Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond te huur om kamers van tieners op drugs te testen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

De Duitser Reitner Reuther bedacht een lucratief concept. Samen met zijn in Texas getrainde hond Thor speurt hij naar geheime opslagplaatsen van drugs in kamers van tieners. Wanneer ouders hun kind verdenken van drugsgebruik, kunnen ze het duo voor 95 euro inschakelen zonder dat de politie eraan te pas komt. Achteraf kunnen ze in alle discretie beslissen hoe ze het probleem aanpakken.

Uit statistieken blijkt dat drugsgebruik bij jongeren wereldwijd blijft toenemen. Ouders in Duitsland kunnen nu rekenen op 'privédetective' Thor wanneer ze hun tiener(s) verdenken van druggebuik. De hond werd in Texas opgeleid om cannabis, heroïne, speed en ecstasy op te sporen. Reuther voert een huiszoeking uit op een moment dat de kinderen niet thuis zijn.

Wanneer Thor iets vindt, kunnen ouders rekenen op volledige discretie. Achteraf kunnen ze zelf beslissen of ze de politie inschakelen of het probleem liever in alle stilte oplossen. In Groot-Brittannië bestaat een gelijksoortige dienst al sinds 2010. Daar biedt Chillport Limited deze dienst aan.
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... sten.dhtml

Ik vind het eigenlijk wel een briljant idee. Okee, een kind heeft recht op privacy maar ik vind het gebruik van hard drugs niet onder die categorie vallen. Daarvan kunnen de hersentjes flink beschadigd raken namelijk en dan valt het wat mij betreft onder de categorie gif. En je houdt het keukenkastje onder de gootsteen met het bleekwater, ook op slot voor een 2 jarige.

Een puber, in mijn ogen heeft die het beste niks te maken met harddrugs. Een jointje, liever niet voor 18 jaar, eigenlijk liever niet voor 21. Dat is de reden dat ik pas op mijn 18e mijn eerste opstak, omdat ik wist dat het niet goed is voor het brein voor die tijd. Maar de meeste pubers weten dat niet. Ik vind het echt een probleem als pubers denken dat harddrugs best kunnen als je het recreatief gebruikt. Dan zou ik zelf à la Dr Phil methodes in gaan zetten, als ik vermoedens had over mijn puberkind.

Wat vinden jullie ervan? Ik zie het ergens voor me, de ouders die nog eens vragen aan de puber, dus je gebruikt echt niks, zeker weten? En dan vervolgens: wij geloven je wel, we willen alleen weten of Thor je ook gelooft, vind je zeker niet erg he?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Hond te huur om kamers van tieners op drugs te testen

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik wil zo al niet met mijn honden omgaan, laat staan met mijn kinderen.
wat een achterlijk gedoe zeg, je zou er van aan de drugs gaan :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik vind het maar niks en zou mijn kinderen nooit zo controleren. Er moet ook nog iets van vertrouwen zijn he. Ik vraag me af hoe de relatie met je kind is als je zoiets denkt nodig te zijn. Niet dat ik de illusie heb dat mijn jongens me alles vertellen maar van belangrijke dingen in hun leven ben ik wel op de hoogte. Daar ben ik geen snuffelhond voor nodig.
Fizgig
Zeer actief

renee-uk schreef:ik wil zo al niet met mijn honden omgaan, laat staan met mijn kinderen.
Ja, dat dacht ik ook altijd. Tot ik ging werken met pubers uit het Gooi en omgeving. Die hebben geld en de ouders zijn vaak niet thuis de hele dag. Een gegarandeerd recept voor problemen. Zoals ik kijk naar kinderen opvoeden en begeleiden, is helaas niet de manier waarop hele volksstammen ernaar kijken. Die denken, ach, het zijn pubers. Maar ik weet dat het echt een probleem is en dat het onderschat wordt door veel ouders in Nederland. Van Volendam is ook algemeen bekend dat elke puber daar coke snuift. Maar, ze kunnen mooi zingen hoor.

