Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup UK?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Pup UK?

Ongelezen bericht door Shima »

Een van onze pups gaat naar de UK. Wat entingen betreft is alles duidelijk en geregeld, aar het vervoer nog niet. Hebben jullie ervaring met pups die naar de UK gaan? De baasjes willen het liefst vliegen zodat de reistijd het kortst is voor de pup, maar zijn ook bereid met de auto te komen. Dit is wat ze mij schreef en ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn:
. I have spoken to various airlines and none will fly the dog into the UK without me going through an agent, which is going to cost around £1,000.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Re: Pup UK?

Ongelezen bericht door Tulp »

De meeste die ik ken worden inderdaad opgehaald.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Tulp schreef:De meeste die ik ken worden inderdaad opgehaald.
Per auto of vliegtuig? Deze baasjes willen dus eigenlijk met het vliegtuig naar Nederland komen en dan met de pup terug.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Klopt als je wil vliegen naar Engeland moet het via een pet-carrier dus dat is erg duur . Wij hebben net afgelopen weekend twee puppen naar Engeland laten gaan en die zijn gewoon door hun baasjes met de auto opgehaald en over drie weken gaat er nog eentje met een petcarrier maar dan over de weg en die pup brengen wij naar Brive , de vaste route van de vervoerder vanuit Spanje, en zij nemen haar dan mee naar de nieuwe eigenaar en dat kost 300 euro en voor dat geld kunnen de baasjes niet heen en weer komen want zij zouden per trein komen en dat duurt veel langer en is veel kostbaarder, plus dat ze in Parijs van Noord naar Zuid zouden moeten om van station te wisselen wat niet handig is als je de taal niet spreekt ;-)

Zelf zou ik ten alle tijden kiezen voor vervoer per (eigen) auto en dan de oversteek Calais- Dover of met de trein via de tunnel.
Sandra
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

ik heb het andersom gedaan, 2x 'n pup uit Engeland gehaald, met de auto door de tunnel.

Je hebt met eigen vervoer, alle tijd om onderweg te stoppen, de nieuwe eigenaren kunnen , als ze de pup bij jou ophalen, gelijk de andere honden ook zien. Het ligt er natuurlijk aan waar ze vandaan komen, maar anders is rijden naar vliegveld, inchecken en vliegen en weer terug ook tijdrovend.
Nadeel is dat de pup rabiës moet hebben ( maar dat is met vliegen ook) en dan niet met 8 weken mee kan, tenzij dat ook alweer veranderd is.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Hamilton schreef:ik heb het andersom gedaan, 2x 'n pup uit Engeland gehaald, met de auto door de tunnel.

Je hebt met eigen vervoer, alle tijd om onderweg te stoppen, de nieuwe eigenaren kunnen , als ze de pup bij jou ophalen, gelijk de andere honden ook zien. Het ligt er natuurlijk aan waar ze vandaan komen, maar anders is rijden naar vliegveld, inchecken en vliegen en weer terug ook tijdrovend.
Nadeel is dat de pup rabiës moet hebben ( maar dat is met vliegen ook) en dan niet met 8 weken mee kan, tenzij dat ook alweer veranderd is.
Correct Rabiës moet nog steeds met 3 maanden en zal ze volgende week krijgen, daarna 3 weken wachten voor ze mag reizen.
Het nieuwe baasje is al twee keer op bezoek geweest; een keer voor de dekking had plaatsgevonden en een keer toen de pup bijna 11 weken was. :wink:

Ik verwacht inderdaad dat ze besluiten met de auto te komen. Ik wist niet dat je zelfs een pet carrier moet gebruiken als je zelf de pup ophaalt. :U:
monicake
Actief
Mijn ras(sen): Australische Labradoodle

Ongelezen bericht door monicake »

Het hoeft niet altijd met een petcarier maar je kan de hond ook mee laten reizen met je eigen vlucht , het punt is alleen dat niet alle maatschappijen dit doen en je moet ver van te voren ( ik dacht een uur of 4) op het vliegveld zijn om de hond daar alsnog na te laten lopen en dan pas in te checken. maar ook dat scheelt per maatschappij. juist voor de uk zou ik inderdaad de auto kiezen want in tijd win je niet zoveel maar in kosten wel.
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou met de auto door de tunnel gaan, daar kun je je hondje ook gewoon bij je houden in de auto.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
empyree
Zeer actief
Contacteer:

monicake schreef:Het hoeft niet altijd met een petcarier maar je kan de hond ook mee laten reizen met je eigen vlucht , het punt is alleen dat niet alle maatschappijen dit doen en je moet ver van te voren ( ik dacht een uur of 4) op het vliegveld zijn om de hond daar alsnog na te laten lopen en dan pas in te checken. maar ook dat scheelt per maatschappij. juist voor de uk zou ik inderdaad de auto kiezen want in tijd win je niet zoveel maar in kosten wel.

