Ze is er ook heel erg goed in. Ze kan speuren, en ze kan zoeken.
Dat laatste, daar wou ik het over hebben. Want ik verstop regelmatig zaken voor haar, en dan moet zij het opzoeken.
Dat gaat zo: Het object in kwestie laat ik ruiken. Hond binnen, en ik verstop het object. Dat doet ze in ongeveer 1,5 seconde. Ja, ook iets wat (voor mij) geen geur heeft en dat ik verstop bij sterk geurende planten oid. En nee, ik kijk niet naar het object, ik kijk naar wat zij doet, heel neutraal. En nee, ik gebruik ook niet vaak dezelfde plekken.
Geen énkele uitdaging dus.
Oké. Dus ik bedacht vandaag een extra moeilijkheid, waarvan ik dácht dat ze er moeite mee zou hebben. Ik verstop twéé objecten.
Object een heeft ze in 1,5 seconden. En dan geeft ze dat aan mij. Dan zeg ik haar object twee te gaan zoeken, en die heeft ze dan binnen 5 seconden (afgeleid omdat ik object een in de hand heb).
Euh. Weet iemand nog wat anders? Iets uitdagender?
Sorteren uit een doos, etc. kent ze. Is ook al geen uitdaging.
Ik wil het graag écht moeilijk maken, maar hoe?
Ze heeft als complicerende factor tegenwoordig dat Cayuga er debielig rondjes omheen loopt te rennen. Die wil graag meedoen in de pret, maar snapt het allemaal niet zo. Dat vertraagt haar iets (vooral omdat hij haar voor de voeten loopt), maar niet veel. Ze is hypergeconcentreerd en laat zich niet afleiden.