Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rondjes van Tapas en mij op de NVBH-benefiet (open klasse)
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Rondjes van Tapas en mij op de NVBH-benefiet (open klasse)
Eerst het Vast Parcours:
http://www.youtube.com/watch?v=6ZphS-KJ ... kR7eP3rHsg
Superjammer dat ik na de oploop van de kattenloop zelf mijn concentratie vergat, waardoor Tapas de afloop niet goed nam en we in plaats van foutloos binnen de tijd (wat de tweede plek had opgeleverd) nu 5 strafpunten aan onze broek kregen en zesde werden.
Daarna volgde de Jumping (sorry van de kwaliteit van het filmpje, de camera stond op ingezoomd blijkbaar en de filmer wist niet hoe dat aan te passen):
http://www.youtube.com/watch?v=crn9oobI ... kR7eP3rHsg
Zonde van de weigeringen op de palen, dat wordt extra trainen op een soortgelijke insteek de komende tijd. Verder lekker rondje gelopen.
En ten slotte het spel. Tapas was voordat ze de ring in ging 2x belaagd door een hitsige reu die de ring uit rende voor haar, dus met name het eerste deel was zij (en ik denk ik onbewust ook) er niet helemaal bij. Pas vanaf de schutting hadden we de smaak weer te pakken.
http://www.youtube.com/watch?v=rsbarKw2 ... kR7eP3rHsg
Een lekkere oefening voor het aankomende B1 seizoen zo, ondanks de kou en met name in de ochtend sneeuwbuien een hele gezellige dag gehad. En trots op Tapas dat ze weer zo goed haar best heeft gedaan natuurlijk!
http://www.youtube.com/watch?v=6ZphS-KJ ... kR7eP3rHsg
Superjammer dat ik na de oploop van de kattenloop zelf mijn concentratie vergat, waardoor Tapas de afloop niet goed nam en we in plaats van foutloos binnen de tijd (wat de tweede plek had opgeleverd) nu 5 strafpunten aan onze broek kregen en zesde werden.
Daarna volgde de Jumping (sorry van de kwaliteit van het filmpje, de camera stond op ingezoomd blijkbaar en de filmer wist niet hoe dat aan te passen):
http://www.youtube.com/watch?v=crn9oobI ... kR7eP3rHsg
Zonde van de weigeringen op de palen, dat wordt extra trainen op een soortgelijke insteek de komende tijd. Verder lekker rondje gelopen.
En ten slotte het spel. Tapas was voordat ze de ring in ging 2x belaagd door een hitsige reu die de ring uit rende voor haar, dus met name het eerste deel was zij (en ik denk ik onbewust ook) er niet helemaal bij. Pas vanaf de schutting hadden we de smaak weer te pakken.
http://www.youtube.com/watch?v=rsbarKw2 ... kR7eP3rHsg
Een lekkere oefening voor het aankomende B1 seizoen zo, ondanks de kou en met name in de ochtend sneeuwbuien een hele gezellige dag gehad. En trots op Tapas dat ze weer zo goed haar best heeft gedaan natuurlijk!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Rondjes van Tapas en mij op de NVBH-benefiet (open klass
Tapas doet het echt super! Jullie gaan zo hard vooruit! Beloofd wat voor komende seizoen 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dank je Marleen, we zullen het gaan zien. 

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Wat leuk om te zien en wat gaan jullie goed, zeker op het VP. Ik zag trouwens in het filmpje van de jumping een hysterisch blaffende hond langs het veld. Nou heb ik niets tegen hysterisch blaffende honden, want ik heb er zelf ook eentje als ze moet toekijken hoe een andere hond parcours loopt. Maar ik vroeg me eigenlijk af of dat toegestaan is? De meeste honden zullen geconcentreerd zijn op het spelletje, maar het lijkt me best storend tijdens een rondje..
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik heb het zelf niet gehoord tijdens het lopen van het parcours, en Tapas heeft daar ook niks van geloof ik. Hysterisch blaffende honden horen een beetje bij een agilitywedstrijd geloof ik, de hele dag hoor je wel ergens een (of meerdere) hond(en) blaffen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Veel honden blaffen zelf tijdens het lopenluna2906 schreef:Wat leuk om te zien en wat gaan jullie goed, zeker op het VP. Ik zag trouwens in het filmpje van de jumping een hysterisch blaffende hond langs het veld. Nou heb ik niets tegen hysterisch blaffende honden, want ik heb er zelf ook eentje als ze moet toekijken hoe een andere hond parcours loopt. Maar ik vroeg me eigenlijk af of dat toegestaan is? De meeste honden zullen geconcentreerd zijn op het spelletje, maar het lijkt me best storend tijdens een rondje..