Ik vind ook dat drugs uitproberen bij de ontwikkeling hoort maar dan wel binnen een bepaalde context en onder bepaalde omstandigheden. Bijvoorbeeld zoals het bij mijn beste vriendin er vroeger thuis aan toe ging, daar werden aan de eettafel pittige discussies gevoerd en haar ouders waren echt oprecht geïnteresseerd in alles wat hun dochter deed. En dat mist in sommige gezinnen, de aandacht. En dan kan het echt zo zijn dat je op een dag een verslaafd kind hebt. En dan is het redden wat er te redden valt en daarom vind ik het zeker een goed plan, een hond inhuren.

Kijk, ouders doen dat terwijl ze al tekort geschoten zijn eigenlijk, en zijn rijkelijk laat met de verscherpte aandacht, dat is waar. Maar ik vind, harddrugs verslaving bij pubers, op alle mogelijke manieren proberen te voorkomen en als het eenmaal zover is, heel dramatisch en sterk ingrijpen, echt. Anders kan er een mensenleven vergooid worden.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

je zal toch zo met je kinderen omgaan, verschrikkelijk :schrik:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Fizgig
Zeer actief

lets have fun schreef:Ik vind het maar niks en zou mijn kinderen nooit zo controleren. Er moet ook nog iets van vertrouwen zijn he. Ik vraag me af hoe de relatie met je kind is als je zoiets denkt nodig te zijn. Niet dat ik de illusie heb dat mijn jongens me alles vertellen maar van belangrijke dingen in hun leven ben ik wel op de hoogte. Daar ben ik geen snuffelhond voor nodig.
Als ik het zo lees, denk ik niet dat je bij de doelgroep hoort, nee. Denk dat veel ouders daar niet in horen want het is vrij normaal dat je weet wat je kind doet, vind ik. Maar dat is dus niet in alle gezinnen zo. Misschien kun je je het niet voorstellen maar er zijn mensen die hun kinderen beschouwen als bijzaak, niet als hoofdzaak en daarmee echt de mist in gaan. Ik stond er soms echt van te kijken in de tijd dat ik met kinderen met een flinke gedragsstoornis werkte. En dan denk ik, ja, huur maar zo'n hond in alsjeblieft want de samenleving kan het wel stellen zonder nog een verslaafde erbij.
renee-uk
Zeer actief

Fizgig schreef:
renee-uk schreef:ik wil zo al niet met mijn honden omgaan, laat staan met mijn kinderen.
Ja, dat dacht ik ook altijd. Tot ik ging werken met pubers uit het Gooi en omgeving. Die hebben geld en de ouders zijn vaak niet thuis de hele dag. Een gegarandeerd recept voor problemen. Zoals ik kijk naar kinderen opvoeden en begeleiden, is helaas niet de manier waarop hele volksstammen ernaar kijken. Die denken, ach, het zijn pubers. Maar ik weet dat het echt een probleem is en dat het onderschat wordt door veel ouders in Nederland. Van Volendam is ook algemeen bekend dat elke puber daar coke snuift. Maar, ze kunnen mooi zingen hoor.

Ik vind ook dat drugs uitproberen bij de ontwikkeling hoort maar dan wel binnen een bepaalde context en onder bepaalde omstandigheden. Bijvoorbeeld zoals het bij mijn beste vriendin er vroeger thuis aan toe ging, daar werden aan de eettafel pittige discussies gevoerd en haar ouders waren echt oprecht geïnteresseerd in alles wat hun dochter deed. En dat mist in sommige gezinnen, de aandacht. En dan kan het echt zo zijn dat je op een dag een verslaafd kind hebt. En dan is het redden wat er te redden valt en daarom vind ik het zeker een goed plan, een hond inhuren.

Kijk, ouders doen dat terwijl ze al tekort geschoten zijn eigenlijk, en zijn rijkelijk laat met de verscherpte aandacht, dat is waar. Maar ik vind, harddrugs verslaving bij pubers, op alle mogelijke manieren proberen te voorkomen en als het eenmaal zover is, heel dramatisch en sterk ingrijpen, echt. Anders kan er een mensenleven vergooid worden.
dat maakt nog steeds niet dat ik op die manier met mijn kinderen zou willen omgaan.
en 'elke' puber daar in volendam lijkt me ook wel erg veel eigenlijk :scratch:

