Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lieve dingen van je hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 1

Lieve dingen van je hond

Ongelezen bericht door Kat1 »

Af en toe he...is die etterdraak van mij zo lief dat ik er haast verliefd op word.

-Zo moet ie na zijn eten altijd eventjes naar me toe lopen om een likje op mijn hand te geven. (En nee, hij doet het niet om gewoon zijn smoel af te vegen, een beschaafd likje, een lieve, zachte blik, en meneer kuiert weer aan.) :mrgreen:

-Als we in de ochtend beneden komen, wil Aiko altijd eerst eventjes kletsen. 'Mwwwlllloewoewwwwwo'
en dat zo'n vijf minuten.

Zijn jullie honden soms ook zo goed in baasje om hun pootje te winden?
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Lieve dingen van je hond

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Oh zoveel dingen :p Als Jitsu mij komt begroeten maakt ze zo'n onwijs schattig geluid. Ik zou niet eens kunnen typen wat voor geluidje dat zou zijn ;) Maar echt ontzettend lief.
En ik kan ook UREN naar haar kijken als ze alleen al op haar rug ligt ;) dan krijgt ze zo'n schattige kop :)
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Nee, mijn honden zijn consequent opgevoed regeren hier met harde poot :pffff:
Net heb ik de zooi van Bros opgeruimd en dan komt hij voor mij staan omdat hij dan wil kroelen, maar ondertussen haalt hij alles weer overhoop. :engel:
Als hij een ongelukje heeft gehad in huis, gaat hij achter mij zitten en wacht dan tot ik kijk en loopt dan mij mee lokkend naar de plek waar gepoept is.
Hij slaat nog net niet verschrikt zijn poot tegen zijn mond :hmmm:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Wat ik heel lief vind aan Sam is dat hij alles zo met overgave doet. :wink:
Knuffelen is ook echt knuffelen, met hart en ziel, hij gooit zich er helemaal in. Maar waken is ook echt waken, met veel geblaf, gegrom en tandengeblikker :o .
Blij zijn is super-blij zijn, en als hij zich niet lekker voelt, is hij ook echt heel ziek en zielig.
Ik heb daar wel wat mee, misschien juist omdat Silka precies het tegenovergesteld is. Ze is zo bescheiden, zo 'ernstig'. Als zij eens heel spontaan blij is, zo maar wil knuffelen, geniet van een wandelingetje en we even naar elkaar lachen (ja, echt!), dan smelt ik.
Samen zijn ze een fijn koppel: ze spelen, liggen vlak naast elkaar een bot te knagen, houden elkaar in de gaten en Sam heeft respect voor Sil, en dat heeft ze graag.
En ook dat vind ik lief, dat ze elkaar begrijpen. :I:
Afbeelding
Kat1
Zeer actief

Nog zoiets: Aiko heeft zowat een complete metamorfose ondergaan op het gebied van wandelen. Er was TOTAAL niks mee te beginnen gedurende een (láááááánge) periode. Uitvallen, naar fietsers willen, en naar.die.andere.hond!

Het gaat zoveel beter nu, en als ie het echt een keer fantastisch heeft gedaan, kijken we elkaar na het einde van de wandeling aan in de straat waar we wonen, Aiko meestal met een flinke grijns op zijn smoel en hij duwt dat zijn kaak heel zacht tegen mijn hand. Komt ie even een 'goed zo, vent' halen. :roll:
joeyophof
Zeer actief

Ongelezen bericht door joeyophof »

s'Ochtends als ik hem uit de bench haal, moet ik eerst altijd even gaan zitten en dan moet hij even met zijn warme kopje tegen mijn schouder knuffelen, om daarna uitgebreid te knuffelen.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Kat1 schreef:Nog zoiets: Aiko heeft zowat een complete metamorfose ondergaan op het gebied van wandelen. Er was TOTAAL niks mee te beginnen gedurende een (láááááánge) periode. Uitvallen, naar fietsers willen, en naar.die.andere.hond!

