Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
En als we ze zat zijn dumpen we ze gewoon in de sloot joh.
Weer een nieuw exeplaar nu in de sloot achter het huis hij is behoorlijk groot.
Er leven er ook al jaren 3 aan de overkant van de flat in de sloot en ze redden het wel ,maar gvd ze horen er niet.
Echt wel,die andere redden het ook al ruim 16 jaar dus deze zal dat ook wel kunnen.
Maar niks geen omgeving waar ze horen het is overleven en of dat leven is ik weet niet.
Hoewel als de zon schijnt of zo zie je ze daar wel echt van genieten.
Maar ze klimmen ook het futen nest in
Bij mijn schoonouders verscheen ook van de een op de andere dag eentje in de vijver,hij zit er inmiddels al jaren en ze voeren hem ook maar.
Is ws ook een dumpgeval.
In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
Hier in het bos is zo'n meertje, dat zit echt helemaal vol met die schildpadden..
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Hier in Almere zijn verschillende dumpplekken voor ze. Een paar jaar geleden kon ik er 1 pakken die op de kant zat om eieren te leggen. Mevrouw schildpad was zo groot als een soepbord. Overgedragen aan de dierenambulance en nu viert ze vakantie in een moeras in Italie.
In Blijdorp bij het restaurant buiten aan het water zitten er echt honderde, dus ik dacht altijd dat die daar hoorde.
Maar die zijn echt allemaal gedumpt zei mijn broertje die daar werkt
Hier een foto van één van onze schildpadden (eigenlijk van Kevin). Maar mooi dat die hier niet weg gaan. Ik snap dat dumpen van die beestjes niet zo en het was deze winter zo koud.
Wij maakten gisteren een stop bij een parkeerplaats langs de snelweg en ik liet Django even uit. Zie ik daar ook langs de slootkant een schildpad zitten. Dat dat beest daar kan overleven in die vieze sloot! Vond het wel sneu om te zien.
en dan ga je hem vangen en waar moet hij dan heen?
in de vijver van het gemeentemuseum zitten er 4 en die zitten er best. hebben voer, hebben zon en een grote vijver met waterplanten waar ze zich in kunnen verstoppen.
beter daar dan in een klein bakkie in een opvangcentrum.
halsbandparkieten horen ook niet in de natuur maar zitten er ook.
ellen
Dat is zo en die parkieten krijgen nog jongen ook maar als het goed is vermenigvuldigen die schildpadden zicht niet.
Op zich zit hij in een mooie schonen sloot achter de flat
kanonnen wat een knoeperd! Sneu dat mensen zulke dieren aanschaffen en enkele jaren later weer dumpen. Je kunt toch nagaan dat die dieren groter worden?
Kan daar best boos van worden, lees je in voordat je iets koopt.
Aan de andere kant van de weg bij ons zit een natuurvijver en daar zitten er ook een stuk of 2/3... ik weet ongeveer waar ze zitten dus ik voer wel regelmatig... een bedrijf wat aan het vijvertje zit heeft een plek gemaakt samen met de schildpaddenopvang waar ze kunnen zitten als ze uit het water willen en daar wordt ook gebruik van gemaakt, het voer is ook elke keer weg... 1 zit er al een jaar of 12...
Maar je snapt echt niet dat mensen ze zomaar dumpen.. wij hebben een keer een aanloop schildpad gehad en die heb ik naar de opvang gebracht, ik weet niks van schildpadden
Niet om het goed te praten, maar die beestjes hebben het in die vijver waarschijnlijk vele malen beter dan in de vaak veel te kleine bakjes waarin ze gehouden worden!
Kun je hem vangen? Ik heb het wel eens geprobeerd toen ik op de dierenambulance reed. Maar ze floepte altijd snel het water weer in.
Nee ik ga het wel proberen of hij een beetje aan me wend telkens wat dichterbij,maar de meeste zijn verwilderd
Tja lastig is het wel. Mocht je hem vangen, en er een goed tehuis voor vinden, dan kan hij misschien nog wel bij ons in de vijver van mijn werk. We hebben er nu 11.
Oh en pak ze aan de achterkant. 4 vingers boven, en je duim van onder. Ze zijn namelijk met hun poten ook best sterk. dus als je de zijkant vast pakt kunnen ze je hand weg trappen.