Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hadden jullie wat gedaan?
Moderator: moderatorteam
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hadden jullie wat gedaan?
Ik zit nog steeds met het voorval in mijn maag.
2 week geleden zat ik op het hoofdstation in Groningen te wachten op de bus.
Het was warm, erg warm. Denk een graad of 27.
Een moeder stond met haar 2 kinderen(jongens) van rond de 6/7 jaar en hun stafford reu te wachten bij een bushalte in de volle zon.
Moeders stond stijf van de stress, dat was wel duidelijk en dit werd botgevierd op de hond.
Niet met slaan en schoppen, want dan had ik zeker weten wat gedaan.
Maar de hond MOEST zitten. Dit deed de hond, maar stond direct weer op om vervolgens weer keihard op de grond gedrukt worden.
Dan wel drukken, dan wel naast de ruggengraat te knijpen. Dit is zeker een kwartier lang door gegaan.
Ik denk dat het afvalt nogal warm was aan zijn bips en daarom niet wou zitten.
Hij was verder helemaal niet vervelend en bleef gewoon naast haar staan. Maar nee, hij MOEST zitten.
De hond gaf duidelijk signalen van ongenoegen af. Verstijven, stoppen met hijgen en verstijven in de kaken. Staart stil en soms tussen de poten.
En ook de jongens gingen niet bepaald zachtjes met de hond om. Op zijn kop hangen en zijn kop hard naar beneden drukken. Ook naast de ruggengraat knijpen om hem te laten zitten. Aan zijn staart trekken.
De hond liet het allemaal maar gelaten toe. Maar voor hoe lang??
Ik werd behoorlijk boos maar durfde niets.
Ik wou haar waarschuwen dat ze vooral zo door moest gaan, er komt een dag dat hij het niet meer pikt.
Maar de vrouw stond zo stijf van de stress dat ik het niet aandurfde...En het was druk op het station en wou geen scene veroorzaken.
Maar toch zit ik ermee in mijn maag en voel me schuldig. Tegenover de hond, maar ook tegenover de vrouw..
Hadden jullie ingegrepen?
2 week geleden zat ik op het hoofdstation in Groningen te wachten op de bus.
Het was warm, erg warm. Denk een graad of 27.
Een moeder stond met haar 2 kinderen(jongens) van rond de 6/7 jaar en hun stafford reu te wachten bij een bushalte in de volle zon.
Moeders stond stijf van de stress, dat was wel duidelijk en dit werd botgevierd op de hond.
Niet met slaan en schoppen, want dan had ik zeker weten wat gedaan.
Maar de hond MOEST zitten. Dit deed de hond, maar stond direct weer op om vervolgens weer keihard op de grond gedrukt worden.
Dan wel drukken, dan wel naast de ruggengraat te knijpen. Dit is zeker een kwartier lang door gegaan.
Ik denk dat het afvalt nogal warm was aan zijn bips en daarom niet wou zitten.
Hij was verder helemaal niet vervelend en bleef gewoon naast haar staan. Maar nee, hij MOEST zitten.
De hond gaf duidelijk signalen van ongenoegen af. Verstijven, stoppen met hijgen en verstijven in de kaken. Staart stil en soms tussen de poten.
En ook de jongens gingen niet bepaald zachtjes met de hond om. Op zijn kop hangen en zijn kop hard naar beneden drukken. Ook naast de ruggengraat knijpen om hem te laten zitten. Aan zijn staart trekken.
De hond liet het allemaal maar gelaten toe. Maar voor hoe lang??
Ik werd behoorlijk boos maar durfde niets.
Ik wou haar waarschuwen dat ze vooral zo door moest gaan, er komt een dag dat hij het niet meer pikt.
Maar de vrouw stond zo stijf van de stress dat ik het niet aandurfde...En het was druk op het station en wou geen scene veroorzaken.
Maar toch zit ik ermee in mijn maag en voel me schuldig. Tegenover de hond, maar ook tegenover de vrouw..
