Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bo loopt weer mank na 'sliding'

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Kaatje1983
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër
Aantal honden: 1

Bo loopt weer mank na 'sliding'

Ongelezen bericht door Kaatje1983 »

Bo (een bijna 9 jarige Engelse stafford teef) is vorig jaar september geopereerd aan een gescheurde kruisband links achter. Revalidatie verliep heel stroef met veel tegenslagen en terugvallen. We zijn naar hydrotherapie gegaan en daarna ging het langzaam beter. O.a. Door de langzame revalidatie heeft zich inmiddels ook wat artrose ontwikkeld.

2 maanden geleden is Bo geopereerd aan 2 tumoren en omdat ze toch onder narcose was heb ik voor de zekerheid een foto laten maken van d'r heup en knieën. Verbazingwekkend genoeg zag het er qua artrose goed uit en ook beide knieën zagen er top uit en voelde helemaal prima.

Nadat de tumoren waren verwijderd kreeg ik mijn oude Bo weer terug. Vrolijk, speels, 3 wandelingen van een half uur per dag op haar initiatief en weer fulltime met de uitlaatservice mee.

Helaas maakte mevrouw vanochtend een sliding in het natte gras waardoor ze links voor even mankte. Na haar gecheckt te hebben leek er niks aan de hand. Ze heeft de hele wandeling vrolijk met d'r honden vrienden gespeeld en ook thuis liep ze goed. Totdat ik haar een paar uur later kwam halen om naar t bos te gaan. Ze stond op en liep gelijk mank, raar maar waar, links achter. Sjokken doet ze op 4 poten met d'r kont omhoog zeg maar, redelijk wijdbeens. Sneller lopen doet ze op 3 poten met linksachter opgetrokken. Uitschudden doet ze dan wel weer op links achter maar als ze gaat zitten zie ik dat ze weer 1 knie optrekt. Ik had gelukkig nog rimadyl liggen dus dat heb ik haar gegeven maar twijfel nu toch wat te doen.

Ik kijk sowieso even hoe het morgen gaat maar het weekend komt eraan en neig er wel naar om morgen maar meteen naar de dierenarts te gaan. Heb niet het idee dat haar kunstkruisband geknapt is maar er zit iets niet goed.

Iemand tips? Ervaringen?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Bo loopt weer mank na 'sliding'

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou idd langs de DA gaan, heup kan ook uit de kom zijn.
Sterkte!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Ik zou het een paar dagen aankijken en als je het niet vertrouwd naar de da.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
toen ik een knie ongeval had, voelde ik eerst geen pijn, dat verklaart het weer spelen met anderen honden van jouw hond ,
maar
pas daarna kon ik niet meer lopen , en was er een blessure aan mijn knie

ik zou nu zeker even naar de dierenarts gaan
Kaatje1983
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaatje1983 »

Vanochtend ging het gelukkig een stuk beter met Bo. Ze loopt weer op 4 poten, ze trok zelfs een klein sprintje. Ik vind haar nog wel stroef lopen en heb haar gisteren pijnstillers gegeven dus wil niet te vroeg juichen. Ik bel zo sowieso de DA even voor extra rimadyl tijdens het weekend voor het geval dat...
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Het kan een blessure zijn natuurlijk, maar ook gewoon flinke spierpijn.
Ik zou inderdaad bellen om te overleggen en eventueel extra pijnstillers. Maar ik zou het verder aankijken tot na het weekend.

Beterschap met je meisje!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”