Ik loop snel de drogist in, haal mijn boodschap, stap in mijn auto en parkeer deze naast de auto met hond. Niemand te bekennen dus er zit niets anders op dan maar de wacht te houden bij de auto met hond en de hond met argusogen in de gaten te houden en bij twijfel actie ondernemen.
Hond zat nu een stuk rustiger in de auto en stak regelmatig zijn neus door het raampje wat een 10 cm openstond.
Vanaf het moment dat ik mijn auto naast de andere auto parkeerde, heeft het 13 minuten geduurd tot de eigenaar op het gemakje kwam aanlopen met kar vol boodschappen. Ik wilde het er niet bij laten zitten dus ben uitgestapt en mij vriendelijk voorgesteld en aangegeven dat ik mij zorgen maakte over de hond omdat hij met deze temperaturen in de auto zat en dat hij een kwartier geleden zich behoorlijk aan het opwinden was en dat i.c.m. deze temperaturen snel mis kon gaan. Ook aangegeven dat ik voor de zekerheid maar even de 'wacht' heb gehouden.
Nou ja, het kwam er in ieder geval op neer dat hij prima wist wat hij deed en het geen kwaad kon omdat het raampje openstond en ik was eigenlijk aan het zeuren, het waren maar een paar minuten. Ik nog aangegeven dat het zeker ruim een kwartier was en ik mij toch een beetje verantwoordelijk voelde omdat ik een hond in de auto zag met 35! graden . Het was tegen dovemansoren gezegd en op dat moment komt waarschijnlijk zijn vrouw aanlopen, en hij zegt tegen haar waarom ik hier sta, wéér iemand omdat die hond in de auto zit
Op het moment van wegrijden kon ik ze nog wel vertellen dat ze het goede voorbeeld gaven en juiste reclame wisten te maken, op deze manier
Goed voorbeeld, doet goed volgen