Het gaat zoveel beter nu, en als ie het echt een keer fantastisch heeft gedaan, kijken we elkaar na het einde van de wandeling aan in de straat waar we wonen, Aiko meestal met een flinke grijns op zijn smoel en hij duwt dat zijn kaak heel zacht tegen mijn hand. Komt ie even een 'goed zo, vent' halen. :roll:
heerlijk. en herkenbaar. ik kan er van genieten als Sky lekker op zijn rug ligt te slapen. dan heb ik het idee dat hij zich veilig voelt. of als dat neusje trilt van spanning als hij iets mag zoeken (waar hij ontiegelijk slecht in is). ik moet het meestal nog wel een keer aanwijzen.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Dydo is altijd lief :I: Dat is echt waar.Hij doet nooit iets stouts of vervelends.

Het leukste van hem vind ik dat hij alle kanten met zijn koppie om draait als je op een lieve toon wat aan hem verteld.

En vanmiddag nog,hij ging even mee naar de winkel,dan klimt hij via de bank in de buggy en dan krijgt hij een beloningskoekje(hoef ik hem niet onnodig te tillen want dat vind hij niet meer zo prettig)
Als ik dan thuis kom gaat hij ook op dezelfde manier er uit,ik doe de buggy open,zit meneer mij aan te kijken,likt langs zijn lippen,kijkt mij aan en vervolgens naar de bank(waar ik dan het koekje op ga leggen)en likt nog eens lang zijn lippen.
Zo van,ja ik wil er wel uit maar eerst koekie.... :D de schat....en dan daarna zo`n blik van...wij begrijpen elkaar :wink:
Kat1
Zeer actief

:LOL: Die Sky...
Aiko kán wel heel goed speuren, maar is er soms te ongeduldig voor. Meneer denkt soms dat als ie naar mij komt ipv te zoeken dat ie op magische wijze het lekkers in zijn mond gestouwd krijgt.
Heerlijk he, als ze zo lekker op hun rug liggen. Hier komt er dan vaak zo'n gelukzalige zucht uit als ik hem dan over zijn buik kroel. Meneer heeft het toch zo slecht hier... :jank: :mrgreen:

Nathalie: Jah! Die blik! Heel herkenbaar, die blik krijg ik dan ook van Aiko. :I:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jan vindt het vreselijk als ik op hem mopper
als ie het dan goed komt maken krijg ik altijd een heel voorzichtig likje op mijn hand en dan smelt ik :I: :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Akira is een en al liefde :I: Als Hans uit bed gaat komt ze heel zachtjes tegen mij aan liggen, met haar kop op het kussen, om samen nog even verder te slapen. Als ze voorbij komt rennen kijk ze altijd even met zo'n gelukzalige blik naar mij, en dan roep ik meestal dat ze voor zich moet kijken want madam rent rustig met haar knar tegen een boom :schrik:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Tiny schreef:Akira is een en al liefde :I: Als Hans uit bed gaat komt ze heel zachtjes tegen mij aan liggen, met haar kop op het kussen, om samen nog even verder te slapen. Als ze voorbij komt rennen kijk ze altijd even met zo'n gelukzalige blik naar mij, en dan roep ik meestal dat ze voor zich moet kijken want madam rent rustig met haar knar tegen een boom :schrik:

:LOL: Ik heb er beeld bij.......
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Als Macho 's ochtends wakker wordt heeft hij een heel wakker wordt ritueel, met langzaam rekken en strekken. Met zijn slaperige hoofd, heerlijk gezicht vind ik dat :D
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

We hebben tegenwoordig een heel ochtendritueel, met voorál langzaam wakker worden en veel knusselen (kussen en knuffelen). Skadi is dan superrelaxt. Heel lui, lekker knuffelig en behaagziek. Héérlijk.
Tussendoor ga ik roken, naar het toilet, koffie halen, tijdschriften of kranten halen, maar Ska blijft lekker liggen.
Oh, man...ik houd daar van. Zij ook trouwens.