kweenie hoor, maar ik denk dat je het als journalist bij de televaag wel aardig zou doen :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Oa GHB en ketamine zijn de laatste jaren steeds populairder als drugs....ouders helemaal blij dat de drugshond geen drugs heeft gevonden, mist ie de helft :LOL:
Laatst gewijzigd door Shibby op 25 jul 2013 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
Nanna schreef:
Tara schreef:Thor, zo heette onze eerste teckel. Chagrijnig kreng was het! :schrik:
Wèl erg gehoorzaam, maar het moest allemaal wel netjes gevraagd worden anders werd 'ie link.
En gelijk had ie. :pffff:
Hij logeerde nog eens bij Opa en Oma, en die kregen bezoek.
De honden moesten dus van de bank af, want het bezoek moest daar kunnen zitten.
Opa had het verzoek tot ophoepelen inmiddels ingediend, maar dat ging hem niet vlot genoeg.
En dus dacht Opa Thor wel even van de bank te kunnen vegen... :schrik:

Tijdens een andere vakantie logeerde hij bij andere Opa en Oma, en Oma ging even met Thor naar de bakker.
Thor werd buiten de winkel vastgelegd, en Oma bestelde haar halfjes bruin.
Plotseling kwam er een man binnengestormd: "Van wie is die hond? Van wie is die hond?" Ondertussen een bloedende hand omhoog houdend.
"Van mij", zei mijn Oma.
"Hij heeft me gebeten! Die rothond!"
Waarop mijn Oma hem toesnauwde dat hij dan ook van hem af moest blijven, en unverfroren pakte Oma het wisselgeld van de bakker aan... :LOL:

Dat waren nog eens tijden, waarin een kribbige hond gewoon nog een kribbige hond kon zijn zonder dat iemand daar heisa om maakte. :wink:
goh gelukkig dat het een teckel was, als ie het stempeltje pitbull had gekregen had het er wel anders voor hem uitgezien vrees ik.
Afbeelding

Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Fizgig schreef:

Hier ben ik het toch wel mee eens. Kinderen die harddrugs gebruiken worden zowiezo al niet zo heel best door pa en ma in de gaten gehouden denk ik dus als er dan een hond aan te pas moet komen (want als ze aan de harddrugs zijn valt er aan de eerlijkheid vaak te twijfelen) dan zij het maar zo.
Dat liever dan misschien een keer agenten aan de deur omdat dochter of zoon per ongeluk een overdosis hebben genomen.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Nanna schreef:
Fizgig schreef: Van Volendam is ook algemeen bekend dat elke puber daar coke snuift. Maar, ze kunnen mooi zingen hoor.
Dat geeft toch ook te denken ;-) Zou er een verband zijn?
Het holt vast je holtes wat dieper uit, net als het tussenschot in je neus wat wegsmelt. Dat resoneert vast beter, hahaha. Ik vind Jan Smit eigenlijk altijd erg nasaal klinken.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tja, de vertrouwensband met je kind is dan wel in één klap verdwenen. Maar als die echt aan de drugs zit is het misschien wel goed om dat in ieder geval te weten, dan is er van vertrouwen toch niet meer te spreken.

Ik vind het trouwens wel grappig Fizgig, dat je zo fel bent over harddrugs terwijl je er wel open over bent dat je zelf wiet gebruikt :mrgreen: Daar zitten toch ook gezondheidsrisico's aan?
Fizgig
Zeer actief

Hee, en ze kunnen in Volendam ook heel goed voetballen en dat was natuurlijk ook wat Maradonna zo goed maakte, hahaha. O nee.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Fizgig schreef:
lets have fun schreef:Ik vind het maar niks en zou mijn kinderen nooit zo controleren. Er moet ook nog iets van vertrouwen zijn he. Ik vraag me af hoe de relatie met je kind is als je zoiets denkt nodig te zijn. Niet dat ik de illusie heb dat mijn jongens me alles vertellen maar van belangrijke dingen in hun leven ben ik wel op de hoogte. Daar ben ik geen snuffelhond voor nodig.
Als ik het zo lees, denk ik niet dat je bij de doelgroep hoort, nee. Denk dat veel ouders daar niet in horen want het is vrij normaal dat je weet wat je kind doet, vind ik. Maar dat is dus niet in alle gezinnen zo. Misschien kun je je het niet voorstellen maar er zijn mensen die hun kinderen beschouwen als bijzaak, niet als hoofdzaak en daarmee echt de mist in gaan. Ik stond er soms echt van te kijken in de tijd dat ik met kinderen met een flinke gedragsstoornis werkte. En dan denk ik, ja, huur maar zo'n hond in alsjeblieft want de samenleving kan het wel stellen zonder nog een verslaafde erbij.
Ja, natuurlijk. Maar dan zijn er toch al wezenlijke dingen fout in het contact met je kind? Dat ga je nietvoplossen met een drugshond, daar had je al veel eerder in moeten grijpen. Ik vind het een beetje dweilen met de kraan open.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Maeve schreef:Tja, de vertrouwensband met je kind is dan wel in één klap verdwenen. Maar als die echt aan de drugs zit is het misschien wel goed om dat in ieder geval te weten
Bizar dat je daar een drugshond voor nodig hebt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Roompie schreef:
Fizgig schreef:

