Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare reactie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nath
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder
Aantal honden: 2

Rare reactie?

Ongelezen bericht door Nath »

Hallo,

Ik heb nog niet veel geplaatst sinds ik op het forum aangemeld ben, maar ik lees wel graag dagelijks mee :lol1: ik weet dat jullie allemaal graag jullie ongezouten mening geven en daar ben ik dus nu benieuwd naar bij het volgende..

Ik woon in een buitengebied op een boerderij, aan een openbare weg die veel als wandelpad gebruikt wordt. Om het terrein hebben wij een stevig hek geplaatst, waardoor wij de honden makkelijk buiten los kunnen hebben. En dat doe ik dus ook als ik thuis ben.
Mijn hond (mechelse herder) vind dit echt zijn terrein en vind dat ie dit ook moet "verdedigen" dat betekend blaffen als er iemand voor het hek gaat staan, en blaffen als er honden langs komen.
Nu komt het voor (en vandaag 4x achter elkaar!) dat mensen die hier hun hond uitlaten, hun hond op ons hek af laten vliegen en uit laten vallen tegen mijn hond. Die hier uiteraard niet van gediend is dus je begrijpt wat een kabaal hier mee gepaard gaat...
Nu vind ik dit vrij asociaal, denk ik houd je hond even bij je, ik loop met mijn hond ook regelmatig langs terreinen waar honden achter het hek blaffen en zorg dan altijd dat ik hem even bij me hou en zo rustig door loop.
Maar deze mensen schijnen het normaal te vinden of kijken zelfs mijn hond kwaad aan..
Nu krijg ik hier de zenuwen van want wil niet dat het een keer mis gaat :blauwoog:
Maar moet IK dan mijn hond binnen houden omdat die mensen hun hond niet onder appel houden? Komt bij dat honden hier officieel niet eens los mogen lopen ivm vee etc..
Wie is hier nu de aso? Ik omdat mijn hond blaft op eigen terrein of zij omdat ze hem niet bij zich houden?
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Re: Rare reactie?

Ongelezen bericht door Laura84 »

Het is een beetje geven en nemen. Op het moment als ik ergens langsloop waar ik weet dat er honden achter een hek zitten hou ik die van mij bij me maar het is meer iets van de normen en waarden wat een hondeneigenaar heeft. Denk niet dat het te maken heeft me aso zijn de ja of de nee
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Euhm...ik hou mijn honden ook altijd bij me als we langs een erf lopen.

Ik zou mijn honden niet binnen gaan houden door deze voorbijgangers. Als jij er de zenuwen van krijgt zou ik als ik jou was een praatje gaan maken bij het hek. T zijn vast vaak dezelfde passanten en misschien willen ze meewerken :ok:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Woon in een buitengebied, tussen de boerderijen.
Heb dus ook veel met erfhonden te maken.
Nu vind ik het volkomen normaal dat als we die passeren, ik mijn honden bij me houd, alhoewel ze wel altijd reageren op ze aanblaffende honden.
Maar dat is dan mijn 'probleem'.
Dit gezegd hebbende; ik vind het wel vervelend dat de honden in de gelegenheid zijn zo dicht bij de weg te komen...
Wiel
Sigrid1182
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Australian cattle dog

Ongelezen bericht door Sigrid1182 »

Ik zou mn hond bij me houden als ik er langs moet lopen, omdat ik niet wil dat ze agressief gedragen tegen andere honden...

Sommige mensen denken er niet eens over na.....

Soms kan een praatje maken met de mensen, als ze vaak langskomen, zoals sarah5 zegt, een goed idee zijn...

Ik zou overgens te veel geblaf ed ook niet accepteren van mn hond.....