Nee, je MOET voor een hond/cat een pet-carrier gebruiken als je hem met het vliegtuig wil meenemen, ook als je zelf ook vliegt !! Mijn vriendin die in Engeland woont is nu bezig om een vlucht te regelen voor haar newfoundlander-pup vanuit Italië en voor haar is de enige optie om via Amsterdam te vliegen zodat ze van Amsterdam met de auto naar Engeland kan reizen omdat ze anders die Pet carrier zou moeten gebruiken ! Het is dat ze niemand kan vinden die met haar mee kan reizen anders zou ze helemaal met de auto gaan en hadde wij ons pupje ook met haar meegeven om de kossten te dekken voor haar trip.
Sandra
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Gelukkig kan het nu allemaal wat makkelijker :ok:
eind november 2011 reed mijn vriendin vanuit Engeland naar Amsterdam, vloog vervolgens naar Stockholm om de pup op te halen, vloog terug naar Amsterdam en heeft de pup bij ons achter gelaten tot nà 1 januari 2012, toen heeft ze hem opgehaald en mee genomen naar Engeland ( met de auto door de tunnel)
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
monicake
Actief
Mijn ras(sen): Australische Labradoodle

Ongelezen bericht door monicake »

pff wat een ghedoe allemaal met de uk , het is al beter geworden maar het kan nog wel iets aangescherpt worden
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
renee-uk
Zeer actief

nou van rond de 7 maanden wachttijd naar drie weken vind ik toch echt al een hele verbetering ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
empyree
Zeer actief
Contacteer:

Ja Renee-UK, nu kunne pupjes na 15 weken naar Engeland en dat is toch wel heel prettig ! We hebben vanaf 1994 pups naar Engeland verkocht en in eerste instantie konden ze op 9 maanden naar Engeland omdat ze toen 6 maanden na de rabies aanhielden en later werd het veranderd naar 6 maanden na de bloedtest dus kwam er nog een maand bij maar nu is het nog maar 3 weken na de rabies-enting dus dat is heerlijk en een verbetering voor de pups en hun nieuwe baasjes !! Dat et dan niet per vliegtuig kan is jammer maar geen onoverkomelijk probleem want Amsterdam en Brussel of Parijs is allemaal goed te rijden om dan per auto voort te zetten.
Hoewel..............afgelopen weekend zat het één van onze pupkopers niet mee ;-(
Zij kwamen vrijdag per auto vanuit noord-Engeland en zouden in de buurt van¨Parijs in een B&B overnachten en dan zaterdag tegen 15 uur hun pup hier ophalen en dan terugrijden naar de B&B en daar weer overnachten en dan zondag naar huis.......
Helaas liep het anders, op vrijdag autopech in Normandie, hotel gezocht en zaterdagmiddag eindelijk een huurauto en naar ons toegereden en ze kwamen hier om 23.30 aan, na een snelle kop thee en een biertje door naar het door mijn in allerijl gereserveerde hotel in de buurt waar ze eigenlijk om 23uur verwacht werden en van gezamelijk eten kwam dus ook niks. Patés en brood meegegeven zodat ze nog wat konden eten op hun kamer. Zondagochtend om 6uur hier om de pup op te halen en terug richting gestrande auto in de hoop dat deze gerepareerd zou zijn. Niet dus maar ze konden er wel mee naar de feryy en zouden daar van Green Flag (engelse anwb) een andere huurauto krijgen. Afspraak dat die daar klaar zou staan was niet in orde en ze moesten daar nog 4 uur wachten voor de auto er was ! Daarna richting huis en uiteindelijk waren ze laat maandagmiddag weer thuis !!!!!!!!!!!

