Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trots op Aki!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Aki
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shiba Inu

Trots op Aki!

Ongelezen bericht door Aki »

Hallo allemaal!
We zijn terug van een weekje vakantie in de ardennen en daar hebben we voor de eerste keer geprobeerd Aki los te laten lopen en... het is gelukt! Hij liep telkens een beetje verder en keek altijd om naar ons om even te checken of we nog wel volgden :I: Volgens sommigen kan je een shiba niet los laten lopen... Maar met aki lukt het wel ! Vandaag zijn we ook even gaan wandelen in het domein van Puyenbroeck en ook daar heeft Aki de hele tijd los gelopen, hij was 1 keer afgeleid door een konijntje dat daar los liep en hij croste er meteen achter maar toen hij ons niet meer zag raakte hij in paniek en ging ons zoeken. :D Ik ben zo fier op mijn manneke!

Van het water was hij niet gek, maar in het opblaasbootje over water gaan vond hij super!
Hier zijn nog enkele vakantiefoto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes!
29996D

Re: Trots op Aki!

Ongelezen bericht door 29996D »

Netjes! Altijd fijn om je hond los te kunnen laten lopen.
Dat vertrouwen moet je ook opbouwen, toen we Beuk kregen ging dat ook niet, nu is het net of hij altijd al heeft losgelopen.
Aki
Vaste gebruiker

Het was toch wel even bang afwachten de eerste keer toen we hem loslieten maar ik ben blij dat we het dan toch hebben gedaan. Aki is ondertussen al 6 maandjes oud dus het werd tijd :) Hij loopt wel steeds verder weg, maar komt snel weer terug. We hebben het wel nog niet op bekend terrein geprobeerd, maar dat is voor binnenkort ;)
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Als hij gek is op een bepaald soort eten (knakworst?) of een balletje ofzo is het handig om daarmee het hierkomen te trainen.
Dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgevolgd hebben, ook als er honden aankomen.
Aki
Vaste gebruiker

Hij is gek op hespblokjes, maar die hebben we niet altijd bij en dan proberen we hem zo uitbundig mogelijk te aaien wanneer hij bij ons komt, dat werkt ook goed :) We zijn op onze wandelingen nog geen andere honden tegengekomen, wel al konijntjes en vogeltjes waar hij volop achtercrost. Het is alleszinds heel leuk om te zien hoe hij zich zo uitleeft ben echt blij dat het gelukt is!
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Wat heerlijk dat het kan he? Ik ben gek op dit soort hondjes. Ik spreek vaak eigenaars met zo'n hondje aan en vraag eigenlijk altyd of het shibaatje in kwestie los kan. In best veel gevallen is dat zo. Ik zou het dan juist weer niet in de ardennen aandurven omdat dat zo'n uitgestrekt gebied is dat ik bang zou zijn dat weg ook echt weg zou zijn! Yoshi loopt in losloopgebieden los maar haar oren zitten dicht soms als ze diertjes ziet of ruikt.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Aki
Vaste gebruiker

Ja dat hebben we met Aki ook wel eens, dat zijn oortjes dichtzitten. Hij is vaak zo druk bezig met vlinders vangen en achter de vogels lopen dat hij ons niet meer (wil) horen. Maar als we dan een beetje verder stappen en uit zicht zijn, panikeert hij en loopt hij alle kanten op en als we hem dan roepen komt hij wel enthousiast naar ons. Ik heb eerder een beetje schrik om hem op onze alledaagse wandelroute los te laten omdat hij daar de weg naar huis kent... Ik denk dat hij dan al minder snel terug zal komen als we hem roepen
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Heel goed. Is Aki ook gechipt en staat die chip op jullie huidige adres geregistreerd? Daarnaast zou ik hem een halsband met naamtag om doen als hij losloopt.

Better safe than sorry, he?
Aki
Vaste gebruiker

ja hoor, hij is gechipt. Hij had een naamkaartje, maar deze is hij kwijtgeraakt... Ik ga ons gsmnummer eens in zijn bandje schrijven want die hangertjes raakt hij toch steeds kwijt.
Rosannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rosannex »

Wat is hij al groot geworden :O: . Hij is echt prachtig :ok:
Dogs are where the heart is
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Wat ben jij een mooie meid.
Fijn dat het goed ging, het is ook opbouwen het vertrouwen. Trainen..en dan is het fijn als je reslutaat ziet.
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Ah kijk dan, wat is Aki gegroeid, mooi hoor!!! En wat fijn dat de eerste keer los lopen zo'n goede ervaring was!! Super dat jullie het hebben aangedurfd. Ook ik ken redelijk veel eigenaren die hun shiba wel los hebben lopen, mits (!!) op verantwoord terrein het blijven toch jagers he ;)

Ik organiseer wel eens losloopwandelingen met deze mormels :mrgreen: en dat gaat altijd super! (zo'n 30 shiba's bij elkaar allen los) :ok:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door shibashira op 24 jul 2013 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Aki schreef:Ik heb eerder een beetje schrik om hem op onze alledaagse wandelroute los te laten omdat hij daar de weg naar huis kent... Ik denk dat hij dan al minder snel terug zal komen als we hem roepen
Klopt helemaal!! Op bekend terrein zijn ze een stuk zelfstandiger en al helemaal niet zo "bang" om de baas kwijt te raken. Mocht dat toch gebeuren dan kennen ze immers de weg :wink: Wij wonen bij een prachtig stukje wandelgebied, maar de oudste Shiba laten we daar niet meer los. Ze weet de weg naar huis en toen ze op eendjes jacht was en ons kwijt raakte is ze naar huis gelopen. Eenmaal daar kon ze ons niet vinden en is ze naar mijn ouders huis gelopen. Dankzij haar naamtag hebben mensen ons kunnen bellen. Dat was meteen de laatste keer dat ze daar los kwam. Onze andere twee daar een tegen hebben minder jachtinstinct en zijn eerder bang om ons kwijt te raken. Die kunnen vlak bij huis nog steeds prima los. Het bos waar we iedere dag naar toe gaan is echter verder weg van huis (gaan we met de auto naar toe) en daar gaan ze dagelijks alle drie los en lopen ze ook niet weg, hooguit een eigen route door de bosjes, maar binnen gezichtsveld.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Aki
Vaste gebruiker

wauw dat lijkt me super met al die shiba's!
ik durf hem wel nog niet loslaten in de buurt van huis, aangezien wij aan een drukke baan wonen... ik wil het risico niet nemen en ga hier nog even mee wachten. Voor de rest gaat het trouwens ook heel goed met Aki, hij is een enorm trouw en lief hondje, heeft tot nu toe héél eventjes gepuberd maar daar merken we nu niks meer van. Hij is al sinds hij puppy was een heel rustig hondje en daarom zijn we heel erg aan het twijfelen om hem te laten castreren. Het enige probleem dat we met hem hebben is dat hij soms eens in winkels plast... en tegen al onze mooie bloemen en planten in de tuin. Misschien dat dit beter wordt als hij gecastreerd wordt, maar we zouden dit liever niet doen omdat we vinden dat hij zo'n mooi karakter heeft en we hebben zelf ondervonden hoe moeilijk het is om een shiba pupje te vinden die uit een goed nest komt, overwegen we om binnen enkele jaren een vrouwtjes shiba erbij te nemen en af en toe eens een nestje shiba pupjes te hebben. We zijn dit helemaal nog niet zeker maar het lijkt me wel leuk!
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Leuke foto´s :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”