http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... sten.dhtmlHond te huur om kamers van tieners op drugs te testen
De Duitser Reitner Reuther bedacht een lucratief concept. Samen met zijn in Texas getrainde hond Thor speurt hij naar geheime opslagplaatsen van drugs in kamers van tieners. Wanneer ouders hun kind verdenken van drugsgebruik, kunnen ze het duo voor 95 euro inschakelen zonder dat de politie eraan te pas komt. Achteraf kunnen ze in alle discretie beslissen hoe ze het probleem aanpakken.
Uit statistieken blijkt dat drugsgebruik bij jongeren wereldwijd blijft toenemen. Ouders in Duitsland kunnen nu rekenen op 'privédetective' Thor wanneer ze hun tiener(s) verdenken van druggebuik. De hond werd in Texas opgeleid om cannabis, heroïne, speed en ecstasy op te sporen. Reuther voert een huiszoeking uit op een moment dat de kinderen niet thuis zijn.
Wanneer Thor iets vindt, kunnen ouders rekenen op volledige discretie. Achteraf kunnen ze zelf beslissen of ze de politie inschakelen of het probleem liever in alle stilte oplossen. In Groot-Brittannië bestaat een gelijksoortige dienst al sinds 2010. Daar biedt Chillport Limited deze dienst aan.
Ik vind het eigenlijk wel een briljant idee. Okee, een kind heeft recht op privacy maar ik vind het gebruik van hard drugs niet onder die categorie vallen. Daarvan kunnen de hersentjes flink beschadigd raken namelijk en dan valt het wat mij betreft onder de categorie gif. En je houdt het keukenkastje onder de gootsteen met het bleekwater, ook op slot voor een 2 jarige.
Een puber, in mijn ogen heeft die het beste niks te maken met harddrugs. Een jointje, liever niet voor 18 jaar, eigenlijk liever niet voor 21. Dat is de reden dat ik pas op mijn 18e mijn eerste opstak, omdat ik wist dat het niet goed is voor het brein voor die tijd. Maar de meeste pubers weten dat niet. Ik vind het echt een probleem als pubers denken dat harddrugs best kunnen als je het recreatief gebruikt. Dan zou ik zelf à la Dr Phil methodes in gaan zetten, als ik vermoedens had over mijn puberkind.
Wat vinden jullie ervan? Ik zie het ergens voor me, de ouders die nog eens vragen aan de puber, dus je gebruikt echt niks, zeker weten? En dan vervolgens: wij geloven je wel, we willen alleen weten of Thor je ook gelooft, vind je zeker niet erg he?