Hadden jullie ingegrepen?
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Hadden jullie wat gedaan?
Nee.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
Ehhh, nee...
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Ja, had wel gereageerd, maar omdat je zegt: "Ik werd behoorlijk boos maar durfde niets.", is het niet slim om zelf te reageren.
Was waarschijnlijk begonnen met een praatje over de hond, om wat ruimte te maken.
Was waarschijnlijk begonnen met een praatje over de hond, om wat ruimte te maken.
Wiel
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ligt aan mijn eigen bui.
Als ik denk dat het zin zou hebben zou ik de vrouw aangesproken hebben als in begrijpend en er dan proberen op in te spelen.
Als ik denk dat het zin zou hebben zou ik de vrouw aangesproken hebben als in begrijpend en er dan proberen op in te spelen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
alleen als het vanzelf gegaan was..
zo heb ik een keer tijdens het oversteken iemand die mij tegemoet kwam een enorme correctie zien geven aan zijn hond en voordat ik het wist had ik HEY! geroepen.. maar ondanks dat het misschien niet ok is zeg ik liever gewoon maar niets
zo heb ik een keer tijdens het oversteken iemand die mij tegemoet kwam een enorme correctie zien geven aan zijn hond en voordat ik het wist had ik HEY! geroepen.. maar ondanks dat het misschien niet ok is zeg ik liever gewoon maar niets

Nee, soms moet Cody ook zitten terwijl hij er zelf geen zin in heeft. Zolang er geen aanwijsbare reden is en het een middelvingerkwestie is, hou ik ook vol.
Zit is zit.
En tsja, wat noem jij hardhandig?
Toen er een tijd geleden iemand zijn hond door de lucht liet vliegen, toen heb ik er wat van gezegd ja. Om vervolgens hard te lachen omdat hij door die 'correctie' zelf viel
Zit is zit.
En tsja, wat noem jij hardhandig?
Toen er een tijd geleden iemand zijn hond door de lucht liet vliegen, toen heb ik er wat van gezegd ja. Om vervolgens hard te lachen omdat hij door die 'correctie' zelf viel

billyboy2 schreef: Hadden jullie ingegrepen?
een gemiste kans ! , helaas !
Je ziet het wel meer , ook bij andere rassen , dat ze " iets " moeten wat ze niet snappen of niet kunnen , maar als het niet gaat wordt men boos .
temeer boos , omdat de mens altijd boven een hond wil staan
en de hond moet doen wat de mens zegt , het macho gedrag van de mensen zelf, zullen we maar zeggen .

maar ik begrijp , dat je het op dat tijdstip niet wilde zeggen , want ze had je aangevlogen , ze had je niet aangevlogen als je het heel subtiel had kunnen zeggen
maar
dat subtiele gaat ook niet , want je bent zelf er boos over
heel moeilijke situatie , en geloof mij, thuis gebeurt dit net zo, en belandt deze staff weer in een asiel omdat hij niet bevalt
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nee ik had niks gedaan.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nou, ik zou niet weten wat ik zou moeten zeggen, het wordt dan toch iets van kritiek en ik denk dat ze daar niet zo op zit te wachten met een hoofd vol stress. Wie weet is dat net de druppel en geeft ze daarna haar kinderen nog een lel. Maar ik zou er naar kijken met een knoop in de buik en misschien razendsnel denken wat ik dan wel kan zeggen. Ik vind het wel erg om te zien soms, hoeveel stress mensen kunnen hebben. Dan wil ik eigenlijk wat voor ze doen ofzo, een kopje koffie aanbieden, hahaha. Zoiets. Stress is echt een enorm probleem tegenwoordig.
