Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tuig gekocht op MP NIET ontvangen...wat nu?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Tuig gekocht op MP NIET ontvangen...wat nu?

Ongelezen bericht door roksefloks »

Ik heb een Hurtta-tuigje gekocht op MP voor 24 euro. De verkoopster zegt het 25 maart opgestuurd te hebben, maar ik heb tot op heden niets ontvangen. :ugh:
Op mijn mailtjes wordt niet meer gereageerd. :boos:
Wat nu? Wie heeft hier ook ( helaas) ervaring mee? :19:
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
TomCee
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Tuig gekocht op MP NIET ontvangen...wat nu?

Ongelezen bericht door TomCee »

ik heb daar geen ervaring mee, ik koop nooit iets via dit soort sites.
Maar ze hebben toch kopers bescherming?
Vecht het lekker op MP uit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, ik koop daar alleen iets als het de moeite is om het zelf op te halen, gelijk oversteken :wink:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Als ik al iets koop, wat ik niet zelf op ga halen, vraag ik of ze het onder rembours willen versturen. Als ze dat niet willen, prima. Maar dan gaat de koop niet door.
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Mijn zoon heeft het jaren geleden een keer gehad, dat hij iets had besteld en niet werd geleverd. Pas toen hij dreigde aangifte te doen, kreeg hij zijn geld terug.
Sindsdien bestellen we alleen nog maar via Marktplaats als we het kunnen ophalen, of het via Paypal kunnen betalen. Dan heb je kopersbescherming.
Bestaat er trouwens ook nog de mogelijkheid, dat het bij de post is zoekgeraakt. Als het als pakketje is verstuurd, heeft de verkoper een track and trace nummer, waarmee hij een onderzoek kan laten instellen.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Zou niet gelijk het allerslechtste denken :wink: Gaat nogal eens wat mis bij tnt.

Laatst ook wat besteld en niet ontvangen, toen nogmaals hetzefde toegestuurd gekregen, en 2 dgn nadat ik het "nieuwe" binnen had, werd uiteindelijk ook nog het eerst toegestuurde bezorgd. (was aan de stempel ook duidelijk) dus ja. Er raakt daar nog wel eens wat zoek.

Heeft ze geen t&t nummer voor je? Doorgaans betaal je toch iets van bijna 7 euro voor het verzenden van en dan is er altijd een t&t nummer. Ik zou daar eerst naar vragen als ik jou was :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lastig.. kun je ook niet bellen?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Aangifte doen en aabgeven bij opgelichtopinternet.nl. Je hebt gekd overgemaakt dus gegevens. Ik had t een maand geleden ook... toen kon t wel ineens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

Ik heb zelf als verkoper één keer een boek verstuurd die echt pas veel later bij de koper aankwam. Hier hebben we gewoon via de mail contact over gehouden en uiteindelijk is het boek toch aangekomen en kwam het gelukkig goed. Ik zou wel achterdochtig worden wanneer de verkoper geen mails meer beantwoord, zoals jij beschrijft.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tegenwoordig krijg je toch altije een track and trace code, :denken:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Met dat soort dingen doe ik altijd het volgende.. Eerst zeggen dat je het op wilt komen halen omdat je toch in de buurt bent binnenkort, dus dan krijg je adresgegevens (als je die niet krijgt, of ze alleen willen verzenden, hoeft het van mij al niet meer). Vervolgens zeggen dat je afspraak niet door gaat, of ze het toch op willen sturen.. Dan heb je de adresgegevens mocht je opgelicht worden :)
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

S@ndr@ schreef:tegenwoordig krijg je toch altije een track and trace code, :denken:
Alleen met een pakje. Niet als het door de brievenbus gaat.
roksefloks
Zeer actief

ZomerStorm schreef:Ik heb zelf als verkoper één keer een boek verstuurd die echt pas veel later bij de koper aankwam. Hier hebben we gewoon via de mail contact over gehouden en uiteindelijk is het boek toch aangekomen en kwam het gelukkig goed. Ik zou wel achterdochtig worden wanneer de verkoper geen mails meer beantwoord, zoals jij beschrijft.
Dat dus.... :wink:
Natuurlijk gaat er weleens iets mis bij TNT. Maar dan gewoon niet meer reageren. :roll: Helaas heeft ze het tuigje per brievenbuspost opgestuurd.
roksefloks
Zeer actief