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Ja, weet dat veel honden er last van hebbenLongFields schreef:Hysterisch blaffende honden horen een beetje bij een agilitywedstrijd geloof ik, de hele dag hoor je wel ergens een (of meerdere) hond(en) blaffen.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuk! Ze heeft er echt zin in en loopt heel geconcentreerd
Gaat vast goedkomen in de B1 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Wat gaaf, ze doet het super 

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Ik heb jullie ook zien op de wedstrijd, zag er zeker goed uit 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Had jij je Oudduitser ook ingeschreven? Dan heb ik jou ook gezien.Joera schreef:Ik heb jullie ook zien op de wedstrijd, zag er zeker goed uit

Bedankt voor het compliment.
- Joera
- Zeer actief
Ja die grote haarbal die Csiva een beetje eng vond was mijne jaLongFields schreef:Had jij je Oudduitser ook ingeschreven? Dan heb ik jou ook gezien.Joera schreef:Ik heb jullie ook zien op de wedstrijd, zag er zeker goed uit![]()

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Jammer dat ik de link niet gelegd heb daar.Joera schreef:Ja die grote haarbal die Csiva een beetje eng vond was mijne jaLongFields schreef:Had jij je Oudduitser ook ingeschreven? Dan heb ik jou ook gezien.Joera schreef:Ik heb jullie ook zien op de wedstrijd, zag er zeker goed uit![]()

- Machie
- Zeer actief
En dan niet even zeggen wie je bent heJoera schreef:Ja die grote haarbal die Csiva een beetje eng vond was mijne jaLongFields schreef:Had jij je Oudduitser ook ingeschreven? Dan heb ik jou ook gezien.Joera schreef:Ik heb jullie ook zien op de wedstrijd, zag er zeker goed uit![]()

Maar mooie duitser is het wel!!
-
- Zeer actief
Dan zat je vlakbij ons. Ook ik had de link niet gelegd.
@Suzanne: Zo jammer van het raakvlak tijdens het vp, dat was echt een super rondje!
@Suzanne: Zo jammer van het raakvlak tijdens het vp, dat was echt een super rondje!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, echt balen was dat! Ik zag op het filmpje nog wel meer ruimte voor verbetering in dat rondje hoor, maar op zich liep het (op het raakvlak na, wat gewoon mijn eigen gebrek aan concentratie was) best heel lekker.Sita schreef: @Suzanne: Zo jammer van het raakvlak tijdens het vp, dat was echt een super rondje!
- Browny
- Zeer actief
Ze doet het echt super leuk! Jammer van de raakvlak op het eerste filmje ik zat er zo in omdat het zo goed ging dat ik zei ohhhhh shit.. 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik zei precies hetzelfde toen ik mijn rondje liep en de hand van de keurmeester omhoog zag gaan...Browny schreef:Ze doet het echt super leuk! Jammer van de raakvlak op het eerste filmje ik zat er zo in omdat het zo goed ging dat ik zei ohhhhh shit..

- Joera
- Zeer actief
DankjeMachie schreef:En dan niet even zeggen wie je bent heJoera schreef:Ja die grote haarbal die Csiva een beetje eng vond was mijne jaLongFields schreef:Had jij je Oudduitser ook ingeschreven? Dan heb ik jou ook gezien.Joera schreef:Ik heb jullie ook zien op de wedstrijd, zag er zeker goed uit![]()
Bedankt voor het compliment.![]()
![]()
Maar mooie duitser is het wel!!

De link met Tapas was snel gelegd, volgens mij ook de enige laekense? Ik heb er in ieder geval niet meer gezien. En daarna dacht ik Csiva te herkennen, dat is natuurlijk ook one of a kind, alleen ik had geen idee meer hoe je op het forum heette

En later hoorde ik iemand het ook over Rowan hebben en toen dacht ik wel, ahaaa, dat is die mooie golden natuurlijk

Maar ik ben helemaal niet zo actief hier, dus als ik zeg, hoi ik ben Joera, dan snapt niemand het geloof ik

- Joera
- Zeer actief
Ik zei nog tegen bellabeest van het forum, die er ook was, dat ik het echt goed vind dat jullie al zo hoog lopen en dat Tapas helemaal nog niet zo oud is toch? Echt netjes hoor.
Beloofd wat voor de toekomst.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Klopt, Tapas is op dit moment ook de enige Laekense die bij Cyno agility loopt. Bij de FHN zijn er een paar te zien, maar volgens mij lopen die (nog) A-klasse of debutanten.Joera schreef: De link met Tapas was snel gelegd, volgens mij ook de enige laekense? Ik heb er in ieder geval niet meer gezien.
Dan hadden we het thuis gewoon gelijk even opgezocht hoor.Joera schreef:Maar ik ben helemaal niet zo actief hier, dus als ik zeg, hoi ik ben Joera, dan snapt niemand het geloof ik

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dank je wel voor de eer, maar zo spannend is het niet hoor. Tapas wordt deze maand al weer 4, en dit is het tweede seizoen dat we in de B1 lopen. We waren dus niet zo goed dat we mochten promoveren naar de B2.Joera schreef:Ik zei nog tegen bellabeest van het forum, die er ook was, dat ik het echt goed vind dat jullie al zo hoog lopen en dat Tapas helemaal nog niet zo oud is toch? Echt netjes hoor.Beloofd wat voor de toekomst.