Hij mag verdedigen als ze op mn erf komen, niet daarbuiten...mag wel waarschuwen, bij voorbij lopen van mensen /honden, maar wel in t redelijke....overgens
Laatst gewijzigd door Sigrid1182 op 14 aug 2013 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Jo matte ticht by jo sels blieuwe......dat libbet it best.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik houd mijn honden bij me. Aan de andere kant vind ik het wel vervelend als honden als een dolle langs de afrastering blaffend heen en weer rennen. Zeker als dat vlak bij het wandelpad is.
Ik zou als ik jou was dus niet de hond binnen houden, maar wel proberen die tertitoriumdrang er wat uit te krijgen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

flamme schreef:Ik houd mijn honden bij me. Aan de andere kant vind ik het wel vervelend als honden als een dolle langs de afrastering blaffend heen en weer rennen. Zeker als dat vlak bij het wandelpad is.
Ik zou als ik jou was dus niet de hond binnen houden, maar wel proberen die tertitoriumdrang er wat uit te krijgen.
Zo denk ik er ook over :ok:

Ik kan mijn honden rustig houden, maar het constante felle "gescheld" van de erfhonden vind ik geen feestje :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Woon ook in het buitengebied en kom dagelijks langs boerderijen met erfhonden. Sommige daarvan gaan volledig uit hun plaat en dat vind ik best irritant, maar goed dat is mijn probleem. Mijn honden mogen daar in ieder geval niks mee. Niet terug blaffen en ook niet uitdagen. Gewoon niks behalve doorlopen.
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Ik probeer altijd zo ver mogelijk van de hekken weg te blijven, een reageert zeer fel op honden die tekeer gaan. Heb ze ook nooit los op plekken waar het te verwachten is.
Normaal vind ik het dat de voorbij gaande honden aan de lijn zijn als ze reageren en los mogen als ze ze totaal negeren en doorlopen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zou mijn hond niet bij me houden. Ze loopt langs het hek en laat zich wegblaffen. Ik zie niet in waarom ik voor andermans erfhonden achter het hek, die van mij aan de lijn moet houden, want die honden blaffen tóch wel en zien niet of er een touw tussen hond en baas hangt, of niet.

Nu moet ik zeggen dat die van mij niet 'op het hek afvliegt' zoals je zelf aangeeft. Als er achter een hek een hond staat te blaffen, hobbelt ze gauw door.

Vooral als mensen dagelijks meerdere malen langs komen, en hun hond een 'persoonlijke fete' met die van jou hebben, dan lijkt het me wel vervelend dat je 4 keer per dag een aanvaring hebt. Die mensen zou je er op kunnen aanspreken. Als het niet helpt, kun je misschien tijdelijk een stroomdraadje voor je hek plaatsen, als je de materialen beschikbaar hebt. Dan hebben die honden uit de buurt dat wel gauw afgeleerd.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Wij hebben een stuk grond naast ons pand waar een hek omheen staat en daar laten we de honden wel eens een plas doen, vooral 's ochtends vroeg of 's avonds voor het slapengaan. Het is niet alleen van ons en overdag wordt het terrein meestal gebruikt en komen we er alleen om in de auto te stappen.

Maar als we er met de honden zijn, beschouwen die dat ook als hun terrein en willen altijd blaffen naar passerende honden. We zijn dat steeds meer gaan corrigeren en nu blaffen ze bijna niet meer. Enkel nog een kefje, iig geen gebrul. Maar de enige manier om ze wel zover te krijgen, is als er een hond op het hek afstormt en woest gaat blaffen. Meestal zijn die gewoon aangelijnd maar de stoep is langs het hek dus lopen mensen erg dichtbij. Veel mensen weten nu wel dat we daar soms zitten en lopen al naar de overkant. Maar soms weet iemand het niet en schrikt zich dan meestal een hoedje. Ik neem het niemand kwalijk eigenlijk, zo zijn honden nu eenmaal. Onze honden houden we tegen dus die komen dan niet bij het hek in de buurt. Ik vind het wel vervelend als mensen hun eigen hond niet corrigeren maar dat moeten ze verder zelf weten.

Honden reageren nu eenmaal soms erg fel op honden achter hekken, de mijne wel. Ik kan het niet echt iemand kwalijk nemen, als ze de hond maar weer bij zich roepen. Boos kijkende mensen maak ik korte metten mee, die krijgen een hele vrolijke 'Goeiemorgen, is het niet heerlijk weer vandaag?'. Echt asociaal vind ik het dus niet, tenzij iemand zijn hond door laat gaan en niet terug roept. Ze kunnen elkaar door zo'n hek heen verwonden, dus pas daar mee op. Wij zijn er dus altijd bij als ze op het terrein lopen, jullie niet, neem ik aan? Dan zou ik er wel voor zorgen dat je het hek dichtmaakt met kippengaas oid, zodat niemand gewond raakt. Je zou ook zo'n waakhondenbord op kunnen hangen, je mag gewoon je hond je erf laten bewaken natuurlijk, misschien dat men dan iets minder fronst. Ik zou me er iig niet aan ergeren als mensen dat asociaal vinden want jij doet niks verkeerds natuurlijk.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

