Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leefsituatie i.c.m. honden-uitlaatservice

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Laura-V
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden!
Aantal honden: 0

Leefsituatie i.c.m. honden-uitlaatservice

Ongelezen bericht door Laura-V »

Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of dit de juiste plek op het forum is, maar ik heb een vraag.
Op dit moment studeer ik nog en is een hond nog helemaal niet aan de orde.

Vroeger bij mijn ouders thuis hebben wij een Duitse Staande Korthaar gehad. (Zie profielfoto.)
Er was altijd iemand thuis om voor, de drie kinderen te zorgen en de hond kreeg dan ook volop aandacht en ging er uren per dag uit.

Mijn grote wens is om na mijn studie ooit weer een hond te hebben.
Echter ziet het er met mijn studie en latere werk waarschijnlijk zo uit dat ik in de toekomst een kantoorbaan zal hebben en dan 4 (of 5) dagen in de week van +/- 7.30u tot +/- 17.30u van huis zal zijn.

Uiteraard is dit veel te lang voor een hond om alleen thuis te zijn.
Nu ben ik erg benieuwd naar jullie mening.

Wat vinden jullie van de situatie:
- 's ochtends een wandeling van minimaal een half uur met de hond.
- 's middags een uitlaatservice laten komen waar de hond in een groep minimaal een uur wordt uitgelaten/losgelaten/gaan zwemmen of wat dan ook.
- 's avonds als je terug komt van het werk ruim een uur wandelen en 2 keer in de week (2 avonden of 1 avond + 1 weekend) naar de hondenclub voor gehoorzaamheid/behendigheid o.i.d. en voor het slapen gaan nog een ronde wandelen.

Op zaterdag en zondag altijd vrij, waarin er genoeg uurtjes per dag aan de hond besteed kan worden.

Zouden jullie dit zielig vinden voor een hond? Of is deze situatie volgens jullie acceptabel?

Mijn voorkeur gaat uit naar een middelgrote tot grote hond waarmee veel ondernomen kan worden.

Ik ben erg benieuwd. Alvast bedankt voor het lezen van dit topic.

Vriendelijke groetjes,
Laura

(De allergrootste droom is om later op een boerderij te wonen en dat de hond overdag dan altijd lekker buiten (en binnen als ie dat wil) los kan zijn. Maar dat is een heel-veel-jaren-plan...)
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: Leefsituatie i.c.m. honden-uitlaatservice

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik heb een fulltime baan en twee honden. Ze gaan twee dagen naar de dagopvang. De dagen dat ze niet naar de dagopvang gaan worden ze halverwege de dag uitgelaten. 's Ochtends vroeg worden ze natuurlijk goed uitgelaten en na thuiskomst weer. Twee keer in de week mee naar de training.

Het gaat prima, maar ik merk wel dat ze op hun training/aandacht staan, of wel Bullenbezigheidstherapie. Dit varieert van trainen voor de gehoorzaamheid tot bordspelletjes en zoekspelletjes.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

ZorroMax schreef:Ik heb een fulltime baan en twee honden. Ze gaan twee dagen naar de dagopvang. De dagen dat ze niet naar de dagopvang gaan worden ze halverwege de dag uitgelaten. 's Ochtends vroeg worden ze natuurlijk goed uitgelaten en na thuiskomst weer. Twee keer in de week mee naar de training.

Het gaat prima, maar ik merk wel dat ze op hun training/aandacht staan, of wel Bullenbezigheidstherapie. Dit varieert van trainen voor de gehoorzaamheid tot bordspelletjes en zoekspelletjes.
Maar jij hebt een Engelse bulldog, waarmee niet persee veel hoeft te worden ondernomen. Ik denk dat je dat wel in overweging moet nemen als de hond toch een groot gedeelte van de tijd alleen zit. Kom je dicht bij huis te werken, of heb je nog heel wat reistijd te gaan. Wat doe je tijdens vakanties met je hond?

