Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duck/smuldier

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

LabradorSam
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 1

Duck/smuldier

Ongelezen bericht door LabradorSam »

Hoi allen,

Ik heb even gezocht op duck, maar kon geen actueel topic vinden.

Onze lab krijgt sinds kort Duck, daarvoor gaf ik ook smuldier. Daarvoor nog brokken.
Van de week was ik te laat met Duck ontdooien en gaf ik nog wat brokken. De dag erna leek het wel of ADHD had.
Kan het aan de smaak, geur en kleurstoffen in de brokken liggen? (rc labrador retriever)

Duck en smuldier doet hij het goed op, dus dat geven we dan ook.
Iemand nog een idee wat dicht bij smuldier en Duck komt?
Afbeelding
sas&Billy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel

Re: Duck/smuldier

Ongelezen bericht door sas&Billy »

Duck is voor zover ik weet brokken in diepvriesversie. Zit ook vol graan. En nou geven de meesten net diepvries om van al dat graan af te zijn...Ik zou dat merk al laten links liggen.

Smuldier is het goedkoopste. Maar er zijn nog heel veel andere kvv merken. Ik geef Naturis en het huismerk van de winkel waar we halen. Naturis is wel duurder maar je ziet en duidelijk kwaliteitsverschil vind ik..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lotgering

duck vind ik net natte kranten en je moet er ontzettend veel van voeren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik vind duck ook echt helemaal 3 keer niks. Mijn hond krijgt op het moment lotgering, daarvoor smuldier en ook wel eens tinlo gevoerd.
Maar er is genoeg keus :ok:
LabradorSam
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door LabradorSam »

sas&Billy schreef:Duck is voor zover ik weet brokken in diepvriesversie. Zit ook vol graan. En nou geven de meesten net diepvries om van al dat graan af te zijn...Ik zou dat merk al laten links liggen.

Smuldier is het goedkoopste. Maar er zijn nog heel veel andere kvv merken. Ik geef Naturis en het huismerk van de winkel waar we halen. Naturis is wel duurder maar je ziet en duidelijk kwaliteitsverschil vind ik..
Ik zie geen graan tussen de ingredienten staan?
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

mijn honden krijgen met name Duck en Smuldier, en over beide ben ik erg tevreden. Ze hebben hier van Duck ook niet veel nodig, krijgen met name de Rund-Lever-Kip en Pens Compleet, soms ook Lam/rijst. Van Smuldier alle soorten. Lang niet alle Duck-varianten zitten vol met graag hoor ;) soms krijgen ze ook nog iets als een kipvleugeltje, hart, etc.
Daarnaast krijgen ze Farmfood brokken, maar die gebruik ik voornamelijk om mee te belonen.
Noa weeg ca 19 kg en Yazoo ca 15 kg, beide krijgen gemiddeld 300 gram per dag aan vlees en ik denk zo'n 50-100 gram aan brokjes waarvoor ze dan werken.
Carnibest ben ik ook erg tevreden over, ziet er mooi uit, heeft veel verschillende smaken en is hier in de omgeving Tilburg makkelijk verkrijgbaar (Lotgering helaas niet, anders had ik die graag geprobeerd). Is wel wat duurder maar heel mooi ter afwisseling vind ik.
Ohja de RC Labrador lijkt dacht ik qua samenstelling veel op de Maxi Light, maar die is een stuk goedkoper...
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

LabradorSam schreef:
sas&Billy schreef:Duck is voor zover ik weet brokken in diepvriesversie. Zit ook vol graan. En nou geven de meesten net diepvries om van al dat graan af te zijn...Ik zou dat merk al laten links liggen.

Ik zie geen graan tussen de ingredienten staan?
Op de website van Duck staat nergens (althans voor zover ik kon vinden) een ingrediëntenlijst, maar er staat wel:
The carbohydrates and raw fibres contained in DUCK are provided by germinated cereals of constant quality and in identical proportions. This makes digestion problems practically impossible. Because the germination process of cereals does not reduce the amount of nutrients but of vitamins, we add vitamins, minerals and micro nutrients, of course in the right proportion.
http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... oeding.cfm

Dus ik ga er zeker vanuit dat er granen in zitten! Ik dacht eigenlijk altijd dat er rijst in zat, maar 'cereals' zijn tarwevlokken volgens mij en geen rijst.

Persoonlijk vind ik Naturis geen goed merk, mijn hond krijgt er kale plekken van, net als van Frolic (nooit als voer gegeven hoor!), dus ik voer dat niet. Mij (nou ja, de honden) bevalt Carnibest en BARFmenu erg goed. Lotgering hebben we pas ook geprobeerd maar daar gingen ze nogal van poep eten. Ik denk dat ik als derde merk Energique zou kiezen, ik ken toch aardig wat honden die het daar best goed op doen!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Niet graan,
wel glutenvrij.

DUCK ZONDER GLUTEN

Gluten (van het latijnse gluten, lijm) zijn een onderdeel van de eiwitfractie van graankorrels en de term slaat op een groep van eiwitten die, net zoals zetmeel, worden aangetroffen in het endosperm van alle granen, (tarwe, rogge, gerst, spelt, maïs, haver) en de producten die ervan worden gemaakt.
Niet-granen, zoals rijst, boekweit, quinoa, amaranth, sojabonen en zonnebloempitten bevatten geen gluten.

Vlees en groenten bevatten nooit gluten. Gluten wordt onderverdeeld in twee groepen eiwitten, de glutenines en de gliadines. Alleen de gliadinefractie van het gluten kan aanleiding geven tot coeliakie
(gluten-intolerantie).

