken.
maar ze eet ook opvallend veel gras of wil dat eten , ik laat het niet toe , omdat ik weet dat dat niet verteert
-
lets have fun
Dat lijkt me wat overdreven.Pakdebal schreef:die vindt ook dat winden laten wel erg veel , maar ik wil even jullie meninglets have fun schreef:Wat vind de eigenaar van ce hond ervan?
moet ze er mee naar de dierenarts?
Verder zou ik erop vertrouwen dat de eigenaar wel op de hond let en er voor zorgt.
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Gras wordt gewoon weer uitgepoept hoor.
Hier krijgen ze alleen maar KVV,
en poepen 1x perdag een klein poepje.
En laten geen winden.
Hier krijgen ze alleen maar KVV,
en poepen 1x perdag een klein poepje.
En laten geen winden.

-
Pakdebal
Jullie zweren altijd bij dat KVV , maar dat is echt niet een " probleem-oplosser " , ik vind dat meer een manier van persoonlijke voedingthom schreef:. Sinds KVV is dat prima geregeld. En door sperziebonen krijg je nu eenmaal meer gasvorming, dus meer winden.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 01 sep 2013 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Joey.K
- Zeer actief
Pakdebal schreef:ik vind dat ze wel meer hijgt , net of ze " teveel gegeten" heeft , je kent dat gevoel wel .Joey.K schreef:Als de hond verder niks mankeert en er gezond uit ziet zou ik niet weten wat je bij de dierenarts doet behalve zijn rekening spekken.
Zou eerder andere brokken of ander blikvoer of vers voeren en kijken hoe het dan gaat.![]()
maar ze eet ook opvallend veel gras of wil dat eten , ik laat het niet toe , omdat ik weet dat dat niet verteert
Ik zou als eigenaar zijnde mijn hond eens iets anders te eten geven. Om deze reden zijn wij overgestapt op kvv met onze vorige hond.
Die bleef poepen, er kwam bijna meer uit dan erin ging.
Maar zou het bij de eigenaar neer leggen. Dan kan die bepalen of het dierenarts waardig is.
- **Nancy**
- Zeer actief
Als ik nu mijn honden brok ga geven,zekers te weten dat ze dan veel meer gaan poepen.
Daar zitten veel dingen in die een hond niet nodig heeft,en dus weer uitpoept.
Bij kvv nemen ze veel meer op,en komt er aan de andere kant dus minder uit.
Hoe simpel wil je het hebben?
Daar zitten veel dingen in die een hond niet nodig heeft,en dus weer uitpoept.
Bij kvv nemen ze veel meer op,en komt er aan de andere kant dus minder uit.
Hoe simpel wil je het hebben?

-
Pakdebal
.

echt niet , soms moet je de draden er achter zien hangen.**Nancy** schreef:Gras wordt gewoon weer uitgepoept hoor.
- labje
- Zeer actief
Nah, persoonlijke voeding zou ik het niet willen noemenPakdebal schreef:Jullie zweren altijd bij dat KVV , maar dat is echt niet een " probleem-oplosser " , ik vind dat meer een manier van persoonlijke voedingthom schreef:. Sinds KVV is dat prima geregeld. En door sperziebonen krijg je nu eenmaal meer gasvorming, dus meer winden.
Zoek eens op kvv en laat je verrassen door de problemen die werden verminderd/opgelost
Overigens vroeg ik je welk merk brokken je logee krijgt, het ene merk geeft meer afvalprodukten dan het andere

- **Nancy**
- Zeer actief
Hier vinden ze gras gewoon lekker,dus eten ze daar van,
en dat vind ik later gewoon weer terug in hun poepje hoor.
Ik kan ook precies zien of we getraind hebben,want dan zit er meer gras in
en dat vind ik later gewoon weer terug in hun poepje hoor.
Ik kan ook precies zien of we getraind hebben,want dan zit er meer gras in