Ik hou er ook niet van als mensen overduidelijk hun wil op aan het leggen zijn aan hun hond, hoe onzinnig die wil ook is, het beest moet luisteren anders voelen ze zich zeker een loser ofzo. Dat vind ik dus niet de bedoeling. Het is geen wild paard wat je moet temmen ofzo. En als ze weigeren te luisteren, wie weet hebben ze daar wel een goeie reden voor, zoals heet asfalt. Ik vind het veel prettiger om gewoon samen te werken en je hond een beetje aan te voelen.
Shelly wil buiten nooit zitten. Alle andere dingen wel, maar op haar kont zitten, doet ze alleen voor kaas of worst. Gewoon 'zit' zeggen, nee hoor. Dat accepteer ik want het is ook helemaal niet nodig. Blijf maar lekker staan dan. Ik hou er helemaal niet van om streng te zijn als er geen goeie reden voor is.
Ik hou er ook niet van als mensen overduidelijk hun wil op aan het leggen zijn aan hun hond, hoe onzinnig die wil ook is, het beest moet luisteren anders voelen ze zich zeker een loser ofzo. Dat vind ik dus niet de bedoeling. Het is geen wild paard wat je moet temmen ofzo. En als ze weigeren te luisteren, wie weet hebben ze daar wel een goeie reden voor, zoals heet asfalt. Ik vind het veel prettiger om gewoon samen te werken en je hond een beetje aan te voelen.
Shelly wil buiten nooit zitten. Alle andere dingen wel, maar op haar kont zitten, doet ze alleen voor kaas of worst. Gewoon 'zit' zeggen, nee hoor. Dat accepteer ik want het is ook helemaal niet nodig. Blijf maar lekker staan dan. Ik hou er helemaal niet van om streng te zijn als er geen goeie reden voor is.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Nee, niet zolang ze er niet op los slaat, maar als ze dit zou doen dan zeker wel.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Idd misschien een helpende hand geboden maar advies geven in zo'n situatie werkt toch niet.
Andere mensen zullen vast soms ook wel eens wat vinden van hoe ik met mijn honden om ga, als ik ze spuug zat ben en radicaal rechtsomkeert maak waar door ze zelf in een correctie lopen. Dat kan er wel eens ongelukkig uitzien. Mensen hebben dan alleen niet gezien dat ik al enige tijd relax heen en weer heb gelopen maar vanwege een wegschietende kat 2 stuiterballen aan de lijn heb. Soms is het gewoon klaar.
Andere mensen zullen vast soms ook wel eens wat vinden van hoe ik met mijn honden om ga, als ik ze spuug zat ben en radicaal rechtsomkeert maak waar door ze zelf in een correctie lopen. Dat kan er wel eens ongelukkig uitzien. Mensen hebben dan alleen niet gezien dat ik al enige tijd relax heen en weer heb gelopen maar vanwege een wegschietende kat 2 stuiterballen aan de lijn heb. Soms is het gewoon klaar.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Nee. De hond had toch ook gewoon kunnen blijven zitten als dat van hem gevraagd wordt?
Maar dat jij er na twee weken nog buikpijn van hebt is veel zorgwekkender.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Tulp schreef:Nee. De hond had toch ook gewoon kunnen blijven zitten als dat van hem gevraagd wordt?
Hier ben ik het meer mee eens.
Zelf zou ik ook niks gezegd hebben trouwens. Zou er denk ik wel dusdanig naar hebben gestraard dat de mevrouw misschien wel zou hebben gezegd/gevraagd "wat moet je/ heb ik iets van je aan" oid waarop ik antwoord zou hebben gegeven. Maar zelf mijn waffel opentrekken. Nee. Dan kun je wel bezig blijven. Dat beperkt zich dan niet alleen maar tot mensen in hun omgang met hun honden, maar ook met hun kinderen etc etc.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Denk dat als je rechtstreeks commentaar begint te leveren op die vrouw die al gestrest is, je zomaar eens de druppel kan wezen.
Je kan je d'r ook tegenaan bemoeien door een praatje te maken over het weer, hoe heet het wel niet is of zo.
