Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

FOTOS slecht eten,weeenzwakte/eclampsie?toch weer keizersne

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

amandiej
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collie

FOTOS slecht eten,weeenzwakte/eclampsie?toch weer keizersne

Ongelezen bericht door amandiej »

ons teefje is inmiddels 8 weken drachtig. (12 april uitgerekend vanaf 1e dekking)
ik weet dat er veel teefjes rond een week of 3 wat zeuren over eten maar komt het ook vaker voor dat een teef 2 weken voor de bevalling al moeilijk doet met eten?
vorige keer hebben we hier een aardig moeizame bevalling gehad en na lang wikken en wegen besloten het toch nog 1 x te proberen. op 7 weken ben ik begonnen met wat puppybrokken bijvoeren en het meerdere keren per dag wat kleinere hoeveelheden aanbieden.
de afgelope week is echter drama geweest met eten. normaal staat ze als naast de brokken emmer en is ze er als eerste bij als ze wat hoort rammelen. het enige wat ze nu doet is bij de voerbak gaan liggen en grommen als een van de andere honden langskomt, maar eten ho maar.
voor de zekerheid even langs de dierenarts geweest en die vond alles in orde. ze zei dat ik maar d.mv lekkere dingen door het eten doen moest proberen de teef over te halen toch wat te eten. dit probeer ik nu dus en ze eet wel wat, maar ze komt niet aan de hoeveelheid die ze at voor ze zwanger was.
bij haar vorige bevalling heeft ze erg lang geperst op de 1e pup die ook enorm groot wat. hierna volgden er heel snel nog 3 pups en daarna kwam er niks meer terwijl ze nog niet leeg was. weeenzwakte werd er uiteindelijk gezegt. uiteindelijk werd het een keizersnee en al heel snel volgde ook de eclampsie.
teef is verder gewoon gezond heeft een goede conditie. eigenlijk hebben we hier altijd gedacht dat we heel veel pech hebben gehad de vorige keer. nu ze dus net als bij haar vorige zwangerschap de laatste 2 weken weer zo moeilijk doet over eten begin ik me af te vragen of de weeenzwakte/eclampsie niet gewoon te maken heeft met het feit dat ze zo moeilijk doet met eten en dus gewoon te weinig stoffen die ze juist nodig heeft binnenkrijgt? eigenlijk vroeg ik me af of andere hier ervaring mee hebben of hier iets vanaf weten?
de dierenarts heeft ons aangeraden maandag een foto te laten maken van de teef om te kijken hoeveel pups er inzitten zodat het in ieder geval zeker is of ze op een gegeven moment klaar is of dat ze weer weeenzwakte heeft en er misschien een aantal pups niet uitkrijgt. eigenlijk had ik het niet zo op een foto maken en al dat extra gedoe weer voor ons meisje maar omdat de dierenarts het toch sterk aanraad blijf ik toch een beetje twijfelen wat nou wijsheid is..
Laatst gewijzigd door amandiej op 18 apr 2013 22:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
E_A_I
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bulldog
Aantal honden: 6

Re: drachtige teef, slecht eten, weeenzwakte/eclampsie?

Ongelezen bericht door E_A_I »

Hoi hoi,
Mijn teefje eet normaal altijd haar bord leeg.
Maar laatste week voor de bevalling at ze heel slecht.
Mijn dierenarts heeft toen gezegt dat het komt omdat haar buik vol met pups zit ( 11)
Ik heb haar toen meerder keren op een dag klein beetjes vers vlees aangeboden, dat at ze gelukkig wel op.
Na de bevalling kon ze maar niet stoppen met eten.

Succes verder
I
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik heb hier een teef die tijdens de dracht in totaal 4 weken bar slecht at waarvan 2 weken de laatste 2 waren.
Ze heeft geen last gehad van weeenzwakte hoor ;-) en ook de pups werden met goede gewichten op de wereld gezet.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Een ramp teven die niet of slecht vreten tijdens de dracht en/of ook tijdens de zoogperiode.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Tama heeft zowat alle weken van haar dracht slecht gegeten en na het werpen heeft ze nog een paar weken slecht gegeten.
Heb haar toen vis gegeven vlees en weet ik veel wat nog meer, maar ze at dan maar een paar hapjes en dan had ze alweer genoeg.
Ze heeft haar pups snel achter elkaar gekregen en ook goed gezoogd.
Heb me er niet zo heel druk over gemaakt.
Toen de pups weg waren is ze weer als vanouds gaan eten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik wil je graag even geruststellen want onze lagotto Google is afgelopen dinsdag bevallen van 7 pups (vanacht helaas de kleinste en zwakste overleden, dus nu 6) en zij is vanaf 3 weken zwangerschap in hongerstaking geweest en wilde alleen brood eten.
De afgelopen weken heb ik echt alles uit de kast getrokken om haar aan het eten te krijgen maar als ze een keer wat vers vlees of zo at kotste ze het er vrijwel meteen weer uit. De bavalling was niet vlot maar dat is hier nog nooit geweest dus dat verontrustte me niet maar ik was ook bang voor tekorten en was dus blij dat k wel af en toe kwark en puppymelk bij haar naar binnen kreeg. Sinds gisteren is ze weer een beetje gaan eten en de pups doen het uitstekend. Ook de geboorte gewichten waren prima, gemiddeld een dikke 300 tot 370 gram enkel het overleden pupje was maar 267 gram.
Ik vermoed ook dat ze gewoon te vol zat om lekker te kunnen eten want bedenk maar een hond van zelf 13 kilo met ongeveer 6 kilo pups,nageboortes en vocht in haar buik...........;-)

