Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tay is geen pup meer, serieuze trainingen - update 10/6

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Tay is geen pup meer, serieuze trainingen - update 10/6

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Sinds 3 weken mogen wij ook een klein beetje trainen op de club. Lekker positief wat dingen opbouwen. Ik ben er erg blij mee dat we nu al mochten komen, want het is toch wel erg fijn om nu al wat hulp te krijgen en Tay leert razendsnel. We staan maximaal 10 minuutjes op het veld, maar het aantal oefeningen gaat toch wel snel. Hij vindt het allemaal super leuk! De zit, hier en om (om de stoel als voorbereiding voor later) gaan al zonder lokken met mijn hand. De hier is zelfs erg makkelijk, want zodra ik wegloop wil hij alleen maar achter mij aan. Volgen doet hij ook erg makkelijk een aantal passen en gisteren moest ik zelfs al iets sneller gaan lopen. Na het trainen mag hij elke keer nog even bij het veld blijven kijken en zelfs het schieten boeit hem dan niet.

Heerlijk zo'n fijn pupje :I:
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 10 jun 2014 13:49, 4 keer totaal gewijzigd.
TessaThomas
Zeer actief

Re: Voor de 5e keer Puppentraining

Op woensdagavond is het altijd een stuk drukker op de club. Op zondag zijn wij de 1e die het veld op gaan en lopen we dus alleen, op woensdag lopen er altijd meerdere honden. Degene die mij traint dacht dat Tay wel goed genoeg op mij gericht was om gewoon los op het veld te lopen en daar had ze helemaal gelijk in. Hij is zo druk met mij bezig, dat hij niet eens doorheeft wat er nog meer gebeurt. Ja, hij kijkt een keer, maar richt zich meteen weer op mij. Tot we bijna klaar waren en er een bal gegooid werd op een paar meter afstand. Tay dacht dat die hond voor hem kwam, dus huppelde er vrolijk op af. Maar gelukkig werkt dat baasgerichte dan ook, want ik kon hem laten stoppen en terugroepen.

Het commando 'om' zit er nu al heel goed in en hij vindt het super leuk. Ook het volgen is iedereen enthousiast over, hij loopt al super goed mee. Alleen heb ik moeite met mijn hand op de goede positie houden, ik haal die hand te veel naar voren en naar me toe. Dus huiswerk voor de baas ipv voor de hond. ;) Gisteren hebben we een begin gemaakt met 'aan de voet', dat pakt hij ook goed op, alleen op het moment dat ik het snoepje wissel gaat hij achter me zitten. Ik ben dus te langzaam met wisselen :LOL:

Ze willen mijn vriend gaan gebruiken voor het manwerk, dus hij mag binnenkort met de ervaren honden aan de slag. Even kijken of zijn sleutelbeen/schouder het trekt.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Klinkt super!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Klinkt allemaal heel erg goed !

En waar trainen jullie nu ?
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat leuk zeg, dat hij het allemaal al zo goed doet! :ok:
TessaThomas
Zeer actief

CharlesvdBerkt schreef:Klinkt allemaal heel erg goed !

Pijnacker, bij de rest van de familie ;) Kom binnenkort weer keertje bij jullie buurten! Tenminste trainen jullie nog in Schiedam?
CharlesvdBerkt
Zeer actief

TessaThomas schreef:
CharlesvdBerkt schreef:Klinkt allemaal heel erg goed !

Pijnacker, bij de rest van de familie ;) Kom binnenkort weer keertje bij jullie buurten! Tenminste trainen jullie nog in Schiedam?
Pijnacker dat is dan kringgroep Phoenix

Wij trainen nog steeds in Schiedam (en in Utrecht)
je bent altijd welkom. En als het al snel is - volgende week zijn we er niet. Weer wedstrijd :-)
TessaThomas
Zeer actief

Ja, die wedstrijd weet ik :D Dorine vroeg al of we ook kwamen kijken ;)
TessaThomas
Zeer actief

Zo even een update. :D Speuren gaat super goed, ondertussen nog maar om de 3 passen voer en al gewoon lopen ipv stampen. Gisteren nam hij het bochtje dat ik na het 1e spoor naar het 2e spoor toe had gelopen ook bijna helemaal. Het enige nadeel van de zondag is, is dat hij na het speuren met appel wat moe is. Dus woensdags gaat alles veel makkelijker, zondags heeft hij soms wat moeite om erbij te blijven of hij snapt ineens iets niet meer. Maar toch is iedereen enorm tevreden! Gisteren hebben we hem ook even gemeten, om hem te laten wennen. Hij vond het maar raar :D

Tay met trainen gisteren. Eerst voor roepen en vervolgens om de stoel wat hij even niet meer snapte.
http://youtu.be/77CYIDaCtoo

En deze moet eigk in volledig scherm, stukje aan de voet
http://youtu.be/5XCldsq6QqY

En weer ver weg, maar stukje volgen
http://youtu.be/diRcJNCeRFg
TessaThomas
Zeer actief

Re: Voor de 5e keer Puppentraining - update 20/10

En weer een update.