Ik heb zelf ook fulltime gewerkt, maar was 40 toen ik mijn eerste hond heb aangeschaft. Heb 3 keer op het punt gestaan en hond te nemen, beginnend toen ik 25 was, maar wilde toen nog te veel ondernemen, dat ik dat niet eerlijk vond t.o.v. de hond. Want hoe je het ook draait of keert, het is een handenbinder. Wil je dat op jonge leeftijd?
Laura-V
Zeer actief

@Neeltje: Zijn inderdaad allemaal dingen om over na te denken. Als ik straks daadwerkelijk aan het werk ben zal ik alles eens op een rijtje gaan zetten.

Wat betreft werken ben ik nu uitgegaan van 8 uur werken en 2 uur reistijd, dus 10 uur per dag van huis.

Ben nu driekwart jaar lid van het hondenforum en ben zo dol op dieren (met voorkeur voor honden) dat ik me een leven later zonder hond niet echt voor kan stellen.
Als ik hier dan alle verhalen lees en foto's zie, geweldig vind ik dat.

Desalniettemin vind ik het wel dusdanig belangrijk dat een hond het goed heeft, dat ik ook pas voor die keuze zou gaan als ik de hond kan bieden wat hij/zij nodig heeft.

Vakanties hoeft geen probleem te zijn. Mijn vader werkt straks niet meer en ik heb veel familie die dit allemaal schitterend vinden. En mocht dat niet lukken is hondenpension altijd nog een optie (mocht de hond dat oké vinden.)
Zo niet, dan gaan dieren altijd voor vakanties ;-)
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Persoonlijk zou ik niet aan 1 hond beginnen als ik 10 uur van dag van huis zou zijn. Eerlijk gezegd ook niet aan 2, maar goed, ze hebben elkaar dan nog. Als je het wel van plan bent, dan vind ik een goede uitlaatservice zeker een oplossing, evenals dat iemand de honden tussen de middag uitlaat. Je moet maar afwachten wat voor type hond je krijgt. Als ze ongezond worden, dan heb je een groot probleem er bij.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Denk je ook aan de tijd dat je boodschappen moet doen, winkelen, verjaardagen en andere soorten van op visite... op zich denk ik dat het zeker moet kunnen maar dan moet je wel rekening houden met welk ras je neemt.
Misschien kan je op zoek naar een goede dagopvang voor 2/3 dagen??
Toen ik nog fulltime werkte en op mijzelf woonde kreeg ik Tyson, ( jack russel) en hij ging elke dag een uur of 5/6 naar mijn ouders en hun brachten hem weer thuis of ze haalde hem einde van de ochtend op en daar ging ik hem weer ophalen als ik uit mijn werk kwam.. tevens sliep hij ook bij mij op de slaapkamer want ik vond het erg sneu als hij dan weer alleen zou moeten zijn, gelukkig kon hij vaak mee als ik ergens op visite ging aangezien hij een mooi formaatje hond was.
Afbeelding
Laura-V
Zeer actief

Bedankt voor alle reacties tot nu toe! :D

Voor alsnog blijft het alleen maar bij dromen.
Ik denk dat als ik eenmaal aan het werk ben, dat dat me in het begin energie genoeg zal kosten en dat ik daar zeker nog even niet aan zal beginnen.

Ik vind het erg fijn om hier ervaringen te lezen en uiteraard wil ik altijd het beste voor een hond.

Dagopvang is ook een hele goeie, dan is de hond niet zo lang alleen.
Persoonlijk vind ik 10 uur alleen per dag, en dat 4/5 dagen in de week ook wel een beetje extreem.

Wie weet woont er t.z.t. wel iemand in de buurt met een hond die ik af en toe eens mag ''lenen''.
Dat zou al ontzettend leuk zijn, totdat ik ooit zelf wat meer tijd heb. :wink:

Voorlopig studeer ik nog wel 2 jaartjes, dus nog tijd zat om alles een goed te overdenken en daarna eens verder te zien. :D
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Zelf vind ik dat je dan te veel van huis bent. Alleen wie zegt dat je straks 4 of 5 lange dagen van huis bent? Zelf heb ik hbo logistiek gestudeerd. Binnen de productie zijn vrijwel alleen 40 uur + banen. Zelf ben ik in een andere branche terecht gekomen, callcenter, en hier is part time wel beter mogelijk. Dus tegen die tijd dat je afgestudeerd bent, misschien kun je ook wel deels vanuit huis gaan werken?
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
dan moet je kiezen voor een ras , een kleintje , bv, die niet veel uit hoeft te gaan

een jachthond , wil je misschien ?.. Die moeten veel meer lopen dan " even een rondje om de kerk ":

overwerk , feestjes , uitgaan, kortom je bent nog jong ,. .. daar heb je nog helemaal niet aan gedacht

ik zal het niet doen
Laura-V
Zeer actief

Op dit moment studeer ik Bedrijfseconomie aan de universiteit en ga straks master Accounting doen.

