Vorig jaar is Luca bij ons teruggekomen, omdat zijn baasjes afstand van hem deden ivm huidproblemen.
Luca stond op dat moment op de prednison en kon zijn plas niet ophouden, waardoor hij binnen alles liet lopen.
In eerste instantie hebben wij eerst de prednison afgebouwd, omdat ik dat de grootste troep vind die er maar bestaat en zolang er geen oorzaak is wat het probleem veroorzaakt is het alleen symptoom bestrijding.
In overleg met de Da zijn we eerst begonnen met een eliminatie dieet en eigenlijk konden we het goed onder controle houden.
Helaas begon er een aantal weken geleden de allergie echt heel erg op te spelen en Luca had ontzettend veel jeuk, kreeg kale plekken en vermagerde in een rap tempo.
Terug naar de Da en eerst huidafkrabsels bekeken en ja hoor, gisten en huidontstekingen. Om de dag wassen we hem nu met medicinale shampoo en ik moet zeggen dat zijn huid al aan het opknappen is. Ook meteen bloed afgenomen en getest op atopie en zijn schildklier. Zijn schildklier is helemaal in orde, maar hij heeft dus atopie.
Nu is het lab aan het onderzoeken voor welke mijten, want het waren geen pollen of vlooien. Daar krijg ik dus volgende week de uitslag van.
Nu wil ik het allemaal zo goed mogelijk aanpakken en hebben we ook meteen contact gelegd met een homeopaat, die gelukkig heel goed in contact staat met mijn Da. We zijn nu dus een stappenplan aan het opzetten hoe Luca het beste te behandelen en vooral te helpen met deze verschrikkelijke jeuk.
Wie weet er een goed kussen waar Luca op kan slapen waar geen mijten in kunnen nestelen?
Alvast bedankt voor het lezen en alle tips zijn meer dan welkom