Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
trainen met zwangere hond
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
trainen met zwangere hond
Hoi
zijn er hier mensen die nog behendigheid of canicross( 5 km) trainen met hun zwangere hond ?
wij willen onze hond eind zomer laten dekken maar weten niet of het verstandig is direct te stoppen met canicrossen en / of behendigheid of dat we nog een tijdje door kunnen gaan
tot hoever kan/mag je nog gaan "belasten "
(onze kaya is een border collie van ruim 4 jaar en het wordt haar eerste nestje)
zijn er hier mensen die nog behendigheid of canicross( 5 km) trainen met hun zwangere hond ?
wij willen onze hond eind zomer laten dekken maar weten niet of het verstandig is direct te stoppen met canicrossen en / of behendigheid of dat we nog een tijdje door kunnen gaan
tot hoever kan/mag je nog gaan "belasten "
(onze kaya is een border collie van ruim 4 jaar en het wordt haar eerste nestje)
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: trainen met zwangere hond
Nu heb ik geen plannen om te fokken met mijn honden, maar ik zou een teef denk ik vrij snel uit de behendigheid halen. Beweging blijft natuurlijk wel essentieel, voor een dracht en bevalling heb de hond wel een goede conditie nodig(maar wel naar wat de hond tijdens de dracht aankan, want een dracht vergt veel energie, maar dat weet jij ook met meerdere kinderen), maar behendigheid zo voor mij te risicovol zijn en dat zou naast al het geld wat ik in een drachtige hond zou steken ook wel erg zonde zijn (het is immers allemaal niet gratis zo'n drachtige hond).

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Biènes moeder had voor haar nest een per-ongeluk-nest (door de kennel gedekt door de Duitse Herder van de eigenaar). Ze zat volop in de training PH1.gyanty schreef:Nu heb ik geen plannen om te fokken met mijn honden, maar ik zou een teef denk ik vrij snel uit de behendigheid halen. Beweging blijft natuurlijk wel essentieel, voor een dracht en bevalling heb de hond wel een goede conditie nodig(maar wel naar wat de hond tijdens de dracht aankan, want een dracht vergt veel energie, maar dat weet jij ook met meerdere kinderen), maar behendigheid zo voor mij te risicovol zijn en dat zou naast al het geld wat ik in een drachtige hond zou steken ook wel erg zonde zijn (het is immers allemaal niet gratis zo'n drachtige hond).
Haar eigenaar wist niet dat ze zwanger was, kwam daar pas achter met ongeveer 8 weken dracht (omdat ze zo mager werd, dierenarts wist het ook niet en maakte een foto). Een week later beviel ze van 13 pups (waarvan 10 het gehaald hebben).
Het kán dus ook goed gaan, maar ik zou het inderdaad ook niet doen. Doortrainen tot een week of 4 dracht wellicht en dan rustig stoppen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- _Do_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vaak geeft je hond het ook wel zelf aan.
Ik zou alleen niet de max vragen en zeker geen hoge sprongen.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
http://www.droversroad.nl/
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja ook dat hangt van de hond af. Gelukkig is Kay geen teef, maar die gaat overal voor de volle 300 %. Dus niet de max vragen? Ben bang dat die knop op veel border collies ook niet zit. De hindernissen lager? Kay gaat nog harder en gekker. Tja gemiddeld als die borders gaan dan gaan ze wel_Do_ schreef:Vaak geeft je hond het ook wel zelf aan.

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij laten dit geheel afhangen van de hond, maar passen altijd de training erop aan. Ayla denk niet maar doet, haal ik na de echo uit de training. Isis die super braaf is, vooral veel denkt en dan pas doet, laten we het zelf bepalen.
Ayla gaat wel heel snel na de bevalling weer in training, geheel aangepast, zodat ze dan haar energie kwijt kan. Isis bijvoorbeeld niet, die wil lekker rustig bij haar puppy's liggen en heeft daar dan geen belang bij.
Ik train dan wel alleen maar thuis en ga zeker niet naar een hondenschool. Pas nadat ze puppy's geënt zijn, mag de teef weer mee naar de honden school of eventueel wedstrijd.
Ayla gaat wel heel snel na de bevalling weer in training, geheel aangepast, zodat ze dan haar energie kwijt kan. Isis bijvoorbeeld niet, die wil lekker rustig bij haar puppy's liggen en heeft daar dan geen belang bij.
Ik train dan wel alleen maar thuis en ga zeker niet naar een hondenschool. Pas nadat ze puppy's geënt zijn, mag de teef weer mee naar de honden school of eventueel wedstrijd.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Mocht ik Tapas nog laten dekken, dan denk ik dat ik hooguit nog doortrain tot aan de echo en de zekerheid van een dracht (of niet). Als uit de echo blijkt dat ze drachtig is, dan zou ik op dat moment stoppen met agility tot na het vertrek van de pups. Als ze al in het begin van de dracht duidelijk minder drive zou hebben, of als ik zie dat ze haar manier van springen aanpast, zou ik per direct stoppen.