Echter is dit best wel specifiek en graag zou ik dan ook in die sector aan de slag gaan.
Wat ook betekent dat het waarschijnlijk wel een 40-urige werkweek zal worden.

Mocht het mogelijk zijn om van thuis uit te werken dan zou dat natuurlijk ideaal zijn. :D
Echter ben je natuurlijk veel op pad bij bedrijven om daar werk uit te voeren, dus geen idee of daar mogelijkheden in zijn.

@Pakdebal: Wie zegt dat ik daar nog helemaal niet aan gedacht heb?
Uiteraard heb ik nog een leven naast mijn werk (en dan een eventuele hond).
Het feit dat ik om half 6 de hond uit zou laten en nog eten moet koken betekent niet dat ik die avond niet meer naar een verjaardag kan, om maar iets te noemen. ;-)
Uitgaan en andere leuke dingen zullen zich naar het weekend verplaatsen, ook dat is geen probleem want mijn vrienden/vriendinnen zullen vergelijkend werk gaan doen (Bedrijfskunde en Bedrijfseconomie) dus dat betekent dat zij ook in het weekend vooral tijd zullen hebben. :-D

Bedankt voor de reacties.
Pakdebal

Laura-V schreef: Het feit dat ik om half 6 de hond uit zou laten en nog eten moet koken betekent niet dat ik die avond niet meer naar een verjaardag kan, om maar iets te noemen. ;-)
.

zit de hond dus weer ( !! ) alleen

je denkt er te makkelijk over , thuis werken bv , maar dat gaat 99% misschien niet door, en dan wat ?
Laura-V
Zeer actief

Rustig maar Pakdebal, ik haal zomaar niet een hond in huis hoor!

Vooralsnog was het alleen maar de vraag hoe mensen hierover denken. ;-)
Aangezien ik zelf ook al inzie dat 10 uur per dag van huis wel erg veel is (anders zou ik ook geen topic aanmaken om dit eens ter discussie te stellen.)

Het feit dat als je een hond hebt en werkt, betekent niet dat je iedere avond in de week de hele avond thuis hoeft te zijn. Althans, voor mij niet.
Als ik een avond in de week wil sporten en dan twee uur van huis ben kan dat best.
Maargoed ieder z'n mening natuurlijk.

Het scheelt dat onze hele familie en mijn vrienden en vriendinnen hun verjaardagen altijd in het weekend viert, dus dat is niet eens een issue.

Misschien moet je iets beter lezen Pakdebal, in bovenstaand bericht gaf ik aan dat ik geen idee heb of er mogelijkheden zijn om vanuit thuis te werken, dus daar ga ik (in mijn openingspost) al niet vanuit.
Dus de situatie geschetst zoals in de openingspost gaat helemaal niet uit van vanuit thuis kunnen werken. ;-)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja, je wist het niet maar wij hondeneigenaren doen niet meer aan verjaardagen :roll: Kom nou, je kunt ook te veel problemen zien hoor.

Als je voor overdag een dagopvang of uitlaatservice kunt regelen lijkt het me prima mogelijk. Ik zou dan wel gaan voor een herplaatser die al het een en ander gewend is, een pup heeft echt nog te veel tijd nodig de eerste weken.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik vind 10 uur al veel te veel en om dan 's avonds ook nog 2 uur weg te gaan vind ik wel heel triest voor een hond.
En daarna naar bed heeft de hond de hele dag geen mens gezien.
Afbeelding
Laura-V
Zeer actief

@Maeve: Haha! Bedankt voor je reactie.

