Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben aan het overwegen .....
Moderator: moderatorteam
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben aan het overwegen .....
Het was voor ons deze keer alles of niets. We wilden heel graag een herhalingsnest van Shima/Kazan doen, maar we wilden met Zanthe ook niet langer wachten vanwege haar leeftijd. Zanthe wordt in juli 5 jaar en dit is haar eerste nest. Nu Zanthe en Shima beide drachtig zijn, en wij Jade en Jaron niet meer hebben, overwegen wij om deze keer een teefje te houden.
Hoe is dat bij anderen gegaan die al twee teven hadden? Hoe gaat dat qua onderlinge strijd tussen moeder en dochter in een roedel? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen voor ik definitief de knoop doorhak.
Hoe is dat bij anderen gegaan die al twee teven hadden? Hoe gaat dat qua onderlinge strijd tussen moeder en dochter in een roedel? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen voor ik definitief de knoop doorhak.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Ik ben aan het overwegen .....
Ik ken het karakter van de Sholoh niet dus kan daar niet echt wat zinnigs op zeggen maar bij ons heeft het nooit problemen opgeleverd als we puppen aanhielden enkel één keertje met 2 newfoundlanderreuen (bonte en die hebben iets meer pit) toen ze rond de 9 maanden waren, maar dat was geen punt omdat 1 van hen nog weg ging naar New Zeeland. En dat ging alleen om wie het eerste naar de speelwei kon rennen 
Teven is nooit een probleem geweest, wel met een aangekochte teef, een herplaatser die op 9 maanden kwam en veel had meegemaakt.
Succes met je keuze ! En geniet straks van je pups !

Teven is nooit een probleem geweest, wel met een aangekochte teef, een herplaatser die op 9 maanden kwam en veel had meegemaakt.
Succes met je keuze ! En geniet straks van je pups !
Sandra

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Net wat empyree zegt, ligt ook aan het karakter van de twee.
Een collega zijn dochter heeft wat bastaardjes met van alles er doorheen, herder, malthezer, jackrussel.
Ze had een moeder met dochter en moeder kreeg na 3 jaar een oepsnest van de reu die ze ook hebben.
Moeder en dochter vochten zich iets later helemaal de tent uit terwijl ze eerst heel goed met elkaar konden en toen moesten ze er eentje herplaatsen.
Een collega zijn dochter heeft wat bastaardjes met van alles er doorheen, herder, malthezer, jackrussel.
Ze had een moeder met dochter en moeder kreeg na 3 jaar een oepsnest van de reu die ze ook hebben.
Moeder en dochter vochten zich iets later helemaal de tent uit terwijl ze eerst heel goed met elkaar konden en toen moesten ze er eentje herplaatsen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je kunt er geen touw aan vast knopen en er alleen maar achter komen om het gewoon te doen.
Heb teven gehad die elkaar de ttent uittvochten tijdens de nesten en teven gehad die samen hun pups deelden .
Die zelfde teven hadden met een later nest weer het tegenovergestelde met een andere teef die op dat moment een nest had.
Heb teven gehad die elkaar de ttent uittvochten tijdens de nesten en teven gehad die samen hun pups deelden .
Die zelfde teven hadden met een later nest weer het tegenovergestelde met een andere teef die op dat moment een nest had.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Wat BP zegt. Ik heb twee Doberteven gehad die elkaar naar het leven stonden. Nu hebben we zes teven, drie chihuahua's, twee Cane Corso's en nog een van de eerder genoemde Doberteven en dit gaat heel goed samen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hier heb ik verschillende combinaties van meerdere teven gehad, eerst hadden we Rex de Mechelaarteef en kwam daar Sjefke bij. Dat ging vanaf het begin af aan probleemloos en is altijd zo geweest. Daarna hebben we Nozem aangehouden, een dochter van Sjefke en die twee waren echt 2 handen (of eigenlijk 8 poten) op 1 buik. Nooit gedoe gehad. Met Tapas erbij zijn er toen Tapas volwassen was, ongeveer het laatste half jaar van Sjefkes leven, wel wat spanningen geweest tussen Tapas en Sjefke, voornamelijk bij opwinding (deurbel, vlak voor het wandelen), maar ook dat was meer een beetje patsen vanuit Tapas dan dat er echt gevechten zijn ontstaan.
Nu Sjefke is weggevallen zijn Tapas en Nozem eigenlijk precies hetzelfde als voorheen Sjefke en Nozem, 8 poten op 1 buik.
Ik heb dus meerdere combi's gehad van moeder en dochter en meerdere teven in huis (zonder reu erbij), en heb daar geen negatieve ervaringen mee zelf.
Nu Sjefke is weggevallen zijn Tapas en Nozem eigenlijk precies hetzelfde als voorheen Sjefke en Nozem, 8 poten op 1 buik.
Ik heb dus meerdere combi's gehad van moeder en dochter en meerdere teven in huis (zonder reu erbij), en heb daar geen negatieve ervaringen mee zelf.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
Hier ook meerdere dames in huis, op dit moment ook moeder en dochter waarvan dochterlief Cleo nu met een nest pups ligt. Niks aan de hand. Thilda ( moeders en echt moeder overste hier) vindt dat ze af en toe wat moet patsen ( hoog op de tenen eromheen draaien) bij de andere dames maar met een 'hou er mee op' van mijn kant is het dan ook weer klaar.
Ik had zelf meer twijfels om een tweede reu te plaatsen in mijn groep, ik had al Faido onze oudste reu, die erg onzeker is en die erg wisselend is naar andere reuen.
Toch de knoop doorgehakt dat Cliff kwam en erg gelet op een stabiel en zeker karakter bij de pupkeuze
, dit blijkt dus perfect te gaan en dat zijn nu beste maatjes, ook geen gedoe onderling als er een dame loops is.
Denk dat eea ook erg te maken heeft met hoe je er zelf mee omgaat en wat je wel of niet toestaat.
Bij mij in huis geen gedonder, buiten hebben ze meer ruimte om dingen onderling te regelen maar als het me te gortig wordt en een ' nu klaar' niet genoeg is , gaat de veroorzaker ook aan de lijn.....
Ik had zelf meer twijfels om een tweede reu te plaatsen in mijn groep, ik had al Faido onze oudste reu, die erg onzeker is en die erg wisselend is naar andere reuen.
Toch de knoop doorgehakt dat Cliff kwam en erg gelet op een stabiel en zeker karakter bij de pupkeuze
, dit blijkt dus perfect te gaan en dat zijn nu beste maatjes, ook geen gedoe onderling als er een dame loops is.
Denk dat eea ook erg te maken heeft met hoe je er zelf mee omgaat en wat je wel of niet toestaat.
Bij mij in huis geen gedonder, buiten hebben ze meer ruimte om dingen onderling te regelen maar als het me te gortig wordt en een ' nu klaar' niet genoeg is , gaat de veroorzaker ook aan de lijn.....
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Meerdere teven is geen enkel probleem, daar ben ik absluut niet bang voor. Het gaat me vooral om moeder-dochter verhouding. Maar als ik dat zo lees durf ik die gok wel aan.
Als het niet lukt zoals in het voorbeeld van BP, dan moeten we dan maar zien wat we daar mee doen.
Onze zoon wil namelijk heel graag een van de dames hebben, maar er zijn twee redenen waarom ik dat (nu) nog niet wil: 1 ze hebben nog twee oude Chiblafblaf's lopen die denken dat ze minstens zo groot en sterk zijn als een Shiloh
en 2 ze werken beide nog hele dagen. Mijn honden zijn nooit hele dagen alleen en ik wil ook niet dat ze dat op hun oude(re) dag wel moeten zijn. Maar als de Chi's er niet meer zijn en een van beide wat minder werkt heb ik daar (denk ik) geen probleem mee. Dat zou dus een oplossing kunnen zijn als er wel spanningen ontstaan. 