Hilde schreef:Met dat soort dingen doe ik altijd het volgende.. Eerst zeggen dat je het op wilt komen halen omdat je toch in de buurt bent binnenkort, dus dan krijg je adresgegevens (als je die niet krijgt, of ze alleen willen verzenden, hoeft het van mij al niet meer). Vervolgens zeggen dat je afspraak niet door gaat, of ze het toch op willen sturen.. Dan heb je de adresgegevens mocht je opgelicht worden :)
Dat is slim! :lol1:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

sja het niet meer reageren...
soms wordt ik ook gestalked door MP kopers, die gaan ook in de negeer hoor.
het komt wel eens voor dat er een pakje kwijtraakt in de post, is risico van beide partijen, meestal is het wel op te lossen en soms komt het pakje inderdaad ineens 4 weken later aan :denken:
maar hoe dan ook, de ontvanger/koper heeft hierin ook een eigen risico vind ik, en als de ontvanger je blijft stalken met mails dan zou ik die op een gegeven moment ook negeren.
Ik neem niet aan dat jij dit zo doet, maar goed het verhaal heeft altijd 2 kanten en ik ben zelf onderhand de raarste MP kopers tegen gekomen, ik stuur het daarom trouwens ook liever op, hoef al die mensen niet aan de deur :lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hier een keer per ongeluk twee keer het bedrag overgemaakt...
Zowiezo duurde het al dagen voordat het verstuurd werd en aankwam en toen ik mailde dat ik het per ongeluk twee keer betaald had kreeg ik nog een mail terug in de trant; "ja, dat is dan pech hebben voor je"
Ik heb teruggemaild dat hij nog wel een keer heel gelukkig zou worden van zo'n actie omdat karma geen verjaring kent en dat ik hoopte dat hij er in zou stikken....

Misschien nog eens checken via facebook of zo of meneer nog leeft :idea:
Mijn ervaring de afgelopen jaren is namelijk dat mensen die me echt onheus bejegenen vroeg of laat hele vervelende dingen op hun bordje krijgen...
Ik vermoed weleens dat ik een voodoo-beschermengeltje met een wat verwrongen gevoel voor humor heb die bad ass karma actie's uithaalt :engel:

Tip van Hilde is wel een hele goede trouwens :ok:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Je kunt niks en hebt gewoon dikke pech vrees ik. IK heb MP ook al eens in willen schakelen bij oplichting, je krijgt nauwelijks een (bevredigend) antwoord. Dus dure dingen haal ik voortaan op, bij bedragen tot 50 euro gok ik het nog wel.

Ik had vorige maand een k9 tuig via MP gekocht. De verkoper gaf haar rek.nummer en ik maakte het meteen over en antwoorde dat ook. Zegt ze: shit, zie dat ik een nr heb verwisseld, is verkeerde rek.nummer kun je het nog terughalen? Nou nee dus! Ik heb contact met de bank opgenomen die eigenlijk meteen zeiden dat ik getild was. Desondanks aanvraag gedaan voor terugstorting. Ondertussen zei de verkoper: ik ga je het tuig nog niet sturen want ik wil ook zekerheid hebben en ik had nog 2 geintresseerden. Ja dag, dus hoewel ZIJ de fout had gemaakt kon ik dan fluiten naar centen en tuig? Ik heb er op aangedrongen dat zij het tuig vast vooruit zond aangezien zij de fout had gemaakt en ik daar niet voor op wilde draaien. Met fikse tegenzin heeft ze dat gedaan.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
roksefloks
Zeer actief

Ik heb mevrouw al gevonden op FB, maar heb daar nog geen bericht achter gelaten omdat ik niet wil "stalken".
Ze had me beloofd om dinsdag navraag te doen bij TNT en zou het me laten weten. Dat was het laatste wat ik vorige week zaterdag heb gehoord.
Ik wil het gewoon op een nette manier afhandelen, maar ze laat gewoon niks meer van zich horen. :19:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

dat is inderdaad niet netjes, ik neem aan dat je al een mailtje hebt gestuurd met de vraag of haar navraag van afgelopen dinsdag wat opgeleverd heeft?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Kan je het bedrag niet storneren?
Afbeelding
Iedere dag feest!
roksefloks
Zeer actief

Podenji schreef:dat is inderdaad niet netjes, ik neem aan dat je al een mailtje hebt gestuurd met de vraag of haar navraag van afgelopen dinsdag wat opgeleverd heeft?
Ja , al een paar keer.

