Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
niesende hond al twee maanden
Moderator: moderatorteam
-
sjaanvan
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
niesende hond al twee maanden
ben ten einde raad, na nu 4 antibiotica kuren en broomhexine en noderin of zoiets, liggen we al bijna een week wakker, beestje knapt er niet meer van op en heeft iedere dag een verstopte neus en er komt gig veel snot uit niet normaal, en benauwd, ik moet iedere keer met een otrivin baby neusspray erin om m wat lucht te geven, ik heb alles over voor mijn diertjes, nu zul je zeggen ja waarom help je m niet verder, zal ik uitleggen, twee jaar geleden is zijn hele gebit schoongemaakt, en zijn ze erachter gekomen dat ie een hart ruisje heeft, nu heeft ie enacard ervoor en hij word 15 in september, ik durfde m niet meer een narcose te geven ook omdat hij sneller moe is en lastiger wakker te krijgen is. Maar nu gaat het niet meer, ik ga een risico nemen om hem morgen op de foto te zetten, dus een roesje en foto s om te kijken of er geen tumor zit, of het misschien de kies kan zijn waar hij pas last van had, die was ontstoken en moet eruit. Ik hoop uiteraard dat hij het red, ik voel me zo kut, maar dit gaat niet langer, ik kan dit niet meer uitzingen met medicijnen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: niesende hond al twee maanden
Laat meteen even in zijn neus kijken als hij toch een roesje krijgt.
Er kan ook gewoon een stro'tje of een grasaar in zitten.
En dan zou het jammer zijn als dat er niet gewoon meteen uitgehaald zou zijn/worden
Er kan ook gewoon een stro'tje of een grasaar in zitten.
En dan zou het jammer zijn als dat er niet gewoon meteen uitgehaald zou zijn/worden
Laatst gewijzigd door ranetje op 07 aug 2013 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- kipo
- Zeer actief
Kan er geen foto gemaakt worden zonder roesje? En als dat niet kan, dan idd wat Ranetje zegt, meteen ook even de neus bekijken.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Mijn ouwe teckel heeft ook een snotneus. Hij is 15,5 jr. Vorig jaar heeft hij het ook gehad en toen heb is hij nog wel onder narcose gegaan voor een echoscopie en gebitssanering. 1 tand getrokken en kweek genomen van waar de ontsteking leek te beginnen.
Hij bleek toen een bacterie te hebben die resistent was voor de AB's die hij tot dan toe had gehad. Met andere AB knapte hij goed op.
Sinds een maand heeft hij echter weer een snotneus. Helaas mag de dierenarts de AB van de vorige keer niet zomaar meer voorschrijven. (nieuwe regels) Een ander kuurtje gehad maar dat helpt niet.
Voor nu niest hij alleen snot en lijkt hij verder geen last te hebben dus laten we het zo. Als hij echt last zou hebben dan zou ik wellicht toch opnieuw een echoscopie overwegen.
Ik weet dus verder ook geen oplossing.
Hij bleek toen een bacterie te hebben die resistent was voor de AB's die hij tot dan toe had gehad. Met andere AB knapte hij goed op.
Sinds een maand heeft hij echter weer een snotneus. Helaas mag de dierenarts de AB van de vorige keer niet zomaar meer voorschrijven. (nieuwe regels) Een ander kuurtje gehad maar dat helpt niet.
Voor nu niest hij alleen snot en lijkt hij verder geen last te hebben dus laten we het zo. Als hij echt last zou hebben dan zou ik wellicht toch opnieuw een echoscopie overwegen.
Ik weet dus verder ook geen oplossing.
-
sjaanvan
- Vaste gebruiker
wel toevallig allemaal met de andere teckel. helaas lukt het niet om hem op de foto te krijgen zonder roesje,ze maken er dan een van zijn gebit en neusholtes, is het zijn kies dan word ie onder narcose gedaan en dat is voor mij erg eng, maar hij heeft het benauwd en net als bij ons hoor je dat gerochel en hij doet dan weleens erg reverse sneezing, het is mijn maatje, ik wil het niet, maar ik kan het dier toch niet zo door laten lopen? volstoppen met pilletjes die niet meer werken en de oorzaak niet weten??
