Wat hebben jullie allemaal bij je als je gaat trainen?
Moderator: moderatorteam
** Angela ** schreef:Wij hebben geen extra vak over in de kar, daar gaat nu nog de hond van een clubgenoot in. Straks is die van Moya ( 4 vaks WT metall )
een bal met een magneet in. Dan zit er ook een magneet in je jas en kun je dus zo de bal "plakken" aan je jas.Sita schreef:
Wat zijn magneet ballen? Heb geen idee wat ik mij daarbij voor moet stellen.
Sita schreef:Dat is handig! Mooi trainingsjasje is dat ook. Ziet er niet zo lomp uit als veel van die dingen.
Zo'n jas met zakken aan de achterkant lijkt me handig voor de beloningen. Ik ga even zoeken.maart schreef:Sita schreef:Dat is handig! Mooi trainingsjasje is dat ook. Ziet er niet zo lomp uit als veel van die dingen.
het is maar wat je handig noemt.
Ik vind het totaal niet mijn manier van werken, de beloning is bij mij nooit in zicht. De honden worden beloond voor aandacht naar mij toe, niet voor aandacht naar een bal toe.
Maar dat is elk zijn eigen manier van werken en trainen, wat voor de persoon het beste werkt.
De jassen zijn idd wel erg handig, die vormen van jassen heb je bij verschillende merken (euro joe, K9, gappay...)
Ik zou de bal ook zo plaatsen dat hij niet in zicht is. Als je ze die zo positioneert dat de hond daarop fixeert ipv op jou, lijkt mij dat erg lastig afbouwen. Als ik al zie hoe lastig het soms is om handhulpen af te bouwen, is dat een nog grotere uitdaging. Maar als je zo wilt trainen is het een handig hulpmiddel.maart schreef:Sita schreef:Dat is handig! Mooi trainingsjasje is dat ook. Ziet er niet zo lomp uit als veel van die dingen.
het is maar wat je handig noemt.
Ik vind het totaal niet mijn manier van werken, de beloning is bij mij nooit in zicht. De honden worden beloond voor aandacht naar mij toe, niet voor aandacht naar een bal toe.
Maar dat is elk zijn eigen manier van werken en trainen, wat voor de persoon het beste werkt.
De jassen zijn idd wel erg handig, die vormen van jassen heb je bij verschillende merken (euro joe, K9, gappay...)
Dan is je herinnering helemaal juistmaart schreef: Bij Euro Joe hebben ze een ander systeem, ook met magneten maar je kunt wel de positie vrij kiezen. (meen ik mij toch te herinneren).