Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenloopband?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

hondenloopband?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
wie heeft er ervaring met een hondenloopband?

Kan een "mensen-loopband" ook? ;-)

En ja, ik snap dat honden ook gewoon uitgelaten moeten worden en dat dit geen vervanging is en kan zijn enzo.. ik ben gewoon benieuwd!

Suzanne
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH
Aantal honden: 2

Re: hondenloopband?

Ongelezen bericht door Irta »

Ja tuurlijk kan een mensenloopband. Ik heb Tadej wel eens op zo'n ding gezet, maar die vond er (net als ik :engel: dus ik geef haar groot gelijk) geen klap aan :wink:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

JA ik ken het en zou het ooit eens uitproberen, maar heb nooit meer wat van het project gehoord. Ik ben er overigens niet zo'n voorstander van buiten medisch en sportgerichte ondervanging tijdens onvoorziene omstandigheden dan. In feite levert het je ook niet hetzelfde op als echt wandelen of hardlopen. Dit komt omdat de hersenen het proces moeilijk kunnen verwerken stilstaan maar toch bewegen. Je bereikt er ook niet zelfde conditieniveau en spieropbouw mee. Dus voor gewoon omdat het wel handig is vind ik het niet geschikt (maar dat vind ik voor mensen ook al niet)
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

gyanty schreef:JA ik ken het en zou het ooit eens uitproberen, maar heb nooit meer wat van het project gehoord. Ik ben er overigens niet zo'n voorstander van buiten medisch en sportgerichte ondervanging tijdens onvoorziene omstandigheden dan. In feite levert het je ook niet hetzelfde op als echt wandelen of hardlopen. Dit komt omdat de hersenen het proces moeilijk kunnen verwerken stilstaan maar toch bewegen. Je bereikt er ook niet zelfde conditieniveau en spieropbouw mee. Dus voor gewoon omdat het wel handig is vind ik het niet geschikt (maar dat vind ik voor mensen ook al niet)
Vind ik een superargument!
Alleen.... ik probeer me even breed te orienteren; ik heb niet de mogelijkheden om bijv. te gaan canicrossen of zelf te rennen met de hond. Mee aan de fiets is dan de enige optie. Dan zou een afwisseling tussen het een en het ander wellicht wat zijn geweest had ik bedacht.... ik ben er echter nog geenszins uit.
Natuurlijk worden de honden uitgelaten ;-) maar dan lopen ze vrij netjes mee en "draven niet van voor naar achter". In feite dus al met al "te weinig beweging" ;-) of, niet zoveel als ik zou willen al is dat ook niet helemaal goed omschreven.

Suzanne
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ze zijn heel erg duur. Ik had een keer een site gezien waar ze heel veel soorten hadden, een Duitse site volgens mij maar die kan ik nu niet meer vinden. Voor honden doen ze er wel een hekje om vaak, dat lijkt mij wel zo handig, dat voelt vast ook prettiger voor ze, heb ik het idee, veiliger ofzo. Zoals bij deze: http://www.trim.nl/loopband/petrun-loop ... xe-502008/ Ik ben wel nieuwsgierig maar zou zo'n ding nooit aanschaffen, sowieso voor de prijs, de benenwagen is gratis. Ik zie ze vaak voorbij komen bij Cesar Millan. Maar als ze vallen of uitglijden, kunnen ze er ook met een poot tussen kunnen komen, je moet er wel bij blijven. Ik zie veel homevideo stuntfilmpjes van mensen die vallen op een electrische loopband en zich flink bezeren.

Je zou bijna zeggen, zet er dan een dvdtje voor met een filmpje van een wandeling, haha, dat doen mensen toch ook op de fitnessfiets ed. Heeft ie tenminste ook een beetje lol. Ik vind dat echt zo aftappen van de energie van een hond alsof het een hamster is. Maar goed, kan me voorstellen dat er wel situaties zijn waar zo'n ding handig bij kan zijn, ziekte, revalidatie ed. Er lijkt me alleen niks an voor de hond.
Elien
Actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elien »

Ik dacht dat een loopband voor mensen niet zo geschikt was voor honden van een groot ras, omdat de loopband te kort is en de hond niet zijn natuurlijke looppas kan gebruiken.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Die in die link van mij is anders 180 cm lang, dus lang zat, toch? En je kunt hem zelfs een helling geven zodat het iets zwaarder wordt. Ik vind het een mooi ding, maar zou zoiets waarschijnlijk alleen huren als mijn hond moest revalideren oid en dan nog, dan moet er wel iets bijzonders aan de hand zijn. Maar het is ook bedoeld voor de professionals, volgens mij, die hun (werk)hond wat extra conditie willen laten opbouwen bijvoorbeeld.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik heb een loopband gehad voor de Staffords. Alleen geen mensen loopband maar echt 1 alleen voor honden. Was er eentje die ze zelf moesten aandrijven. Hij stond wel iets schuin maar als ze stil stonden werden ze niet gedwongen tot lopen want daar was de band net niet schuin genoeg voor.

