Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden mee naar zuid frankrijk?
Moderator: moderatorteam
- Lieke67
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Honden mee naar zuid frankrijk?
We zijn altijd zonder honden naar Frankrijk gegaan maar ik begin er steeds meer moeite mee te krijgen om ze bij een opvang achter te laten omdat ik bij thuiskomst merk dat ze het niet leuk vinden.
Nu hebben we niet de gemakkelijkste honden wat autorijden betreft en drie kinderen op de achterbank. Ik weet sowieso al niet waar de honden dan moeten maar aangezien er meer mensen zijn die honden meenemen naar het buitenland ben ik toch benieuwd naar hoe datndan gaat ivm ruimte in de auto, lange reis, zenuwachtige honden etc.
Ik ben zelf ook nietneen heel relaxt persoon, dus, is dit te doen of kan ik het beter maar uit mijn hoofd zetten en ze toch naar een opvang doen?
Nu hebben we niet de gemakkelijkste honden wat autorijden betreft en drie kinderen op de achterbank. Ik weet sowieso al niet waar de honden dan moeten maar aangezien er meer mensen zijn die honden meenemen naar het buitenland ben ik toch benieuwd naar hoe datndan gaat ivm ruimte in de auto, lange reis, zenuwachtige honden etc.
Ik ben zelf ook nietneen heel relaxt persoon, dus, is dit te doen of kan ik het beter maar uit mijn hoofd zetten en ze toch naar een opvang doen?
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Re: Honden mee naar zuid frankrijk?
Wij gingen vroeger altijd in de meivakantie naar een vakantiehuisje in Zuid Frankrijk en de hond mocht altijd mee. Alleen hadden mijn ouders 2 kinderen, dus tussen ons in stonden er spullen en achterin werden de koffers platgelegd en daar bovenop het kleed/kussen van de hond en de hond. Nu was zij altijd heel relaxed, dus merkte je amper dat ze mee was...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Als de honden niet heel relaxt zijn in de auto en jij onder die omstandigheden ook niet echt relaxt bent, zou ik ze lekker naar de opvang brengen. Zo'n lange reis met kids lijkt me toch wat te veel gevraagd in dit geval.
Aismee zou ik er ook geen groot plezier mee doen, Teddy wel want die gaat de hele weg slapen.
Maar je moet idd ook plek hebben voor bagage, als de stoelen al vol zijn en de honden in de achterbak zitten dan moet de bagage dus op het dak of in aanhanger of zo... Of je moet zoals wij een bestelbus hebben, dan past er naast de honden ook best wat bagage achterin.
Misschien een andere opvang zoeken waar de honden het wel leuk vinden?
Mijn honden lopen weg met de mensen van het pension, die willen meestal niet eens mee naar huis als we weer komen ophalen.
Dat was vroeger met mijn mechel ook zo, die was helemaal blij als we haar kwamen brengen en trok de verzorgster al stuiterend naar de verblijven. En was heel relaxt bij het ophalen, wel blij ons weer te zien maar ze had het daar duidelijk ook prima naar haar zin.
Heb haar ook wel eens bij een andere opvang gehad, toen kwam ze helemaal overstuur en hyper weer bij me en wou alleen maar weg. Daar ben ik dus ook nooit weer heen gegaan, het moet een vakantie voor de hond zijn, en geen gevangenisstraf.
Onze mechel ging nooit mee op vakantie, was met haar ook niet echt handig.
De huidige 2 die ik nu heb kunnen wel prima mee maar niet op wintersport vakanties. Daar hebben honden helemaal niets aan. Dus dan gaan ze in pension. Vinden ze prima.
Aismee zou ik er ook geen groot plezier mee doen, Teddy wel want die gaat de hele weg slapen.
Maar je moet idd ook plek hebben voor bagage, als de stoelen al vol zijn en de honden in de achterbak zitten dan moet de bagage dus op het dak of in aanhanger of zo... Of je moet zoals wij een bestelbus hebben, dan past er naast de honden ook best wat bagage achterin.