@Pemba: Ik snap je reactie, 10 uur van huis weg is inderdaad veel. ''Heeft de hond de hele dag geen mens gezien...'' vind ik dan wel een tikkeltje overdreven. Wanneer je 's ochtends een flinke wandeling maakt. Overdag de dagopvang of een deel van de middag naar de uitlaatservice. 's avonds een grote wandeling en dan voor het slapen gaan nog wandelen. Als je dan eens in de week nog iets voor jezelf doet (als voorbeeld dan een verjaardag of sporten). De meeste dagen zal je (ik dan in dit geval) toch 's avonds gewoon thuis zijn.

Dus het is niet helemaal zo dat de hond de hele dag niemand ziet.. Maar dat je niet 's avonds nog een keertje 1.5 of 2 uurtjes weg kan ben ik het dan niet helemaal mee eens. ;-)

Andere avonden zal de hond volop aandacht krijgen. Of dat thuis is in de vorm van spelletjes / gehoorzaamheid of op een hondenclub ergens leuke dingen doen, dat kan allemaal.

Maar verplicht 5 avonden in de week thuis blijven voor de hond, denk niet dat dat helemaal realistisch is.
Pakdebal

Maeve schreef:Ja, je wist het niet maar wij hondeneigenaren doen niet meer aan verjaardagen :roll: Kom nou, je kunt ook te veel problemen zien hoor.

.

ik was de hele dag thuis en dan ging ik 's avonds weg , maar zij is er de hele dag niet, en gaat 's avonds weg

zie je het verschil ?. :wink:
sas&Billy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel

Ongelezen bericht door sas&Billy »

Het is een beetje ook wat ze gewend zijn denk ik.... En wat je met de vrije tijd doet. Sommige dingen zijn al snel zielig maar in een asiel zitten is nog zieliger... ik zeg maar wat.
Ik geloof wel dat je met een goeie uitlaatservice ver komt.
Ik ben door mijn studies en stage ook fulltime bezig nu. En ik ben onverwacht alleenstaand geworden wat nooit de bedoeling was, maar doe je dan je hond weg?
anyway, ik ga zowieso direct als ik thuiskom met hem wandelen lees rennen op de grote weide . Als ik honger heb is dat pech, Billy gaat voor. Als de dagen te lang zijn zoek ik een hondenwandel een paar keer per week.
En in de weekend is het nagenoeg continue samenzijn. hij gaat overal mee naartoe. en als ikin de week kan, kom ik smiddags overhuis.
Het is niet altijd ideaal, maar hij heeft nog steeds denk ik geen slecht leven hier.....

Je moet wel rekenen, een hond heb je altijd, niet part time...
Laura-V
Zeer actief

@Nanna: Bedankt voor je reactie.
Misschien denk ik er inderdaad te makkelijk over. Dat is ook de reden dat ik een topic aanmaak om eens te kijken hoe andere mensen erover denken. ;-) Aangezien ik ook denk dat 8-10 uur per dag van huis teveel is, was ik eens benieuwd.

''Waarom neem je niet een leuke kat? Of twee''.

Een kat is totaal niet te vergelijken met een hond. Ik vind honden geweldig, heb ook 11 jaar lang ontzettend genoten van de hond die we vroeger hadden. Mijn moeder heeft nu 2 katten, super lieve beesten. Echter heb ik veel minder met katten dan met honden. Ik hoef later zelf geen katten.
Mocht het nou zo zijn dat de gelegenheid zich nooit voordoet dat ik een kwispelende viervoeter in huis kan halen, dan zal ik dat zeker nog eens overwegen. ;-)
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Laura-V schreef:
Maar verplicht 5 avonden in de week thuis blijven voor de hond, denk niet dat dat helemaal realistisch is.
Maar je moet jezelf dan wel echt afvragen als je de hele dag al weg bent en dan ook soms savond´s of je wel de geschikte eigenaar zal zijn.
Dat is niet lullig bedoeld maar ik sluit me aan bij Nanna etc.
Ik zou het zelf niet willen.
En idd wat Cleva zegt ik vind honden heel leuk maar als je niet kan zeggen ik wandel een uurtje later wel ´´want als je thuis komt zal de hond toch zijn behoefte moeten doen. Ik zou dat ook niet zien zitten 5 dagen in de week altijd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Cleva schreef:
Laura-V schreef:

Maar zo werkt het wel.
Doe het niet! Of neem een klein makkelijk hondje dat mee kan.