Bij ons was het een aanvulling op en geen vervanging van uiteraard. Ze hebben er altijd heel veel lol in gehad. Ik ben er ook altijd voor gaan zitten zodat we contact hadden.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Ik heb dan wel een mensenloopband omdat ik er zelf ook gebruik van wou maken.
2 van de 3 vonden het helemaaaaal geweldig. Die liepen er dan ook gewoon zonder riem op.
Shanai die vond het niks dus die hoefde er voor mij ook niet op.
Hier gelde hij ook als aanvulling niet als vervanging van.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

~Suzanne~ schreef:
gyanty schreef:JA ik ken het en zou het ooit eens uitproberen, maar heb nooit meer wat van het project gehoord. Ik ben er overigens niet zo'n voorstander van buiten medisch en sportgerichte ondervanging tijdens onvoorziene omstandigheden dan. In feite levert het je ook niet hetzelfde op als echt wandelen of hardlopen. Dit komt omdat de hersenen het proces moeilijk kunnen verwerken stilstaan maar toch bewegen. Je bereikt er ook niet zelfde conditieniveau en spieropbouw mee. Dus voor gewoon omdat het wel handig is vind ik het niet geschikt (maar dat vind ik voor mensen ook al niet)
Vind ik een superargument!
Alleen.... ik probeer me even breed te orienteren; ik heb niet de mogelijkheden om bijv. te gaan canicrossen of zelf te rennen met de hond. Mee aan de fiets is dan de enige optie. Dan zou een afwisseling tussen het een en het ander wellicht wat zijn geweest had ik bedacht.... ik ben er echter nog geenszins uit.
Natuurlijk worden de honden uitgelaten ;-) maar dan lopen ze vrij netjes mee en "draven niet van voor naar achter". In feite dus al met al "te weinig beweging" ;-) of, niet zoveel als ik zou willen al is dat ook niet helemaal goed omschreven.

Suzanne

Maar je hoeft ook toch niet te gaan canicrossen of gaan rennen om een hond gelukkig te maken. Ik heb dat met mijn vorige honden in ieder geval ook nooit gedaan. Ligt ook beetje aan het ras wat je hebt. Bij de schotse collies zie ik het mij ook eigenlijk niet doen hoor. Die blijven te veel achter mij. Ik doe het overigens nu wel mijn mijn borders, maar daar zijn het natuurlijk ook echt wel de honden voor!

Fietsen of steppen kan ook heel prima. Fietsen deed ik overigens ook wel met onze terrier maar onze schotten deed ik er weer geen plezier mee. Skeeleren deed ik ook alleen met de terrier. (en met mijn borders durf ik het niet, dan ga ik malloot hard en zo handig ben ik niet met skeelers). Steppen doet mijn zus met haar amerikaans bulldog omdat ze niet zo goed durft te fietsen met haar.

Het licht overigens hoe groot je hondje is. Een klein hondje draaft vaak al snel als je gewoon wandelt en dan is fietsen en dergelijke alleen maar extra maar al helemaal geen vereiste. Bij blessure moesten de kleine honden van vrienden ook wel aan de heupgordel aan tuig en dan trekken, dat deden ze dus wandelend en de hondjes draafden dan.

Het gaat echt niet om 100 soorten afwisselingen. Het gaat om het wel een beetje afwisselend te maken, maar dat kan ook met 2 zaken.
Afbeelding
Elien
Actief
Mijn ras(sen): American Akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elien »

Fizgig schreef:Die in die link van mij is anders 180 cm lang, dus lang zat, toch? En je kunt hem zelfs een helling geven zodat het iets zwaarder wordt. Ik vind het een mooi ding, maar zou zoiets waarschijnlijk alleen huren als mijn hond moest revalideren oid en dan nog, dan moet er wel iets bijzonders aan de hand zijn. Maar het is ook bedoeld voor de professionals, volgens mij, die hun (werk)hond wat extra conditie willen laten opbouwen bijvoorbeeld.

Dat is inderdaad lang genoeg, maar ik doelde wat meer op de loopbanden voor mensen, die voor de grote rassen vaak te kort zijn
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ze waren een tijdje geleden heel erg in had ik de indruk. (en ja, vooral bij mensen van bepaalde rassen. dan was het erg stoer om te filmen hoe hun hond met de tong op de grond op het hoogste standje liep te crossen :ugh: )
Ik ken er wel die het gebruiken. Allen toch grotendeels om niet naar buiten te moeten gaan wandelen. onder het motto 'ze gaan ze er zelf gaan opstaan'.

Tja, als ze niets anders kennen... :19:

Die voor mensen zou inderdaad wel een te kort loopoppervlak hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”