Gewoon iets wat vandaag in mij op kwam en wat ik me dus af vroeg: je hoort vaak dat tanden die voor een deel afgebroken zijn getrokken worden. Maar zijn er ook dierenartsen die zulke tanden kunnen behandelen zodat ze verder behouden kunnen worden en er geen/minder kans is dat de wortel gaat ontsteken?
En ik vroeg me ook af wat de beste keus zou zijn als je showt met je hond. Zonder tand heb je een da attest nodig, maar met een afgebroken tand ziet het er bij een keuring ook wel apart uit.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Afgebroken tand
Moderator: moderatorteam
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Re: Afgebroken tand
Als de tand zover is afgebroken dat het kanaal open ligt dan kan er een wortelkanaalbehandeling worden gedaan, maar als het kanaal niet open ligt dan doen ze er volgens mij niets aan.
Je mag toch alleen showen met een hond met een compleet gebit? dus dan moet je er wel iets aan laten doen en dat kunnen ze heel mooi, zoek maar eens op internet naar foto's.
Je mag toch alleen showen met een hond met een compleet gebit? dus dan moet je er wel iets aan laten doen en dat kunnen ze heel mooi, zoek maar eens op internet naar foto's.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Re: Afgebroken tand
Tibbe's hoektand is een paar jaar geleden ook afgebroken. Hij heeft een wortelkanaalbehandeling gehad, en de tand is heel mooi bijgemaakt. Zou heel sterk zijn..............
Helaas is het stuk ook weer afgebroken. Hij heeft in elk geval nergens last van.
We hebben toen wel een verklaring gekregen dat het een ongelukje was, voor als we wilden showen.
Zou genoeg moeten zijn.
Helaas is het stuk ook weer afgebroken. Hij heeft in elk geval nergens last van.
We hebben toen wel een verklaring gekregen dat het een ongelukje was, voor als we wilden showen.
Zou genoeg moeten zijn.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017