Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kvv, een groot succes!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Kvv, een groot succes!

Ongelezen bericht door luna2906 »

Prins, Smuldier, Haaksbarf en Darf. We hebben het allemaal geprobeerd voor ons kieskeurige poezenbeest. Oordeel zelf maar wat ze ervan vindt :engel:

"Oh Dear. Moet ik dit eten?"
Afbeelding

"Nou, vooruit, ik zal het proberen"
Afbeelding

"JUK!"
Afbeelding

"Ik ben alweer uitgegeten hoor, Appie,take it away!"
Afbeelding

Stofzuiger Appie eet met liefde een dubbele portie. Het is een regelrecht wonder dat het beest nog niet moddervet is :hmmm:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Kvv, een groot succes!

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hier eten ze dat dus écht niet ;)

Yannes eet als enige soms wat pens en Yoost kuikens, maar verder willen ze alleen brokjes. Harde graag :pffff:

Ik krijg straks wat nieuws, gemalen kipkarkassen met zalm. Ben benieuwd. Gelukkig vreten de honden alles ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jion schreef:Je kunt het voor de kieskeurige katten met een beetje heet water wat smeuïg maken en er eventueel wat volle yoghurt of hüttenkäse doorheen roeren.
En dood ter aarde storten door hun blikken :LOL:

Nouja, hier wel althans. Ze motten niks als er geen vis in zit. Op die kuikens en pens na dan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn dochter heeft pas 2 birmaantjes van 2 jaar van iemand overgenomen.
De eerste keer dat ze carnibest gaf keken de katten haar aan alsof ze niet wijs was.
Ze heeft het een beetje gemengd met iets uit een zakje dat ze bij de katten had gekregen.
Na een paar dagen zijn ze er volledig aan gewend en eten het met smaak.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hier wilden ze er in eerste instantie ook niet aan. Helaas voor hen hadden ze niet zo veel in te brengen :mann:
Ben begonnen met gekookte witvis. Dat steeds wat rauwer gegeven, later met rauwe kipfilet er door en zo langzaam doorgezet.
Inmiddels eten ze zo ongeveer alles.

Pito had chronisch vitaminetekort, Ramses al jong enorm slechte tanden en ik was dat kieskeurige gedoe (ze moesten alleen het duurste van het duurste) helemaal zat.

:mrgreen: Het boerderijkreng is van begin af aan een natuurtalent.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Marjoleine schreef:Hier eten ze dat dus écht niet ;)

Yannes eet als enige soms wat pens en Yoost kuikens, maar verder willen ze alleen brokjes. Harde graag :pffff:

Ik krijg straks wat nieuws, gemalen kipkarkassen met zalm. Ben benieuwd. Gelukkig vreten de honden alles ;)

Dat zal vast een suc6 zijn.

Heb hier ook van die kieskeurige verwende nesten.
Eten alleen gemalen kip van smuldier en als ik het heel heel klein snijd willen ze ook wel een paar kleine stukjes rundorgaan of spiervlees.

Behalve Breezer, die vreet bijna alles ( behalve pens en kuikens )

Maar zodra de Kivo kip vis in de bakken van de honden gaat heb ik buiten een mauwconcert want dat is toch wel ontzettend lekker.
Dat eten ze dus wel erg graag

Blijven vreemde wezens die katten
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Jion schreef:Je kunt het voor de kieskeurige katten met een beetje heet water wat smeuïg maken en er eventueel wat volle yoghurt of hüttenkäse doorheen roeren.

Onee dat werkt hier echt niet hoor , dan kijken ze me aan van wat heb je nou weer gedaan.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
luna2906
Zeer actief

** Angela ** schreef:
Onee dat werkt hier echt niet hoor , dan kijken ze me aan van wat heb je nou weer gedaan.
aylin kijkt mij dan aan alsof ik achterlijk ben. En dat doet ze zo vol overtuiging dat ik het bijna geloof :ugh:
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Igor wil er ook niets van weten... Brokjes zijn het helemaal voor hem! Dat en beloningssnoepjes... Van Vedette... Maar smuldier... JAK! Daar haalt meneer zijn neus voor op! Hij komt niet verder dan ruiken en misschien een likje...
MissyGirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door MissyGirl »

Ik heb hier 2 van die kieskeurige rond lopen.....