Leuke hond is dat, heeft ie nou ook last van de warmte?
Je kan je d'r ook tegenaan bemoeien door een praatje te maken over het weer, hoe heet het wel niet is of zo.
Leuke hond is dat, heeft ie nou ook last van de warmte?
Wiel
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
smoekie schreef:Tulp schreef:Nee. De hond had toch ook gewoon kunnen blijven zitten als dat van hem gevraagd wordt?
Zelf zou ik ook niks gezegd hebben trouwens. Zou er denk ik wel dusdanig naar hebben gestraard dat de mevrouw misschien wel zou hebben gezegd/gevraagd "wat moet je/ heb ik iets van je aan" oid waarop ik antwoord zou hebben gegeven. Maar zelf mijn waffel opentrekken. Nee. Dan kun je wel bezig blijven. Dat beperkt zich dan niet alleen maar tot mensen in hun omgang met hun honden, maar ook met hun kinderen etc etc.
dat kan ik wel goed ja.. met een opgetrokken wenkbrauw staren...
net als vorige week toen een mevrouw het nodig vond haar huilende kind roetsch uit het winkelwagenzitje te trekken "dan ga je maar lopen

Nee. Iedereen gaat weer op zijn eigen manier met zijn hond om en het is niet mijn gewoonte me daarmee te bemoeien.
- billyboy2
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties.
Nou heb er geen buikpijn van, maar soms denk ik er nog wel eens aan, en zit mij dan te bedenken wat ik beter had kunnen doen.
Ik zat wel op een behoorlijk afstand van haar( zat in de schaduw). En heb haar zitten aanstaren en hoofdschudden.
En dit heeft ze ook gezien.
Ik was er inderdaad bang voor dat een opmerking van mij de emmer deed overlopen....en daar voelde ik weinig voor.
En ik had ook wel medelijden met haar, zo stijf als ze van de stress stond.
Maar ik had ook medelijden met de hond.
Ja, hij had inderdaad moeten blijven zitten.....maar het was een intacte reu en echt heel warm. En denk dat zijn ballen op het hete asfalt misschien niet het meest fijne gevoel was...
En als hij nou druk springend en trekkend naast haar stond, maar dat was niet zo.
Hij stond gewoon rustig naast haar.
Dan kreeg hij weer een ruk aan zijn nek om hem vervolgens hardhandig om de grond te duwen of hem te knijpen.
Als mijn honden het snikheet hebben, dan ga ik niet ook nog eens van ze verwachten dat ze een kwartier met hun achterwerk op het hete asfalt gaan zitten.
Maar ik laat mijn honden sowieso niet te lang in de hete zon.
Nou heb er geen buikpijn van, maar soms denk ik er nog wel eens aan, en zit mij dan te bedenken wat ik beter had kunnen doen.
Ik zat wel op een behoorlijk afstand van haar( zat in de schaduw). En heb haar zitten aanstaren en hoofdschudden.
Ik was er inderdaad bang voor dat een opmerking van mij de emmer deed overlopen....en daar voelde ik weinig voor.
Ja, hij had inderdaad moeten blijven zitten.....maar het was een intacte reu en echt heel warm. En denk dat zijn ballen op het hete asfalt misschien niet het meest fijne gevoel was...
En als hij nou druk springend en trekkend naast haar stond, maar dat was niet zo.
Dan kreeg hij weer een ruk aan zijn nek om hem vervolgens hardhandig om de grond te duwen of hem te knijpen.
