wie heeft er ervaring met een hondenloopband?
Kan een "mensen-loopband" ook?
En ja, ik snap dat honden ook gewoon uitgelaten moeten worden en dat dit geen vervanging is en kan zijn enzo.. ik ben gewoon benieuwd!
Suzanne
Moderator: moderatorteam

Vind ik een superargument!gyanty schreef:JA ik ken het en zou het ooit eens uitproberen, maar heb nooit meer wat van het project gehoord. Ik ben er overigens niet zo'n voorstander van buiten medisch en sportgerichte ondervanging tijdens onvoorziene omstandigheden dan. In feite levert het je ook niet hetzelfde op als echt wandelen of hardlopen. Dit komt omdat de hersenen het proces moeilijk kunnen verwerken stilstaan maar toch bewegen. Je bereikt er ook niet zelfde conditieniveau en spieropbouw mee. Dus voor gewoon omdat het wel handig is vind ik het niet geschikt (maar dat vind ik voor mensen ook al niet)

~Suzanne~ schreef:Vind ik een superargument!gyanty schreef:JA ik ken het en zou het ooit eens uitproberen, maar heb nooit meer wat van het project gehoord. Ik ben er overigens niet zo'n voorstander van buiten medisch en sportgerichte ondervanging tijdens onvoorziene omstandigheden dan. In feite levert het je ook niet hetzelfde op als echt wandelen of hardlopen. Dit komt omdat de hersenen het proces moeilijk kunnen verwerken stilstaan maar toch bewegen. Je bereikt er ook niet zelfde conditieniveau en spieropbouw mee. Dus voor gewoon omdat het wel handig is vind ik het niet geschikt (maar dat vind ik voor mensen ook al niet)
Alleen.... ik probeer me even breed te orienteren; ik heb niet de mogelijkheden om bijv. te gaan canicrossen of zelf te rennen met de hond. Mee aan de fiets is dan de enige optie. Dan zou een afwisseling tussen het een en het ander wellicht wat zijn geweest had ik bedacht.... ik ben er echter nog geenszins uit.
Natuurlijk worden de honden uitgelatenmaar dan lopen ze vrij netjes mee en "draven niet van voor naar achter". In feite dus al met al "te weinig beweging"
of, niet zoveel als ik zou willen al is dat ook niet helemaal goed omschreven.
Suzanne

Fizgig schreef:Die in die link van mij is anders 180 cm lang, dus lang zat, toch? En je kunt hem zelfs een helling geven zodat het iets zwaarder wordt. Ik vind het een mooi ding, maar zou zoiets waarschijnlijk alleen huren als mijn hond moest revalideren oid en dan nog, dan moet er wel iets bijzonders aan de hand zijn. Maar het is ook bedoeld voor de professionals, volgens mij, die hun (werk)hond wat extra conditie willen laten opbouwen bijvoorbeeld.