http://www.telegraaf.nl/buitenland/2179 ... men__.htmlMeisje en hond onafscheidelijk
SWANSEE -
Meghan Weingarth uit het Amerikaanse Suwanee heeft een hele bijzondere band met haar trouwe viervoeter LilyBelle. Niet alleen zijn de twee beste vrienden, de kruising tussen een Golden Retriever en een poedel zorgt er ook voor dat Meghan niets overkomt.
Het 7-jarige meisje heeft namelijk een allergie voor noten. Als Meghan iets met noten zou eten, kan ze overlijden aan een anafylactische shock. Maar met haar hond LilyBelle hoeft het meisje zich geen zorgen te maken. De hond kan met haar getrainde reukorgaan noten in voedsel opsporen. De hond steekt haar pootje omhoog als er gevaar dreigt.
Naast de allergie heeft Meghan ook de zeldzame en erfelijke aandoening Tubereuze Sclerose Complex. De ziekte kan leiden tot tumoren in de hersenen of kan autisme en epilepsie veroorzaken. Als het meisje iets zou overkomen, zal LilyBelle de aandacht trekken van de mensen die in haar buurt zijn.
Nooit laat LilyBelle het jonge meisje alleen. Moeder Jennifer vertelt: "Ze willen altijd bij elkaar zijn. Voordat LilyBelle er was, kon ik Meghan geen moment alleen laten. Nu kan ik tenminste schoonmaken en de was doen zonder me zorgen te maken."
Zucht, wat een schatjes. Zie ook het filmpje eronder, ze mag zelf kiezen welk snoepje ze wil, hahaha.

[/url]