Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verhuizing doorgeven RvB??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Verhuizing doorgeven RvB??

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hoe geef je een verhuizing door aan de RvB :denken: ?

Dit kan ik vinden op de site:

Als u gaat verhuizen of u verkoopt uw hond waardoor uw hond van eigenaar wisselt, dan is herregistratie (het wijzigen van uw adresgegevens op het registratiebewijs) van wezenlijk belang. Voor een verzoek tot herregistratie kunt u bij de Raad van Beheer terecht.

De Raad heeft daarvoor het registratiebewijs nodig waarop u de nieuwe adresgegevens van uzelf óf van de nieuwe eigenaar vermeldt. De nieuwe eigenaar dient het registratiebewijs samen met u te ondertekenen. U kunt dit vervolgens opsturen naar de Raad.

Hoe kom ik aan registratiebewijs waar ik mijn nieuwe gegevens op kan schrijven? Simpel een mailtje sturen?
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Verhuizing doorgeven RvB??

Ongelezen bericht door Barnsley »

Als het goed is, is het registratie bewijs die van je hond?
Die heb je thuis gestuurd gekregen ong een maand nadat je de pup hebt opgehaald?
Op dat registratie bewijs kun je ook de nieuwe gegevens invullen en opsturen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tamara. schreef:Hoe geef je een verhuizing door aan de RvB :denken: ?

Als u gaat verhuizen of u verkoopt uw hond waardoor uw hond van eigenaar wisselt, dan is herregistratie (het wijzigen van uw adresgegevens op het registratiebewijs) van wezenlijk belang. Voor een verzoek tot herregistratie kunt u bij de Raad van Beheer terecht.

De Raad heeft daarvoor het registratiebewijs nodig waarop u de nieuwe adresgegevens van uzelf óf van de nieuwe eigenaar vermeldt. De nieuwe eigenaar dient het registratiebewijs samen met u te ondertekenen. U kunt dit vervolgens opsturen naar de Raad.

Hoe kom ik aan registratiebewijs waar ik mijn nieuwe gegevens op kan schrijven? Simpel een mailtje sturen?
Als je hond nog alleen een stamboom heeft zonder registratie form ,dan zend je gewoon net als vroeger de stamboom op met nieuwe adres gegevens.
Krijg je vanzelf een registratie met nieuwe gegevens.
En natuurlijk je stmboom retour.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tamara.
Zeer actief

Barnsley schreef:Als het goed is, is het registratie bewijs die van je hond?
Die heb je thuis gestuurd gekregen ong een maand nadat je de pup hebt opgehaald?
Op dat registratie bewijs kun je ook de nieuwe gegevens invullen en opsturen.
Ik was al bang voor zoiets en had zelfs al in mijn papieren gezocht schrik: alles gevonden behalve dat :ugh:
Tamara.
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Tamara. schreef:Hoe geef je een verhuizing door aan de RvB :denken: ?

Als je hond nog alleen een stamboom heeft zonder registratie form ,dan zend je gewoon net als vroeger de stamboom op met nieuwe adres gegevens.
Krijg je vanzelf een registratie met nieuwe gegevens.
En natuurlijk je stmboom retour.
Het registratieformulier van fien heb ik inmiddels gevonden maar waar die van suus dan is :denken:
Als ik gewoon de stamboom kan opsturen, doe ik dat gewoon :ok:
Tamara.
Zeer actief

Tara schreef:Als je die stamboom niet nodig hebt voor wedstrijden, dan zou ik het zelfs helemaal niet eens doorgeven.
De RvB doet er niks mee, en het kost jou alleen maar geld.
Met suus zal ik sowieso nog een show lopen maar als dat niet het geval is, had ik het alsnog willen wijzigen :wink: Ik wil dat het gewoon allemaal klopt :mrgreen:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Is alleen nuttig voor honden waarmee je fokt. Je kunt ook op de nest/geboorte/dekaangifte aangeven dat het nest op een ander adres (da's je nieuwe adres) verblijft en niet je wijziging doorgeven. De aan te houden pup dan wel op je nieuwe adres noteren. Je hoeft de RvB niet met alles te spekken hoor ;-)
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Goed om te weten is dat je registratiebewijs in feite je eigendomsbewijs is.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Rosita Compagner schreef:Is alleen nuttig voor honden waarmee je fokt. Je kunt ook op de nest/geboorte/dekaangifte aangeven dat het nest op een ander adres (da's je nieuwe adres) verblijft en niet je wijziging doorgeven. De aan te houden pup dan wel op je nieuwe adres noteren. Je hoeft de RvB niet met alles te spekken hoor ;-)
Ja dan sturen ze nog de papieren aangaande nest naar je [oude] officiele en zul jezelf ook op de dekaangifte je oude adres moeten zetten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Tamara. schreef:
Tara schreef:Als je die stamboom niet nodig hebt voor wedstrijden, dan zou ik het zelfs helemaal niet eens doorgeven.
De RvB doet er niks mee, en het kost jou alleen maar geld.
Met suus zal ik sowieso nog een show lopen maar als dat niet het geval is, had ik het alsnog willen wijzigen :wink: Ik wil dat het gewoon allemaal klopt :mrgreen:
Je kunt een kopie registratiebewijs aanvragen denk ik. Heb ik onlangs ook gedaan omdat één van Yanthe's eerste pups nog op mijn naam staat :schrik: . Weten zijn eigenaars hoor :engel: maar ik wilde het toch een keer geregeld hebben :)