DUCK Compleet Dynamiek en DUCK Compleet Lam&Rijst bevatten absoluut geen granen en beantwoorden volledig aan de term gluten vrij.

Dit betekent dat DUCK Compleet Dynamiek en DUCK Compleet Lam &Rijst 100% gluten vrije producten zijn.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Kenji heeft het eerste jaar van haar leven de combi Proplan brok met Duck uitmuntend gehad.

De granen zie je gewoon in de plakken zitten trouwens.
Voordeel van die plakken is dat het echt razendsnel ontdooid, ff de plakken goed uit elkaar leggen en t is binnen het uur ontdooid.

Ik ben me meer in vers vlees gaan verdiepen en ben toen eerst van de brokken af gegaan en ben daarna zelf samen gaan stellen.

Verschil in gedrag merkte ik bij haar wel , van die brokken en later van de Duck was ze behoorlijk druk . Die liep soms letterlijk tegen de muren op .

Overgegaan op zelf samenstellen , en t was echt stukken minder.
Nu staan ze op Kivo , en ook daar minder druk op als met de brokken.

Nu ik meer weet over vers vlees pak ik niet meer zo snel naar Duck , dan moet ik echt echt omhoog zitten en verder niets anders kunnen krijgen ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Duck noemen we hier in huize Miranda yuck :mrgreen:
Het ziet er uit als oud en nat karton, en zo ruikt het ook.
Dat gezegd hebbende, Skadi vindt het lekker. Nou houdt die sowieso van afwisseling, en ze vindt het zeker geen straf als ze - als het zo eens uitkomt - yuck moet eten.
Haar ontlasting is er wel erg brijig van, daarom geef ik het enkel als ik eens vergeten ben te bestellen bij Lotgering en ik geen smuldier oid kan krijgen op korte termijn.

Ach. Ik eet ook wel eens van de mac of de bk als dat zo uitkomt ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Paddy
Actief
Mijn ras(sen): labrador/herder-mix

Ongelezen bericht door Paddy »

Puck gaat enorm aan de diarree als ze eens Duck krijgt...dat doen we dus ook niet meer. Smuldier gaat wel goed bij haar.
Afbeelding
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie

Ongelezen bericht door Simone88 »

Ooit ben ik ook begonnen met energique daarna duck maar omdat ik een slechte eter heb ben ik me meer gaan verdiepen in voer en uitgekomen bij carnibest, het wordt met smaak gegeten en de ontlasting is er perfect van.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

sas&Billy schreef:Duck is voor zover ik weet brokken in diepvriesversie. Zit ook vol graan.
Voor de complete versies, niet zo voor de enkelvoudige versies Duck Pens, Kip of Rund.

Zelf meng ik de enkelvoudige soorten met de brokken en in het weekend wordt als afwisseling een speciaal menu voorgeschoteld: Duck enkelvoudig met gestoomde groenten en wat rijst, het geheel aangevuld met zalmolie.
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Ik heb nog nooit Duck aan onze Goof gegeven, dus daar kan ik je niets over vertellen.
Goof kreeg hier eerst alleen brokken, sinds een jaar ongeveer krijgt hij 's morgens brok (omdat ik dat handig vind) en 's avonds kvv. In het begin was die kvv altijd van smuldier, maar omdat ik graag meer variatie wilde heb ik Tinlo geprobeerd. Prima kvv wat mij betreft alleen niet altijd op voorraad in de dierenwinkel en bestellen wilde ik liever niet omdat Goof maar 100 gr. per dag krijgt dus dan zou ik heel lang doen met één bestellen.
Toen werd ik gewezen op degomeat en dat krijgt hij nu ongeveer een half jaar. Ik ben hier erg tevreden over.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

jarenlang duck gegeven (lam en rijst), 100den pups er zien op afspenen en groot worden.... vrolijke, gezonde honden geworden diegeen die ik heb kunnen opvolgen (oa de mijne dus :mrgreen: )

Ik geef het nu nog af en toe, alsook het merk van de AH, is wat hetzelfde vind ik. Nog steeds geen klachten van.

Van kvv vind ik carnibest en tinlo erg goede merken. Momenteel heb ik best4dogs zitten en ook daar ben ik heel tevreden over tot nu toe.

smuldier, naturis, lotgering, tammenga vond ik allemaal een pak minder.

Ik geef echter geen kvv in voldoende mate om er een heel objectief beeld over weer te geven.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik geef vnl smuldier omdat ik dat via mijn werk in makkelijke zakjes van 500 gram en per doos kan inslaan, soms Duck of Carnibest. maar gister heb ik Excellent rollen mee genomen om te proberen, alle smaken zelfde prijs van eend tot zalm en van rund tot pens en dat gaat er met heel veel smaak in het ik vind het er ook goed uit zien, tis vrij grof maar dat is ook geen probleem en in fijne verpakking. Ik was nu voor 5 kilo nog geen 13 euro kwijt.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Deze dus

Afbeelding
Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.

Ongelezen bericht door Prul »

Dat excellent, is dat dan een compleet voer? Is het gemakkelijk verkrijgbaar?

Vroeger gaf ik wel eens rauw vlees in pakjes maar ik ben de naam kwijt, het was een soort afkorting met drie letters. ABH of zoiets? je zag daarin echt de darmvlokken zitten zeg maar, zo grof. maar wel zeer gewaardeerd door mijn toenmalige hond.
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”