Word er echt niet goed van!

Nu zijn ze weer verveeld van het eten en willen ze weer wat anders....
Heb alle merken al eens geprobeerd... :roll:
luna2906
Zeer actief

dagmar88 schreef: :mrgreen: Het boerderijkreng is van begin af aan een natuurtalent.
Natuurlijk. Dat is hier ook zo :engel:

Aylin heeft nu al drie dagen alleen een paar hapjes kvv gehad, maar honger of niet, ze weigert het op te eten :ugh: ze hoeft ook geen dure brokken trouwens. Nee, mevrouw wenst whiskas. Of gourmet.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Hier blieft het kattengedeelte ook alleen maar brokjes (en wat stukjes koolvis maar niet als maaltijd), o ja en 's ochtends samen 1 zakje weke brokjes (van die maaltijdzakjes) en owee als ik dat niet als eerste doe als ik naar beneden kom. Ik krijg al begeleiding richting de kast als ik de trap afloop :ugh: . Maar verwend zijn ze hier niet hoor :oeps:
En de groeten van de mannen :zwaai
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb geen katten, mijn katten hebben mij. Willy wil alleen natvoer van felix. Ze eet niet eens brokjes. En gedroogde sardientjes met kipfilet, jaa, dat wel. Ik heb nu dus carnibest in huis gehaald en vermengd met felix. Ze zat eraan te eten, dacht ik, nee dus, ze pikte de stukjes felix eruit, zucht. Katten uithongeren durf ik niet zo goed met hun lever, ik geloof dat 2 dagen niet eten al riskant voor ze is. En Willy weigert alles pertinent, behalve natvoer van felix. En het staat me zo tegen, die troep, het stinkt ook zo. Ik heb goeie brokjes zonder granen, twee soorten op het moment zelfs, maar brokjes blieft mevrouw niet. Wel de hele dure speciale voor Tom natuurlijk, maar die mag ze niet.

Die tip van dagmar vind ik wel een goeie, gekookte vis en dan steeds rauwer maken en dan kip erdoor. Dat lijkt mij de enige optie die ik nog kan proberen want gekookte vis vinden ze heerlijk. Maar da' s wel een heel gedoe met 5 katten, met eentje met een schildklierprobleem en eentje met diabetes, ik moet ze zowat allemaal van elkaar scheiden tijdens het eten. Ik heb die diabetes soort gehaald voor Sam, maar die eet alleen voor hem rare dingen als ie een hypo heeft. Dan kan ik hem echt alles laten eten maar die ga ik natuurlijk niet expres veroorzaken. Maar ik heb 2 jonge katten die ik heel graag op kvv wil hebben dus ik ga denk ik ook met kip en vis aan de slag. Ik hou wel wat carnibest in de koelkast voor het geval dat Sam een hypo krijgt. Maar dan nog, heb ik er weinig vertrouwen in hoor. Hoe doen die katten dat toch?
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

gemalen spul eten de katten hier ook niet, kuikens daarentegen zijn ze dol op. Kipfilet en kippenorgaan is ook heerlijk vinden ze. Arif eet verder af en toe wel wat runderspul (vooral als het voor de honden klaar staat op het aanrecht :mrgreen: ), Liyon meestal niet.
luna2906
Zeer actief

Wel blij om te horen dat ik niet de enige ben die zijn kat niet aan de kvv krijgt :engel:

Overigens is Appie half hond geloof ik. Die eet ALLES. Joh, ik moet eens een plakje kaas uit de koelkast pakken. Wild wordt ze. Aylin eet het dan weer alleen als ik het voor haar vasthoudt. En dan gaat ze niet kauwen, nee, ze gaat er aan likken. Alsof ik niets beters te doen heb dan een uur lang met een plakje kaas te staan :hmmm:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Koos krijgt nog Hills kittenbrokjes en regelmatig wat lotgering kattenvoer. Zolang zijn brokjes op zijn als hij de lotgering krijgt vindt hij het wel best.
Koos eet ook graag mee met de lotgering vangrote broer Shibby ( en dat dan wel als hij nog brokjes heeft staan he)
En als Shib een koekje uit de koekjespot krijgt, komt Koos aangestormd en moet ik het niet wagen hem niks te geven :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Onze kat blieft het ook niet hoor.
Mss moeten ze even met Narda om te tafel voor andere opties.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik ben gezegend met de katten hier. Die eten zelfs hetgeen op dat Ds niet moet, rasechte vuilbakken :cheer: :lol1:
en tussenin vangen ze nog eens hun eigen barfspul ook :cheer:
luna2906
Zeer actief