flamme schreef:Ik houd mijn honden bij me. Aan de andere kant vind ik het wel vervelend als honden als een dolle langs de afrastering blaffend heen en weer rennen. Zeker als dat vlak bij het wandelpad is.
Wij wonen ook in een buitengebied en ons huis grenst ook aan een wandelpad. En ook onze hond gaat tekeer tegen voorbijlopende honden. Aangelijnd of niet, dat maakt niet uit. Ontzettend irritant, want die mensen hebben gewoon het recht om daar met de hond te lopen. Wij zijn dan ook nog steeds bezig om dat eruit te trainen.

Omgekeerd hou ik mijn honden bij mij in zo'n situatie, maar van die meerennende en blaffende honden word ik ook niet vrolijk langs het wandelpad. Stel dat zo'n hond wel uitbreekt, dan heb je de poppen aan het dansen als je pech hebt.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Als de hond zo op jou hond achter het hek aan komt stormen vind ik het ook domd van die mensen dat gebeurd je 1 keer misschien maar niet 4 keer.
Als mensen gewoon langs lopen en het is een wandel pad ja dan heb je gewoon peg en zou ik proberen de hond minder waaks te laten zijn of er nog een ke meer naar hek er bij zetten meer van het pad af
Afbeelding
Soepie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Soepie »

Volgens mij heeft dit inderdaad niet zo veel met asociaal gedrag te maken van jou kant.
Het is jullie erf en daar mag je toch je eigen honden laten lopen?

Je geeft aan dat de andere honden daar gewoon aangelijnd moeten zijn, daar zou ik denk ik dan de mensen die dat niet doen wel op aanspreken. Als ze dat al wel netjes hebben en de honden gaan dan nog tegen elkaar te keer dan is dat vervelend, maar ik denk dat het enige dat je daaraan kan doen is inderdaad het territorium gedrag proberen te verminderen.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

mijn honden zitten ook achter een hek dat langs de weg loopt. Zij blaffen ook als er ander honden vlak langs het hek lopen. Veel honden eigenaren lopen daarom aan de andere kant van de weg (is een groenstrook dus dat is ook veel logischer). Echter onze achterburen (zit nog 1 huis tussen) vinden het nodig dat hun hond wel langs dat hek loopt en lieten hem dan ook bewust uitvallen naar mijn honden. (soms zelfs opgejut door hun zoon).

Hier heeft deze hond 1 ding van geleerd, namelijk dat zodra hij onze honden ziet ze moet aanvallen. En dat doet hij dan ook. Als wij elkaar toevallig tegen komen met uitlaten dan kan zijn baas hem amper houden.

Ik zou de mensen die dit doen er dus wel op aanspreken. (hoewel ik uit ervaring weet dat je daar wel wat overredingskracht voor nodig hebt). Mijn ervaring is dat de honden echt een hekel aan elkaar gaan krijgen.
Afbeelding
gevni havanezers
Nath
Actief

Ik vind het dus ook juist zo vervelend dat mijn hond zo gefrustreerd wordt. Zit daar helemaal niet op te wachten, ik leer hem juist niet onnodig te blaffen tegen wandelaars fietsers etc. Tegen honden naja denk ik dan, als het bij gewoon beetje blaffen blijft prima maar niet dat opgefokte gedoe

Maar door dit soort pesterijen wordt hij opgefokt en gaat weer tegen alles tekeer, hij is alleen buiten als er iemand thuis is en met dit lekkere weer ook s avonds, dan zit ik binnen maar wel met zicht op het hek. Hij rent trouwens ook niet heel stuk mee we hebben een toegangshek voor de auto zeg maar met links en rechts tuin waar hij niet in mag/gaat. En als ik buiten ben en ik zie honden gewoon langslopen of mensen die moeite doen de hond mee te nemen dan roep ik hem terug (en dan komt hij ook) meeste ken je dan ook wel van gezicht, er is ook een hond die er niet langs durft als ie blaft (wat ik dan wel weer een logische reactie vind) en dan roep ik hem ook terug als ik het zie..
Mensen hoeven ook van mij niet aan te lijnen als de hond maar niet voor het hek gaat staan etteren, dan denk ik ja moet ik mijn hond nu terug roepen terwijl hij zo getreiterd wordt?

