Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Antibioticakuur met vlooiendruppels?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Aantal honden: 2

Antibioticakuur met vlooiendruppels?

Ongelezen bericht door anniek16 »

Goedenmiddag Hondenliefhebbers,
Gisteren had Nowah ineens een verhoging van 39.6 graden Celsius. DA gebeld, die wou hem toch even zien. Niks ernstigs en dus waarschijnlijk een bacterie of virus. Hierop een antibioticakuur van 7 dagen en een paar pijnstillers meegekregen (na een koortsremmende injectie).

Nu staat voor komende maandag zijn vlooiendruppels weer op de planning, iemand enig idee hier of ik dit gewoon kan gebruiken tijdens een antibioticakuur?

Ik bel sowieso later deze week de DA nog en zal deze vraag ook aan hem stellen, maar ben benieuwd of jullie hier misschien ook een antwoord op hebben.

Groetjes Anniek
~Anniek
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Antibioticakuur met vlooiendruppels?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou het persoonlijk niet doen, maar ik kan je niet goed aangeven waarom niet, anders dan dat dat mijn gevoel is.
Daarbij.. vlooiendruppels geef ik nooit. Zou ik ooit een vlo zien wordt het tijd.. voor die tijd niet. Ik hou niet zo van onnodig gif op een hond...

Suzanne
anniek16
Zeer actief

Dankje voor je reactie.
Mijn gevoel zegt inderdaad ook van niet, anders had ik het natuurlijk zonder vragen gewoon gedaan en was de vraag niet eens bij me op gekomen.
Ik heb er voor gekozen om af en toe wel vlooiendruppels te geven, maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen keus. Met vlooiendruppels bedoel ik natuurlijk ook bescherming tegen teken en al dat andere vieze ongedierte waartegen het beschermd.
~Anniek
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

begrijp je topic niet, wat is de reden dat je hem getemperatuurd hebt?? en waarom een kuur als de dierenarts niets kan vinden??? w.s. een bacterie of een virus schrijf je, zou je dat zelf ook nemen als je wat koorts hebt??? zomaar een a.b. kuur???
Afbeelding
anniek16
Zeer actief

De reden waarom ik Nowah getemperatuurd heb is omdat hij sloom en lusteloos was, totaal energieloos, niet wou eten en drinken en gloeide als een kacheltje. 39.6 is te hoog om zo verder te laten lopen volgens mijn dierenarts, en vandaar dat hij een koortsremmende injectie heeft gehad. De koorts moet ergens vandaan komen en kwam niet van een lichamelijk probleem dus is de kans groot dat ie een virusje of bacterie heeft opgelopen, zo vreemd is het niet dat in deze tijd een bacterie infectie voorkomt met dit vochtige weer(althans hier in groningen regent het de hele dagen door). En daarnaast heerst het wat hier in de buurt en de fokker heeft ook al een aantal grieperige hondjes gehad.

Vandaar (:
~Anniek
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Nee, als je hond niet in orde is zou ik geen anti-vlo kuurtjes doen. De 'planning' is slechts een agendapunt, en nonsense als je hond nog geen last heeft van teken e.d.
De last van ongedierte hangt ook heel erg van het weer af.
Gewoon afwachten tot je hond weer helemaal gezond is, je de eerste teek vindt, en dan pas behandelen.
Zo doe ik het, maar van 1 teek schik ik niet zo.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

anniek16 schreef:Dankje voor je reactie.
Mijn gevoel zegt inderdaad ook van niet, anders had ik het natuurlijk zonder vragen gewoon gedaan en was de vraag niet eens bij me op gekomen.
Ik heb er voor gekozen om af en toe wel vlooiendruppels te geven, maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen keus. Met vlooiendruppels bedoel ik natuurlijk ook bescherming tegen teken en al dat andere vieze ongedierte waartegen het beschermd.
het is puur gif, niks meer en niks minder. Ik wil zo min mogelijk gif in en/of op mijn honden. Die enkele teek die ik er eens per week af moet plukken dat hoort er dan eenmaal bij. Hier doen ze het al jaren zonder, ik gok al ruim 10 jaar...