-
Lindsey
- Zeer actief
Is het geen aspargillus? Dat is een erg vervelende schimmelinfectie die rigoureus moet worden behandeld.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Had Cleo van Cleva ook niet zoiets?
Wat was dat ook alweer? De een of andere tekenziekte?
Wat was dat ook alweer? De een of andere tekenziekte?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Lindsey
- Zeer actief
En? hoe is het gegaan?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dat had onze vorige hond, is inderdaad heftig met zware behandelingen.Lindsey schreef:Is het geen aspargillus? Dat is een erg vervelende schimmelinfectie die rigoureus moet worden behandeld.

-
sjaanvan
- Vaste gebruiker
Hallo lieve mensen, gisteren heeft hij een licht roesje gehad, na foto s te hebben gemaakt van de neus was de conclusie dat er gelukkig geen tumoren waren, de kies hoefde er niet uit, het gebit was nog prima en hoefde gelukkig geen narcose. Ik heb wel gelijk zijn gebit laten reinigen uiteraard. Toen wel op de foto te zien dat er bij de tanden een bacterie zat, welke weten ze nog niet, er is nu een kweek gemaakt van het snot, want ze hebben zijn neus schoon gemaakt. Toen een foto van hart en longen, hij heeft al medicatie enacard, en het hartje was goed gebleven en zijn longen ook, maar er zaten wat vlekjes van broncitis, dus dat is er wel weer bij gekomen. Helaas is het probleem nog niet verholpen met het niezen want ik wet de uitslag nog niet, want dan kunnen ze vandaar uit kijken waarmee ze m behandelen. Gisteravond weer terug geweest hij was erg slap en niet wakker, toen maar een extra prikje gegeven en in de auto was hij zichzelf weer met zijn geblaf, ik blij, maar daarna een hele nacht was hij t padje kwijt, liggen en opstaan, we hebben een hele nacht wakker gelegen, Heeft nog een keertje bloed geniesd en overgegeven, en nu gaat het al wat beter, loopt beter maar erg moe, nu moet ik eind de middag bellen of er al wat bekend is van de kweek, al met al blij dat hij nu nog op mijn bedje ligt
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
en heb je al uitslag van die kweek?

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Jesses hopelijk komt er toch wat duidelijkheid. Groot gelijk dat je het gebit gelijk hebt laten doen.
Dan weet je of je wel of niet wat kan doen voor je hond. Sterke
Dan weet je of je wel of niet wat kan doen voor je hond. Sterke
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Wat vervelend, wat je misschien nog zou kunnen proberen, is om l-lysine aan zijn drinkwater toe te voegen. Dat is een aminozuur die helpt de herpes-bacterie te weren, die is vaak verantwoordelijk voor snot, kennelhoest en niesziekte ed. Maar goed, je weet natuurlijk nog niet welke bacterie het is. Cleva's hond had de leishmania bacterie in de neus zitten, dacht ik. En die wilde er niet uit. In die holtes kunnen bacteriën zich goed verstoppen zodat ze zowat onbehandelbaar zijn. Mijn konijnen hebben chronisch snot, ze zijn dan wel niet ziek meer, maar de bacterie huist nog steeds in de kleine hoekjes van hun holtes en komt af en toe weer opduiken. Bij een zwakkere weerstand bijvoorbeeld.
En je zou probiotica voor honden aan hem kunnen geven, dat helpt de weerstand ook. Bij mensen met een hele zwakke weerstand, geven ze een gamma globuline infuus, maar ja, dat hebben ze niet voor honden, neem ik aan. En als laatste mogelijkheid prednison, het is natuurlijk een paardenmiddel en geen pretje, maar misschien kan het wel de ontsteking helpen onderdrukken? Beterschap en sterkte ermee, niet fijn om je oudje zo te zien snotteren natuurlijk.