Maargoed ik zal eerst een netjes proberen te praten idd, sinds gister dus iemand met een duitser die blijkbaar drie keer per dag langs loopt en dit doet dus zal haar eens aanspreken als ik het weer zie. T waren overigens gister 4 verschillende honden :ugh: en anders idd een stroomdraadje..

Ik zou iig bang zijn dat mijn hond gewond zou raken en hem dus niet eens durven te laten gaan, net als dat ik nu niet rustig zit stel dat ze elkaar pakken door t hek heen? Zit toch niemand op te wachten :schrik:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Het verhaal heeft twee kanten vind ik. Nee, mijn honden zouden niet mogen blaffen en rellen langs het hek dus zou ik ze aanlijnen. Aan de andere kant lokt jouw hond wel een reactie uit. We hebben hier een tuin waar ik achterlangs loop met de honden als ik ze uitlaat en elke dag staat daar een Herder tegen de schutting op om te blaffen zodra we langs lopen. Ik heb heel vriendelijke honden maar mijn reu werd met de dag chagrijniger. En toen hij de Herder eens tegenkwam toen die werd uitgelaten wilde hij er wel gehakt van maken :oeps: Nu moet hij dus z'n hond aan een prikband en slipketting hebben om hem te kunnen houden en ik moet mijn reu naar de andere kant van de straat slepen als we ze tegenkomen. Dat is gewoon lastig en was niet nodig als zij dat blaffen onder controle hadden gehouden.
Nath
Actief

Maeve schreef:Het verhaal heeft twee kanten vind ik. Nee, mijn honden zouden niet mogen blaffen en rellen langs het hek dus zou ik ze aanlijnen. Aan de andere kant lokt jouw hond wel een reactie uit. We hebben hier een tuin waar ik achterlangs loop met de honden als ik ze uitlaat en elke dag staat daar een Herder tegen de schutting op om te blaffen zodra we langs lopen. Ik heb heel vriendelijke honden maar mijn reu werd met de dag chagrijniger. En toen hij de Herder eens tegenkwam toen die werd uitgelaten wilde hij er wel gehakt van maken :oeps: Nu moet hij dus z'n hond aan een prikband en slipketting hebben om hem te kunnen houden en ik moet mijn reu naar de andere kant van de straat slepen als we ze tegenkomen. Dat is gewoon lastig en was niet nodig als zij dat blaffen onder controle hadden gehouden.
Natuurlijk heeft t twee kanten, snap idd dat hij een reactie uit lokt, maarja tis meer een waarschuwing van weg wezen bij mijn hek? Normaal gesproken dan hij gaat pas zo tekeer als de andere hond uitvalt. Maar snap ook niet altijd de reactie van andere honden, sommige gaan vrolijk kwispelend ervoor staan van he wat doe jij nou? :Q: denk ik tis toch duidelijk dat je er niet in de buurt moet komen haha

Tsja het is erg dubbel, ben er gewoon niet blij mee heb hem nu ook binnen en laat hem voorlopig maar weer even alleen buiten als ik zelf ook buiten ben om het weer een beetje in te dammen.
Nath
Actief

Inge O schreef:
Nath schreef: Ik zou iig bang zijn dat mijn hond gewond zou raken en hem dus niet eens durven te laten gaan, net als dat ik nu niet rustig zit stel dat ze elkaar pakken door t hek heen? Zit toch niemand op te wachten :schrik:
maar hoe zou dat dan moeten gebeuren, zijn de openingen in het hek zo groot dan?

ik heb hier net dezelfde situatie dus ik begrijp je frustratie perfect, alleen heb ik niet één maar zes honden :oeps: .
ranetje schreef:maar het constante felle "gescheld" van de erfhonden vind ik geen feestje :?
flamme schreef: maar wel proberen die territoriumdrang er wat uit te krijgen.
ikzelf vind het ook drie keer niks en gezien het hier de laatste tijd wat uit de hand begon te lopen (onder crunch haar aanvoerderschap) ben ik de duimschroeven gaan aandraaien maar 'territoriumdrang eruit krijgen' bestaat dus niet, het enige wat kan is symptoombestrijding en het resultaat is dus nu dat de honden niks meer doen, ze liggen de hele dag te niksen en wat voor zich uit te staren want het enige wat ze willen mogen ze dus niet, naar hun gevoel - echt sneu :( .

hoe ze zich gedragen valt voor mij zelfs bijna onder 'learned helplessness' :( .

