Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Penning bij inenting?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Penning bij inenting?

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Een vriend van ons krijgt altijd een soort penning voor aan de halsband van zijn hond, waaraan te zien is dat deze is inge-ent.
Ik heb het wel eens bij andere honden gezien.
Nu vergeet ik het steeds bij mijn eigen dierenarts te vragen maar is zo'n penning nodig?
Ik krijg hem in ieder geval nooit, staat alleen maar in zijn boekje.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Re: Penning bij inenting?

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Die krijg je alleen als je rabiës vaccineert voor het buitenland.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Bmamavan2
Zeer actief

Ja maar dat doen wij dus altijd? Wij gaan regelmatig naar Duitsland, oeps. Straks toch maar even gaan vragen dan.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik heb er ook een penning bij gekregen toen ik bliss voor rabiës heb laten.
Je zou het eens aan je dierenarts kunnen vragen.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Ik heb ook een penning gekregen voor rabiës, maar de honden van mijn ouders niet (zelfde DA). Volgens mij is die penning ook niet verplicht, het staat ook in het paspoort toch
Gentle
Actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Gentle »

Penning is inderdaad niet verplicht.
Wij wisselen veel vn halsband dus zou ik wel 10 van die dingen moete hebben
Bmamavan2
Zeer actief

Ben net even langs de dierenarts gegaan.
De assistente zij ook dat het niet verplicht was en dat je eigenlijk altijd je paspoort bij je moet hebben, in ieder geval in het buitenland maar dat ze aan de penning wel snel kunnen zien of de hond ge-ent is.
Volgende keer moest ik er gewoon om vragen.
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Ik zou hem er altijd bij vragen, sommigen landen zijn heel erg op die penning gebrand.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Gentle schreef:Penning is inderdaad niet verplicht.
Ik ben met rayos naar frankrijk geweest en heb aan zijn tuig en halsband zo'n AH muntje dingetje gezet zodat je de penning gewoon kan overzetten en ze van afstand kunnen zien dat hij geënt is.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Gentle
Actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Gentle »

Selene schreef:
Ik ben met rayos naar frankrijk geweest en heb aan zijn tuig en halsband zo'n AH muntje dingetje gezet zodat je de penning gewoon kan overzetten en ze van afstand kunnen zien dat hij geënt is.
Dat is nog wel een idee...
Wij gaan alleen af en toe de grens over richting duitsland omdat onze stafford bijna nergens gewenst is.
Bmamavan2
Zeer actief

Selene schreef:
Dat is een goeie oplossing ja!
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wij gaan regelmatig met de honden naar het buitenland en die penning heb ik nog nooit gebruikt. Er is ook nog nooit naar het paspoort gevraagd van de honden. Ik gebruik ze dus niet. De paspoorten zitten wel altijd in mijn tas, net zoals onze eigen paspoorten. Als het nodig is kunnen ze die inzien. Penning krijg je alleen bij het zetten van de enting en staat niet op dat die enting 3 jaar geldig is. Vraag mij dus af of een gemiddelde ambtenaar dit weet. In het paspoort staat dit er netjes bij vermeld.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sita schreef:Wij gaan regelmatig met de honden naar het buitenland en die penning heb ik nog nooit gebruikt. Er is ook nog nooit naar het paspoort gevraagd van de honden. Ik gebruik ze dus niet. De paspoorten zitten wel altijd in mijn tas, net zoals onze eigen paspoorten. Als het nodig is kunnen ze die inzien. Penning krijg je alleen bij het zetten van de enting en staat niet op dat die enting 3 jaar geldig is. Vraag mij dus af of een gemiddelde ambtenaar dit weet. In het paspoort staat dit er netjes bij vermeld.
Op de penning staat het merk van de enting en het jaartal waarin die penning is afgegeven (en de hond dus geënt is)
Ik denk dat bevoegde ambtenaren dan wel weten dat de hond voldoende geënt is.
Wat belangrijker is, vind ik, is dat als mijn hond kwijt zou raken er niemand direct heel angstig gaat doen maar op zijn minst heel even nadenkt als hij een penning ziet.
De kans dat mijn hond in het buitenland kwijt zou raken is uiterst beperkt, maar zeg nooit nooit :wink:
Laatst gewijzigd door ranetje op 07 aug 2013 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Sanne!! schreef:Die krijg je alleen als je rabiës vaccineert voor het buitenland.
Ik heb een keer een penning (bij de rabiësenting inderdaad) gekregen voor Jaymz. Maar dat was niet omdat hij naar het buitenland ging. Bij Lobbes heb ik expliciet gezegd dat hij naar het buitenland ging (toen hij een rabiësenting kreeg) en kreeg ik geen penning mee. En Gina heeft ook geen penning.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

ranetje schreef:
Sita schreef:Wij gaan regelmatig met de honden naar het buitenland en die penning heb ik nog nooit gebruikt. Er is ook nog nooit naar het paspoort gevraagd van de honden. Ik gebruik ze dus niet. De paspoorten zitten wel altijd in mijn tas, net zoals onze eigen paspoorten. Als het nodig is kunnen ze die inzien. Penning krijg je alleen bij het zetten van de enting en staat niet op dat die enting 3 jaar geldig is. Vraag mij dus af of een gemiddelde ambtenaar dit weet. In het paspoort staat dit er netjes bij vermeld.
Op de penning staat het merk van de enting en het jaartal waarin die penning is afgegeven (en de hond dus geënt is)
Wat belangrijker is, vind ik, is dat als mijn hond kwijt zou raken er niemand direct heel angstig gaat doen maar op zijn minst heel even nadenkt als hij een penning ziet.
De kans dat mijn hond in het buitenland kwijt zou raken is uiterst beperkt, maar zeg nooit nooit :wink:
Hier hebben ze wel een gewone penning met naam en telefoonnummer inclusief landencode aan de halsbanden en tuigen, voor het geval dat inderdaad. Maar die rabiës penning geeft alleen aan dat de hond geënt is, staat verder niets op.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Selene
Zeer actief

ranetje schreef:
Dat was mijn overweging ook

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Selene
Zeer actief

Muk schreef:
Sanne!! schreef:Die krijg je alleen als je rabiës vaccineert voor het buitenland.
Ik heb een keer een penning (bij de rabiësenting inderdaad) gekregen voor Jaymz. Maar dat was niet omdat hij naar het buitenland ging. Bij Lobbes heb ik expliciet gezegd dat hij naar het buitenland ging (toen hij een rabiësenting kreeg) en kreeg ik geen penning mee. En Gina heeft ook geen penning.
Ik begreep van mijn DA dat ze het vaak vergeten, ik heb erom gevraagd en er lag een heel zooitje in de la, ze worden standaard bij de ampullen afgeleverd begreep ik.

Afbeelding

Bmamavan2
Zeer actief

Doerak heeft een halsband met een zileveren plaatje erop met zijn naam en mijn telefoonnummer erop.
Als we dit jaar naar Horse Event gaan hoop ik dat ze er weer staan, dan laat ik de band nog in andere kleurtjes maken.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik heb van de week een sos naamtag besteld die ik vandaag in de brievenbus verwacht.
Daar kunnen 6 regels tekst op en is in het plaatje geponst.
Andere penningen waar het in gegraveerd word slijten hier nogal snel waardoor de tekst niet meer leesbaar is.
Als het nieuwe sos naamplaatje goed bevalt dan bestel ik voor de andere honden ook.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”