Moet dat wel kunnen op je werk. Als het een stress plassert is zien ze je aankomen :schrik:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Pakdebal schreef:
Maeve schreef:Ja, je wist het niet maar wij hondeneigenaren doen niet meer aan verjaardagen :roll: Kom nou, je kunt ook te veel problemen zien hoor.

.

ik was de hele dag thuis en dan ging ik 's avonds weg , maar zij is er de hele dag niet, en gaat 's avonds weg

zie je het verschil ?. :wink:
Uiteraard, maar de gemiddelde mens heeft niet de luxe om niet te hoeven werken. Al die mensen dan maar hun honden weg doen? Honden zijn best flexibel hoor, en ik neem aan dat TS niet dagelijks verjaardagen heeft.
Laura-V
Zeer actief

Bedankt voor jullie reacties, heb ik zeker veel aan. :D

Tegen die tijd is de kans natuurlijk ook aanwezig dat ik niet alleen woon, dus dat zou de situatie al heel anders kunnen maken. :wink:

Ook heb ik een moeder die helemaal dol is op honden (en weinig werkt), dus mocht ik tegen die tijd bij haar in de buurt wonen, wie weet.

Ik vind het erg fijn om te lezen en denk nu ook zeker dat het voor de hond niet fijn zal zijn, dus in bovenstaande situatie (geschetst) zal ik er dan ook zeker niet aan beginnen.

Mocht ik klaar zijn met studeren en eenmaal werken is het bekijken hoe de situatie dan is en of er misschien iets mogelijk is.
Dan maak ik tegen die tijd wel weer een nieuw topic aan om nog eens in beraad te gaan.

Voor nu ga ik gewoon weer genieten van al jullie hondenavonturen en foto's en droom ik gewoon lekker verder! :D
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

sas&Billy schreef:Het is een beetje ook wat ze gewend zijn denk ik.... En wat je met de vrije tijd doet. Sommige dingen zijn al snel zielig maar in een asiel zitten is nog zieliger...
Dit vind ik toch altijd zo'n flutargument. Dus omdat een hond op het asiel uren alleen zit en weinig aandacht krijgt maakt het niks uit dat hij thuis een uurtje meer aandacht krijg want tja "'tis toch beter" :roll: Beter is niet altijd goed, hoor. En wat mij betreft verdient elke hond goed.
labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door labranwk »

Het ligt er heel erg aan welke hond. De ene hond kan prima alleen zijn en de ander heeft hier meer moeite mee. Ik ben zelf niet zoveel weg, maar als ik een paar dagen heel druk ben en veel weg, dan merk ik dat met name aan de labradors: die worden daar niet blij van. Logisch ook: het zijn echte stapelaars die graag samen zijn en met veel samen zijn. En in mijn geval ook nog het liefst bij mij willen zijn. Onze Fust (de herder dus) heeft daar zichtbaar minder moeite mee. Als zij een dagje alleen moet doorbrengen en ik kom thuis, dan komt ze uit haar binnenhok, rekt zich eens goed uit met zo'n blik van "ben je nu alweer terug?" Oftewel: zij kan prima een dagje alleen toeven en geniet vervolgens van de aandacht en activiteit. De labradors zou ik daar gaan plezier mee doen en zouden een andere oplossing moeten krijgen als ik full time zou moeten gaan werken of de honden niet meer mee zou kunnen nemen naar mijn werk. (maar hoezee dat is niet aan de orde gelukkig!)
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Laura-V schreef:Tegen die tijd is de kans natuurlijk ook aanwezig dat ik niet alleen woon, dus dat zou de situatie al heel anders kunnen maken. :wink:
Precies, dan staan er twee reikhalzend en kwijlend op je te wachtend en voor wie kies je dan? ;-)

Lees lekker verder hier, bied je aan als oppas in de avond of het weekend en kijk tegen die tijd verder. Het heeft helemaal geen zin om daar nu over te beginnen, want je weet helemaal niet precies hoe je situatie dan is.
Neem de tijd om aan je baan te wennen en ga dan nog eens nadenken over wat je wilt. En vooral of je naast je baan, die echt wel veel eist, en je vriendenkring wel de energie hebt om verplicht zo vroeg op te staan en dan na je werk en je boodschappen enz nog eens een flinke wandeling met je hond te maken. Onderschat het niet.
En voor elk moment iemand anders hebben die dol op honden is...? Tja als je naast je werk nog zoveel gebruik van anderen moet maken, kun je daar je vraagtekens bij zetten.