Misschien een andere opvang zoeken waar de honden het wel leuk vinden?
Mijn honden lopen weg met de mensen van het pension, die willen meestal niet eens mee naar huis als we weer komen ophalen.
Dat was vroeger met mijn mechel ook zo, die was helemaal blij als we haar kwamen brengen en trok de verzorgster al stuiterend naar de verblijven. En was heel relaxt bij het ophalen, wel blij ons weer te zien maar ze had het daar duidelijk ook prima naar haar zin.
Heb haar ook wel eens bij een andere opvang gehad, toen kwam ze helemaal overstuur en hyper weer bij me en wou alleen maar weg. Daar ben ik dus ook nooit weer heen gegaan, het moet een vakantie voor de hond zijn, en geen gevangenisstraf.
Onze mechel ging nooit mee op vakantie, was met haar ook niet echt handig.
De huidige 2 die ik nu heb kunnen wel prima mee maar niet op wintersport vakanties. Daar hebben honden helemaal niets aan. Dus dan gaan ze in pension. Vinden ze prima.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Lieke67
- Zeer actief
Het probleem is dat onze honden niet gewend zijn aan een kennel. De opvang waar ze heen gingen daar konden ze vrij rondlopen, dat sprak me nu juist zo aan maar toch komen ze niet echt happy terug. Zit me wel net te bedenken dat het misschien ook komt juist omdat ze geen eigen plekje hebben daar waar ze zich kunnen terug trekken.. Zou dat het zijn?
Ik zie het ook niet voor me hoor, de honden op de bagage enzo.
Bah, ik zie gewoon tegen de vakantie op zo, als we in Nederland blijven gaan ze altijd mee maar zo'n lange reis zie ik eigenlijk niet echt zitten.
Dus een pension met kennels kan best leuk zijn?
Ik zie het ook niet voor me hoor, de honden op de bagage enzo.
Bah, ik zie gewoon tegen de vakantie op zo, als we in Nederland blijven gaan ze altijd mee maar zo'n lange reis zie ik eigenlijk niet echt zitten.
Dus een pension met kennels kan best leuk zijn?
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kun je niet in oppas vinden die ze in huis wil nemen, er zijn best mensen die graag op honden passen maar zelf niet meer aan een hond willen beginnen.
Kan best 
Wij zijn dit jaar ook met vier volwassenen, een kind en twee honden in één auto.
De reis is altijd afzien vind ik maar daarna is het hartstikke leuk.
Zelfs onze collie wordt na een tijdje in de auto lekker rustig.

Wij zijn dit jaar ook met vier volwassenen, een kind en twee honden in één auto.
De reis is altijd afzien vind ik maar daarna is het hartstikke leuk.
Zelfs onze collie wordt na een tijdje in de auto lekker rustig.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Of vakantie bestemming aanpassen naar dichterbij, of toch naar het pension, of toch meenemen.
Dakkoffer op de auto voor meer bagageruimte.
Ik weet natuurlijk niet hoe je honden zijn met autorijden, gaan ze niet gewoon rustig liggen of slapen op een gegeven moment?
12 uur stressen in een auto is voor niemand leuk nee, en 1, 2 of 3(?) weken in een pension is ook niet leuk.
Misschien kan je ze iets kalmerends geven voor onderweg?
Dakkoffer op de auto voor meer bagageruimte.
Ik weet natuurlijk niet hoe je honden zijn met autorijden, gaan ze niet gewoon rustig liggen of slapen op een gegeven moment?
12 uur stressen in een auto is voor niemand leuk nee, en 1, 2 of 3(?) weken in een pension is ook niet leuk.
Misschien kan je ze iets kalmerends geven voor onderweg?

