Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
20 maanden en nog niet loops
Moderator: moderatorteam
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
20 maanden en nog niet loops
pffff ze is nog steeds niet loops
onze kleine meid is ondertussen al 20 maanden, en bij iedere ronde loopse teven denk ik dat ze wel mee zal gaan, maar nee hoor, ze blijft onze baby
heeft iemand hier ook al eens een teef zo laat loops gehad voor de eerste keer ??
onze kleine meid is ondertussen al 20 maanden, en bij iedere ronde loopse teven denk ik dat ze wel mee zal gaan, maar nee hoor, ze blijft onze baby
heeft iemand hier ook al eens een teef zo laat loops gehad voor de eerste keer ??
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
Re: 20 maanden en nog niet loops
Ja hoor, mijn dame was bijna 2,5 jaar oud. Later op een fokkersseminair heb ik geleerd dat als er een dominanter tante in huis is, de jongste hun lopsheid uitstellen.
Het komt vanzelf als er medisch niets mis is.
Zelf niet, maar ik ken wel een spaanse waterhond die pas met 22 maanden voor het eerst loops werd.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nora was precies 24 maand
Ik zou me er ook nog niet te druk over maken. Liever te laat dan te vroeg.

- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
vermoed dat dit dan dus ook het probleem isMelanie 74 schreef:Ja hoor, mijn dame was bijna 2,5 jaar oud. Later op een fokkersseminair heb ik geleerd dat als er een dominanter tante in huis is, de jongste hun lopsheid uitstellen.
had een teefje van 4 jaar te zitten, al bijna 1.5 jaar niet loops, wegens omstandigheden is ze naar een kennis gegaan, en binnen 1 maand was madam loops
Heb dus inderdaad zo'n mega dominante Bitch in huis, of uhh eigenlijk zelfs twee
deze 2 kunnen mekaar ook niet zien of er vloeit bloed
we wachten dan nog maar ff af, ze is inderdaad de onderdanigste in de roedel, kruipt voor alles wat er verder loopt over de grond, maar is daarnaast ook weer de grootste onruststoker in de ploeg hahahah

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
hahah nou ik maakte me er ook niet zo druk om, maar was wat aan het sneupen op internet en toen kwam er ineens ergens voorbij dat als ze met een jaar nog niet loops waren, je naar de da moest, had al zoiets van uuhhh ??????Maeve schreef:Nora was precies 24 maandIk zou me er ook nog niet te druk over maken. Liever te laat dan te vroeg.
15 maand was bij mij het oudst dat er 1 voor het eerst loops werdt, dus vond dit wel erg laat worden

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Jade was bijna 23 maanden toen ze voor het eerst loops werd.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
en ik was al ongerust bij Juno met haar 15 maand 

carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
- Annemarie Rouw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippets
- Aantal honden: 4
Ee vriendin van me, met haar whippet. Ik geloof dat die 22 maanden was, maar toen ze eenmaal loops werd, werd ze het ook echt..zelfs hun (allang geleden) gecastreerde reu werd verleid, en met resultaat, zelfs een koppeling.
Het komt in die lijnen veel voor blijkbaar en niemand die zich er zorgen over maakt.

Het komt in die lijnen veel voor blijkbaar en niemand die zich er zorgen over maakt.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Vaak inderdaad invloed van andere teven in huis. Ik heb hier Pompidou die ook laat was, maar daarbij ook veel minder vaak loops wordt (1x per jaar ongeveer). En inderdaad heb ik er hier ook een vrij dominante teef naast lopen. De eerste loopsheid van Pompidou zette pas door toen Lune haar nest puppen had, en vrij weinig in de woonkamer was, maar voornamelijk in de keuken bij haar pups
. Toen zag pom denk ik haar kans schoon.

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
fransoos schreef:vermoed dat dit dan dus ook het probleem isMelanie 74 schreef:Ja hoor, mijn dame was bijna 2,5 jaar oud. Later op een fokkersseminair heb ik geleerd dat als er een dominanter tante in huis is, de jongste hun lopsheid uitstellen.
had een teefje van 4 jaar te zitten, al bijna 1.5 jaar niet loops, wegens omstandigheden is ze naar een kennis gegaan, en binnen 1 maand was madam loops
Heb dus inderdaad zo'n mega dominante Bitch in huis, of uhh eigenlijk zelfs twee
deze 2 kunnen mekaar ook niet zien of er vloeit bloed
we wachten dan nog maar ff af, ze is inderdaad de onderdanigste in de roedel, kruipt voor alles wat er verder loopt over de grond, maar is daarnaast ook weer de grootste onruststoker in de ploeg hahahah
Ik denk dat je hier je antwoord hebt, de andere twee dames van mij waren beide een jaar oud met hun eerste loopsheid. En hebben een cyclus van een maand of acht.
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
dat ze pas met een jaar loops worden komt hier ook heel veel voor, en dan ook meestal maar 1 keer per jaar , maar 20 maanden had ik nog nooit meegemaakt

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxers
- Contacteer:
Ik heb een boxerteef gehad die ook heel laat loops werd en daarna maar om de drie jaar een keer loops werd.
Toch is ze met haar tweede loopsheid gedekt (ze was toen al bijna 6, zou ik nu niet meer doen..) en heeft probleemloos 8 pups gekregen.
Daarna is ze nog een keer loops geweest voordat ze overleed.
Ik zou me dus niet druk maken, geloof ik
Toch is ze met haar tweede loopsheid gedekt (ze was toen al bijna 6, zou ik nu niet meer doen..) en heeft probleemloos 8 pups gekregen.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Weet je ook hoe haar dochters het later deden? Waren die wel "normaal" loops?Topline schreef:Ik heb een boxerteef gehad die ook heel laat loops werd en daarna maar om de drie jaar een keer loops werd.
Ik had het ook nog niet meegemaakt. Maar is dus niet uitzonderlijk, wist ik toen ook niet hoor.fransoos schreef:dat ze pas met een jaar loops worden komt hier ook heel veel voor, en dan ook meestal maar 1 keer per jaar , maar 20 maanden had ik nog nooit meegemaakt
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxers
- Contacteer:
[/quote]
Weet je ook hoe haar dochters het later deden? Waren die wel "normaal" loops?[/quote]
Nee, dat zou ik echt niet weten.
Een dochter is naar Amerika gegaan en de andere had ik niet veel contact meer mee.
Weet je ook hoe haar dochters het later deden? Waren die wel "normaal" loops?[/quote]
Nee, dat zou ik echt niet weten.
Een dochter is naar Amerika gegaan en de andere had ik niet veel contact meer mee.