een paar maanden terug kreeg ik een dekaanvraag uit Zweden voor Astro.
Astro vind ik eigenlijk nog te jong ( nu 19 maanden ) , maar dit was een van mijn favoriete teven en dit zou haar tweede en laatste nest worden, ook de laatste kans trouwens anders word ze te oud. Dus overstag gegaan en toegestemd.
Vorige week woensdag kwamen ze langs, maar ik zag al aan Bambi dat ze nog niet zo ver was....ook vond ze Astro wel leuk maar niet geweldig, kon ook omdat ze natuurlijk nog niet zo ver was, maar de eigenaresse vertelde me ook dat ze meestal helemaal niet gecharmeerd was van jonge blagen, maar ze zag dat ze astro wel leuker vond dan andere jonge reuen.
wel goed, donderdagmorgen progesteron gaan testen...was nog niet zo ver. Maar ze moesten echt vrijdag weer naar huis ivm andere verplichtingen.
Savonds Cy er maar bij gehaald, om te kijken hoe ver ze nu eigenlijk was, want hij weet dat wel....en toen gebeurde het...nee nog geen dekking....maar Bambi zag Cy en ze was helemaal gek, en bood zich meteen aan, Cy had geen speciale extra interesse behalve dat hij haar gewoon leuk vond, duidelijk ze was nog niet zo ver, en Bambi had duidelijk WEL haar keuze gemaakt.....
Na beraad is dus besloten dat we Cy haar zouden laten dekken, dit is ook een prachtige combinatie, en omdat ze Astros vaderslijnen graag zou willen hebben , neemt ze over 1-2 jaar een pup van Garudas nest, daar kan ze dan eventueel in de toekomst ook haar eigen reu ( zoon van Bambi's eerste nest ) op gebruiken.
Tevens , omdat dit Bambis laatste kans op een nest zou zijn is dit ook een goede keuze want Cy heeft al nakomelingen en we weten dus dat hij vruchtbaar is. Ook vond de eigenaresse Cy's kinderen prachtig en natuurlijk Cy ook.
Ook is Cy nu bijna 6 en volledig uitgegroeid lichamelijk en mentaal, en je weet dus wat je aan hem hebt.
al met al een goede keuze en Bambis eigen voorkeur gaf de doorslag.
Toch mooi te zien hoe een teef haar voorkeuren kan hebben

maar goed....Bambi was hoe dan ook nog niet zo ver volgens Cy en volgens de dierenarts, ook was het bloed gewoon nog te donker..maar ik kon haar niet in huis houden....dus logeert Bambi nu bij een vriendin van mij die momenteel geen honden heeft, en is er inmiddels 3x gedekt. 2x een kwartier gekoppeld gestaan en de eerste keer was maar halfslachtig er was wel een dekking en zaadlozing maar een koppeling van hooguit 30 seconden , morgen word ze weer opgehaald ,erg spannend de komende weken

het koppel:
ik zal morgen nog even recente fotos van ze samen maken