Ik heb nog niet veel geplaatst sinds ik op het forum aangemeld ben, maar ik lees wel graag dagelijks mee
Ik woon in een buitengebied op een boerderij, aan een openbare weg die veel als wandelpad gebruikt wordt. Om het terrein hebben wij een stevig hek geplaatst, waardoor wij de honden makkelijk buiten los kunnen hebben. En dat doe ik dus ook als ik thuis ben.
Mijn hond (mechelse herder) vind dit echt zijn terrein en vind dat ie dit ook moet "verdedigen" dat betekend blaffen als er iemand voor het hek gaat staan, en blaffen als er honden langs komen.
Nu komt het voor (en vandaag 4x achter elkaar!) dat mensen die hier hun hond uitlaten, hun hond op ons hek af laten vliegen en uit laten vallen tegen mijn hond. Die hier uiteraard niet van gediend is dus je begrijpt wat een kabaal hier mee gepaard gaat...
Nu vind ik dit vrij asociaal, denk ik houd je hond even bij je, ik loop met mijn hond ook regelmatig langs terreinen waar honden achter het hek blaffen en zorg dan altijd dat ik hem even bij me hou en zo rustig door loop.
Maar deze mensen schijnen het normaal te vinden of kijken zelfs mijn hond kwaad aan..
Nu krijg ik hier de zenuwen van want wil niet dat het een keer mis gaat
Maar moet IK dan mijn hond binnen houden omdat die mensen hun hond niet onder appel houden? Komt bij dat honden hier officieel niet eens los mogen lopen ivm vee etc..
Wie is hier nu de aso? Ik omdat mijn hond blaft op eigen terrein of zij omdat ze hem niet bij zich houden?