Als mijn honden het snikheet hebben, dan ga ik niet ook nog eens van ze verwachten dat ze een kwartier met hun achterwerk op het hete asfalt gaan zitten.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
He bah
Ik heb het zelf eens gehad toen Gol nog jong en stuiterig was. Ze speelde wel eens met een ander leuk jong hondje, die middag kwamen we dat hondje ook weer tegen. Hondje mocht van baas niet in het water maar uit enthousiasme stuiterde hij zo Gol achterna het water in. Baasje trekt hem uit het water en geeft hem toch een paar schoppen
Ik was gewoon in shock, stond alleen maar met grote ogen te kijken en kon even niks uitbrengen. Stom he, ik vond het zo zielig maar er kwam gewoon niks uit

Ik heb het zelf eens gehad toen Gol nog jong en stuiterig was. Ze speelde wel eens met een ander leuk jong hondje, die middag kwamen we dat hondje ook weer tegen. Hondje mocht van baas niet in het water maar uit enthousiasme stuiterde hij zo Gol achterna het water in. Baasje trekt hem uit het water en geeft hem toch een paar schoppen

Ik was gewoon in shock, stond alleen maar met grote ogen te kijken en kon even niks uitbrengen. Stom he, ik vond het zo zielig maar er kwam gewoon niks uit

-
- Zeer actief
ha daar zeg ik wel wat van, maar dan op mijn manier!M@scha schreef:smoekie schreef:Tulp schreef:Nee. De hond had toch ook gewoon kunnen blijven zitten als dat van hem gevraagd wordt?
dat kan ik wel goed ja.. met een opgetrokken wenkbrauw staren...
net als vorige week toen een mevrouw het nodig vond haar huilende kind roetsch uit het winkelwagenzitje te trekken "dan ga je maar lopen" waardoor er een voetje bleef hangen en zij bleef rukken
pas ook een vrouw die een huilende peuter in het achterzitje probeerde te proppen.
knalrode kop van drift (zal wel ongesteld zijn geweest ofzo).
dan ben ik de beroerdste niet. ik neem dan de fiets over en zeg: joh als jij nou je kindje ff troost houd ik je fiets even vast.

-
- Zeer actief
ik zag pas in het park een vrouw oefenen met een collieachtig hondje.billyboy2 schreef:Bedankt voor de reacties.
met een halti om.
hij trok inderdaad en ze rukte maar driftig aan die halti, riem heel lang, echt hopeloos. ik heb mijn kinderen gezegd om ze heen te lopen met een boog want het hondje was heel opgefokt. toen ben ik op mijn hurken gaan zitten, hondje geknuffeld (ik had zelf geen hond bij me natuurlijk haha) en gezegd wat een prachtig hondje etc. de mevrouw zei: ja, jammer dat ie zo trekt enzo. dus ik: ach dat moet ie nog leren. weet je wat handig is? gewoon stilstaan als hij trekt, hij is vast slim genoeg om te weten dat ie dan nergens komt. en ja dan ben ik een enorme bemoeial maar zo'n blik zou ik zelf ook niet zien hoor als ik boos was. en als iemand boos is moet je eerst iemand kalmeren, met een hond oid is dat heel makkelijk, want ze zijn ergens toch trots op hun hondje. aan de andere kant, als ik er niks van zeg dan kan ik me ook nog lang na lopen irriteren dus dan ben ik het maar kwijt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Is moeilijk te zeggen wat ik had gedaan, de hele situatie is niet helemaal positief als ik het zo lees.
Net zoals Gollum hier boven beschrijft heb ik dat ook aan de hand gehad. Was met mijn hondjes aan het zwemmen, komt er een lab aan
van ongeveer 1 jaar oud en wilde totaal niet luisteren en maar spelen.
Toen kwam de eigenaar flink frustrerend aangelopen. Na 10 minuten had hij haar te pakken, toen pakte hij de kop van de lab beet en begon te slaan.
Niet 1x een klein tikje, maar met de volle hand tegen de zijkant van de kop. De lab was aan het piepen en gillen.
Ben er op afgestormd en heb gezegd dat als hij een beetje lef had mij maar moest slaan. Want zei ik; ik ben niet weerloos, ik ram je terug op je bek!
Had ze maar moeten luisteren zei hij. Dan moet je ze goed opvoedden was mijn antwoord. Wat je nu doet is jou tekortkoming, niet die van je hond!
