Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
's Nachts alleen laten?
Moderator: moderatorteam
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
's Nachts alleen laten?
Moet je een hond die overdag goed alleen kan blijven op een bepaalde manier aanleren om 's nachts alleen te zijn? Lotus heeft er geen probleem mee om overdag alleen te zijn als ik naar college ga, al is ze nooit langer dan 5 uur alleen. Ik ben sinds een tijdje single en normaal gesproken was er altijd wel iemand thuis 's nachts. Nu ben ik echter voor een verjaardag uitgenodigd over een paar weken en dat is nogal uit de buurt én pas 's avonds dus ik ben uitgenodigd om bij de jarige en haar vriend te blijven slapen. Ik ben dan op tijd weer terug en mijn zusje wil Lotus best tussendoor een keer uitlaten, maar ze is nog nooit een nacht alleen geweest en ik weet dus niet of dat voor een hond erg anders is dan overdag? Behalve dat ze hopelijk meer slaapt dan haha.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Naima
- Zeer actief
Re: 's Nachts alleen laten?
Oke, dank je. Ze is over het algemeen ook heel erg makkelijk hoor, het is mss meer mijn gevoel want als ze wel gaat piepen dan kan ik niet zomaar naar huis wegens de afstand.
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb een hele tijd wisselende diensten gehad en dan was Morris alleen thuis 's nachts als ik nachtdienst had. Hier heeft hij nooit problemen mee gehad. Hij sliep wel en 's ochtends was ik weer thuis om hem uit te laten.
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
en je komt er maar echt op 1 manier achter, gewoon doen.
als hij overdag goed alleen kan zijn zal het snachts ook geen probleem zijn.
als hij overdag goed alleen kan zijn zal het snachts ook geen probleem zijn.

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Mijn Jop kan overdag prima alleen ( nou ja, met zijn vriendin ) zijn, maar zodra de avond valt is dat over. Hij blaft en huilt de hele wijk bij elkaar
Ik zou het dus wel even een keer uitproberen, voordat je midden in de nacht ineens naar huis moet omdat de buren je bellen dat je hond uit zijn pannetje gaat.
Ik zou het dus wel even een keer uitproberen, voordat je midden in de nacht ineens naar huis moet omdat de buren je bellen dat je hond uit zijn pannetje gaat.
-
Loek
- Zeer actief
Geen enkel probleem, gewoon van te voren goed uitlaten en verder niet anders vertrekken dan dat je overdag doetNaima schreef:Oke, dank je. Ze is over het algemeen ook heel erg makkelijk hoor, het is mss meer mijn gevoel want als ze wel gaat piepen dan kan ik niet zomaar naar huis wegens de afstand.
-
Ήυs
Ik denk dat het geen probleem moet zijn hoor. Als ze het overdag gewoon kan dan inde avond/nacht ook wel
Gewoon lekker moe maken en dan zal ze heerlijk slapen. Misschien een kong oid erbij zodat ze lekker bezig is 
Edit: wat foutjes
Edit: wat foutjes
Laatst gewijzigd door Ήυs op 12 jun 2013 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Loek
- Zeer actief
huh fafoFafo schreef:Ik denk dat het geen probleem moet zijn hoor. Als ze het overdag gewoon kan dan inde avond/nacht ook welGewoon lekker moe maken en dan zal ze eerlijk slapen. Misschien een jong oid erbij zodat ze lekker bezig is
Maar wat ik net nog bedacht Naima, is het geen mogelijkheid om iemand voor een nachtje bij je te laten slapen zodat je helemaal zorgeloos weg kan ?
-
Ήυs
Loek schreef:huh fafoFafo schreef:Ik denk dat het geen probleem moet zijn hoor. Als ze het overdag gewoon kan dan inde avond/nacht ook welGewoon lekker moe maken en dan zal ze eerlijk slapen. Misschien een jong oid erbij zodat ze lekker bezig is
eerlijk slapen en een jong erbij
ik geloof dat je lettertjes op je toetsenbord mist
![]()
Maar wat ik net nog bedacht Naima, is het geen mogelijkheid om iemand voor een nachtje bij je te laten slapen zodat je helemaal zorgeloos weg kan ?
Auto-correct op mijn IPhone
Een jong erbij zal niet voordelig zijn
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Tja, dat is toch soms overdag ook zo?Naima schreef:Oke, dank je. Ze is over het algemeen ook heel erg makkelijk hoor, het is mss meer mijn gevoel want als ze wel gaat piepen dan kan ik niet zomaar naar huis wegens de afstand.

-
M@rijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Wel een goede bekende die bij jou in de buurt woont laten weten, dat je weg bent, heb het zelf meegemaakt dat de buren weggingen en ik zou de hond alleen de avond ervoor uitlaten, hun zouden de andere dag weer op tijd thuis zijn, de volgende ochtend keek ik uit het raam en zag hun auto nog niet staan, ik heb de hond toch maar weer uitgelaten, gelukkig maar, wat bleek ze hadden pech met de auto gekregen, het was wel in de tijd dat mobiele telefoons nog niet bestonden.
- Naima
- Zeer actief
Een jong zal haar niet lukken in die korte tijd denk ik haha. Iemand laten slapen zou op zich kunnen, maar mijn ex heeft het bed meegenomen dus ik kan mijn zusje (de meest voor de hand liggende optie) alleen de bank aanbieden, vanaf volgende maand heb ik weer een bed haha. Mijn moeder heeft wel aangeboden dat ze eventueel bij haar kan, dus er zijn opties. Mijn moeder kan haar alleen niet uitlaten maar goed, ik ben op tijd terug en mijn moeder heeft wel een ruime tuin waar ze in kan snuffelen 's ochtends. Komt goed dus, maar bedankt voor het meedenken.Loek schreef:huh fafoFafo schreef:Ik denk dat het geen probleem moet zijn hoor. Als ze het overdag gewoon kan dan inde avond/nacht ook welGewoon lekker moe maken en dan zal ze eerlijk slapen. Misschien een jong oid erbij zodat ze lekker bezig is
eerlijk slapen en een jong erbij
ik geloof dat je lettertjes op je toetsenbord mist
![]()
Dat is waar maar dat heb ik natuurlijk wel opgebouwd. Ik ging niet op dag 1 al 5 uur naar college anderhalf uur reizen verderopSas schreef:Tja, dat is toch soms overdag ook zo?Naima schreef:Oke, dank je. Ze is over het algemeen ook heel erg makkelijk hoor, het is mss meer mijn gevoel want als ze wel gaat piepen dan kan ik niet zomaar naar huis wegens de afstand.
- Hanneke2
- Zeer actief
Hier idem dito. De honden kunnen prima alleen thuis, ook 's avonds (met de tv en het licht aan), en ze slapen 's nachts gewoon beneden. Maar tijdens een mislukt oppasweekend zijn ze ooit een nacht alleen geweest en hebben de godganse nacht de hele buurt bij elkaar gejankt. Dat hoorde ik dus veel later van mijn buren.Anja schreef:Mijn Jop kan overdag prima alleen ( nou ja, met zijn vriendin ) zijn, maar zodra de avond valt is dat over. Hij blaft en huilt de hele wijk bij elkaar![]()
Ik zou het dus zeker een keer voorzichtig uitproberen, afspreken met de buren dat ze je bellen als het mis gaat en zorgen dat je snel thuis kan zijn, maar er niet zomaar vanuit gaan dat het wel lukt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes