Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Liefde maakt blind Rvb in discussie met dhr. Gubbels 15 mei
Moderator: moderatorteam
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Liefde maakt blind Rvb in discussie met dhr. Gubbels 15 mei
Dit is al op 15 mei. Staat ook op kynologie op de korrel.
http://www.groenkennisnet.nl/Pages/Stud ... kerij.aspx
http://www.groenkennisnet.nl/Pages/Stud ... kerij.aspx
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Liefde maakt blind Rvb in discussie met dhr. Gubbels 15
Lekker ruim van te voren aangekondigd dan....
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Je bent er wel druk mee he
rvb

rvb
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
En niet door de RVB...natuurlijk.LongFields schreef:Lekker ruim van te voren aangekondigd dan....
Op elke wandeling is
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
He, wat gaaf, dit is in Leeuwarden!
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt er ook heen. Even mailen.
Op elke wandeling is
- Renske
- Zeer actief
Er staat bij iedereen is welkom, moet je je dan aanmelden?Es schreef:Je kunt er ook heen. Even mailen.
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja
Op elke wandeling is
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Staat nergens waar/of je je aan moet melden.
Aangezien ik die dag toch op school ben ga ik er even heen
Aangezien ik die dag toch op school ben ga ik er even heen

- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee klopt, maar ik heb het wel gedaan, Ik had uit de flyer begrepen dat dat moest.
Op elke wandeling is
-
- Zeer actief
Bij de RvB staat het ook niet in hun agenda vermeld, apart 

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
http://edepot.wur.nl/256104
mooie poster wel
Het is natuurlijk geen middag georganiseerd door de RvB, dus ze hoeven dat niet in hun agenda te zetten
mooie poster wel
Het is natuurlijk geen middag georganiseerd door de RvB, dus ze hoeven dat niet in hun agenda te zetten
-
- Zeer actief
Dat ze het niet in hun agenda hoeven te zetten is okay maar het lijkt mij dat je dat juist wel doet zodat zoveel mogelijk mensen bereikt wordenRosita Compagner schreef:http://edepot.wur.nl/256104
mooie poster wel

- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
nee maar wij hebben de directeur nog nooit gehoord over het beleid...
Op elke wandeling is
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Wie is geweest?
- Renske
- Zeer actief
Ik ben naar de middag geweest, vHall is maar 10 minuutjes fietsen voor mij.
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Interessant! Jammer dat ik het nu pas lees...
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zit midden in een heftige reorganisatie op mijn werk, ik kon niet weg.
Ik heb wel een mail waarin antwoorden op enkele vragen: ik mocht vragen insturen zouden gebruikt kunnen worden voor 'veel voorkomende vragen'model, maar ik hoor niks meer.
Waarom stambomen afgeven indien gefokt met honden die niet voldoen aan eisen VFR:
'Waarom niet meteen geen stambomen afgeven als ze er niet aan voldoen? Wanneer je dat zou doen, betekent dat dat je alle honden van de mensen die nog geen onderzoeken uitvoeren niet meer kan gebruiken '...(ik lees dus; niet testen wordt beloond)
en
'Je kan bijvoorbeeld zeggen dat een teckel een groeistoornis heeft, alle bulldoggen een ademhalingsprobleem hebben en elke sharpei een huidprobleem heeft. Daarmee zou je meteen al die rassen moeten verbieden. Dat is niet de bedoeling geweest en daarom hebben we erbij opgenomen dat het verwoord moet zijn in het VFR. Wanneer er meerdere verenigingen per ras zijn zal er hierbij ook duidelijkheid moeten komen hierover. Hiervoor komt een gezondheidscommissie die, wanneer de verenigingen het niet eens worden, een advies kan geven. Aangezien het in het KR staat valt het ook onder die rechtsmacht en kunnen overtredingen binnen de kynologie worden bestraft.
Hoewel het dus beschreven moet zijn in het VFR en rasvereniging overschrijdend blijft natuurlijk ook het gewone Nederlandse Recht en consumentenrecht gelden en is het via die weg ook nog mogelijk om een kwaadwillende fokker aan te pakken. Wanneer de normenmatrix geldt en ook de verboden per ras, zullen deze ook makkelijk te vinden moeten zijn en voor fokkers duidelijk waar ze aan moeten voldoen!'
(Ja hoe zouden fokkers dan nu in godsnaam toch moeten weten waar ze aan moeten voldoen?) En hoezo rassen verbieden met die aandoening het lijkt me genoeg om het fokken met de lijders en soms dragers van bep. aandoeningen te verbieden
Maw je krijgt als fokker een stamboom (=beloning) en de pupkoper stapt maar naar de rechter die zoekt het zelf maar uit.
Je kan dus concluderen dat de RVB niet wil verbieden om te fokken met aandoeningen al zegt de rasvereniging van wel. Ik vind dat heel erg. Maar wie ben ik? Al testen fokkers van alles of testen ze niets, je krijgt bijna altijd stamboom en zolang de RVb niet het onderzoek in de database heeft komt er op de stambomen te staan dat de ouderhonden voldoen, dankzij de matrix.....
en over Patella Luxatie:
'Patella luxatie is hierin een mooi voorbeeld. Omdat je direct op de tafel de uitslag krijgt is het erg belangrijk dat alle dierenartsen die dit onderzoek uitvoeren precies hetzelfde protocol volgen en “even hard” drukken op de knieschijf. Daar willen wij graag zekerheid over de kwaliteit en reproduceerbaarheid van de resultaten. Wanneer we hier met de universiteit Utrecht en de overkoepelende organisatie van dierenartsen duidelijkheid over hebben kunnen we dit onderzoek meenemen in onze administratie. Daarna kan het ook in de online database getoond worden.'
(dus die orthopeden deden maar wat blijkbaar al die jaren).
PL is er nog niet omdat ze het niet ingevoerd hebben nog in hun database denk ik.
Het flauwe is dat er steeds gewezen wordt naar verantwoording rasver. maar die kan alleen een VFR maken waarop dan niets gedaan wordt als een fokker zich er niet aan houdt.
Ik heb wel een mail waarin antwoorden op enkele vragen: ik mocht vragen insturen zouden gebruikt kunnen worden voor 'veel voorkomende vragen'model, maar ik hoor niks meer.
Waarom stambomen afgeven indien gefokt met honden die niet voldoen aan eisen VFR:
'Waarom niet meteen geen stambomen afgeven als ze er niet aan voldoen? Wanneer je dat zou doen, betekent dat dat je alle honden van de mensen die nog geen onderzoeken uitvoeren niet meer kan gebruiken '...(ik lees dus; niet testen wordt beloond)
en
'Je kan bijvoorbeeld zeggen dat een teckel een groeistoornis heeft, alle bulldoggen een ademhalingsprobleem hebben en elke sharpei een huidprobleem heeft. Daarmee zou je meteen al die rassen moeten verbieden. Dat is niet de bedoeling geweest en daarom hebben we erbij opgenomen dat het verwoord moet zijn in het VFR. Wanneer er meerdere verenigingen per ras zijn zal er hierbij ook duidelijkheid moeten komen hierover. Hiervoor komt een gezondheidscommissie die, wanneer de verenigingen het niet eens worden, een advies kan geven. Aangezien het in het KR staat valt het ook onder die rechtsmacht en kunnen overtredingen binnen de kynologie worden bestraft.
Hoewel het dus beschreven moet zijn in het VFR en rasvereniging overschrijdend blijft natuurlijk ook het gewone Nederlandse Recht en consumentenrecht gelden en is het via die weg ook nog mogelijk om een kwaadwillende fokker aan te pakken. Wanneer de normenmatrix geldt en ook de verboden per ras, zullen deze ook makkelijk te vinden moeten zijn en voor fokkers duidelijk waar ze aan moeten voldoen!'
(Ja hoe zouden fokkers dan nu in godsnaam toch moeten weten waar ze aan moeten voldoen?) En hoezo rassen verbieden met die aandoening het lijkt me genoeg om het fokken met de lijders en soms dragers van bep. aandoeningen te verbieden
Maw je krijgt als fokker een stamboom (=beloning) en de pupkoper stapt maar naar de rechter die zoekt het zelf maar uit.
Je kan dus concluderen dat de RVB niet wil verbieden om te fokken met aandoeningen al zegt de rasvereniging van wel. Ik vind dat heel erg. Maar wie ben ik? Al testen fokkers van alles of testen ze niets, je krijgt bijna altijd stamboom en zolang de RVb niet het onderzoek in de database heeft komt er op de stambomen te staan dat de ouderhonden voldoen, dankzij de matrix.....
en over Patella Luxatie:
'Patella luxatie is hierin een mooi voorbeeld. Omdat je direct op de tafel de uitslag krijgt is het erg belangrijk dat alle dierenartsen die dit onderzoek uitvoeren precies hetzelfde protocol volgen en “even hard” drukken op de knieschijf. Daar willen wij graag zekerheid over de kwaliteit en reproduceerbaarheid van de resultaten. Wanneer we hier met de universiteit Utrecht en de overkoepelende organisatie van dierenartsen duidelijkheid over hebben kunnen we dit onderzoek meenemen in onze administratie. Daarna kan het ook in de online database getoond worden.'
(dus die orthopeden deden maar wat blijkbaar al die jaren).
PL is er nog niet omdat ze het niet ingevoerd hebben nog in hun database denk ik.
Het flauwe is dat er steeds gewezen wordt naar verantwoording rasver. maar die kan alleen een VFR maken waarop dan niets gedaan wordt als een fokker zich er niet aan houdt.
Op elke wandeling is
- Renske
- Zeer actief
De opkomst vond ik best redelijk. Naast studenten, waren er ook heel veel mensen met rashonden, zoals fokkers of geïnteresseerden.
De sprekers hadden allemaal maar 15 minuten, dus heel veel konden ze in deze tijd niet vertellen. Ik vond het dus vooral oppervlakkig.
De nieuwe directeur van de RvB kon goed reageren op de vragen, maar inhoudelijk kun je merken dat ze zich nog in veel zaken moet verdiepen.
De sprekers hadden allemaal maar 15 minuten, dus heel veel konden ze in deze tijd niet vertellen. Ik vond het dus vooral oppervlakkig.
De nieuwe directeur van de RvB kon goed reageren op de vragen, maar inhoudelijk kun je merken dat ze zich nog in veel zaken moet verdiepen.
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt!
Op elke wandeling is