T is gewoon een hek met spijlen zeg maar, niet waar een hele kop doorheen kan maar toch..

Had de laatste tijd ook alweer de duimschroeven wat aan gedraaid, en merk dat hij dan juist wat relaxter is lekker ligt te slapen buiten, ipv constant allert te moeten zijn..
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Nath schreef: Maar moet IK dan mijn hond binnen houden omdat die mensen hun hond niet onder appel houden? Komt bij dat honden hier officieel niet eens los mogen lopen ivm vee etc..
Wie is hier nu de aso? Ik omdat mijn hond blaft op eigen terrein of zij omdat ze hem niet bij zich houden?

als ik zo'n huis met die waakhonden langsliep, dacht ik altijd .. " die hebben wat te verbergen " .. " daar mag je niet zomaar in huis komen, waarom niet ? " ....

dus je kan het ook andersom afvragen .. waarom zijn ze zo , jouw honden aan het hek ? .. :denken:

mag niemand naar binnen kijken , wat hebben jullie dan te verbergen ?. :denken:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Pakdebal schreef:
Nath schreef: Maar moet IK dan mijn hond binnen houden omdat die mensen hun hond niet onder appel houden? Komt bij dat honden hier officieel niet eens los mogen lopen ivm vee etc..

als ik zo'n huis met die waakhonden langsliep, dacht ik altijd .. " die hebben wat te verbergen " .. " daar mag je niet zomaar in huis komen, waarom niet ? " ....

dus je kan het ook andersom afvragen .. waarom zijn ze zo , jouw honden aan het hek ? .. :denken:

briljant gevonden :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Pakdebal schreef:

Kan je nagaan wat er bij het koningshuis gaande is.
Daar staan gewapende militairen bij het hek...
Wiel
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nath schreef:
Maeve schreef:Het verhaal heeft twee kanten vind ik. Nee, mijn honden zouden niet mogen blaffen en rellen langs het hek dus zou ik ze aanlijnen. Aan de andere kant lokt jouw hond wel een reactie uit. We hebben hier een tuin waar ik achterlangs loop met de honden als ik ze uitlaat en elke dag staat daar een Herder tegen de schutting op om te blaffen zodra we langs lopen. Ik heb heel vriendelijke honden maar mijn reu werd met de dag chagrijniger. En toen hij de Herder eens tegenkwam toen die werd uitgelaten wilde hij er wel gehakt van maken :oeps: Nu moet hij dus z'n hond aan een prikband en slipketting hebben om hem te kunnen houden en ik moet mijn reu naar de andere kant van de straat slepen als we ze tegenkomen. Dat is gewoon lastig en was niet nodig als zij dat blaffen onder controle hadden gehouden.
Natuurlijk heeft t twee kanten, snap idd dat hij een reactie uit lokt, maarja tis meer een waarschuwing van weg wezen bij mijn hek? Normaal gesproken dan hij gaat pas zo tekeer als de andere hond uitvalt. Maar snap ook niet altijd de reactie van andere honden, sommige gaan vrolijk kwispelend ervoor staan van he wat doe jij nou? :Q: denk ik tis toch duidelijk dat je er niet in de buurt moet komen haha

Tsja het is erg dubbel, ben er gewoon niet blij mee heb hem nu ook binnen en laat hem voorlopig maar weer even alleen buiten als ik zelf ook buiten ben om het weer een beetje in te dammen.
Dus hij blaft niet als honden aangelijnd langs lopen? Want dan vind ik het al anders. Maar goed, als iedereen er een gewoonte van maakt om hun honden contact te laten maken zal jij uiteindelijk toch de verstandigste moeten zijn, hoe dan ook :ugh: Want als het een keer mis gaat weet je wel wie ze de schuld in de schoenen gaan schuiven.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:

