's Avonds richting dierenarts, die geen heil zag in naaien. Hij ontsmette de wond en omzwachtelde de linkervoet met een verband. Daarna kreeg Igor nog een antibioticaspuitje. Het verband zou er 14 dagen aan moeten blijven en we moesten de kleine sanitaire wandelingen met een hondenschoentje bovenop het verband doen. Voor de rest, proberen de hond kalm te houden. Niet evident voor een jonge hond van bijna 15 maand (kruising rott x lab) met de onstuimigheid van een volbloed labrador!
's Morgens had Igor uiteraard al aan het verband zitten knagen. Deze werd ververst. De volgende nacht was het weer van dat. Dus nu krijgt hij enkel een verband om overdag, als hij onder supervisie staat, en 's nachts zit hij zonder. Hij likt dan wel aan z'n poot.
Telkens er belasting op komt, komt er bloed of wondvocht uit. Intussen lijkt de snee zich vooral te beperken tot de zwarte eelt (zie foto's onderaan).
Ik heb dit nog nooit voor gehad en zoek tips om de genezing te bespoedigen zodat onze puber spoedig weer zijn energie via lange wandelingen kwijt kan.
In soortgelijke topics heb ik al gevonden dat groene leem goed zou zijn. Maar hoe moet dat in de praktijk: mag/moet de pasta rechtstreeks op de wond worden aangebracht? En wat is er beter voor de genezig: met of zonder verband?
Verder zit ik ook met de vraag of het zwarte eeltstukje die nu maar langs één kant nog vasthangt met de tijd zal afsterven & afvallen, of zal de eelt terug aan elkaar groeien? En hoe lang moet de lichaamsbeweging beperkt worden: twee weken, één maand of meer
Alle tips welkom!