Paco is een pup van 4,5 maand die van de week intussen al 5x (op 3 verschillende dagen) heeft overgegeven in combinatie met waterdunne ontlasting.
Gisteren ben ik met hem naar de dierenarts gegaan, waar bleek dat hij ook een verhoging had.
Hij heeft een spuit antibiotica gekregen en een kuur die de diarree tegen zou moeten gaan.
De arts had het over óf een (parasitaire) infectie aan de darmwand, of een voedingsintolerantie.
Momenteel eet hij Lotgering KVV Totaal of Totaalvoer met vis, dit wissel ik wat af vanwege de harde ontlasting die hij heeft op enkel Totaalvoer.
De hond is ook erg hangerig, en jeukerig. Vorige week is hij behandeld tegen vlooien en teken, dus daar kan de jeuk niet vandaan komen.
Nouja goed, mijn vraag is dus...
Wat zou dan in het totaalvoer moeten zitten waar hij allergisch voor kan zijn en hoe kom ik hierachter? De dierenarts had het over van vlees terug naar brok.. vanwege z'n gevoelige darmpjes.. maar ik zie hem liever op vers vloer dan op brok, waar hij het ook veel beter op doet.
Wat kan ik weglaten, of toevoegen om z'n gevoelige darmpjes te ondersteunen? Ik las hier en daar al wat over (volle) yoghurt, is dit een idee voor nu (hij wat verzwakt is) of voor wanneer hij weer wat opgeknapt is om aan zijn menu toe te voegen?
Groetjes,
Joyce en een hangerige Paco.