Ik verhuisde mijn "kennel" en adres en kwam er pas toen Yanthe's kampioenschapsdiploma uitbleef achter dat Yanthe niet mee verhuisd was :denken: . Gedoe dus, maar valt allemaal te regelen!

Voor alleen een showtje lopen maakt het zelfs niet uit, alleen wie de echte eigenaar is. Zouden mijn vrienden dus met hun reu shows gaan lopen en hem (logisch) op hun naam inschrijven dan krijgt hij eventuele punten niet.
Maar ik zou het ook geregeld willen hebben hoor.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Even vraagje over show lopen. Ik zit eraan te denken om met mijn volgende pup alleen mee te doen met de clubspecial volgend jaar tijdens het wereldcongres in Retie. Kan ik dan de stamboom gewoon op de St. Hurbertus Stichting laten staan, ook al wonen we natuurlijk in Nederland. De stamboom staat wel op mijn naam en juiste adres. Of moet ik de stamboom dan om laten zetten. Dat heb ik met de stamboom van Yentle ook niet gedaan.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Neeltje schreef:Even vraagje over show lopen. Ik zit eraan te denken om met mijn volgende pup alleen mee te doen met de clubspecial volgend jaar tijdens het wereldcongres in Retie. Kan ik dan de stamboom gewoon op de St. Hurbertus Stichting laten staan, ook al wonen we natuurlijk in Nederland. De stamboom staat wel op mijn naam en juiste adres. Of moet ik de stamboom dan om laten zetten. Dat heb ik met de stamboom van Yentle ook niet gedaan.
Dat moet dan wel gebeuren helaas.
De hond moet zijn ingeschreven in het stambook van het land waar de eigenaren wonen (voor dit soort dingen dan he...)

Dan moet je eerst in Belgie een "export-pedigree" regelen. Ik weet niet of je de originele stamboom daarvoor op moet sturen, maar dat kun je gewoon even navragen denk ik.
Die moet je dan, samen met een simpel geschreven verzoek insturen aan de RvB (de originelen dus!) en je krijgt dan een nota (uiteraard :engel: )
Zodra je die betaalt hebt komt iemand van de RvB controleren of Fikkie Fikkie wel is ;-) en dan wordt de inschrijving in het NHSB geregeld.

Natuurlijk kost ook zo'n export-pedigree geld ;-)

Suzanne
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

~Suzanne~ schreef:
Neeltje schreef:Even vraagje over show lopen. Ik zit eraan te denken om met mijn volgende pup alleen mee te doen met de clubspecial volgend jaar tijdens het wereldcongres in Retie. Kan ik dan de stamboom gewoon op de St. Hurbertus Stichting laten staan, ook al wonen we natuurlijk in Nederland. De stamboom staat wel op mijn naam en juiste adres. Of moet ik de stamboom dan om laten zetten. Dat heb ik met de stamboom van Yentle ook niet gedaan.
Dat moet dan wel gebeuren helaas.
De hond moet zijn ingeschreven in het stambook van het land waar de eigenaren wonen (voor dit soort dingen dan he...)

Dan moet je eerst in Belgie een "export-pedigree" regelen. Ik weet niet of je de originele stamboom daarvoor op moet sturen, maar dat kun je gewoon even navragen denk ik.
Die moet je dan, samen met een simpel geschreven verzoek insturen aan de RvB (de originelen dus!) en je krijgt dan een nota (uiteraard :engel: )
Zodra je die betaalt hebt komt iemand van de RvB controleren of Fikkie Fikkie wel is ;-) en dan wordt de inschrijving in het NHSB geregeld.

Natuurlijk kost ook zo'n export-pedigree geld ;-)

Suzanne
De export stamboom die krijg ik al van de fokker, dus dat is al geregeld. Dan moet ik dat overzetten wel doen. Ik weet nog niet zeker of ik mee ga doen, maar kan me dan altijd nog bedenken als de stamboom geregeld is.

Dank je voor de info.
Tamara.
Zeer actief

De vraag gesteld aan de RvB en ik kan per mail, o.v.v. het NHSB nummer en adres een kopie registratiebewijs opvragen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”