Hier ben ik het toch wel mee eens. Kinderen die harddrugs gebruiken worden zowiezo al niet zo heel best door pa en ma in de gaten gehouden denk ik dus als er dan een hond aan te pas moet komen (want als ze aan de harddrugs zijn valt er aan de eerlijkheid vaak te twijfelen) dan zij het maar zo.
Dat liever dan misschien een keer agenten aan de deur omdat dochter of zoon per ongeluk een overdosis hebben genomen.
Ik gok zomaar dat er meer jongeren in het ziekenhuis terecht komen die een alcoholvergiftiging oplopen dan jongeren met een overdosis.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:
Maeve schreef:Tja, de vertrouwensband met je kind is dan wel in één klap verdwenen. Maar als die echt aan de drugs zit is het misschien wel goed om dat in ieder geval te weten
Ik kan het me best voorstellen. Tieners kunnen daar heel handig in zijn, zeker als ze verslaafd zijn en niet willen dat iemand daar achter komt.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik hou d'r niet zo van.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Maeve schreef:
toots schreef:
Ik kan het me best voorstellen. Tieners kunnen daar heel handig in zijn, zeker als ze verslaafd zijn en niet willen dat iemand daar achter komt.
Tja die grote rode bolle ogen hé die liegen niet ;)
Of je ziet je kind zo weinig dat dat je niet op valt :denken:

Roompie
Zeer actief

Nanna schreef:
Roompie schreef: Kinderen die harddrugs gebruiken worden zowiezo al niet zo heel best door pa en ma in de gaten gehouden denk ik dus als er dan een hond aan te pas moet komen (want als ze aan de harddrugs zijn valt er aan de eerlijkheid vaak te twijfelen) dan zij het maar zo
Ja, want zo'n kind komt natuurlijk ogenblikkelijk huilend tot inkeer levert alles rechtschapen in en meldt zich aan bij het Gooisch Gereformeerd Jeugd Kerkkoor.
:19:
Ik denk eerder dat ie linker wordt en de zooi bij ma op d'r kamer in een geheim laatje achter de toilettafel gaat verbergen :tongue:
Ik spreek puur voor mezelf. Ik zou het niet zo heel geweldig vinden als mijn dochter heroine of speed op haar kamer bewaard.
Nou is mijn dochter eerlijk (ze is nog maar 12 dus er kan nog van alles veranderen :schrik: ) maar ik ken genoeg kinderen (welliswaar ouder dan mijn dochter) die dat niet zijn en alles aan elkaar liegen en ik, als ouder, zou wel graag willen weten wat mijn kind ge(mis)bruikt.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Rent naar een koffieshop om met het Suske te gaan trainen
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Nanna schreef:
Roompie schreef: Kinderen die harddrugs gebruiken worden zowiezo al niet zo heel best door pa en ma in de gaten gehouden denk ik dus als er dan een hond aan te pas moet komen (want als ze aan de harddrugs zijn valt er aan de eerlijkheid vaak te twijfelen) dan zij het maar zo
Ja, want zo'n kind komt natuurlijk ogenblikkelijk huilend tot inkeer levert alles rechtschapen in en meldt zich aan bij het Gooisch Gereformeerd Jeugd Kerkkoor.
:19:
Ik denk eerder dat ie linker wordt en de zooi bij ma op d'r kamer in een geheim laatje achter de toilettafel gaat verbergen :tongue:
Nou, daar heb je wel gelijk in, de jongeren hebben vaak al wat vijandigheid naar hun ouders ontwikkeld omdat ze al nooit aandacht van ze krijgen. En dan is een politieactie wel een hele koude manier om ineens aandacht te geven. Maar als praten geen zin heeft omdat ze toch alles bij elkaar liegen, dan is een interventie alles wat je nog kunt doen. Dat kan ook anders maar als een jongere als flink gebruikt, is zijn/haar gedrag ook uit de hand aan het lopen en ze doen zichzelf en anderen vaak veel schade aan. En het beschadigd hun geest voor altijd en hun kijk op het leven, mensen en de wereld. Dus kun je alleen nog maar militaristisch te werk gaan, eigenlijk, of accepteren dat ze het huis uitgaan als gevaarlijk individu.