Die Narda :LOL:

Overigens vangt Aylin wel zelf en nog flink ook als ze haar halsbandje met luid belletje kwijt is. Daarom snap ik er ook niets van. Raar beest
dagmar88
Zeer actief

luna2906 schreef:Die Narda :LOL:

Overigens vangt Aylin wel zelf en nog flink ook als ze haar halsbandje met luid belletje kwijt is. Daarom snap ik er ook niets van. Raar beest

:mrgreen: Dat is volgens mijn katten geen vergelijk. Toon heeft veel liever prooidiertjes dan kvv of barf.
Poezeke lust ook nog wel graag eendagskuikens, maar de rest is niet aan de drie raskatten besteed :neenee:
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Een kat die pens eet is wel uitzonderlijk hoor! De meeste katten eten dat niet echt honden eten is dat!

Mijn kat eet Tinlo, Haaks Barf en All Animal. Verder lust ze graag kippennekken, kuikens, eendennekken, zalmreepjes. Ze vangt zelf ook nog wel eens een muisje die eet ze ook op, maar de muizen uit de diepvries hoeft ze niet.
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
luna2906
Zeer actief

dagmar88 schreef:

:mrgreen: Dat is volgens mijn katten geen vergelijk. Toon heeft veel liever prooidiertjes dan kvv of barf.
Poezeke lust ook nog wel graag eendagskuikens, maar de rest is niet aan de drie raskatten besteed :neenee:
Dat is tenminste nog vers. Welk normaal dier laat nou vers vlees liggen om boven bij de brokkenbak te gaan zitten mauwen. "feed me NOW!" :hmmm:

Zijn jouw raskatten overigens erger dan het boerderijmonster qua kieskeurigheid?
dagmar88
Zeer actief

luna2906 schreef: Zijn jouw raskatten overigens erger dan het boerderijmonster qua kieskeurigheid?

Ja, veel erger.
Toontje eet wel al vanaf 7 weken vers. Als ze een keer brokjes krijgen staat die in de keuken te krijsen om echt eten.
:LOL: Hij moet zelfs apart eten omdat hij serieuze voedselnijd heeft met vers.
De raskatten waren volgens mij 2 en vier toen ze over gingen. Ramses was wel altijd al gek op spiervlees, vooral gejat.
:mann: Hij heeft ooit zelfs onze kerstkalkoen van 3.5 kilo die lag te ontdooien door de kamer gesleept en aangevreten :S:

Sowieso zijn de britjes beroepssukkels en Ramses verliest interesse wanneer het niet snel genoeg gaat.
Duiven moeten volgens hem zo bestorven zijn dat hij het vlees van de botjes kan slurpen. Hoezo katten zijn geen aaseters :mrgreen:

Hier was het rovertje denk ik een week of 8...

Afbeelding

De kipkarkassen verdwenen sneller dan dat ik ze ompakken kon.

Afbeelding

Afbeelding
luna2906
Zeer actief

Wat heerlijk om te zien. Die echte boerderijkatjes he, vreetloeders. :LOL: We hebben er hier ook 1, Die grauwt Luna bijna bij Luna's voerbak weg. Het sekreet :engel:

Hoe heb je de mieperds zo ver gekregen dan? Aylin is echt mijn meissie en ik wil graag dat ze gezonder eet, maar ze verdomt het gewoon.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mijn kat vreet de rauwe kipfilet zo van mijn snijplank als ik niet oplet.. die zou wel kvv lusten denk ik. Moet nog steeds een keer een rolletje gaan halen om te proberen :)
dagmar88
Zeer actief

luna2906 schreef: Hoe heb je de mieperds zo ver gekregen dan? Aylin is echt mijn meissie en ik wil graag dat ze gezonder eet, maar ze verdomt het gewoon.
:tongue: Ze hebben, heel gemeen, gewoon niets anders meer gekregen dan wat ik ze graag wilde geven.
Wel in de gaten gehouden dat ze bleven eten, in het begin gekookt en nieuwe dingen steeds gemengd met iets dat ze al lustten.
Geloof dat het een week of drie heeft geduurd eer ze echt om waren en compleet aten.