Op het moment is meneer verschrikkelijk aan het puberen. Eerst ging het met speuren wat minder, hij vond het leuker om met 100km/h over het spoor heen te gaan en voer hoefde hij ook niet. Nu was het vorige week al beter en gisteren liep hij keurig zijn 2 sporen uit. Rustig, netjes voetstap voor voetstap en hij volgde zelfs mijn gelopen pad van spoor 1 naar spoor 2.

Met appel was hij verschrikkelijk. Hij is wel vaker iets afgeleid, maar dan had ik hem snel weer geconcentreerd en als hij eenmaal loopt, doet hij alles heel fijn. Gisteren dus niet, er was geen beginnen aan. Dus simpel gehouden, zodat ik zelf ook niet gefrustreerd raakt.

Manwerk deed hij nu voor de 3e keer en hij schijnt netjes te bijten. Goed vast en fel zat. En hij was sneller dan de pakwerker dacht 1 keer, die zwiepte de rol heen en weer en Tay had hem al te pakken. Jammer genoeg krijg ik er spierpijn van, het wordt toch al wel een flinke reu die je tegenhoudt :D Mijn vriend zijn ze aan het opleiden tot pakwerker, dus die mocht daarna nog met Tay zijn moeder stoeien.

Heerlijk ventje is het toch, mijn kleine puberpup.
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Re: Voor de 5e keer Puppentraining - update 15/12

Dat puberen gaat ook wel weer over :LOL:
en die concentratie is echt de leeftijd hoor.

Het is ook een heel leuk hondje
TessaThomas
Zeer actief

Nou, of het trainen gaat snel over :LOL: Hij heeft me gewoon expres getackeld!
TessaThomas
Zeer actief

En zo is het geen puppentraining meer... Gisteren werd hij één jaar en zijn we alweer een tijdje aan het bijten. Sinds de zomertijd ingegaan is zelfs beide trainingsdagen. Speuren gaat met ups en downs. Tegenwoordig lopen we al een U vorm, of in ieder geval twee hoeken in het spoor. De hoeken loopt hij vanaf de eerste keer al heel makkelijk, maar zo af en toe wil hij na de 1e hoek geen rechte strek meer. Gisteren dus ook. Dus daarna nog een lange rechte strek uitgelopen en toen ging het weer goed. Beetje hulp en goed opletten op mijn lijnbehandeling.
Appel gaat echt heel fijn de laatste tijd. De oefeningen komen er steeds beter in en hij is gewoon geconcentreerd vanaf het moment dat we het veld oplopen.

Met bijten moest hij voor het eerst in het verstek aanblaffen, wat eigenlijk beter ging dan buiten het verstek. Hij blaft goed, maar wil nog wel eens achteruit kruipen als het te lang duurt, kijken of de pakwerker dan gaat bewegen. Nu probeerde hij het één keer, maar ging snel weer naar voren. Daarna ook lossen terwijl de pakwerker de mouw aanhield. Ik had verwacht dat dat nog wel eens lastig kon worden, maar gewoon lossen, netjes zitten, helemaal stil en daarna weer goed bijten. Hij had het spelletje gewoon heel snel door. Zelfs de pakwerker al twee passen achteruit gezet, de 1e twee keer kwam Tay mee, daarna bleef hij keurig zitten.

Heerlijk dat trainen zo!
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen
Aantal honden: 1

Re: Tay is geen pup meer, serieuze trainingen - update 28/4

Ongelezen bericht door Mutt »

Klinkt al een fijne hond om mee bezig te zijn!
Wat een leuk onderschrift trouwens.
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: Tay is geen pup meer, serieuze trainingen - update 28/4

Ongelezen bericht door malinois »

Goedzo! :E:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TessaThomas
Zeer actief

Re: Tay is geen pup meer, serieuze trainingen - update 10/6

Toch weer een update. We zijn 6 trainingen geleden overgestapt op een andere methode met het manwerk. Meer gericht op de aanpak in het appel, dus richting de obedience. In die 6 trainingen zijn we enorm vooruit gegaan, tenminste we zijn een paar stappen terug gegaan in het bijten, waardoor we meer aandacht aan het appel hebben gegeven. Ik kan nu volgend het veld op komen, waarbij hij bij mijn clickerwoord op de pakwerker af mag. Na het winnen laat ik hem lossen en kan ik voor driekwart een cirkel lopen, waarvan het laatste gedeelte op de pakwerker af en het 1e gedeelte vlak langs de mouw. Mijn trainster heeft hem ook vast, ik aan de gewone schakel die niet op slip staat en zij met een lange lijn aan het tuig.

Het is afwachten hoe het verder gaat, maar voor nu ben ik enorm enthousiast. :D Ik zal morgen eens kijken of ik een filmpje kan laten maken!
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”