Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"Royal Canin sponsort beergevechten in Oekraïne"
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
"Royal Canin sponsort beergevechten in Oekraïne"
De internationale dierenwelzijnsorganisatie Vier Voeters onthult beelden van illegale beergevechten in Oekraïne. Niet alleen brengt het videomateriaal de wrede en illegale mishandeling van beren in beeld, ook blijkt dat de wereldwijd opererende Franse huisdiervoederproducent Royal Canin beergevechten in Oekraïne sponsort.
De beelden zijn gemaakt tijdens een wedstrijd die in april 2013 plaatsvond in bossen dichtbij Vinnytsia in Oekraïne. Bij de wedstrijd worden gedurende meerdere uren met een interval van tien minuten twee of drie honden losgelaten bij een geketende beer. De eigenaren van de meest agressieve honden krijgen een trofee met het logo van Royal Canin uitgereikt.
Beschermd
Dit soort wedstrijden vinden vier tot zes keer per jaar plaats in speciale trainingskampen voor jachthonden in Oekraïne, terwijl gevechten met bruine beren illegaal zijn. De bruine beer is er een beschermde diersoort en elke activiteit die bij deze dieren pijn en lijden veroorzaakt, is verboden.
Klauwen verwijderd
Vier Voeters schat dat er ongeveer 15 tot 20 vechtberen zijn in Oekraïne. Ze leven in kleine kooien op een betonnen vloer onder erbarmelijke omstandigheden om ze zwak te houden. Ook zijn de klauwen van de beer verwijderd. Vechtberen zijn afkomstig uit dierentuinen, circussen of het wild. Ze worden bij hun moeder weggehaald als ze slechts een paar maanden oud zijn.
Erkent
Vier Voeters heeft bewijs in handen dat Royan Canin meerdere van deze gruwelijke wedstrijden gesponsord heeft in de afgelopen maanden. Royal Canin heeft zijn betrokkenheid bij het berengevecht in april erkend, maar weigert in gesprek te gaan met Vier Voeters.
Petitie
Vier Voeters roept Royal Canin niet alleen op om voor altijd te stoppen met het sponsoren van de wrede wedstrijden, maar ook om de verantwoordelijkheid op zich te nemen voor de toekomst van de gemartelde beren. Om de oproep kracht bij te zetten, is Vier Voeters een petitie gestart.
Bron: Vier Voeters
Teken de petitie
De beelden zijn gemaakt tijdens een wedstrijd die in april 2013 plaatsvond in bossen dichtbij Vinnytsia in Oekraïne. Bij de wedstrijd worden gedurende meerdere uren met een interval van tien minuten twee of drie honden losgelaten bij een geketende beer. De eigenaren van de meest agressieve honden krijgen een trofee met het logo van Royal Canin uitgereikt.
Beschermd
Dit soort wedstrijden vinden vier tot zes keer per jaar plaats in speciale trainingskampen voor jachthonden in Oekraïne, terwijl gevechten met bruine beren illegaal zijn. De bruine beer is er een beschermde diersoort en elke activiteit die bij deze dieren pijn en lijden veroorzaakt, is verboden.
Klauwen verwijderd
Vier Voeters schat dat er ongeveer 15 tot 20 vechtberen zijn in Oekraïne. Ze leven in kleine kooien op een betonnen vloer onder erbarmelijke omstandigheden om ze zwak te houden. Ook zijn de klauwen van de beer verwijderd. Vechtberen zijn afkomstig uit dierentuinen, circussen of het wild. Ze worden bij hun moeder weggehaald als ze slechts een paar maanden oud zijn.
Erkent
Vier Voeters heeft bewijs in handen dat Royan Canin meerdere van deze gruwelijke wedstrijden gesponsord heeft in de afgelopen maanden. Royal Canin heeft zijn betrokkenheid bij het berengevecht in april erkend, maar weigert in gesprek te gaan met Vier Voeters.
Petitie
Vier Voeters roept Royal Canin niet alleen op om voor altijd te stoppen met het sponsoren van de wrede wedstrijden, maar ook om de verantwoordelijkheid op zich te nemen voor de toekomst van de gemartelde beren. Om de oproep kracht bij te zetten, is Vier Voeters een petitie gestart.
Bron: Vier Voeters
Teken de petitie