- Machie
- Zeer actief
Ja.. de kans dat je er net zo eens als Csiva treft acht ik niet heel grootJoera schreef: De link met Tapas was snel gelegd, volgens mij ook de enige laekense? Ik heb er in ieder geval niet meer gezien. En daarna dacht ik Csiva te herkennen, dat is natuurlijk ook one of a kind, alleen ik had geen idee meer hoe je op het forum heette![]()
En later hoorde ik iemand het ook over Rowan hebben en toen dacht ik wel, ahaaa, dat is die mooie golden natuurlijk. Later zag ik ook Sita en Taro uit de tent tevoorschijn komen.
Maar ik ben helemaal niet zo actief hier, dus als ik zeg, hoi ik ben Joera, dan snapt niemand het geloof ik

Maar voor de volgende keer, nu weet ik wel wie je bent

- Joera
- Zeer actief
Echt waar? Ik dacht dat ze 2 jaar was ofzoLongFields schreef:Dank je wel voor de eer, maar zo spannend is het niet hoor. Tapas wordt deze maand al weer 4, en dit is het tweede seizoen dat we in de B1 lopen. We waren dus niet zo goed dat we mochten promoveren naar de B2.Joera schreef:Ik zei nog tegen bellabeest van het forum, die er ook was, dat ik het echt goed vind dat jullie al zo hoog lopen en dat Tapas helemaal nog niet zo oud is toch? Echt netjes hoor.Beloofd wat voor de toekomst.

- Joera
- Zeer actief
Ja misschien op andere wedstrijden weer. Jij loopt zelf toch ook wedstrijden met dumas?Machie schreef:Ja.. de kans dat je er net zo eens als Csiva treft acht ik niet heel grootJoera schreef: De link met Tapas was snel gelegd, volgens mij ook de enige laekense? Ik heb er in ieder geval niet meer gezien. En daarna dacht ik Csiva te herkennen, dat is natuurlijk ook one of a kind, alleen ik had geen idee meer hoe je op het forum heette![]()
En later hoorde ik iemand het ook over Rowan hebben en toen dacht ik wel, ahaaa, dat is die mooie golden natuurlijk. Later zag ik ook Sita en Taro uit de tent tevoorschijn komen.
Maar voor de volgende keer, nu weet ik wel wie je bent

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ze is van 16 april 2009.Joera schreef: Echt waar? Ik dacht dat ze 2 jaar was ofzoTime flies! Wij lopen nog steeds debutanten, heb nu denk ik 6 wedstrijden gehad, bijna altijd foutloos maar nooit binnen de prijzen omdat we echt op snelheid moeten trainen.

Ze wordt al grijs ook, echt een ouwetje dus.

Heb je al wel een startlicentie of wacht je daar nog mee? In de A (als je Cyno gaat lopen) is de tijd meestal wel erg ruim hoor, dan kun je ook met een niet zo snelle hond gewoon je U'tjes lopen als je hond safe loopt. In de B1 wordt de tijd wel belangrijker, dan moet je dus een hogere snelheid hebben om binnen de tijd te blijven.
- Joera
- Zeer actief
Oh echt waar joh, dan heb ik me helemaal vergist joh.LongFields schreef:Ze is van 16 april 2009.Joera schreef: Echt waar? Ik dacht dat ze 2 jaar was ofzoTime flies! Wij lopen nog steeds debutanten, heb nu denk ik 6 wedstrijden gehad, bijna altijd foutloos maar nooit binnen de prijzen omdat we echt op snelheid moeten trainen.
![]()
Ze wordt al grijs ook, echt een ouwetje dus.![]()
Heb je al wel een startlicentie of wacht je daar nog mee? In de A (als je Cyno gaat lopen) is de tijd meestal wel erg ruim hoor, dan kun je ook met een niet zo snelle hond gewoon je U'tjes lopen als je hond safe loopt. In de B1 wordt de tijd wel belangrijker, dan moet je dus een hogere snelheid hebben om binnen de tijd te blijven.
Ik wil mijn licentie wel gaan aanvragen, maar ik ben op dit moment hoogzwanger, dat verklaart de snelheid ook

Ik heb geen idee hoe dat dadelijk allemaal gaat lopen dus ik wacht nog even met de licentie, ook omdat ik elke deb. wedstrijd weer inzie dat er echt nog punten zijn waar we aan moeten werken, want in de a maken we helemaal geen schijn van kans. Al is het wel fijn dat we bijna altijd foutloos lopen. De bedoeling is inderdaad Cyno te gaan lopen, dus dat geeft dan wel hoop als de tijd ruim is.

- BorderBlue
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie & Jack Russel
- Aantal honden: 3
Ik heb jullie ook zien lopen! 

- Machie
- Zeer actief
Ha! En ik jou hond! Wat een knapperd!BorderBlue schreef:Ik heb jullie ook zien lopen!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik jou niet geloof ik.BorderBlue schreef:Ik heb jullie ook zien lopen!