En je zou probiotica voor honden aan hem kunnen geven, dat helpt de weerstand ook. Bij mensen met een hele zwakke weerstand, geven ze een gamma globuline infuus, maar ja, dat hebben ze niet voor honden, neem ik aan. En als laatste mogelijkheid prednison, het is natuurlijk een paardenmiddel en geen pretje, maar misschien kan het wel de ontsteking helpen onderdrukken? Beterschap en sterkte ermee, niet fijn om je oudje zo te zien snotteren natuurlijk.
-
sjaanvan
- Vaste gebruiker
pfoe, had gehoopt op een beter middeltje, hij blijft de broomhexine krijgen en doxoral, maandag weten ze het zeker wat het beste antibiotica is, maar vooralsnog hetzelfde wat ik al 4 keer heb gegeven, en ook noderin een halve pil, helaas schiet dat niet op voor mijn arme boefje
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Och beterschap voor je hondje hoor 
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Arme ding, ik wens je ook alle beterschap voor hem toe.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Fizgig
- Zeer actief
Ik heb ook een tijdlang doxoral gegeven aan mijn konijnen met snot. Dat hield het wel weg maar het kwam weer terug als ik stopte. Wij zijn zelf injecties duplocilline gaan geven, dat werkte veel langer en beter. We hebben 6 konijnen dus in overleg hebben we gewoon een flesje dupcilline meegekregen met injectienaalden, we kunnen zelf subcutaan prikken. Dat is trouwens heel makkelijk aan te leren, dat kan je dierenarts je uitleggen. En dat hebben we ook een maand of drie gegeven, elke drie dagen een prik en nu zijn ze bijna helemaal snotvrij (even afkloppen). Misschien kun je dat proberen. Duplocilline is een penicilline ipv een antibioticum en ik vond het dus beter werken dan de doxoral. Heeeeeel veel goedkoper ook trouwens, doxoral is prijzig. Als je dierenarts alleen zelf wil prikken, heb je pech want dan moet je elke drie dagen terugkomen. Soms geven ze ook wel al gevulde injectienaalden mee. Let dan wel op, het moet gekoeld worden bewaard en vraag om extra naaldjes. De duplocilline droogt namelijk op en dan is je naaldje verstopt. Vlak voor het prikken zet je er dan gewoon een nieuw naaldje op. We hebben wel eens gehad dat het naaldje verstopt was, dan 'ontploft' het en schiet alle kanten op behalve in het dier. Nou ik hoop dat dat iets is voor jullie.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Dat is toch hetzelfde?Fizgig schreef:. Duplocilline is een penicilline ipv een antibioticum.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Angela
- Actief
- Mijn ras(sen): Flat Coated Retriever
Penicilline is een antibiotica, maar niet alle antibiotica zijn op basis van penicilline.
(Bron: Wikipedia)Het eerste antibioticum penicilline werd in 1928 door Britse arts-bacterioloog Alexander Fleming[1] ontdekt als de werkzame stof afgescheiden door een bepaalde penseelschimmel, Penicillium notatum. Pas in 1941 verschenen de eerste publicaties van toepassing op mensen. Later kwam daar het streptomycine nog bij, en allerlei afgeleide middelen.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Nou, dan klopt het toch niet wat fizgig schrijft?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Fizgig
- Zeer actief
Ik weet niet precies het verschil maar wel dat het iets anders is. Ik dacht dat penicilline wel breedspectrum is.
- Fizgig
- Zeer actief
Ooo ja, dat was het. Ik heb het wel geleerd op school maar dat was weer even weggezakt.Kruimel53 schreef:Peniciline is een antibioticum, maar niet alle antibiotica zijn peniciline
-
sjaanvan
- Vaste gebruiker
Ben ik weer, het is soms met momenten beter, maar dan weer niet, uit de kweek is gebleken dat het geen bacterie of schimmel is, lijkt meer op een allergie, tja dan zit je dus, bij het testen is gebleken dat die doxoral en broomhexine moeten worden doorgegeven, en ook de noredin, maar ja ik moet misschien wel iets gaan vinden op homeopatische basis
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
dat is balen zeg

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.