Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Penning bij inenting?
Moderator: moderatorteam
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
- Aantal honden: 1
Penning bij inenting?
Een vriend van ons krijgt altijd een soort penning voor aan de halsband van zijn hond, waaraan te zien is dat deze is inge-ent.
Ik heb het wel eens bij andere honden gezien.
Nu vergeet ik het steeds bij mijn eigen dierenarts te vragen maar is zo'n penning nodig?
Ik krijg hem in ieder geval nooit, staat alleen maar in zijn boekje.
Ik heb het wel eens bij andere honden gezien.
Nu vergeet ik het steeds bij mijn eigen dierenarts te vragen maar is zo'n penning nodig?
Ik krijg hem in ieder geval nooit, staat alleen maar in zijn boekje.

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Re: Penning bij inenting?
Die krijg je alleen als je rabiës vaccineert voor het buitenland.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Bmamavan2
- Zeer actief
Ja maar dat doen wij dus altijd? Wij gaan regelmatig naar Duitsland, oeps. Straks toch maar even gaan vragen dan.

- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Ik heb er ook een penning bij gekregen toen ik bliss voor rabiës heb laten.
Je zou het eens aan je dierenarts kunnen vragen.
Je zou het eens aan je dierenarts kunnen vragen.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Contacteer:
Ik heb ook een penning gekregen voor rabiës, maar de honden van mijn ouders niet (zelfde DA). Volgens mij is die penning ook niet verplicht, het staat ook in het paspoort toch
-
Gentle
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
- Aantal honden: 2
Penning is inderdaad niet verplicht.
Wij wisselen veel vn halsband dus zou ik wel 10 van die dingen moete hebben
-
Bmamavan2
- Zeer actief
Ben net even langs de dierenarts gegaan.
De assistente zij ook dat het niet verplicht was en dat je eigenlijk altijd je paspoort bij je moet hebben, in ieder geval in het buitenland maar dat ze aan de penning wel snel kunnen zien of de hond ge-ent is.
Volgende keer moest ik er gewoon om vragen.
De assistente zij ook dat het niet verplicht was en dat je eigenlijk altijd je paspoort bij je moet hebben, in ieder geval in het buitenland maar dat ze aan de penning wel snel kunnen zien of de hond ge-ent is.
Volgende keer moest ik er gewoon om vragen.

- Ody
- Zeer actief
Ik zou hem er altijd bij vragen, sommigen landen zijn heel erg op die penning gebrand.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Ik ben met rayos naar frankrijk geweest en heb aan zijn tuig en halsband zo'n AH muntje dingetje gezet zodat je de penning gewoon kan overzetten en ze van afstand kunnen zien dat hij geënt is.Gentle schreef:Penning is inderdaad niet verplicht.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
Gentle
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
Dat is nog wel een idee...Selene schreef:Ik ben met rayos naar frankrijk geweest en heb aan zijn tuig en halsband zo'n AH muntje dingetje gezet zodat je de penning gewoon kan overzetten en ze van afstand kunnen zien dat hij geënt is.Gentle schreef:Penning is inderdaad niet verplicht.
Wij gaan alleen af en toe de grens over richting duitsland omdat onze stafford bijna nergens gewenst is.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
Dat is een goeie oplossing ja!Selene schreef:Ik ben met rayos naar frankrijk geweest en heb aan zijn tuig en halsband zo'n AH muntje dingetje gezet zodat je de penning gewoon kan overzetten en ze van afstand kunnen zien dat hij geënt is.Gentle schreef:Penning is inderdaad niet verplicht.

