Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dit normaal?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jennifer
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old englisch bulldog
Aantal honden: 1

Is dit normaal?

Ongelezen bericht door jennifer »

Teun is nu 11 maanden oud. We lopen elke dag een paar rondjes met hem, waarvan 1 een wat langere.
Als we in het weekend naar het strand of het bos gaan en een tijd hebben gelopen dan heeft hij de volgende dag hele erge spierpijn en komt hij moeilijk voorruit met lopen. Die dag daarna ga het dan weer goed.
Moet ik mij hierom zorgen maken? Ik vind dit zo gek bij zo'n jonge hond. Misschien laten wij hem daar wel te veel rennen hoor... ik heb geen idee.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: Is dit normaal?

Ongelezen bericht door M@scha »

als hij normaal "rondjes om de kerk" loopt en dan ineens gekke capriolen uit mag halen dan is dat logisch.

als jij niet sport en ineens aan een bootcamp meedoet van 3 uur val je ook om en loop je de dag erna wat minder.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mwah, ik zou et even in de gaten houden, t is een bull tenslotte en als die iets laten blijken dan is het best heftig, en ze zitten vaak heel krakkemikkig in elkaar, helaas ik weet er alles van :oeps:
jennifer
Zeer actief

massam schreef:als hij normaal "rondjes om de kerk" loopt en dan ineens gekke capriolen uit mag halen dan is dat logisch.

als jij niet sport en ineens aan een bootcamp meedoet van 3 uur val je ook om en loop je de dag erna wat minder.
Ja ik snap wat je bedoeld. Hij maakt overdag steeds wandelingen van ongeveer een half uur. Op het strand is dat natuurlijk even wat langer dus het zal daar wel aan liggen. Zo had ik het nog niet bekeken, bedankt! :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

jennifer schreef:
massam schreef:als hij normaal "rondjes om de kerk" loopt en dan ineens gekke capriolen uit mag halen dan is dat logisch.

Ja ik snap wat je bedoeld. Hij maakt overdag steeds wandelingen van ongeveer een half uur. Op het strand is dat natuurlijk even wat langer dus het zal daar wel aan liggen. Zo had ik het nog niet bekeken, bedankt! :wink:

loopt hij tijdens die wandelingen los? want dat lkan ook schelen. als hij normaal aan de lijn loopt maakt hij natuurlijk niet de snelheid en de wendingen die hij los wel maakt
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik vind dat eigenlijk ook wel raar voor zo'n jonge hond. Ik zou het ook in de gaten houden. Dushi is 10 jaar oud en wil echt niet iedere dag mee op de lange wandeling. Zeker als het koud is heeft zij ook genoeg aan een klein rondje. Soms ook wel voor weken. Maar als we naar het bos gaan en een flinke wandeling maken heeft zij daar echt een dag later geen last van.
Afbeelding
jennifer
Zeer actief

S@ndr@ schreef:mwah, ik zou et even in de gaten houden, t is een bull tenslotte en als die iets laten blijken dan is het best heftig, en ze zitten vaak heel krakkemikkig in elkaar, helaas ik weet er alles van :oeps:
Ja bullen geven hun pijn inderdaad niet snel toe. Je ziet dat hij de dag erna een beetje gek loopt, maar zal ook geen kik van pijn geven. Ik hou het in de gaten.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

en hoe lang loopt ie dan op het strand of in het bos? Het klinkt mij niet echt normaal in de oren, tenzij je echt uuuuren gaat lopen op die dagen..
jennifer
Zeer actief

massam schreef:
jennifer schreef:

loopt hij tijdens die wandelingen los? want dat lkan ook schelen. als hij normaal aan de lijn loopt maakt hij natuurlijk niet de snelheid en de wendingen die hij los wel maakt
Normaal loopt hij aan de lijn en bij ons in het bos eventjes los. Op het strand mag hij los lopen en dan vliegt hij inderdaad overal heen en rent achter ballen aan. Als ik er nu zo over na denk, denk ik dat het misschien wel meevalt. Hij maakt natuurlijk veel meer bewegingen op het strand en rent eigenlijk 2/3 van de wandeling.
Afbeelding
jennifer
Zeer actief

sbientje schreef:en hoe lang loopt ie dan op het strand of in het bos? Het klinkt mij niet echt normaal in de oren, tenzij je echt uuuuren gaat lopen op die dagen..
Ik denk dat we een uur met hem op het strand lopen. Hij rent dan zowat wel de hele tijd, want hij vindt het geweldig daar. Daar zal hij dan wel spierpijn van hebben, maar ik vond het ook een beetje gek.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nou een hond van 11 maanden die spierpijn heeft van een uur rennen, dat vind ik toch wel zorgwekkend moet ik zeggen...
M@scha
Zeer actief

sbientje schreef:nou een hond van 11 maanden die spierpijn heeft van een uur rennen, dat vind ik toch wel zorgwekkend moet ik zeggen...

mij ook daarom vraag ik ook door. nu blijkt de hond eigenlijk altijd aan de riem te lopen en dan ineens te mogen ontploffen. dan vind ik het al veel logischer.

ik zou als ik TS was eerst eens gaan zorgen dat mijn hond elke dag minimaal een half uur los kon rennen en dan kijken of het probleem blijft.

blijft het probleem dan? dan zou ik naar de dierenarts gaan
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

en mul zand op het strand dan is het verhaaltje weer rond.
ellen
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

tollerlover schreef:en mul zand op het strand dan is het verhaaltje weer rond.
ellen

die was ik zelfs nog vergeten
Afbeelding
jennifer
Zeer actief

Ik ga het in de gaten houden en ik ga hem elke dag even een half uurtje los laten lopen. Goed idee massam.
Als het zo blijft wil ik inderdaad even langs de dierenarts, want dan klopt er iets niet.
Bedankt voor alle reacties :)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

jennifer schreef:Ik ga het in de gaten houden en ik ga hem elke dag even een half uurtje los laten lopen. Goed idee massam.
Als het zo blijft wil ik inderdaad even langs de dierenarts, want dan klopt er iets niet.

succes!

zo. en nu dan een fototopic van je kanjer! :cheer:
Afbeelding
jennifer
Zeer actief

massam schreef:
jennifer schreef:Ik ga het in de gaten houden en ik ga hem elke dag even een half uurtje los laten lopen. Goed idee massam.

succes!

zo. en nu dan een fototopic van je kanjer! :cheer:

Ja, dat ga ik nu even doen! :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”