:hmmm: Daarvoor aten ze alleen brok en blik van de meest dure merken; ze waren echt rotverwend en kieskeurig.
Had ze al eerder geprobeerd over te zetten, maar m'n ex vond het zo zielig wanneer ze stonden te zeuren dat hij altijd overstag ging :mrgreen:

En Toon is met recht een vreetloeder ja. Niet alleen met vlees; alles aan kliekjes, soep en brood gaat er ook prima in en als ik een appel of peer uit het vuistje eet, staat hij aan de andere kant mee te happen :mrgreen:
luna2906
Zeer actief

dagmar88 schreef: :tongue: Ze hebben, heel gemeen, gewoon niets anders meer gekregen dan wat ik ze graag wilde geven.
Wel in de gaten gehouden dat ze bleven eten, in het begin gekookt en nieuwe dingen steeds gemengd met iets dat ze al lustten.
Geloof dat het een week of drie heeft geduurd eer ze echt om waren en compleet aten.

:hmmm: Daarvoor aten ze alleen brok en blik van de meest dure merken; ze waren echt rotverwend en kieskeurig.
Had ze al eerder geprobeerd over te zetten, maar m'n ex vond het zo zielig wanneer ze stonden te zeuren dat hij altijd overstag ging :mrgreen:
Dat vetgedrukte, dat is het probleem. Na drie dagen, vier dagen alleen kvv voorzetten, eet ze het nog steeds niet. Moet ik haar dan eerst half uithongeren ofzo voor ze overstag gaat? :Q: Ik dacht als ik gewoon hetzelfde "niet miepen"-beleid door zet, dan gaat het vast goed. Nope. Maar misschien ben ik ook wel een beetje het slaafje en doe ik uiteindelijk toch wat mevrouw wil :oeps: Misschien Jion's tip nog eens proberen of beginnen met gekookte witvis zoals jij (las ik net terug). Vind het toch wel heel prettig als ze wat vaker gezond eet in plaats van elke dag mac :tongue:
En Toon is met recht een vreetloeder ja. Niet alleen met vlees; alles aan kliekjes, soep en brood gaat er ook prima in en als ik een appel of peer uit het vuistje eet, staat hij aan de andere kant mee te happen :mrgreen:
Ik hou ervan :cheer: Ik vind hem ook leuk om te zien (het is de rooie toch?) :I:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

lor1_1984 schreef:
sbientje schreef:mijn kat vreet de rauwe kipfilet zo van mijn snijplank als ik niet oplet.. die zou wel kvv lusten denk ik. Moet nog steeds een keer een rolletje gaan halen om te proberen :)
Dat is juist wat mijn kat niet vreet:
rolletje Carnibest.
Stukje kipfilet, gehakt, runderpoulet, kippenhartjes, kippenlever, witvis etc is geen probleem maar kom niet aan met carnibest.
Precies hetzelfde verhaal hier, kleine stukjes vlees vinden ze wel lekker, hart, rundvlees, kipfilet, vis, ze vechten erom, of als de honden iets krijgen, willen ze ook. Om te snoepen. Maar zet er een hele bak van neer en ze eten er een klein beetje van en laten de rest liggen, en gaan vervolgens zeuren om blikvoer.

Ik weet niet of het wel ligt aan doorzetten hoor. Een hond krijg je op die manier wel zo ver, maar katten zijn erg hoor. Ze zijn heul goed in eten weigeren en volhouden. Ik heb nu strijd met mijn bejaarde schildklierkat. Die heeft meestal honger en eet wel van alles maar die mag alleen zijn speciale dieetvoer. En die vertikt het ook om zijn eten te eten, terwijl hij scheurt van de honger. Elke dag hetzelfde, blieft meneer niet ofzo. Elke andere kat en de honden doen een moord voor die troep van hills, maar hij niet. Hij krijgt het nu al drie-vier weken vier keer per dag en minstens twee keer daarvan eet ie er niks van. En dan blèrend achter me aan lopen om ander voer. Ja, daar wordt ie dus nog zieker van dus dat kan niet.