Als het niet lukt zoals in het voorbeeld van BP, dan moeten we dan maar zien wat we daar mee doen.
Onze zoon wil namelijk heel graag een van de dames hebben, maar er zijn twee redenen waarom ik dat (nu) nog niet wil: 1 ze hebben nog twee oude Chiblafblaf's lopen die denken dat ze minstens zo groot en sterk zijn als een Shiloh

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ach, en anders heb je altijd mij nog.Shima schreef:Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Meerdere teven is geen enkel probleem, daar ben ik absluut niet bang voor. Het gaat me vooral om moeder-dochter verhouding. Maar als ik dat zo lees durf ik die gok wel aan.![]()
Onze zoon wil namelijk heel graag een van de dames hebben, maar er zijn twee redenen waarom ik dat (nu) nog niet wil: 1 ze hebben nog twee oude Chiblafblaf's lopen die denken dat ze minstens zo groot en sterk zijn als een Shilohen 2 ze werken beide nog hele dagen. Mijn honden zijn nooit hele dagen alleen en ik wil ook niet dat ze dat op hun oude(re) dag wel moeten zijn. Maar als de Chi's er niet meer zijn en een van beide wat minder werkt heb ik daar (denk ik) geen probleem mee. Dat zou dus een oplossing kunnen zijn als er wel spanningen ontstaan.

Maar ik denk dat het wel goed zal gaan.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hier enkel goede ervaringen
de ukken groeien in het roedel op nemen hun rangordeplek in en dat is het.
op dit moment lopen er meerdere generaties rond.
de ukken groeien in het roedel op nemen hun rangordeplek in en dat is het.
op dit moment lopen er meerdere generaties rond.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Waarom zijn de chi's het probleem dan? Juist het grote verschil in ras doet het hier zo goed.
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Het formaat is niet het grootste probleem, hoewel ik daar ook geen voorstander van ben. Maar de ene Chi (het reutje) valt aantbeast schreef:Waarom zijn de chi's het probleem dan? Juist het grote verschil in ras doet het hier zo goed.

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
hier 3 teven, "tante Zena" (kruising) dan Guapa (moeder) en Jänta (dochter)
ik heb in het nest wel bewust voor een pup gegaan die niet 2 druppels water Guapa was
mijn 1ste oog viel eigenlijk op Jola (zusje van Jänta) maar na een week of 5 bleek dat Jola echt 2 druppels water haar moeder was
en ondanks dat Guapa echt extreem tolerant was naar de pups toe (allemaal dus) is mijn keuze achteraf toch gevallen op Jänta
tot hier toe (Jänta word in september 3) gaat het eigenlijk allemaal enorm goed, ze hebben tot hier toe 3x een aanvaring gehad, maar dat had eerder met andere factoren te maken, dan echt elkaar naar het leven staan (beide teven draaien helemaal door met bezoek, Jänta op de positieve manier (leuk mensen feestjeu
) Guapa op een gespannen manier (mensen wat komen ze doen, moet ik ingrijpen??? iets dat eigenlijk bij het ras hoort)
verder niet, Jänta weet heel goed hoe ver ze wel of niet kan gaan, het voordeel hier is misschien ook wel dat Jänta veel meer naar Darko (haar vader) trekt dan naar Guapa
ook Jänta en Zena zijn geen probleem, Zena is wat een einzelganger, maar heeft zo 3x per jaar een speel moment waar Jänta wel op in gaat, maar niet "door" speelt (terwijl ze dat bij Guapa en Darko wel doet)
ook tussen Guapa en Zena zijn er geen problemen, ooit 1x maar hetzelfde als bij Guapa en Jänta met een ferme brul is het ook klaar
Jänta is wel nog altijd niet volwassen, ondanks haar bijna 3 jaar, maar eigenlijk zie ik niet echt problemen op komen in de toekomst
ergens dit jaar zal Jänta gedekt worden en zal er hoogstwaarschijnlijk een teefje hier blijven en dan zal ik, netzoals met Jänta indertijd, een beetje kijken naar de karaktertjes die er al zijn (oke met Zena hou ik niet heel veel rekening, maar dat is eerder omdat het voor Zena allemaal niet echt moet en Zena eigenlijk heel gemakkelijk is en zich wel schikt, laat de andere hond haar met rust allemaal goed, zoeken ze ruzie, kunnen ze die ook krijgen )
ik heb in het nest wel bewust voor een pup gegaan die niet 2 druppels water Guapa was
mijn 1ste oog viel eigenlijk op Jola (zusje van Jänta) maar na een week of 5 bleek dat Jola echt 2 druppels water haar moeder was
en ondanks dat Guapa echt extreem tolerant was naar de pups toe (allemaal dus) is mijn keuze achteraf toch gevallen op Jänta
tot hier toe (Jänta word in september 3) gaat het eigenlijk allemaal enorm goed, ze hebben tot hier toe 3x een aanvaring gehad, maar dat had eerder met andere factoren te maken, dan echt elkaar naar het leven staan (beide teven draaien helemaal door met bezoek, Jänta op de positieve manier (leuk mensen feestjeu

verder niet, Jänta weet heel goed hoe ver ze wel of niet kan gaan, het voordeel hier is misschien ook wel dat Jänta veel meer naar Darko (haar vader) trekt dan naar Guapa
ook Jänta en Zena zijn geen probleem, Zena is wat een einzelganger, maar heeft zo 3x per jaar een speel moment waar Jänta wel op in gaat, maar niet "door" speelt (terwijl ze dat bij Guapa en Darko wel doet)
ook tussen Guapa en Zena zijn er geen problemen, ooit 1x maar hetzelfde als bij Guapa en Jänta met een ferme brul is het ook klaar
Jänta is wel nog altijd niet volwassen, ondanks haar bijna 3 jaar, maar eigenlijk zie ik niet echt problemen op komen in de toekomst
ergens dit jaar zal Jänta gedekt worden en zal er hoogstwaarschijnlijk een teefje hier blijven en dan zal ik, netzoals met Jänta indertijd, een beetje kijken naar de karaktertjes die er al zijn (oke met Zena hou ik niet heel veel rekening, maar dat is eerder omdat het voor Zena allemaal niet echt moet en Zena eigenlijk heel gemakkelijk is en zich wel schikt, laat de andere hond haar met rust allemaal goed, zoeken ze ruzie, kunnen ze die ook krijgen )
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik heb moeder en dochter lopen. Penny is pas een jaar, dus hoe het zal gaan als ze echt volwassen is durf ik niet te zeggen, maar nu is het feest! Die 2 zijn echt 8 poten op een buik, zo leuk. Ze spelen de halve dag samen, dus hier had het tot nu toe niet beter kunnen uitpakken. Ik wil Floor weer laten dekken, ben benieuwd hoe dat dan gaat, maar komt vast wel goed.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Heb al jaren dochters aangehouden, nooit een probleem.
Nu tweemaal moeder en dochter hier, gaat prima.
Nu tweemaal moeder en dochter hier, gaat prima.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik heb me daar nou nog geen seconde druk om gemaakt eigenlijk. Ik zie het wel. Je weet het toch nooit van te voren.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Mooi, het beetje twijfel dat ik nog had is weg. Dan gaan we nu maar duimen dat er een leuk meisje voor ons bij zit.