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: "Royal Canin sponsort beergevechten in Oekraïne"
Gelukkig is RC geschrokken.
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A ... =wAQF6i2jq
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A ... =wAQF6i2jq

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Bij Royal Canin schrok men zich een ongeluk, nadat bleek dat de diervoedingproducent een hondenshow had gesponsord waar een berengevecht plaatsvond. Het gaat om een evenement dat in april plaatsvond in Oekraïne. “Het was nergens duidelijk dat er een demonstratie met een beer zou zijn”, zegt een woordvoerder van Royal Canin in Nederland.
“Wij distantiëren ons hiervan”, laat Royal Canin weten. Toekomstige sponsoring van evenementen van de organisatie in Oekraïne is van de baan. Ook is de organisatie op scherp gezet wat betreft het ondersteunen van hondenshows. Beter checken.
http://www.metronieuws.nl/nieuws/royal- ... w5Ebv8tFM/
de 2 kanten van het verhaal tonen he
“Wij distantiëren ons hiervan”, laat Royal Canin weten. Toekomstige sponsoring van evenementen van de organisatie in Oekraïne is van de baan. Ook is de organisatie op scherp gezet wat betreft het ondersteunen van hondenshows. Beter checken.
-
Sita
- Zeer actief
Hier de reactie van Royal Canin zelf:
https://www.royalcanin.nl/onbedoelde-aa ... n-in-oekraïne.html
https://www.royalcanin.nl/onbedoelde-aa ... n-in-oekraïne.html
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Geloof er ook geen flikker van . Daar ga je jezelf als bedrijf niet mee inlaten lijkt mij .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ze hebben al toegegeven BP... Alleen ze zeggen niet te hebben geweten dat er ook gevechten waren.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Je mag je toch wel ff verdiepen als bedrijf wat er gebeurd bij een evenement en wat je dus sponsortmaart schreef:Bij Royal Canin schrok men zich een ongeluk, nadat bleek dat de diervoedingproducent een hondenshow had gesponsord waar een berengevecht plaatsvond. Het gaat om een evenement dat in april plaatsvond in Oekraïne. “Het was nergens duidelijk dat er een demonstratie met een beer zou zijn”, zegt een woordvoerder van Royal Canin in Nederland.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
maart
- Zeer actief
tgoch ja, die sponsoren zoveel.
Alle sponsors van het WK vorig jaar dan ook maar blammeren omdat er 1 zijn hond verrot sloeg tijdens het WK?
Terwijl het dan zelfs nog geweten is dat er in de africhting mishandeling aan te pas komt.
net zoals die Heineken die uithangt bij die hondengevechten. Gebeurde vast ook niet met volle medeweten.
Soms wordt er nu eenmaal ook van de grote geprofiteerd zonder dat ze het weten.
Shit happens
Alle sponsors van het WK vorig jaar dan ook maar blammeren omdat er 1 zijn hond verrot sloeg tijdens het WK?
net zoals die Heineken die uithangt bij die hondengevechten. Gebeurde vast ook niet met volle medeweten.
Soms wordt er nu eenmaal ook van de grote geprofiteerd zonder dat ze het weten.
Shit happens
- Hilde
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
ach ok, wist ik niet
(maar het komt er hier toch niet in hoor
)
- Hilde
- Zeer actief
Hier ook niet, net zoals Royal Caninmaart schreef:ach ok, wist ik niet(maar het komt er hier toch niet in hoor
)

-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
RC gaat met de hulp van Four-Paws een veilige plaats creëren voor beren die gebruikt zijn voor gevechten tegen honden . Four-paws had al de steun van het ministerie gekregen om zoiets te plannen, maar met de hulp van RC gaat het nog sneller gebeuren . Er is nu al plaats voor 15 beren .