Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch maar Hurtta tuigje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Toch maar Hurtta tuigje

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Heb toch maar zo`n tuigje gekocht voor Vlinder ondanks ik het schrikbarend duur vind.Hier 34,50 in de winkel.
Maar goed ze gaan als het goed is 100 jaar mee :wink:
Met halsband ;als ze dan maar iets trekt maakt ze een bronchitus geluid,lijkt me niet echt goed.Nu heb ik me laten vertellen dat de meeste Shih`s nogal gevoelig zijn op die slokdarm.....

Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Re: Toch maar Hurtta tuigje

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Wij hebben nu voor Carel een hunter-tuig. Voor het steppen, maar voor aangelijnd wandelen is het veel fijner, voor hem maar ook voor ons.
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door P-tt »

Wij hebben ook z'n tuigje voor Goof, een blauwe. Ik vind het een super tuigje. Goed te verstellen, prima om te doen en hij heeft niet zo'n band over de borst naar de buik, die vindt Goof namelijk irritant. Oh en ze zijn goed schoon te maken, ook handig bij onze slootzwemmer, zandschuiver, modder en poep roller
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind het ook prijzig, maar ben er wel erg blij mee.
Ideaal met flyball en makkelijk om te doen dus als ik haar meeneem naar vreemde omgeving ook ideaal!
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

P-tt schreef:Wij hebben ook z'n tuigje voor Goof, een blauwe. Ik vind het een super tuigje. Goed te verstellen, prima om te doen en hij heeft niet zo'n band over de borst naar de buik, die vindt Goof namelijk irritant. Oh en ze zijn goed schoon te maken, ook handig bij onze slootzwemmer, zandschuiver, modder en poep roller
Daarom hebben die van ons dus ook zo'n tuig! :ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

P-tt schreef:Wij hebben ook z'n tuigje voor Goof, een blauwe. Ik vind het een super tuigje. Goed te verstellen, prima om te doen en hij heeft niet zo'n band over de borst naar de buik, die vindt Goof namelijk irritant. Oh en ze zijn goed schoon te maken, ook handig bij onze slootzwemmer, zandschuiver, modder en poep roller
Die heeft Oscar nu wel, en dat vindt ie niet fijn met lopen, inderdaad.
nathalie71

Ja ik geloof dat ik wel een hele goede aankoop heb gedaan!Niks geen druk op het strottehoofd en geen banden onder de oksels.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Hoe moet je de maat nemen voor zo'n tuig?

Edit: hier http://www.dierenshop.nl/hurttaprotuig- ... 3a41agv5r2 is hij goedkoper (nee, toch niet: was 7,50 verzendkosten vergeten :schrik: ) en ze hebben een rassenlijst met maten.
Wat moet ik meten? Buikomvang of borstomvang?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

tekkel schreef:
Hoe moet je de maat nemen voor zo'n tuig?

Edit: hier http://www.dierenshop.nl/hurttaprotuig- ... 3a41agv5r2 is hij goedkoper (nee, toch niet: was 7,50 verzendkosten vergeten :schrik: ) en ze hebben een rassenlijst met maten.
Wat moet ik meten? Buikomvang of borstomvang?
Ik heb beide gemeten, maar dan in de vorm van het tuigje. Dus waar de band over de buik en over de borst loopt. Snap je wat ik bedoel?
Afbeelding
Fendi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Fendi »

Wij hebbe voor onze corgi mix ook een hurta tuigje, bevalt heel goed. Handvat is ook makkelijk als ik hhaar ff wil vast hhouden
Groetjes,
Kristel
nathalie71

Kijk,dat is dan wel weer het voordeel van de winkel;Ik kon hem even passen.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

ik heb precies dezelfde voor Ginger. ze heeft een knalroze! en mijn andere hondje heeft een felblauwe.
mijn 3e hondje verzet geen stap meer met een tuigje. :-) dus die heeft een halsbandje.
Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Rox heeft er vandaag op de club 1 gepast, we hebben voor haar een K9 tuig, maar hier klimt ze soms uit. Hij stond haar super gaa(knal roze! :mrgreen: ), maar ik was toch bang dat ze ook hier uit zo klimmen. Hoewel ik deze zelf beter vond ogen dan de K9.. Heb wel besloten even te wachten met kopen, want t is idd geen goedkoop grapje! :engel:
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”