Maar ja, het is natuurlijk wel een noodgreep en de liefde blijkt er niet zo erg uit. Maar als iemand verslaafd is aan harddrugs, zijn de emoties ook helemaal van slag. Emotie wordt erdoor weggedrukt en sommige emotie wordt erdoor versterkt. En dat leidt altijd tot dramatiek. Dus dat de puber dan moord en brand schreeuwt, is ook gedeeltelijk het effect van drugs op het brein. Daar heeft Dr Phil wel weer gelijk in, volgens mij. En dan is het een hele harde les, vooral voor de ouders want die hebben wel het gezag en daarin zijn ze tekort gekomen. Dan zou ik er maar rekening mee houden idd dat je voorlopig werk aan de winkel hebt. En het dan vervolgens ook doen.
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
renee-uk schreef: goh gelukkig dat het een teckel was, als ie het stempeltje pitbull had gekregen had het er wel anders voor hem uitgezien vrees ik.
Dat was dertig jaar geleden, toen leken mensen nog wat meer te accepteren dat een hond ook wel eens géén zin had in amicaliteiten met vreemden. :wink:
tja en nu vinden zelfs mensen die daar alle begrip voor hebben maar dat ze dood moeten als er een aan alle kanten rammelend sensatieverhaal verschijnt, toch een hoop veranderd dan in die acceptatie :roll:
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

Maar dan vinden ze drugs wat gaat er dan gebeuren?

Als je zo ver van je kind af staat kun je beter bij jezelf te raden gaan wat je zelf kunt doen zoals vaker thuis zijn en je kind laten zien dat je er bent en van daaraf een band proberen op te bouwen. Dan heb je nog een lange weg te gaan als ze echt aan de drugs zitten maar dan is er een begin gemaakt. Met de politie actie stoot je ze alleen maar van je af.

Maeve
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:
Maeve schreef:
toots schreef:
Tja die grote rode bolle ogen hé die liegen niet ;)
Of je ziet je kind zo weinig dat dat je niet op valt :denken:
Dan nog moet je het kunnen bewijzen :wink:
Ik vraag me af waarom je bij voorbaat denkt dat al die ouders ver bij hun kind af staan? Ik ken best wat tieners die behoorlijk met zichzelf in de knoop zitten, ondanks een liefdevolle familie. Dat kan gewoon hoor :19:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Maeve schreef:
Ik vraag me af waarom je bij voorbaat denkt dat al die ouders ver bij hun kind af staan? Ik ken best wat tieners die behoorlijk met zichzelf in de knoop zitten, ondanks een liefdevolle familie. Dat kan gewoon hoor :19:

O je wilt als ouder zo ver gaan dat je zo iets wilt bewijzen ?
Je weet dat je kind aan de troep zit maar je kind is er om wat voor rede dan ook niet eerlijk over.
Dan heb je de bewijzen wat schiet je er in theorie mee op?

Roompie
Zeer actief

toots schreef:
Maeve schreef:

Je weet dat je kind aan de troep zit maar je kind is er om wat voor rede dan ook niet eerlijk over.
Omdat een verslaafd kind wat geen vast bewijs ziet vaak stug vol blijft houden dat ie niet verslaafd is.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Maeve schreef:Tja, de vertrouwensband met je kind is dan wel in één klap verdwenen. Maar als die echt aan de drugs zit is het misschien wel goed om dat in ieder geval te weten, dan is er van vertrouwen toch niet meer te spreken.