Medicatie door zijn voer, betekent niet eten, vergruisd of niet. Ja, of hij eet al het voer om de pilletjes heen weg. Dagenlang volhouden, check, niet gelukt. Om de dag doen, zo van, dan is het niet voorspelbaar, check, niet gelukt. Dan maar de hele dag achter hem aan lopen met medicatie verstopt in iets lekkers, check, niet gelukt. Pillenschieter zorgde bijna voor een dierenartsbezoek en een ehbo bezoek voor mezelf. Meneer laat zich niet dwingen.

Het zou dementie kunnen zijn, maar het zou ook kunnen dat hij gewoon 'denkt', gewoon volhouden, dan gaat ze wel weer overstag. En laat ik nou precies hetzelfde over hem denken, zucht. Zo manipulatief zijn honden gewoon niet, die volgen wel als je een beetje aandringt, zo veel makkelijker. Ik heb het vermoeden dat er een paar stekkertjes daarboven niet helemaal goed zijn aangesloten bij Tom.

Mijn bejaarde katten heb ik opgegeven wat kvv betreft. Maar er is hoop voor mijn jongste twee katten, ik denk dat ik bij hun wel de methode ga proberen van, dan eet je toch een paar dagen niks. Maar ja, ik denk dat dan eerst mijn bejaarde katten dood moeten zijn want die hebben een hele slechte invloed op hun eetgewoontes. Zet ik enthousiast 5 bakken carnibest neer, drie katten kijken beteuterd en twee hebben wel interesse. De bejaarde katten gaan dan meteen over op zeuren om ander voer, de jongste katten staken hun ontdekkingstocht, aaaargh! En allemaal apart voeren, wordt een beetje lastig.

Maar goed, als je die lucht ruikt van felix of whiskas, dan ben je meteen weer gemotiveerd om het nog eens te proberen, en nog eens, en nog eens. Wat een bende is dat, bah. Die duurdere merken trouwens ook. Misschien ga ik zelf wel wat koken voor ze ofzo, zal wel lastig zijn met wat er allemaal in moet, maar alles liever dan felix. Muizen zat hier in het pand, die vreten ze wel, vogeltjes ook als ze ze te pakken krijgen, maar die ga ik niet bevroren aanbieden hoor, bekijk het maar, hahaha. Er vliegt er wel eens eentje de werkplaats in en dat vind ik al erg genoeg. Katten zijn stom! Soms dan.
luna2906
Zeer actief

Fizgig schreef:
Ik weet niet of het wel ligt aan doorzetten hoor. Een hond krijg je op die manier wel zo ver, maar katten zijn erg hoor. Ze zijn heul goed in eten weigeren en volhouden.
vertel mij wat :Q:
En Katten zijn stom! Soms dan.
Eerlijk? In Luna moest ik veel meer tijd steken qua opvoeding. Wat mag wel, wat niet enzo. Aylin had dat veel sneller door. Een kat fatsoenlijk grootbrengen is veel makkelijker. Alleen... Eenmaal groot... Luna krijg ik relatief makkelijk zover dat ze zich gedraagt zoals ik wil. Nog eerlijker: Aylin doet zelden iets wat niet mag. Mijn grenzen zijn duidelijk voor haar en ze overschrijdt ze eigenlijk nooit. Ze gaat alleen ook zelden over haar grenzen, omdat ik het graag wil. :jank:
dagmar88
Zeer actief

luna2906 schreef:
Ik hou ervan :cheer: Ik vind hem ook leuk om te zien (het is de rooie toch?) :I:

Yup, mijn rooie loeder. Met al die drukte van tegenwoordig wilde ik er geen voorzichtig raskitten meer bij.
Be careful what you wish for... :LOL: :I:

Afbeelding

Als ze echt niet aten kregen ze een paar hapjes normale kwaliteit blik tussendoor.
Daar moesten ze vroeger niets van hebben, maar na zo veel gorigheid op een bordje smaakte het toch wel :engel:
Zo hadden ze toch iets binnen, maar nog steeds honger.
Maar meestal was het gewoon neerzetten, ze het alleen laten uitzoeken en het verontwaardigde gemauw en gedraai negeren :pffff: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”