Waarom heb je in vredesnaam AB gegeven voor een lichte verhoging? :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

anniek16 schreef:De reden waarom ik Nowah getemperatuurd heb is omdat hij sloom en lusteloos was, totaal energieloos, niet wou eten en drinken en gloeide als een kacheltje. 39.6 is te hoog om zo verder te laten lopen volgens mijn dierenarts, en vandaar dat hij een koortsremmende injectie heeft gehad. De koorts moet ergens vandaan komen en kwam niet van een lichamelijk probleem dus is de kans groot dat ie een virusje of bacterie heeft opgelopen, zo vreemd is het niet dat in deze tijd een bacterie infectie voorkomt met dit vochtige weer(althans hier in groningen regent het de hele dagen door). En daarnaast heerst het wat hier in de buurt en de fokker heeft ook al een aantal grieperige hondjes gehad.

Vandaar (:
Maar dat gaat toch ook weer over? Dat kun je toch even aankijken of ben ik nu gek?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
anniek16
Zeer actief

Ieder zijn eigen keus. Ik heb er voor gekozen zo af en toe wel vlooiendruppels te geven. En nee dan niet zo vaak als wordt aangeraden (4-6 week) maar ongeveer 3-4x per jaar.
Ik heb mijn keus gemaakt en jullie, jullie keus. Ik respecteer jullie keus, hopelijk jullie de mijne ook.
De enige vraag die ik stelde is of een antibioticakuur en vlooiendruppels samen gaan of ik dit beter nog wat langer uit kan stellen.
Groetjes Anniek
~Anniek
anniek16
Zeer actief

Daarnaast heb ik trouwens geen AB gegeven, maar heeft de dierenarts hiervoor gekozen en ik zie geen reden om dat besluit van hem in twijfel te trekken.
~Anniek
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Het lijkt me dat je inderdaad zelf moet weten wat je je hond geeft.
Ik zou de pipetjes nu even niet geven maar wachten tot je hond opgeknapt is en de kuur op is.
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

anniek16 schreef: De enige vraag die ik stelde is of een antibioticakuur en vlooiendruppels samen gaan of ik dit beter nog wat langer uit kan stellen.
Dat kan gewoon, het enige risico dat je loopt is dat je Qi-stroom sub-sacraal gedeviëerd wordt richting het peri-orbitale spectrum; moet je zelf even inschatten of je dat risico wilt lopen. De subjectieve risicoevaluatie in deze is zeer sterk gecorreleerd met de mate waarin je gereduceerde rationaliteitswaarnemingen opneemt in je temporele omgevingsanalyse.

C.
anniek16
Zeer actief

Casey schreef:
anniek16 schreef: De enige vraag die ik stelde is of een antibioticakuur en vlooiendruppels samen gaan of ik dit beter nog wat langer uit kan stellen.
Dat kan gewoon, het enige risico dat je loopt is dat je Qi-stroom sub-sacraal gedeviëerd wordt richting het peri-orbitale spectrum; moet je zelf even inschatten of je dat risico wilt lopen. De subjectieve risicoevaluatie in deze is zeer sterk gecorreleerd met de mate waarin je gereduceerde rationaliteitswaarnemingen opneemt in je temporele omgevingsanalyse.

C.
Euh :scratch:
Kun je dit iets duidelijker voor me omschrijven? Als in, zodat ik het ook snap?
Groetjes Anniek
~Anniek
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

anniek16 schreef:
Casey schreef:

C.
Euh :scratch:
Kun je dit iets duidelijker voor me omschrijven? Als in, zodat ik het ook snap?
Groetjes Anniek
Kees neemt je in de maling :piew: .
Het enige dat hij serieus bedoelt is "Dat kan gewoon".
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
anniek16
Zeer actief

Dit was mij reeds via PB duidelijk geworden :tongue:
Oeps :Q:
~Anniek
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Casey schreef:

C.
Haha :LOL: :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”