Waarom waken WAAKhonden... :LOL:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Tja het er helemaal uitkrijgen is mij ook niet gelukt. Het is nu wel binnen de perken zeg maar.
Alleen als die ene hond van de buren er aankomt gaan ze helemaal uit hun plaat. (is ook de enige hond waar ze het bij doen) Ze hoeven bij hen de voordeur maar te horen of ze rennen al naar buiten. Er wordt dan nog niet geblaft overigens dit doen ze nu pas als de hond echt voor het hek staat waar ze hem kunnen zien. (en dat kan alleen maar als hij op het terrein van onze andere buren staat dus niet langs de weg maar in hun tuin)
Afbeelding
gevni havanezers
Pakdebal

malinois schreef:
Pakdebal schreef:als ik zo'n huis met die waakhonden langsliep, dacht ik altijd .. " die hebben wat te verbergen " .. " daar mag je niet zomaar in huis komen, waarom niet ? " ....

bij mij is het niet nodig, want ik heb niets te bieden , ze mogen er zo in komen ,. :wink:

in een dorp is een gezin komen wonen , en de hele buurt vond het maar " verdacht " , dat ze een groot hek met waakhonden hadden ..
zij
hadden dat niet en de achterdeur was open , maar bij die mensen niet ..dus dachten ze , dat ze vast drugs hadden of zo .. :LOL:

nu On-topic.. mijn hond vond het ook maar niets als er een Duitse herder achter het hek ( gelukkig ) stond te blaffen naar hem,
terwijl wij ONSCHULDIG langs liepen .. !! . :hmmm:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Pakdebal schreef:
malinois schreef:
Pakdebal schreef:als ik zo'n huis met die waakhonden langsliep, dacht ik altijd .. " die hebben wat te verbergen " .. " daar mag je niet zomaar in huis komen, waarom niet ? " ....

bij mij is het niet nodig, want ik heb niets te bieden , ze mogen er zo in komen ,. :wink:

in een dorp is een gezin komen wonen , en de hele buurt vond het maar " verdacht " , dat ze een groot hek met waakhonden hadden ..
zij
hadden dat niet en de achterdeur was open , maar bij die mensen niet ..dus dachten ze , dat ze vast drugs hadden of zo .. :LOL:

nu On-topic.. mijn hond vond het ook maar niets als er een Duitse herder achter het hek ( gelukkig ) stond te blaffen naar hem,
was het minder erg geweest als er een labje had staan blaffen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

renee-uk schreef:
Pakdebal schreef: bij mij is het niet nodig, want ik heb niets te bieden , ze mogen er zo in komen ,. :wink:

zij

die heb ik nog niet zo meegemaakt , jij wel ?.. misschien wel, hoor, aangezien hij al bang was van die herders :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:
Pakdebal schreef: bij mij is het niet nodig, want ik heb niets te bieden , ze mogen er zo in komen ,. :wink:
in een dorp is een gezin komen wonen , en de hele buurt vond het maar " verdacht " , dat ze een groot hek met waakhonden hadden
zij hadden dat niet en de achterdeur was open , maar bij die mensen niet ..dus dachten ze , dat ze vast drugs hadden of zo .. :LOL:

die heb ik nog niet zo meegemaakt , jij wel ?.. misschien wel, hoor, aangezien hij al bang was van die herders :wink:
waarom zou een labje niet aan een hek kunnen staan blaffen?
zijn ook maar gewoon honden hoor, net als duitse herders ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

renee-uk schreef:
Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:
in een dorp is een gezin komen wonen , en de hele buurt vond het maar " verdacht " , dat ze een groot hek met waakhonden hadden
zij hadden dat niet en de achterdeur was open , maar bij die mensen niet ..dus dachten ze , dat ze vast drugs hadden of zo .. :LOL:

waarom zou een labje niet aan een hek kunnen staan blaffen?
zijn ook maar gewoon honden hoor, net als duitse herders ;)
is geen waakhond, zoals herders , net zoals een stabij blaft maar ook een gewone jachthond is

het is gewoon stom vervelend als er een herder bij het hek staat te blaffen , waar je langs MOET lopen .. :hmmm:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”