Heb hem duidelijk gemaakt als ik dit nog een keer zou zien, dat ik dit zou melden!
Hij werd flink boos, maar had er lak aan. Die oogjes van die lab deden me meer.
Overigens durft hij me niet meer aan te kijken, de held.........
Net zoals Gollum hier boven beschrijft heb ik dat ook aan de hand gehad. Was met mijn hondjes aan het zwemmen, komt er een lab aan
Toen kwam de eigenaar flink frustrerend aangelopen. Na 10 minuten had hij haar te pakken, toen pakte hij de kop van de lab beet en begon te slaan.
Niet 1x een klein tikje, maar met de volle hand tegen de zijkant van de kop. De lab was aan het piepen en gillen.
Ben er op afgestormd en heb gezegd dat als hij een beetje lef had mij maar moest slaan. Want zei ik; ik ben niet weerloos, ik ram je terug op je bek!
Had ze maar moeten luisteren zei hij. Dan moet je ze goed opvoedden was mijn antwoord. Wat je nu doet is jou tekortkoming, niet die van je hond!
Heb hem duidelijk gemaakt als ik dit nog een keer zou zien, dat ik dit zou melden!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Lastig, iedereen heeft z'n dag wel eens niet, en als die hond alsnog rustig weer ging staan zal hij er ook geen trauma van over houden. Ik dnek dta ik het gewoon zou laten gaan.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nouuuuuu zeg daar zou ik echt spontaan van gaan janken, arm labjemijn goldens schreef:Is moeilijk te zeggen wat ik had gedaan, de hele situatie is niet helemaal positief als ik het zo lees.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik heb wel beeld bij de openingspost, en ik vind het wél vrij ernstig. Omdat er zoveel onbegrip uit blijkt.
Als er geen tijd is voor een passend praatje zou ik er ook niks mee doen trouwens. Dat heeft geen zin.
Als er geen tijd is voor een passend praatje zou ik er ook niks mee doen trouwens. Dat heeft geen zin.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
.
er gebeuren zo vaak dingen met honden dat je je afvraagt of die mensen sowieso een kind of een hond moeten hebben !
bij kinderen zie je dit tafereel ook zo vaak , tjee , laatst eentje die nog net geen klap kreeg, maar het jongetje deed zijn armpjes voor zijn gezicht ,
dus , toen dacht ik ook
armpjes voor je gezicht houden ?????.. Dat is een teken dat hij thuis dus wel geslagen wordt , maar ff niet op die parkeerplaats
ach, wat kan je er aan doen ?. Ik heb die moeder toen ook heel lang staan aan te staren, dat voelen ze wel, hoor ..
er gebeuren zo vaak dingen met honden dat je je afvraagt of die mensen sowieso een kind of een hond moeten hebben !
bij kinderen zie je dit tafereel ook zo vaak , tjee , laatst eentje die nog net geen klap kreeg, maar het jongetje deed zijn armpjes voor zijn gezicht ,
dus , toen dacht ik ook
armpjes voor je gezicht houden ?????.. Dat is een teken dat hij thuis dus wel geslagen wordt , maar ff niet op die parkeerplaats
ach, wat kan je er aan doen ?. Ik heb die moeder toen ook heel lang staan aan te staren, dat voelen ze wel, hoor ..

En van zulk commentaar word ik dus doodmoe. Dat is niet persoonlijk bedoeld, maar iedereen komt met zijn of haar ongevraagde adviezen. Vast goed bedoeld, maar bemoei je lekker met je eigen zaken. Als ik advies wil, dan vraag ik het wel, maar dan niet aan de eerste de beste die ik tegenkom in het park.Corneliana schreef:ik zag pas in het park een vrouw oefenen met een collieachtig hondje.billyboy2 schreef:Bedankt voor de reacties.
met een halti om.