Succes in elk geval met de aankomende bevalling !
Sandra
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Na de geboorte van de eerste pup kan je da ook een injectie met magnesium en ik dacht calcium,
Waardoor de de weeenaktiviteit niet weg valt. Maar goed, dat komt mijn dierenarts zelf doen als de geboorte is begonnen.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ok, dat is nieuw voor mij.
Maar goed, het duurt nog wel even voordat wij weer een nestje hebben. Onze dierenarts staat dan dag en nacht klaar voor ons.
Maar de moeder van Cissy heeft zonder hulp 11 pups op de wereld gezet zonder problemen.
En ook groot gekregen ;)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Da's een goeie tip, die Rennie ;)

Ik lees uit je post dat je brokken voert. Ik zou haar lekker op vers zetten. Dat verteert makkelijker namelijk en ze eten het vaak goed.
Pens is ook een aanrader.
Ik heb er hier die regelmatig slecht eten en pens gaat er toch meestal wel goed in.

Verder geef ik puppymelk tijdens en na de geboorte. Met druivesuiker voor de energie.
Tijdens de dracht extra calcium is een heel slecht idee. Het is bewezen dat het de kans vergroot op groeipijn bij de pups later namelijk.
Die eclampsie is prima aan te pakken als je het kent en dat kun je dus voor zijn. Mag aannemen dat je da daarin wel meedenkt aangezien de teef het al eerder heeft gehad.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Rennies had ik ook nooit van gehoord. Die houden we erin.
Drachtige teven krijgen van mij wat ze lekker vinden, brood met pindakaas, macaroni, blikvoer, alles wat ze willen eten.
na de bevalling is eten nooit een probleem, dan krijgen ze idd wel puppymelk soms met een geklutst ei erdoor
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Donna at vorige dracht ook beroerd, de laatste weken. Nu ook weer, (ze is nu 7 weken drachtig). Maar wat ze wel lust, is rauwe kip, met bot, dus drumsticks, kippendijen..vast geen complete voeding maar beter niet compleet dan niets.. Schapenvetbonbons gaan er ook in, en af en toe een eitje..probeer het eens.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb 1 keer een teef gehad die de hele dracht amper tot niet gegeten heeft, maar die had maar 1 pup, en die ene pup was abnormaal groot voor een husky.

En de laatste keer had ik een teef die een paar weken (ik weet niet exact meer welke weken volgens mij ook een week of 2/3 voor het einde) amper gegeten heeft en die heeft 6 prachtige reuen op de wereld gezet....dus ik zou zeggen niet paniekeren :wink:
amandiej
Vaste gebruiker

tis helaas toch weer niet helemaal super gelopen.
om half 5 begonnen de eerste kleine weeen. daarna natuurlijk de persweeen en om 6uur werd de eerste pup geboren.. helaas dood:( we hebben nog van alles geprobeerd maar het had geen zin meer :( dat was al het eerste vervelende. iets later was na een paar weeen een groot deel van het 2e vruchtblaasje te zien. de teef perste nog een aantal keer toen knapte de vruchtblaas en de pup schoot terug naar binnen. gelijk de dierenarts gebeld wat nu en binnen tien min moest de pup er toch wel uitzijn. ik had nog niet opgehangen of bij de volgende flinke wee floepte de pup eruit, gelukkig dit keer levend. zonder problemen volgde na een half uurtje ook nummer 3 en toen bleef het rustig...
op aandringen van de dierenarts hebben we toch een rontgenfoto laten maken dus we wisten dat er 4 pups inzaten. uiteindelijk naar de DA. 2 oxcytocine spuiten gehad maar er gebeurde niks. een echo gemaakt op de pup nog leefde of niet want een levende pup had een grotere kans om er nog zelf uit te komen. op de echo geen beweging en hartslagje te zijn maar luna was ook erg onrustig en wilde niet helemaal stilliggen. uiteindelijk toch een keizersnee en wonderbaarlijk genoeg toch nog een levende pup. aangezien dit dus de 2e keizersnee was en ik helemaal klaar ben met het 'fokken' na nog zo'n 2e ervaring gelijk luna laten steriliseren. ze was vrij snel weer bij en mochten uiteindelijk weer naar huis.
ik was toch wel bezorgd en na alle nachten op de bank kon er nog wel 1tje bij dus de hele nacht naast de kist gezeten.
alles leek heel goed te gaan, moeder gek op de pups, pups dronken goed. smorgens liep ik met Luna naar het grasveldje 10m verderop om dr te laten plassen. we lopen terug en thuis begint ze gelijk te drinken.. binnen een paar seconde ineens een plasje bloed op de grond. dus ik dook op de grond onder dr buik en over de lengte van de keizersnee kwam het bloed eruit lopen. zo snel mogelijk moeder en pups in de auto en naar de dierenarts. ondertussen werd het bloede erger en aangekomen bij de dierenarts laggen daar binnen no time ook enorme bloedsporen op de grond en de dierenarts gaf aan dat er een kans was dat ze dood zou bloeden. ik had het niet meer op dat moment. de keizersnee moest weer opengemaakt worden om te zien waar al dat bloed vandaan kwam. het bleek dus van de baarmoederstomp. de dierenarts heeft uitgelegd dat er 2 grote bloedvaten lopen en wat kleintjes. 1 van die kleintjes was dus niet voldoende dichtgemaakt of losgegaan en veroorzaakte een bloeding. snachts had ze gelegen in de kist en als ze lag werd de ader dichtgedrukt maar op het moment dat ze opstond begon het bloed er letterlijk uit te stromen. uiteindelijk nog aan een infuus en allerlei prikken en medicijnen gehad. eigenlijk een groot dramatisch begin. ondertussen zijn we 4 dagen verder en wonder boven wonder gaat het nu toch allemaal goed met moeder en de 3 andere pups. al moet ik eerlijk toegeven dat het toch allemaal met een heel dubbel gevoel is als ik de kist inkijk.. de gedachten aan de eerste dode pup en bovenal het beeld dat in mn hoofd blijft zitten van de mega hoeveel bloed overal de andere dag en het bijna verliezen van luna komen ook steeds weer terug..
niet voor herhaling vatbaar zoiets..
Afbeelding
amandiej
Vaste gebruiker

sorry dubbel
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Oeh, wat een vreselijk nare ervaring...kan me voorstellen dat je er een beetje klaar mee bent.
Hoe is het nu met Luna en de pups?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Klote, sterkte...fijn dat ze de eerste tijd goed door zijn...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jeetje zeg, wat heftig! Gelukkig heb je je teef nog, hopelijk is ze snel weer helemaal de oude en verloopt de rest van deze periode zonder verdere complicaties.
Gefeliciteerd met de 3 pups die het gered hebben.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ondanks alles toch gefeliciteerd en ik kan mij voorstellen dat je klaar bent met fokken na zo'n ervaring.
Geniet toch van het kroost en hopelijk is mams er snel weer bovenop !
Sandra
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: slecht eten,weeenzwakte/eclampsie?toch weer keizersnee 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh bah wat een schrik.
hopelijk gaat het verder goed met mams en puppen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Grote genade, wat een ellende..ik hoop dat je het van je af kunt zetten (een beetje dan) en genieten van de pups.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Dat is schrikken, hopen dat het nu dan allemaal goed gaat en het alleen nog maar genieten is!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Jemig, daar denk je toch niet aan bij een nestje.. Gelukkig is ze er nog!
Gefeliciteerd met de pups en hopelijk gaat alles nu goed :ok:
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Dat is dus één van de redenen waarom mijn dierenarts weigert bij een keizersnede tegelijkertijd te steriliseren.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Jemig , je hebt het wel voor je kiezen gekregen.
Kan me best voorstellen dat je het nu wel gehad hebt.
Ik hoop dat mams en de pups het nu goed zullen doen en denk ook een beetje aan jezelf ;)
Voor ik het vergeet, toch gefeliciteerd met je nest :cheer:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

Ongelezen bericht door bellabeest »

Xtine schreef:Dat is dus één van de redenen waarom mijn dierenarts weigert bij een keizersnede tegelijkertijd te steriliseren.
dit risico heb je ook bij een sterilisatie waarbij de baarmoeder weg gehaald wordt.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

wat een drama zeg.ik duim dat het voor de rest meer dan goed verloopt!
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Wat een drama :(
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

daar zit je echt niet op te wachten...zo'n rampscenario zeg...
goed te horen dat het dan nu wel goed gaat...geniet er nu maar van...
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Ooh wat een drama :ugh: Ik kan me voorstellen dat je dat beeld niet zomaar kwijtraakt, vreselijk.
Maar probeer nu toch maar te genieten van je nestje!
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Wat een vreselijke ervaring voor jullie. Gelukkig dat het nu met Luna en de pups goed is. Gefeliciteerd met ze!
Afbeelding
Neeltje
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”