Vanochtend was ik van plan om na mijn eerste kopje koffie in bed op te staan.
Dus ik haal mijn tweede kopje koffie, waar Skadi overigens bij was, want man was weggegaan naar zijn werk en dáár moet ze wel bij zijn. Ik zet dat kopje koffie in de werkkamer neer, en loop naar de slaapkamer om de luiken op te doen. Ska springt meteen op bed, geeft een klein piepje en een niet mis te verstane blik naast zich.
Owwww.
Dus ik heb mijn koffie weer opgehaald om nog weer even naast haar te kruipen :I:

Oh, en als ik wat mopperig op haar ben. En dat ze dan héél verontschuldigend doet. Kop laag en afgewend. Houding laag. Oortjes vroom naar achteren gevouwen. En dan zo'n oog dat omhoog rolt naar mij, en ik kan het niet anders noemen dan verontschuldigend lachen. Nou, dan kan je me opvegen hoor :I:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Kat1 schreef: Zijn jullie honden soms ook zo goed in baasje om hun pootje te winden?
Dat hebben ze hier tot levensopdracht verheven :mrgreen:

Otto kan altijd zo lief tegen me aan kruipen. Als ik op de bank zit, als ik ga slapen. En als ik thuiskom dan móet ik even door mijn knieën voor een stevige pakkerd.

Jet ook, als ze even een knuffel moet halen. Dan komt ze bij me op staan en als ik dan op mijn hurken ga, dan kruipt ze op mijn schoot en dan moet ze mijn oren even lebberen.

En Mies, die wil altijd wel graag op schoot. Als ik op de bank tv kijk, dan zie ik die oogjes heen en weer gaan. Dan kijkt ze naar me en als ik dan terugkijk, kijkt ze weer weg. Ondertussen die blik: 'Ik ben braaf hè, ik ben echt heel erg braaf hè?' en dan weer wegkijken als ik d'r aankijk.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Figo en hebben de laatste weken een hele grote stap gemaakt naar elkaar toe.
Kan niet precies uitleggen, maar ik krijg van hem wat meer respect en genegenheid.
Nu heeft hij na de dag met zijn broers en zussen helaas het gepiep overgenomen. Bijvoorbeeld als ik na mijn werk thuis kom, dan gaan we wandelen.
Hij wordt nu ineens helemaal dol en piept van opwinding. Gewoon zenuwlijdergedrag. Ik ga dan niet.
Doe eerst maar normaal.

Na een paar minuten is hij rustig en dan komt hij bij me zitten. Als hij dan nog piept, wend ik me een beetje af.
Dan is het stil..en dan voel ik op een gegeven moment heel zachtjes een neusje tegen m'n achterwerk duwen. :I:
Dat is een van de zoveel dingetjes dat ik smelt.

Of als ik met hem aan het spelen ben. Ik een speeltje vast heb, en hij zijn poten om mijn hand klemt, om op het speeltje te bijten.
En het is gewoon een enorme charmeur/clown.

Nani heeft ook haar dingetjes hoor. Maar dan wordt het zo'n lapt tekst :tongue:
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Khyra kan zo heerlijk knuffelen, ze gooit zich op haar rug op schoot en dan moet je dr buikje kriebelen. :I:
Als ik haar roep komt ze (meestal) keihard op me afgerend, als ik haar dan een "volg" geef blijft ze met haar neusje in mn knieholtes duwen. Zo van "kan ik goed hè vrouwtje?" waar op ik dan weer heel blij moet reageren en Khyra nog veel vrolijker wordt dan ze altijd al is :F:
Ik kan ook zo om dr lachen als ze eigenwijs aan het doen is, en als ik volgens haar te lang in bed blijf liggen komt ze me er persoonlijk uithalen met een boel kusjes :I:
ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

We hebben ook een ochtendritueel, waarbij Zomer van de ene naar de andere kant van het bed loopt om ons zachtjes wakker te maken met likjes. Als we dan wakker worden kwispelt ze als een dolle. Superschattig! :I:

Wanneer we haar even alleen hebben gelaten en thuis komen, rent ze heel snel om een van haar knuffels te pakken en vervolgens rondjes om ons heen te drentelen. Wanneer we dan bukken krijgen we de knuffel heel liefdevol in ons gezicht geduwd :Q: Als we lang zijn weggeweest gaat ze ook echt kletsen en lawaai maken.

Ze is op haar schattigst wanneer ze lekker op d'r rug ligt te genieten van krabbeltjes over d'r buik, of gewoon op haar rug ligt te slapen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Een zinnetje dat alles zegt : rondsjouwen met dekentjes en speeltjes en sabbelen :I: :I:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”