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Een oproepje hier op het forum plaatsen voor oppas. 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Ik weet niet of Eerste Exloermond voor jou te rijden is?
(pension Bacchus van Esther en Wout, Esther zit hier ook op het forum)
Voor ons is het zo'n 1,5 uur rijden en toch breng ik daar mijn honden heen. Veel aandacht omdat ze niet heel groot zijn en veel buiten met af en toe rusten in kennels.
Mijn honden vinden het daar geweldig.
Ze hebben daar ook een vriezer voor de pension honden die rauw gevoerd worden. Ik geef voor beide honden hun rauwe voeding met ze mee. Vind ik persoonlijk erg prettig dat ze hetzelfde eten als ik ze zou hebben gegeven.
Karen
(pension Bacchus van Esther en Wout, Esther zit hier ook op het forum)
Voor ons is het zo'n 1,5 uur rijden en toch breng ik daar mijn honden heen. Veel aandacht omdat ze niet heel groot zijn en veel buiten met af en toe rusten in kennels.
Mijn honden vinden het daar geweldig.
Ze hebben daar ook een vriezer voor de pension honden die rauw gevoerd worden. Ik geef voor beide honden hun rauwe voeding met ze mee. Vind ik persoonlijk erg prettig dat ze hetzelfde eten als ik ze zou hebben gegeven.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Lieke67
- Zeer actief
Dank je Karen, zal zo eens kijken, we wonen zelf in Groningen dus dat is prima te doen.
Had zelf ook al een gevonden in Onstwedde, http://home.planet.nl/~dam00554/, dat lijkt me wel wat.
Had zelf ook al een gevonden in Onstwedde, http://home.planet.nl/~dam00554/, dat lijkt me wel wat.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse Collie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij zijn vele jaren ( tot de kinderen het huis uit waren ) naar het zuiden gereisd ( Zuiden van Frankrijk - Spanje - Portugal ) met 2 kinderen en 2 grote honden ( 1 Berner Sennenhond + 1 Tervuerense Belgische Herder ). Wij reden toen met een break ( zonder airco ). Onze bagage zat deels in de dakkoffer ( zulk een koffer op het dak houdt ook heel veel warmte tegen, in geval je geen airco zou hebben ), de rest stond in de laadruimte van de break. Echter slechts de helft van de laadruimte was voor de bagage, de andere helft was voor één van de honden, de tweede hond zat/lag tussen de kinderen op de achterbank. Regelmatig werd er onderweg gewisseld, want beide honden lagen het liefst tussen de kinderen op de achterbank 
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy ( onze Schotse Collie )

Vriendelijke groeten,
Anne en Evy ( onze Schotse Collie )
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik zou de honden toch fijn naar een oppas brengen hoor.Lijkt mij voor alle partijen het beste.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Dan is die in Gorredijk misschien ook wel wat voor je. http://www.dierenpensionmatu.nl/qontex/online/Lieke67 schreef:Dank je Karen, zal zo eens kijken, we wonen zelf in Groningen dus dat is prima te doen.
Dat zitten ze twee aan twee in kennels maar komen ook in de kantine. Het is een project waar mensen met een beperking voor dagbesteding komen. Ik hoor hier goede verhalen over en ben van plan hier in de toekomst naartoe te gaan.
Ikzelf heb regelmatig tegen een vergoeding in het huis van een kennis gebivakkeerd om voor de honden te zorgen. Dan blijven je honden lekker in hun eigen omgeving. Je kunt mij er ook voor vragen. Ik ben een thuis-studeerder en het maakt me niet zoveel uit waar ik zit.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
We gaan dit jaar met 2 honden en 2 kinderen
Lees hier nu over een dakkoffer dat ga ik eens in de groep gooien, zodat ik weer meer kleding mee kan nemen 

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik heb al een paar keer een lange rit gemaakt met de auto, ben dan wel passagier en als de bench niet mee kan ligt Diesel aan mijn voeten te slapen. Tussendoor zit ie dan even op schoot naar buiten te kijken. En om de zoveel tijd even de beentjes strekken.
Diesel houd van autorijden dus die zie of hoor je niet. En hij neemt ook niet zoveel plaats in.
Diesel houd van autorijden dus die zie of hoor je niet. En hij neemt ook niet zoveel plaats in.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wel, wij reizen al sinds 1994 met dit type dakkoffer :
http://www.montblancgroup.com/en/roof-b ... tandard-42
Het is iets super-praktisch en volgens mij onverslijtbaar
De onze gaat al bijna 20 jaar mee en is nog steeds in perfecte staat.
De afspraak bij ons is dat ieder 1 valies heeft, wat er niet in kan, kan niet mee
In zulk een dakkoffer steken wij altijd onze 2 grootste valiezen, ertussenin een sporttas met alles van onze honden, rondomrond alle schoenen en in de zomer ook nog bovenop de valiezen eventueel luchtmatrassen en strandlakens.
In de laadbak van de auto ( een break ) aan de ene kant de 2 overblijvende valiezen, met ervoor de koelbox met gekoeld water voor onze honden onderweg en voor ons wat frisdrank, op de valiezen eventueel nog van iedereen een trui. Aan de andere kant het X-large hondenkussen voor onze honden.
In de auto, vooraan ligt alleen ons fototoestel. Bij de kinderen op de achterbank ligt niets aan bagage zodat iedereen zo comfortabel mogelijk zit.
Zulk een dakkoffer geeft natuurlijk wel wat meerverbruik aan brandstof maar dat weegt voor ons niet op tegen de extra bagageruimte ( 300 liter ) die het geeft.
Als je zulk een dakkoffer koopt, zorg er dan voor dat je zeker weet dat hij ook waterdicht is
))
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy onze Schotse Collie
http://www.montblancgroup.com/en/roof-b ... tandard-42
Het is iets super-praktisch en volgens mij onverslijtbaar