Ik vind het trouwens wel grappig Fizgig, dat je zo fel bent over harddrugs terwijl je er wel open over bent dat je zelf wiet gebruikt :mrgreen: Daar zitten toch ook gezondheidsrisico's aan?
Dat is waar hoor, ik blow ook alleen maar omdat het me helpt met slapen en eten, tenminste, daarom blijf ik het doen. Door mijn ptss is slapen en eten erg lastig, soms gewoon onmogelijk. Ik vind het prettig dat het me kalmer en minder nerveus maakt. Het zorgt ervoor dat het stressniveau in mijn brein ietsje daalt. En het werkt niet gewennend he, medicatie wel. Echt recreatief gebruik, nou, eigenlijk niet. Als het me namelijk niet zou helpen, zou ik het ook niet blijven doen en zeker niet dagelijks. Alcohol bijvoorbeeld, zitten voor mij teveel gezondheidsrisico's aan en dat helpt me niet met eten. Dus ik vind gezondheid wel degelijk belangrijk.

Het is dat ik ook rook maar eigenlijk zou verdampen beter zijn. Ik wil dat ook wel gaan proberen want ik ben al 39 en dan wordt roken gewoon ook een flink gezondheidsrisico. Maar ik blow dus vanuit de gedachte dat het me helpt en dat de gezondheidsrisico's acceptabel zijn maar ik weet wel, als ik een psychisch gezond mens zou zijn, zou ik het ook een beetje puberaal vinden als mensen blijven blowen als ze volwassen geworden zijn. En dan zou ik het gezondheidsrisico ook anders zien waarschijnlijk, nu accepteer ik het erbij.

Ik weet nu wel dat er véél meer mensen zijn die weed medicinaal gebruiken dan men denkt. Veel mensen die recreatief gebruiken, zijn ook medicinale gebruikers namelijk, die dat niet van zichzelf weten. Daar kwam ik ook later pas achter. Mijn vriendinnen waren allang gestopt en ik bleef het doen, vanwege die slaapproblemen. Maar lang dacht ik van mezelf dat ik gewoon niet volwassen wilde worden. Dat klopte alleen niet met mijn leven, ik werkte en studeerde en had een relatie. Ik was altijd een verantwoordelijke en betrouwbare werknemer en zou er niet over peinzen om stoned op mijn werk aan te komen. Dus dan kom je erachter dat je het om een andere reden blijft doen.

Kinderen en pubers, krijgen een preek van me als ik ze zie blowen. Echt waar. Ik ben amateur pedagoogje he, ik heb de SPH bijna helemaal afgemaakt, haha. Want het is niet voor iedereen een goed idee. Dat het mij in mijn hele specifieke situatie helpt, wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Voor kinderen en pubers is blowen erg slecht voor de ontwikkeling van het brein. In mijn pubertijd was ik trouwens degene die iedereen waarschuwde voor drugs, ook blowen. Ik was fel antidrugs, alleen blowen ben ik anders gaan zien met de tijd, door mijn eigen ervaringen ermee. Maar harddrugs, ben ik heel erg tegen, alcohol hou ik trouwens ook helemaal niet van. Het leven is al verwarrend genoeg zonder en plezier maak je niet met alcohol of drugs, die maak je met elkaar.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Roompie schreef:
toots schreef:
Maeve schreef:

Omdat een verslaafd kind wat geen vast bewijs ziet vaak stug vol blijft houden dat ie niet verslaafd is.
Bijvoorbeeld. Of omdat ouders ook fout kunnen zitten :wink:
Ik krijg al heel snel rood doorlopen ogen als ik moe ben. Je moest eens weten hoeveel mensen dan tegen m'n ouders zeiden dat ik vast aan de drugs zou zitten :mrgreen: En even voor de beeldvorming: ik heb zelfs nog nooit een sigaret gerookt.
Dus nee, als je geen bewijs hebt weet je niks.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Roompie schreef: Omdat een verslaafd kind wat geen vast bewijs ziet vaak stug vol blijft houden dat ie niet verslaafd is.
Dat snap ik, niet alleen een verslaafd kind hoor dat doen verslaafde mensen in het algemeen. Moet je daar ook naar bewijzen gaan zoeken. Je bent ouder je kind zou je het meest dierbaar moeten zijn.
Ik snap het echt niet zulke dingen.

Dan heb je uiteindelijk bewijs door dat bewijs valt er dus niet echt meer iets te ontkennen. En dan?

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”