HIJKEN - Een schaapskudde van Het Drentse Landschap op het Hijkerveld is gisteren aangevallen door twee honden. Meerdere schapen raakten gewond. Twee lammetjes moesten afgemaakt worden.
De honden joegen door de gestreste kudde en reageerden niet meer op signalen van hun eigenaar. Van twee lammetjes waren gewrichten kapot en die moesten daarom gedood worden. Bij de andere schapen bleef het bij oppervlakkige bijtwonden. De komende dagen moet duidelijk worden of zij een infectie hebben opgelopen. De eigenaar van de honden heeft een proces-verbaal gekregen.
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/schaaps ... oor-honden
Blijkbaar blijft het erg moeilijk om je honden (als je ze niet onder controle hebt) aan te lijnen bij een schaapskudde...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schaapskudde aangevallen door honden...
Moderator: moderatorteam
-
linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
- Aantal honden: 1
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Re: Schaapskudde aangevallen door honden...
Heel erg.
Ik vind in zo een geval alleen maar een proces verbaal niet genoeg, hier zou veel strenger tegen opgetreden moeten worden!
Gebeurd jammer genoeg veel te vaak.
Ik vind in zo een geval alleen maar een proces verbaal niet genoeg, hier zou veel strenger tegen opgetreden moeten worden!
Gebeurd jammer genoeg veel te vaak.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kan ook een gevalletje "hebben ze nog nooit gedaan en ik loop hier al jaren" zijn.linn schreef: Blijkbaar blijft het erg moeilijk om je honden (als je ze niet onder controle hebt) aan te lijnen bij een schaapskudde...
-
linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
De schaapskudde loopt daar al jaren, daarnaast is het gedeelte waar het vee loopt verboden voor honden. Dus als je daar al in gaat weet je dat de kans groot is dat je de schaapskudde tegen komt... Of het moet gebeurt zijn bij het weg gaan van of terug gaan naar de schaapskooi.