Maaruh, goed dat je er in elk geval over nadenkt en niet klakkeloos een hond neemt :ok: Huisje boompje beestje, alles op zijn tijd. En hoewel ik je heel goed begrijp, ik zou ook niet zonder hond kunnen, probeer zo eerlijk mogelijk en "objectief" mogelijk je situatie te beoordelen, maar das moeilijk :wink:
Pakdebal

Laura-V schreef:Bedankt voor jullie reacties, heb ik zeker veel aan. :D

Tegen die tijd is de kans natuurlijk ook aanwezig dat ik niet alleen woon, dus dat zou de situatie al heel anders kunnen maken. :wink:

Ook heb ik een moeder die helemaal dol is op honden (en weinig werkt), dus mocht ik tegen die tijd bij haar in de buurt wonen, wie weet.

Ik vind het erg fijn om te lezen en denk nu ook zeker dat het voor de hond niet fijn zal zijn, dus in bovenstaande situatie (geschetst) zal ik er dan ook zeker niet aan beginnen.

Mocht ik klaar zijn met studeren en eenmaal werken is het bekijken hoe de situatie dan is en of er misschien iets mogelijk is.
Dan maak ik tegen die tijd wel weer een nieuw topic aan om nog eens in beraad te gaan.

Voor nu ga ik gewoon weer genieten van al jullie hondenavonturen en foto's en droom ik gewoon lekker verder! :D

veel van mijn vrienden wilden , net als ik, ook een hond maar die zijn wat ouder dan jij , :wink:
en besloten het niet te doen
omdat ze de hele dag werkten !.Die hadden er wel oor en oog voor , om het dier niet teveel alleen te laten

ik zou lekker vrijwilligster worden bij een asiel om honden uit te laten in je vrije tijd , of voor de dierenbescherming
er zijn
veel oudere mensen , die niet meer in staat zijn, hun honden uit te kunnen laten, daar hebben ze ook vrijwilligers voor nodig !
succes !
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou het nniet doen je kunt een ideaal baasje zijn maar de situatie dus niet.
Van andere mensen afhankelijk zijn om tijd door te brengen met jouw hond en uit te laten vind ik 3xniets. Ze kunnenn het altijd af latenn weten en daar zit je dan.
Heb een poos 3 ploegen gewerkt en had 3 bouviers . Kon ik in een half uur tijd even snel naar huis fietsen waar brood en melk klaar stond die ik tijdenn het uitlaten opat en dan snel weer naar werk.
8 minuten heen en terug.
God wat voelde ik mij schuldig naar die honden en liep ik net als Cleva te mopperen en schelden als het weer tegen zat .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik woon samen en vrij snel daarna kwam de 1e hond. Maar daarvoor waren we al een jaar aan het rondkijken en had ik eventuele opvang al geregeld. Tessa kan heel goed alleen zijn, die ligt heerlijk te slapen, loopt een rondje door het huis naar een ander plekje en slaapt verder. Met haar konden we gewoon naar verjaardagen en noem maar op (ik ben nog student en vriend werkt fulltime, maar ik was overdag dus heel veel thuis) Nu hebben we een pup erbij en hangt ons hele leven nog meer af van de honden. De pup kan al redelijk alleen zijn, maar redelijk alleen zijn betekent wel dat ik enorm veel moet plannen. Niet 3 keer op een dag een half uurtje weg, want dat vindt hij vreselijk. Eén keer anderhalf uur weg is weer niet erg. Maar dat betekent wel dat ik met verjaardagen of feestjes na anderhalf uur weg ga en de rest van de dag dus thuis ben gebleven. Misschien overdreven, maar het opbouwen doen we heel rustig. (met Tessa ook, maar die was zo makkelijk, hoewel die maximaal 4 tot 5 uur alleen bleef)

Ik moet straks stage gaan lopen en dan ben ik dus 8 uur van huis + reistijd. Dat heb ik al besproken met mogelijke opvang adressen voordat we aan een pup begonnen. Zowel mijn vader als mijn schoonvader zijn met pensioen en die willen best oppassen. Naar het werk van mijn vriend mogen ze mee, dus wij zijn bezig met een schema waarbij ze maximaal 4 tot 5 uurtjes alleen zijn en dan opgehaald worden of er iemand in huis komt. (waarbij het meeste op mijn vriend aankomt, want om andere mensen te verplichten om zich vrij te houden vind ik niet heel erg fijn)

Heb jij zin om in de winter met -10 's avonds nog een flinke wandeling te maken? Of 's zomers met dit weer geen terrasjes te pakken 's avonds, maar naar huis voor de hond? Of 's ochtends een uur eerder op te staan om een wandeling te maken?
Neeltje

Laura-V schreef:Op dit moment studeer ik Bedrijfseconomie aan de universiteit en ga straks master Accounting doen.

Echter is dit best wel specifiek en graag zou ik dan ook in die sector aan de slag gaan.
Wat ook betekent dat het waarschijnlijk wel een 40-urige werkweek zal worden.

Mocht het mogelijk zijn om van thuis uit te werken dan zou dat natuurlijk ideaal zijn. :D
Echter ben je natuurlijk veel op pad bij bedrijven om daar werk uit te voeren, dus geen idee of daar mogelijkheden in zijn.

@Pakdebal: Wie zegt dat ik daar nog helemaal niet aan gedacht heb?
Uiteraard heb ik nog een leven naast mijn werk (en dan een eventuele hond).
Het feit dat ik om half 6 de hond uit zou laten en nog eten moet koken betekent niet dat ik die avond niet meer naar een verjaardag kan, om maar iets te noemen. ;-)
Uitgaan en andere leuke dingen zullen zich naar het weekend verplaatsen, ook dat is geen probleem want mijn vrienden/vriendinnen zullen vergelijkend werk gaan doen (Bedrijfskunde en Bedrijfseconomie) dus dat betekent dat zij ook in het weekend vooral tijd zullen hebben. :-D

Bedankt voor de reacties.
Nee, dat gaat dan niet, je kunt het niet maken om eerst de hele dag weg te zijn voor je werk, om dan 's avonds nog een keer weg te gaan, tenzij de hond mee kan. Dat is bij mij een gouden regel. Als ik overdag lang weg ben, ga ik 's avonds niet weg of de hond moet mee kunnen. Ook in het weekend ben ik zoveel mogelijk bij de hond. Op zaterdag kan één afspraak, maar niet zo lang en op zondag geen afspraken of ze komen maar naar mij. Want om dan in het weekend de hond weer lang alleen te laten, nee, dat zou ik dus niet kunnen.
Neeltje

Nanna schreef:
Pemba schreef:Ik vind 10 uur al veel te veel en om dan 's avonds ook nog 2 uur weg te gaan vind ik wel heel triest voor een hond.
En daarna naar bed heeft de hond de hele dag geen mens gezien.
Ik denk ook dat je er te makkelijk over denkt. Een hond is een roedeldier en is niet gemaakt om dagelijks uren aan zijn lot overgelaten te worden.
Waarom neem je niet een leuke kat? Of twee. Daar hoef je ook geen uitlaatservice voor in te schakelen en als je eens wat later thuiskomt is dat ook geen probleem.
Zo ben ik aan mijn 3 katten gekomen. Drie momenten geweest dat ik er over gedacht heb om een hond te nemen, maar het uiteindelijk toch geen goed idee vond en dus een kat genomen. Ik wilde nog te veel weg, op vakantie, ook uit door de week etc. en ja, dat vind ik dus niet kunnen als je ook nog werkt.

Morgenavond (vrijdagavond) ga ik wel naar een verjaardag, maar ik ben morgen al om 11.30 uur afgewerkt en om 11.45 uur thuis, dus dan kan ik na 8 uur wel 'n twee uurtjes weg. Maar anders als iemand doordeweeks zijn verjaardag viert op een andere dag is het gewoon nee. Volgende maand op de verjaardag van mijn moeder (87) gaan we overdag weg, maar 's avonds komt iedereen naar mij om te eten, want dat doe ik dan niet, ook niet voor mijn moeder.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”