"Oh Dear. Moet ik dit eten?"

"Nou, vooruit, ik zal het proberen"

"JUK!"

"Ik ben alweer uitgegeten hoor, Appie,take it away!"

Stofzuiger Appie eet met liefde een dubbele portie. Het is een regelrecht wonder dat het beest nog niet moddervet is

Moderator: moderatorteam

En dood ter aarde storten door hun blikkenJion schreef:Je kunt het voor de kieskeurige katten met een beetje heet water wat smeuïg maken en er eventueel wat volle yoghurt of hüttenkäse doorheen roeren.

Marjoleine schreef:Hier eten ze dat dus écht niet
Yannes eet als enige soms wat pens en Yoost kuikens, maar verder willen ze alleen brokjes. Harde graag
Ik krijg straks wat nieuws, gemalen kipkarkassen met zalm. Ben benieuwd. Gelukkig vreten de honden alles
Jion schreef:Je kunt het voor de kieskeurige katten met een beetje heet water wat smeuïg maken en er eventueel wat volle yoghurt of hüttenkäse doorheen roeren.
aylin kijkt mij dan aan alsof ik achterlijk ben. En dat doet ze zo vol overtuiging dat ik het bijna geloof** Angela ** schreef:
Onee dat werkt hier echt niet hoor , dan kijken ze me aan van wat heb je nou weer gedaan.
Natuurlijk. Dat is hier ook zodagmar88 schreef:Het boerderijkreng is van begin af aan een natuurtalent.

luna2906 schreef:Die Narda![]()
Overigens vangt Aylin wel zelf en nog flink ook als ze haar halsbandje met luid belletje kwijt is. Daarom snap ik er ook niets van. Raar beest

Dat is tenminste nog vers. Welk normaal dier laat nou vers vlees liggen om boven bij de brokkenbak te gaan zitten mauwen. "feed me NOW!"dagmar88 schreef:
Dat is volgens mijn katten geen vergelijk. Toon heeft veel liever prooidiertjes dan kvv of barf.
Poezeke lust ook nog wel graag eendagskuikens, maar de rest is niet aan de drie raskatten besteed
luna2906 schreef: Zijn jouw raskatten overigens erger dan het boerderijmonster qua kieskeurigheid?

luna2906 schreef: Hoe heb je de mieperds zo ver gekregen dan? Aylin is echt mijn meissie en ik wil graag dat ze gezonder eet, maar ze verdomt het gewoon.
Dat vetgedrukte, dat is het probleem. Na drie dagen, vier dagen alleen kvv voorzetten, eet ze het nog steeds niet. Moet ik haar dan eerst half uithongeren ofzo voor ze overstag gaat?dagmar88 schreef:Ze hebben, heel gemeen, gewoon niets anders meer gekregen dan wat ik ze graag wilde geven.
Wel in de gaten gehouden dat ze bleven eten, in het begin gekookt en nieuwe dingen steeds gemengd met iets dat ze al lustten.
Geloof dat het een week of drie heeft geduurd eer ze echt om waren en compleet aten.
Daarvoor aten ze alleen brok en blik van de meest dure merken; ze waren echt rotverwend en kieskeurig.
Had ze al eerder geprobeerd over te zetten, maar m'n ex vond het zo zielig wanneer ze stonden te zeuren dat hij altijd overstag ging
Ik hou ervanEn Toon is met recht een vreetloeder ja. Niet alleen met vlees; alles aan kliekjes, soep en brood gaat er ook prima in en als ik een appel of peer uit het vuistje eet, staat hij aan de andere kant mee te happen
Precies hetzelfde verhaal hier, kleine stukjes vlees vinden ze wel lekker, hart, rundvlees, kipfilet, vis, ze vechten erom, of als de honden iets krijgen, willen ze ook. Om te snoepen. Maar zet er een hele bak van neer en ze eten er een klein beetje van en laten de rest liggen, en gaan vervolgens zeuren om blikvoer.lor1_1984 schreef:Dat is juist wat mijn kat niet vreet:sbientje schreef:mijn kat vreet de rauwe kipfilet zo van mijn snijplank als ik niet oplet.. die zou wel kvv lusten denk ik. Moet nog steeds een keer een rolletje gaan halen om te proberen
rolletje Carnibest.
Stukje kipfilet, gehakt, runderpoulet, kippenhartjes, kippenlever, witvis etc is geen probleem maar kom niet aan met carnibest.
vertel mij watFizgig schreef:
Ik weet niet of het wel ligt aan doorzetten hoor. Een hond krijg je op die manier wel zo ver, maar katten zijn erg hoor. Ze zijn heul goed in eten weigeren en volhouden.
Eerlijk? In Luna moest ik veel meer tijd steken qua opvoeding. Wat mag wel, wat niet enzo. Aylin had dat veel sneller door. Een kat fatsoenlijk grootbrengen is veel makkelijker. Alleen... Eenmaal groot... Luna krijg ik relatief makkelijk zover dat ze zich gedraagt zoals ik wil. Nog eerlijker: Aylin doet zelden iets wat niet mag. Mijn grenzen zijn duidelijk voor haar en ze overschrijdt ze eigenlijk nooit. Ze gaat alleen ook zelden over haar grenzen, omdat ik het graag wil.En Katten zijn stom! Soms dan.
luna2906 schreef:
Ik hou ervanIk vind hem ook leuk om te zien (het is de rooie toch?)