De onze gaat al bijna 20 jaar mee en is nog steeds in perfecte staat.
De afspraak bij ons is dat ieder 1 valies heeft, wat er niet in kan, kan niet mee

In zulk een dakkoffer steken wij altijd onze 2 grootste valiezen, ertussenin een sporttas met alles van onze honden, rondomrond alle schoenen en in de zomer ook nog bovenop de valiezen eventueel luchtmatrassen en strandlakens.
In de laadbak van de auto ( een break ) aan de ene kant de 2 overblijvende valiezen, met ervoor de koelbox met gekoeld water voor onze honden onderweg en voor ons wat frisdrank, op de valiezen eventueel nog van iedereen een trui. Aan de andere kant het X-large hondenkussen voor onze honden.
In de auto, vooraan ligt alleen ons fototoestel. Bij de kinderen op de achterbank ligt niets aan bagage zodat iedereen zo comfortabel mogelijk zit.
Zulk een dakkoffer geeft natuurlijk wel wat meerverbruik aan brandstof maar dat weegt voor ons niet op tegen de extra bagageruimte ( 300 liter ) die het geeft.
Als je zulk een dakkoffer koopt, zorg er dan voor dat je zeker weet dat hij ook waterdicht is

Vriendelijke groeten,
Anne en Evy onze Schotse Collie
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Wij nemen ze ook mee naar zuid-Frankrijk, Italië en Zwitserland. De afgelopen jaren ging het dan om 5 (bijna
) volwassenen en 2 honden (groenendaeler en markiesje). Ja, de reis is even aanpassen, maar het is zoveel leuker met honden op vakantie dan zonder, ook voor de honden. Bagage achterin, honden aan het voeteneind en degene op de achterbank maar even wat meer met de voeten omhoog. Met genoeg pauzes makkelijk te doen. We gingen ook vaak voor de wat grotere en groenere parkeerplaatsen, zodat ze wat meer bewegingsvrijheid hadden en met de bal konden spelen. Dat de honden het comfortabel hadden was voor ons wel nr1, dat je zelf dan wat minder lekker zit is voor dat ene dagje wel te overzien. Maar misschien is dat wat lastig als je kinderen nog erg jong zijn?

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wat mij telkens opviel tijdens een heen- of terugreis naar of van onze vakantiebestemmingen was,
dat als er honden meereisden, er eigenlijk door de kinderen niet gekibbeld werd
ongeacht hoe lang de autorit duurde.
Eén van de honden lag steeds op de achterbank tussen hen in,
of zelfs half op hun schoot,
en tijdens zulk een rit werden ze overvloedig geaaid en geknuffeld en ik kan zeggen dat onze honden daar enorm van genoten,
eigenlijk kon dat geknuffel voor hen niet lang genoeg duren.
Het is geweten dat een hond aaien rustgevend is, en zelfs je bloeddruk doet dalen,
wel ook tijdens zo'n autorit miste dit zijn effect niet.
Er was nooit ambras achterin
)
en dus ook geen stress bij ons vooraan
)))
Groetjes,
Anne en Evy ons Collie-varkse
dat als er honden meereisden, er eigenlijk door de kinderen niet gekibbeld werd

Eén van de honden lag steeds op de achterbank tussen hen in,
of zelfs half op hun schoot,
en tijdens zulk een rit werden ze overvloedig geaaid en geknuffeld en ik kan zeggen dat onze honden daar enorm van genoten,
eigenlijk kon dat geknuffel voor hen niet lang genoeg duren.
Het is geweten dat een hond aaien rustgevend is, en zelfs je bloeddruk doet dalen,
wel ook tijdens zo'n autorit miste dit zijn effect niet.
Er was nooit ambras achterin

en dus ook geen stress bij ons vooraan

Groetjes,
Anne en Evy ons Collie-varkse