-
Sita
- Zeer actief
Wij gaan regelmatig met de honden naar het buitenland en die penning heb ik nog nooit gebruikt. Er is ook nog nooit naar het paspoort gevraagd van de honden. Ik gebruik ze dus niet. De paspoorten zitten wel altijd in mijn tas, net zoals onze eigen paspoorten. Als het nodig is kunnen ze die inzien. Penning krijg je alleen bij het zetten van de enting en staat niet op dat die enting 3 jaar geldig is. Vraag mij dus af of een gemiddelde ambtenaar dit weet. In het paspoort staat dit er netjes bij vermeld.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Op de penning staat het merk van de enting en het jaartal waarin die penning is afgegeven (en de hond dus geënt is)Sita schreef:Wij gaan regelmatig met de honden naar het buitenland en die penning heb ik nog nooit gebruikt. Er is ook nog nooit naar het paspoort gevraagd van de honden. Ik gebruik ze dus niet. De paspoorten zitten wel altijd in mijn tas, net zoals onze eigen paspoorten. Als het nodig is kunnen ze die inzien. Penning krijg je alleen bij het zetten van de enting en staat niet op dat die enting 3 jaar geldig is. Vraag mij dus af of een gemiddelde ambtenaar dit weet. In het paspoort staat dit er netjes bij vermeld.
Ik denk dat bevoegde ambtenaren dan wel weten dat de hond voldoende geënt is.
Wat belangrijker is, vind ik, is dat als mijn hond kwijt zou raken er niemand direct heel angstig gaat doen maar op zijn minst heel even nadenkt als hij een penning ziet.
De kans dat mijn hond in het buitenland kwijt zou raken is uiterst beperkt, maar zeg nooit nooit
Laatst gewijzigd door ranetje op 07 aug 2013 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Muk
Ik heb een keer een penning (bij de rabiësenting inderdaad) gekregen voor Jaymz. Maar dat was niet omdat hij naar het buitenland ging. Bij Lobbes heb ik expliciet gezegd dat hij naar het buitenland ging (toen hij een rabiësenting kreeg) en kreeg ik geen penning mee. En Gina heeft ook geen penning.Sanne!! schreef:Die krijg je alleen als je rabiës vaccineert voor het buitenland.
-
Sita
- Zeer actief
Hier hebben ze wel een gewone penning met naam en telefoonnummer inclusief landencode aan de halsbanden en tuigen, voor het geval dat inderdaad. Maar die rabiës penning geeft alleen aan dat de hond geënt is, staat verder niets op.ranetje schreef:Op de penning staat het merk van de enting en het jaartal waarin die penning is afgegeven (en de hond dus geënt is)Sita schreef:Wij gaan regelmatig met de honden naar het buitenland en die penning heb ik nog nooit gebruikt. Er is ook nog nooit naar het paspoort gevraagd van de honden. Ik gebruik ze dus niet. De paspoorten zitten wel altijd in mijn tas, net zoals onze eigen paspoorten. Als het nodig is kunnen ze die inzien. Penning krijg je alleen bij het zetten van de enting en staat niet op dat die enting 3 jaar geldig is. Vraag mij dus af of een gemiddelde ambtenaar dit weet. In het paspoort staat dit er netjes bij vermeld.
Wat belangrijker is, vind ik, is dat als mijn hond kwijt zou raken er niemand direct heel angstig gaat doen maar op zijn minst heel even nadenkt als hij een penning ziet.
De kans dat mijn hond in het buitenland kwijt zou raken is uiterst beperkt, maar zeg nooit nooit
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Selene
- Zeer actief
Dat was mijn overweging ookranetje schreef:Op de penning staat het merk van de enting en het jaartal waarin die penning is afgegeven (en de hond dus geënt is)Sita schreef:Wij gaan regelmatig met de honden naar het buitenland en die penning heb ik nog nooit gebruikt. Er is ook nog nooit naar het paspoort gevraagd van de honden. Ik gebruik ze dus niet. De paspoorten zitten wel altijd in mijn tas, net zoals onze eigen paspoorten. Als het nodig is kunnen ze die inzien. Penning krijg je alleen bij het zetten van de enting en staat niet op dat die enting 3 jaar geldig is. Vraag mij dus af of een gemiddelde ambtenaar dit weet. In het paspoort staat dit er netjes bij vermeld.

- Selene
- Zeer actief
Ik begreep van mijn DA dat ze het vaak vergeten, ik heb erom gevraagd en er lag een heel zooitje in de la, ze worden standaard bij de ampullen afgeleverd begreep ik.Muk schreef:Ik heb een keer een penning (bij de rabiësenting inderdaad) gekregen voor Jaymz. Maar dat was niet omdat hij naar het buitenland ging. Bij Lobbes heb ik expliciet gezegd dat hij naar het buitenland ging (toen hij een rabiësenting kreeg) en kreeg ik geen penning mee. En Gina heeft ook geen penning.Sanne!! schreef:Die krijg je alleen als je rabiës vaccineert voor het buitenland.

-
Bmamavan2
- Zeer actief
Doerak heeft een halsband met een zileveren plaatje erop met zijn naam en mijn telefoonnummer erop.
Als we dit jaar naar Horse Event gaan hoop ik dat ze er weer staan, dan laat ik de band nog in andere kleurtjes maken.
Als we dit jaar naar Horse Event gaan hoop ik dat ze er weer staan, dan laat ik de band nog in andere kleurtjes maken.

- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Ik heb van de week een sos naamtag besteld die ik vandaag in de brievenbus verwacht.
Daar kunnen 6 regels tekst op en is in het plaatje geponst.
Andere penningen waar het in gegraveerd word slijten hier nogal snel waardoor de tekst niet meer leesbaar is.
Als het nieuwe sos naamplaatje goed bevalt dan bestel ik voor de andere honden ook.
Daar kunnen 6 regels tekst op en is in het plaatje geponst.
Andere penningen waar het in gegraveerd word slijten hier nogal snel waardoor de tekst niet meer leesbaar is.
Als het nieuwe sos naamplaatje goed bevalt dan bestel ik voor de andere honden ook.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,