-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Voor bijna elke hond is er een geschikte kvv, dus voer op maat. Dus persoonlijke voeding.Pakdebal schreef:Jullie zweren altijd bij dat KVV , maar dat is echt niet een " probleem-oplosser " , ik vind dat meer een manier van persoonlijke voedingthom schreef:. Sinds KVV is dat prima geregeld. En door sperziebonen krijg je nu eenmaal meer gasvorming, dus meer winden.
Als ik lees wat deze hond te eten krijgt kan het zomaar wel een "probleem-oplosser" zijn.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
-
Pakdebal
dat ga ik ook nu met haar overleggen , maar ik weet zeker dat ze geen KVV-type isJoey.K schreef: Ik zou als eigenaar zijnde mijn hond eens iets anders te eten geven. Om deze reden zijn wij overgestapt op kvv met onze vorige hond.
Die bleef poepen, er kwam bijna meer uit dan erin ging.
Maar zou het bij de eigenaar neer leggen. Dan kan die bepalen of het dierenarts waardig is.
de hond is een oude dame , maar als je verkeerd voert is dat zo jammer, dus ik ga het bespreken, wilde even back-up van jullie hebben
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat is het anders vaak wel als er problemen met de spijsvertering zijn.Pakdebal schreef: dat KVV , maar dat is echt niet een " probleem-oplosser "
als je hond het goed doet op brokken zie ik weinig reden om hem over te zetten, maar veel poepen en winderigheid doet voor mij toch wel denken aan wat probleempjes met de spijsvertering en dan is de eerste stap om eens naar het voer te kijken.
ik zou haar trouwens wel gewoon gras laten eten, dat deed rita ook heel erg toen haar buik nog zo in de war was en dat gras zorgde er voor dat haar ontlasting steviger werd, hoe raar dat ook mag klinken.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- hewi
- Zeer actief
Als Leo brokken krijgt poept hij 3 a 4x per dag...met smorgens brok savonds kvv 2x en dan ook nog mooi stevig
ipv die eeuwige diarree die hij had, voor mij wel goede probleemoplosser dus.
Ik denk zelf dat de boontjes de oorzaak zijn maar als de eigenaar dat wil tja...ik zou er niet
mee naar de dierenarts gaan maar goed dat moet ieder voor zich weten.
ipv die eeuwige diarree die hij had, voor mij wel goede probleemoplosser dus.
Ik denk zelf dat de boontjes de oorzaak zijn maar als de eigenaar dat wil tja...ik zou er niet
mee naar de dierenarts gaan maar goed dat moet ieder voor zich weten.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Komt door de brokken.
Er zit graan in wat ze niet verteren.
Daarom schijten ze zoveel.
Er zit graan in wat ze niet verteren.
Daarom schijten ze zoveel.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
Waarom laat je dit niet aan de eigenaar van de hond over?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
Marion.
Als je nu zelf niet zo'n leuke ontlasting hebt, misschien wel diarree, denk je dan niet ook gelijk aan wat je gegeten hebt?
Edit. Mijn honden poepen doorgaans 1x per dag. Op rauwe botten. Krijgen ze junkfood, dan poepen ze gore kledderdrollen de volgende dag.
Edit. Mijn honden poepen doorgaans 1x per dag. Op rauwe botten. Krijgen ze junkfood, dan poepen ze gore kledderdrollen de volgende dag.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Scheten laten doen ze alleen als ze een penslap op hebben, verder zo goed als nooit.
Ze poepen hier max 1 x per dag en soms om de dag.
Ze krijgen Lotgering (KVV) en in het weekend BARF
Ze poepen hier max 1 x per dag en soms om de dag.
Ze krijgen Lotgering (KVV) en in het weekend BARF

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Wat denk je van het schoonpoetsen van de darmen?Pakdebal schreef:
Hier mogen ze gewoon gras vreten hoor, het komt er vanzelf weer uit...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Pakdebal schreef:Jullie zweren altijd bij dat KVV , maar dat is echt niet een " probleem-oplosser " , ik vind dat meer een manier van persoonlijke voedingthom schreef:. Sinds KVV is dat prima geregeld. En door sperziebonen krijg je nu eenmaal meer gasvorming, dus meer winden.
In veel gevallen is het wel een probleemoplosser hoor.
Al was het alleen maar dat de hoeveelheid ontlasting drastisch vermindert.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10

[/url]