En nee, storneren kan alleen als er via een machtiging is overgemaakt.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

is ze wel actief geweest op FB e.d. voor zover je dat kan nagaan?
wie weet is er wel wat ergs gebeurt oid en zit ze momenteel niet achter dr PC of heeft ze geen internet.
ja ik ga nog maar even van het goede uit...wellicht tevergeefs maar goed.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Voor Nienke haar slaapkamer hebben we via mp een hele leuke lamp, met allemaal kleine lampjes gekocht. Verstuurde de verkoper deze alleen in een vuilniszak . Vervolgens geeft ze tnt de schuld dat het kapot ging. Ik heb geleerd iets wat breekbaar is voortaan niet te laten versturen via mp, of te vragen of het heel goed ingepakt kan worden. Deze lamp, in een kleinere versie, kwamen we vlak daarna bij een stuntverkoop tegen, dus heeft ze toch haar mini sterrenhemeltje.

Ik denk dat je er weinig aan kunt doen en in het vervolg misschien ophalen of door een bekende op laten halen?
Renske
Zeer actief

Hoeveel cm is het hurtta tuig wat je zoekt, of was het een speciaal kleurtje?
Ik heb Beetle haar oude, maar nog prima tuigje nog wel ergens. Fusca is veel kleiner / ranker, dus ik gebruik deze de komende jaren toch niet. Als je belangstelling hebt, dan laat je het me maar weten.

Toevoeging, Beetles tuigje is 80 cm.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Renske schreef:Voor Nienke haar slaapkamer hebben we via mp een hele leuke lamp, met allemaal kleine lampjes gekocht. Verstuurde de verkoper deze alleen in een vuilniszak .
:80:
:LOL: :LOL: :LOL:
wat een idioten :piew:
roksefloks
Zeer actief

Renske schreef:Hoeveel cm is het hurtta tuig wat je zoekt, of was het een speciaal kleurtje?
Ik heb Beetle haar oude, maar nog prima tuigje nog wel ergens. Fusca is veel kleiner / ranker, dus ik gebruik deze de komende jaren toch niet. Als je belangstelling hebt, dan laat je het me maar weten.

Wat aardig van je. :D

Ik heb net Jutters borstomvang gemeten en die is 60 cm. Zou het dan wel passen?
Renske
Zeer actief

roksefloks schreef:
Renske schreef:Hoeveel cm is het hurtta tuig wat je zoekt, of was het een speciaal kleurtje?

Voor een reu is het denk ik prima. Tuigje ligt hier toch te verstoffen. Zal deze even uitwassen en dan opsturen, of is het handiger dat ik het tuigje volgende week bij de wandeling in Kuinre aan iemand meegeef?
Sookie

Ongelezen bericht door Sookie »

Als ik zelf iets verkoop, geef ik ook altijd mijn adres. Gewoon voor het vertrouwen.
Ik hun adres en hun de mijne.

Hopelijk krijg je hem als nog binnen.
roksefloks
Zeer actief

Renske schreef:
roksefloks schreef:

Voor een reu is het denk ik prima. Tuigje ligt hier toch te verstoffen. Zal deze even uitwassen en dan opsturen, of is het handiger dat ik het tuigje volgende week bij de wandeling in Kuinre aan iemand meegeef?
Opsturen....mmmm...maar even niet. :wink: Wil je het aan Mariska meegeven? Dan komt het via via wel weer bij mij. :lol1: Wat wil je er voor hebben?
Renske
Zeer actief

roksefloks schreef:
Renske schreef:
roksefloks schreef:

Opsturen....mmmm...maar even niet. :wink: Wil je het aan Mariska meegeven? Dan komt het via via wel weer bij mij. :lol1: Wat wil je er voor hebben?
Ok, dan geef ik het aan Mariska mee. Ik ga er vanuit dat ik meewandel, al weet ik het niet 100% zeker. Tuigje is bijna 3 jaar dagelijks gebruikt, dus hoef er niets voor.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”