Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herhaalde Oproep Dierenwelzijnsteam

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

HERHAALDE OPROEP

Denkt u te passen in een dierenwelzijnsteam?

Op diverse tentoonstellingen in Nederland is, op verzoek van de organisatie, een aantal vrijwilligers actief geweest als dierenwelzijnsteam. Het doel van zo’n team is om, waar dat nodig is, exposanten en bezoekers aan te spreken als het gaat om hun omgang met de honden. Geen ‘hondenpolitie’, maar een team dat oog heeft voor dierenwelzijn. Men kijkt, bij voorbeeld, naar hoe lang een hond in gefixeerde stand op een trimtafel staat, of de hond aan een losse lijn wordt voorgebracht en of een hond niet te lang, zonder dat hij wordt uitgelaten, in een bench zit. Kortom, er wordt gelet op een correcte omgang tussen mens en hond.
Als dierenwelzijn aan de orde is, zal het team mensen daarop aanspreken.
Echter, er zijn duizenden exposanten en bezoekers op tentoonstellingen en vaak hoort de Raad van Beheer (RvB) pas na afloop van het evenement dat het dierenwelzijn in het gedrang is geweest.

Het is de RvB die toestemming verleent voor het organiseren van een tentoonstelling en het is daarom ook de Raad die wil toezien op het bewaken van het dierenwelzijn.

In de komende periode worden richtlijnen opgesteld aan de hand waarvan het dierenwelzijnsteam gaat werken. Er wordt gedacht aan een groep van circa 12 personen, die door de RvB getraind gaat worden. Op tentoonstellingen zijn dan steeds 4 leden van het team actief. De RvB vergoedt de reis- en verblijfkosten van zo’n team. Aan de organiserende vereniging wordt geen financiële bijdrage gevraagd.

Denkt u te passen in een dierenwelzijnsteam? Stuur uw aanmelding, vergezeld van een cv, dan naar de RvB, via de website:
http://www.raadvanbeheer.nl/contact/ of via email: info@raadvanbeheer.nl

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Marjolein Snip
Bestuurssecretaresse/ Hoofd Ledenzaken

http://www.raadvanbeheer.nl/vereniginge ... zijnsteam/
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Herhaalde Oproep Dierenwelzijnsteam

Ongelezen bericht door LongFields »

Nou, ik sta niet te trappelen. Ik denk dat je als lid van het team een grote pispaal wordt waar veelvuldig tegenaan gezeken gaat worden door ontevreden aangesproken exposanten.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mag je dan mensen schoppen die die kleine hondjes op de tafel laten staan aan een te kort riempje en zelf koffie gaan drinken?

verder denk ik dan longfields een heel belangrijk punt heeft want iedereen denkt dat hij het perfect doet
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

En de 'buitenlanders' kunnen opeensn geen engels, duits of frans meer als je ze ergens op aanpsreekt....ik begin er niet aan te vervelende ervaringen al mee. Laat ze maar scoutingteams in huren, geld zat bij de RVB.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Es schreef:En de 'buitenlanders' kunnen opeensn geen engels, duits of frans meer als je ze ergens op aanpsreekt....ik begin er niet aan te vervelende ervaringen al mee. Laat ze maar scoutingteams in huren, geld zat bij de RVB.

oh maar dat lijkt mij geen probleem. zolang ze zich niet aan de regels houden kunnen ze hindoestaans spreken, maar dan wil ik wel het recht meneer mét bello eruit te zetten :engel:

da's een goed baantje als je stress op je werk hebt of ruzie met je vent! :cheer:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dus die gaan dan de hele dag bij een persoon staan of zo? Hoe willen ze dat anders controleren? Nope, lijkt me geen fantastisch baantje. En dan nog op vrijwillige basis, terwijl wij wel voor alles wat we van de RvB nodig hebben moeten betalen??? Doei!
linda]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mudi
Contacteer:

Ongelezen bericht door linda] »

LongFields schreef:Nou, ik sta niet te trappelen. Ik denk dat je als lid van het team een grote pispaal wordt waar veelvuldig tegenaan gezeken gaat worden door ontevreden aangesproken exposanten.
Inderdaad, ik denk dat je als teamlid toch vrij stevig in je schoenen moet staan, het lijkt me nou niet meteen het meest dankbare vrijwilligerswerk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”