Niet echt zoals gepland ;-(

Daarentegen ging het broertje een stuk beter, zijn baasje was hier zondagavond om 19 uur en we hebben gezamelijk kunnen eten en de volgende ochtend om 8.30 is hij hier vertrokken en maandag avond om 23uur was hij thuis op Isle of Wight. Het kan dus wel goed gaan !
Sandra
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

zeg maar dat ze lid worden van de aa dan, die geeft een betere service dan green flag ;)
Afbeelding

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

de pups van mij die naar engeland zijn gegaan zijn gehaald met de auto via de kanaaltunnel.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Shima schreef:
Tulp schreef:De meeste die ik ken worden inderdaad opgehaald.
Per auto of vliegtuig? Deze baasjes willen dus eigenlijk met het vliegtuig naar Nederland komen en dan met de pup terug.
Ik bedoelde inderdaad per auto.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Dit weekend is onze jongedame naar de UK vertrokken. De eigenaren zijn eerst twee maal op bezoek geweest en gistermorgen was het zo ver. Ze hebben besloten haar met de auto op te halen en de reis is prima verlopen. De kennismaking met hun andere hond (kruising Duitser) ging perfect. De eerste Shiloh Shepherd in de UK is een feit. Nu "geduldig" wachten tot ze foto's gaan sturen :engel:

Vanmorgen is de laatste pup opgehaald door haar baasjes en meegenomen naar Frankrijk. Zij gaat bij twee Zwitserse Witte Herders wonen.
Dit is een foto van gistermorgen direct na de lange regenbui. Hier zijn ze nog redelijk schoon. :wink: Skye (links) woont in de UK, Lili (midden) zal nu ongeveer thuis aangekomen zijn in Frankrijk en Tessa (rechts) blijft gezellig bij ons.

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

je had toch al een pup naar de uk geexporteerd?

wel erg leuk dat ze zo internationaal gaan :ok:
Afbeelding

Shima
Zeer actief
Contacteer:

Nee, dit is de eerste. Er was wel eerder belangstelling van iemand uit de UK, maar die deed nogal wazig dus dat hebben we niet doorgezet. :wink:
renee-uk
Zeer actief

Shima schreef:Nee, dit is de eerste. Er was wel eerder belangstelling van iemand uit de UK, maar die deed nogal wazig dus dat hebben we niet doorgezet. :wink:
oh ik had begrepen dat dat hondje daar al een jaar of wat zat :?
nou ja, leuk in elk geval dat er nou wel eentje hier is :ok:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:wat doet zo'n pet carrier dan wat de baasjes niet zouden kunnen? en welke extra veiligheid biedt dat (voor engeland dan) :scratch: ?
de hond handlen naar en uit het vliegtuig
waarom? geen idee maar het is verplicht dus ontkom je er niet aan :U:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:
renee-uk schreef:
Inge O schreef:wat doet zo'n pet carrier dan wat de baasjes niet zouden kunnen? en welke extra veiligheid biedt dat (voor engeland dan) :scratch: ?
'daarom' is voor mij nooit goed genoeg, ik vraag me dan altijd af hoe en wie zo'n maatregel in het leven is/heeft geroepen :oeps: .
het engelse gouvernment
als er in belgie wetten komen die je niet begrijpt of waar je het niet mee eens bent neem ik aan dat je je daar -waarschijnlijk wel onder protest- ook bij neerlegt.
je begint zo weinig in je eentje tegen een regering he ;)
Afbeelding

Shima
Zeer actief
Contacteer:

Ik vermoed dat geld ook een rol speelt ;-)
renee-uk
Zeer actief

Shima schreef:Ik vermoed dat geld ook een rol speelt ;-)
misschien is het wel een verkapte manier van werkverschaffing, wie zal het zeggen ;)
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Pup UK?

Ongelezen bericht door crutz »

renee-uk schreef:
Inge O schreef:
renee-uk schreef:
'daarom' is voor mij nooit goed genoeg, ik vraag me dan altijd af hoe en wie zo'n maatregel in het leven is/heeft geroepen :oeps: .
het engelse gouvernment
als er in belgie wetten komen die je niet begrijpt of waar je het niet mee eens bent neem ik aan dat je je daar -waarschijnlijk wel onder protest- ook bij neerlegt.
je begint zo weinig in je eentje tegen een regering he ;)
Niet alleen regering, veel luchtvaartmaatschappijen verplichten tegenwoordig ook al een tussenpersoon/broker/pet carrier.

Dus ook naar veel andere landen is het een verplichting tegenwoordig.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”