hij trok inderdaad en ze rukte maar driftig aan die halti, riem heel lang, echt hopeloos. ik heb mijn kinderen gezegd om ze heen te lopen met een boog want het hondje was heel opgefokt. toen ben ik op mijn hurken gaan zitten, hondje geknuffeld (ik had zelf geen hond bij me natuurlijk haha) en gezegd wat een prachtig hondje etc. de mevrouw zei: ja, jammer dat ie zo trekt enzo. dus ik: ach dat moet ie nog leren. weet je wat handig is? gewoon stilstaan als hij trekt, hij is vast slim genoeg om te weten dat ie dan nergens komt. en ja dan ben ik een enorme bemoeial maar zo'n blik zou ik zelf ook niet zien hoor als ik boos was. en als iemand boos is moet je eerst iemand kalmeren, met een hond oid is dat heel makkelijk, want ze zijn ergens toch trots op hun hondje. aan de andere kant, als ik er niks van zeg dan kan ik me ook nog lang na lopen irriteren dus dan ben ik het maar kwijt.
Oh en mijn hond is dus niet slim want die snapt echt niet dat hij nergens komt als ik stilsta. Dan jakkert hij toch de andere kant op

-
- Zeer actief
denk je dat echt dat dat nut heeft?Pakdebal schreef:.
dus , toen dacht ik ook
dat word thuis weer afgereageerd, want dat is irritatie en dat levert frustratie op.
de eerste stap bij zoiets is begrip tonen/ lijmen.
valt niet mee he zo'n dondersteentje

pas kwam er een kennis naar me toe, ze is heel streng en haar peuter huilt de hele dag, krijgt voor elke stap die hij zelf verzint wel ongeveer straf.
dan weer in de hoek dan weer op zijn kamertje dan weer zus straf en dan weer zo straf...
heel jaloers zei ze: joh, wat is jouw peutertje toch lekker relaxed.
dan heb je een openingetje en dan noem ik zo tussen neus en lippen door dat ik hem heel veel zelf laat doen, dan voelt hij zich groot en het houd hem lekker bezig en nou ja dat gaat weleens fout maar dan ruimen we het samen op en dan leert hij dat ook weer en zo keuvelen we dan over het weer etc terwijl ik niet eens hoef te noemen dat ze haar kind anders zou kunnen behandelen want dat weet ze zelf ook wel. en ze hoeft ook niet mijn manieren over te nemen maar ik hoop dan maar dat ze er wat aan heeft en het kind ook dat ze allebei wat kunnen relaxen.
JBK schreef:En van zulk commentaar word ik dus doodmoe. Dat is niet persoonlijk bedoeld, maar iedereen komt met zijn of haar ongevraagde adviezen. Vast goed bedoeld, maar bemoei je lekker met je eigen zaken. Als ik advies wil, dan vraag ik het wel, maar dan niet aan de eerste de beste die ik tegenkom in het park.
Oh en mijn hond is dus niet slim want die snapt echt niet dat hij nergens komt als ik stilsta. Dan jakkert hij toch de andere kant op
ik durf nu al niets tegen jou te zeggen ..

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Je weet nooit wie je zomaar tegenkomt. Als mensen direct over cesar millan beginnen te zeiken loop ik meteen door. Dan weet ik wel genoeg. Maar als iemand de moeite neemt om serieus iets tegen me te zeggen luister ik meestal wel. Want die ziet dan kennelijk iets wat ik niet zie.JBK schreef:En van zulk commentaar word ik dus doodmoe. Dat is niet persoonlijk bedoeld, maar iedereen komt met zijn of haar ongevraagde adviezen. Vast goed bedoeld, maar bemoei je lekker met je eigen zaken. Als ik advies wil, dan vraag ik het wel, maar dan niet aan de eerste de beste die ik tegenkom in het park.
Maar goed, mensen met honden zijn vaak hypergevoelig voor commentaar. Of het nu gevraagd of ongevraagd is. En dat is best jammer soms.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.