Om een lang verhaal kort te maken, hij heeft patella luxatie aan de beide kanten graad 2/3 de schijven liggen niet helemaal los. Er word nu afgewacht hoe het verder gaat, hopend dat als de spieren sterker worden die de knieschijven beter op zijn plek zullen houden.
Maar dit was niet het vervelendste nieuws, Balou heeft een hartafwijking, een hartritmestoornis, zijn hart klopt niet te snel maar bij wijze van spreken uit de maat. Hij mag zich niet meer tot het uiterste inspannen, dus ook geen te lange wandelingen meer. Het komt nu goed uit dat hij gescheiden van Mowgli zit, ook tijdens het spelen met een andere hond mag hij zich niet vermoeien. Het was mij wel opgevallen dat Balou vrij veel slaapt voor een jonge hond, maar ik had er verder niets achter gezocht. Zijn hart gaat nu regelmatig gecontroleerd worden, hij krijgt geen medicijnen en ik weet eigenlijk ook niet of die hier wel voor zijn, mensen krijgen dacht ik met deze aandoening een pacemaker.
Gisteren had ik een hondje waar van ik dacht dat hij de hele wereld aan kon, en nu heb ik het gevoel dat hij zo dood neer kan vallen.
Ik weet er verder eigenlijk weinig over, het kan dus ook rustig zijn dat hij er 15 jaar mee kan worden. En heb er ook veel te weinig tot niets over gevraagd. Mijn domme antwoord op de mededeling was, het is niet anders
.