Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loops!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Loops!

Ongelezen bericht door Jeffy »

Vorige week, een dag na haar verjaardag vond Anthira het tijd om loops te worden. Op zich was ik daar wel blij mee want het zat er al even aan te komen maar dat wachten tot ze loops was duurde maar en duurde maar. Nu is ze dus loops. Prima zou je zeggen, ze voelt zich alleen niet zo prettig nu. Buiten met het wandelen is ze normaal maar binnen is ze pieperig, onrustig en vraagt extra veel aandacht. Ze loopt een beetje met haar ziel onder haar arm lijkt wel. Ik vind het zo sneu voor haar :Q: De eerste paar dagen viel het bloedverlies wel mee maar nu na een week lijkt het wel erger te worden. Voor ons maakt dat niet zoveel uit, we halen de dweil wat vaker door het huis. Gisteren nam ze een sprintje met de kat en toen was het: flats! een rode plas :mrgreen:
Het vervelendste vind ze volgens mij dat ze niet met andere honden mag spelen nu. We lopen nu in een rustig stuk van het bos. Vandaag was het zulk lekker weer dat ik wel graag naar het hondenstrand was gegaan, maar dat is toch niet zo handig met een loopse hond :Q: Maar ja, gelukkig zijn ballen ook leuk om mee te spelen :cheer:

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen. Ik heb wel loopse teven meegemaakt, maar meestal meer aan de zijlijn. Het is wel eens leuk om het nu helemaal mee te maken bij je eigen hond! Maar eerlijk gezegd hoop ik wel dat ze er snel vanaf is :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Loops!

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Duurt gewoon drie weken ;)
Dat pieperige is vooral omdat ze anders is dan anders en als je pech hebt gaat ze straks lopen lonken. Ik heb hier een wegloper, ook leuk. Die kan dus gewoon niet los, die randt momenteel alles aan wat vier poten heeft :oeps:

Ik zal ook blij zijn als het klaar is maar dat is vooral omdat ze nummer vijf is en ik dus inmiddels al 2,5 maand loopse teven heb hier.
Maar goed. Nog effe :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Marjoleine schreef:Duurt gewoon drie weken ;)
Dat pieperige is vooral omdat ze anders is dan anders en als je pech hebt gaat ze straks lopen lonken. Ik heb hier een wegloper, ook leuk. Die kan dus gewoon niet los, die randt momenteel alles aan wat vier poten heeft :oeps:

Ik zal ook blij zijn als het klaar is maar dat is vooral omdat ze nummer vijf is en ik dus inmiddels al 2,5 maand loopse teven heb hier.
En dan heb je even rust en begint het weer van voren af aan :mrgreen:
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Jeffy schreef: Het vervelendste vind ze volgens mij dat ze niet met andere honden mag spelen nu. We lopen nu in een rustig stuk van het bos. Vandaag was het zulk lekker weer dat ik wel graag naar het hondenstrand was gegaan, maar dat is toch niet zo handig met een loopse hond :Q: Maar ja, gelukkig zijn ballen ook leuk om mee te spelen :cheer:
Dat lijkt mij nou juist niet zo'n goed idee :mann: :engel:

Tadej vond het ook maar vreemd de eerste keer dat ze loops was. Ze had wat extra behoefte aan steun. De tweede keer was dat al een stuk minder, en inmiddels (bijna 4 jaar) weet ze het wel. Ze is altijd ook extreem aanhankelijk, en slaapt veel. En soms zit ze met haar eten te klooien, in de zin van niks willen eten. Maar dat is gelukkig dus niet elke keer.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik zeg niks.

Ik wijs je alleen even op mijn onderschrift :engel:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Valt wel mee hoor, die loopsheden. :engel:

De rommel kan me niks schelen, ik dweil en ik poets toch wel. Het vervelendste vind ik nog dat Floor zo lang lekker blijft ruiken voor reuen. Het begint een maand van te voren al, ik kan nergens meer rustig lopen want we hebben een hele optocht reuen achter ons aan. