Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Rare honden

Ongelezen bericht door moosje »

Nou zeg, die honden van mij sporen echt niet. M
Daarnet heb ik met Jade 3 km gefietst, met Bleza 5. Jade vindt er niets aan, Bleza vindt het geweldig.
Ondanks haar slechte hart is Blees dus heel snel hersteld, en Jade ligt nog steeds te hijgen.
Oh, correctie, ze waren heel even aan het spelen. En Pippi ligt beledigd in het hoekje van de mand, kwaad omdat ze ook mee moest. :P
Nu zijn ze weer klaar en Jade hijgt, en Bleza slaapt bijna.
Zou het dan toch door de vacht van Jade komen dat ze er zo lang over doet in vergelijking met Bleza?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Rare honden

Ongelezen bericht door thom »

Je hebt gewoon hele rare honden :piew:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Grote honden koelen minder snel af dan kleinere iha, ze hebben het ook minder snel koud en per kilo lichammsgewicht hebben ze minder energie (voer!) nodig. Tel daar de dikke vacht van Jade bij en dan klopt het wel dat ze er even voor nodig heeft. Kita (ook nog eens zwart) moest vaak een half uur uithijgen na een fietstochtje, terwijl haar hart en longen ijzersterk waren.
Ik vind het wel bizar hoeveel energie Bleza heeft, dat kan ik helemaal niet rijmen met een ernstige hartaandoening, vooral omdat dat hart zo slecht zou zijn, dat ze een operatie niet overleeft. Daar verwonder ik me regelmatig over bij de verhalen over Bleza.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

kipo schreef:Grote honden koelen minder snel af dan kleinere iha, ze hebben het ook minder snel koud en per kilo lichammsgewicht hebben ze minder energie (voer!) nodig. Tel daar de dikke vacht van Jade bij en dan klopt het wel dat ze er even voor nodig heeft. Kita (ook nog eens zwart) moest vaak een half uur uithijgen na een fietstochtje, terwijl haar hart en longen ijzersterk waren.
Ik vind het wel bizar hoeveel energie Bleza heeft, dat kan ik helemaal niet rijmen met een ernstige hartaandoening, vooral omdat dat hart zo slecht zou zijn, dat ze een operatie niet overleeft. Daar verwonder ik me regelmatig over bij de verhalen over Bleza.
Ik vind het ook bizar. Iedereen eigenlijk die haar ziet rennen en vliegen.
Ze zijn nu samen het huis aan het afbreken trouwens. :schrik:
Z vliegen door de kamer heen, met en zonder speeltjes, ze sprongen net op volle snelheid in de mand, die vervaarlijk kraakte. Maar hij staat nog. :engel:
Je stukje over de hoeveelheid energie klopt niet helemaal in dit geval. Bleza krijgt 400 gram per dag bij 20 kg, en Jade krijgt 1000 gram bij 40 kg.
Afbeelding

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

moosje schreef:
kipo schreef:Grote honden koelen minder snel af dan kleinere iha, ze hebben het ook minder snel koud en per kilo lichammsgewicht hebben ze minder energie (voer!) nodig. Tel daar de dikke vacht van Jade bij en dan klopt het wel dat ze er even voor nodig heeft. Kita (ook nog eens zwart) moest vaak een half uur uithijgen na een fietstochtje, terwijl haar hart en longen ijzersterk waren.
Z vliegen door de kamer heen, met en zonder speeltjes, ze sprongen net op volle snelheid in de mand, die vervaarlijk kraakte. Maar hij staat nog. :engel:
Je stukje over de hoeveelheid energie klopt niet helemaal in dit geval. Bleza krijgt 400 gram per dag bij 20 kg, en Jade krijgt 1000 gram bij 40 kg.
Je hebt natuurlijk altijd van die rare honden die tegen de regels ingaan :engel:
moosje
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:
moosje schreef:
Je hebt natuurlijk altijd van die rare honden die tegen de regels ingaan :engel:
:mrgreen:
Afbeelding

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Die lange dubbele vacht is wel écht een factor hoor.
Mijn mechels hadden héél veel minder last van de warmte dan Skadi.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli hijgt ook best lang na een wandeling, ook zij heeft een erg dikke vacht. Ik heb er aan zitten denken om haar te scheren, maar ze is al acht jaar met vacht de zomer door gekomen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Het kan ook per hond verschillen en ook hoe druk ze zich maken

Als ik dan even naar mijn eigen honden kijk...

Ziva is druk , maar loopt zich niet op te fokken voor we gaan fietsen.
Loopt wel n snelheid van 14 km per uur

Kyto is veel rustiger , loopt 10-12 km per uur.

Kenji is de grootste druktemaker , dat begint al als ze door heeft dat ze mee mag.
We doen altijd eerst even n warmingup en eer ik haar aan de springer klik is het net een bommetje.

Sommigen denken dat Kenji een kruising husky is , zo erg joelt ze de eerste paar meters en ze zet ook een flinke sprint in als ik haar niet tegen hou.

Zij loopt 17 km per uur , alleen de laatste kilometer zakt ze naar 14.
Denk dat haar heupen er wel mee te maken hebben want voorheen zat ze constant op 17 met soms uitschieters naar 20

Kenji is degene die het kortst fietst-, meer dan 4 km gaat niet meer

Ziva zit op 4-5 en Kyto op 8 en meer

Komen we thuis dan zijn Kyto en Ziva heel snel hersteld , terwijl Kenji zeker een uur ligt te hijgen.

Dit zag ik overigens ook altijd op de IPO en flyball trainingen.
Waar de meeste honden nauwelijks stonden te hijgen , stond zij heel hard te hijgen.
Puur omdat ze zich van tevoren al zo loopt op te fokken.
Die staat ook echt met niks heel hoog in drift.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Is Jade haar wintervacht al kwijt?
Mila had ook wat last van de warmte. Maar nu ze haar wintervacht bijna kwijt is, heeft ze er duidelijk minder last van.

Bleza is gewoon een energieke hond en lijkt ondanks haar aandoening gewoon een prima conditie te hebben. Ik zag ook dat ze het met rennen en spelen gewoon net zo lang volhoudt als iedere andere jonge hond, zonder dat ze daarbij eerder moe lijkt of buiten adem raakt.
moosje
Zeer actief
Contacteer:

DeDiana schreef:Is Jade haar wintervacht al kwijt?
Mila had ook wat last van de warmte. Maar nu ze haar wintervacht bijna kwijt is, heeft ze er duidelijk minder last van.

Bleza is gewoon een energieke hond en lijkt ondanks haar aandoening gewoon een prima conditie te hebben. Ik zag ook dat ze het met rennen en spelen gewoon net zo lang volhoudt als iedere andere jonge hond, zonder dat ze daarbij eerder moe lijkt of buiten adem raakt.
Ja, al 2 keer, haha. Nou ja, bijna. Een tijdje terug helemaal ontwold, en vorige week weer.
Bleza spoort gewoon niet.
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

moosje schreef:Ja, al 2 keer, haha. Nou ja, bijna. Een tijdje terug helemaal ontwold, en vorige week weer.
Sommige honden kunnen ook beter/slechter tegen de warmte dan andere (los van een eventueel dikke vacht). Bleza is natuurlijk een Portugees hè, dus die is wel wat gewend. Maar Koffie bijvoorbeeld had maar een dun vachtje en kon toch slechter tegen de warmte dan Mila.
moosje
Zeer actief
Contacteer:

DeDiana schreef:
moosje schreef:Ja, al 2 keer, haha. Nou ja, bijna. Een tijdje terug helemaal ontwold, en vorige week weer.
Sommige honden kunnen ook beter/slechter tegen de warmte dan andere (los van een eventueel dikke vacht). Bleza is natuurlijk een Portugees hè, dus die is wel wat gewend. Maar Koffie bijvoorbeeld had maar een dun vachtje en kon toch slechter tegen de warmte dan Mila.
Dat zeg ik, rare honden. :lekkerpuh:
Afbeelding

MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Antonetta schreef:Mowgli hijgt ook best lang na een wandeling, ook zij heeft een erg dikke vacht. Ik heb er aan zitten denken om haar te scheren, maar ze is al acht jaar met vacht de zomer door gekomen.
Ik zou haar denk ik laten ontwollen ipv scheren, maar dat is zomaar even :offt:
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”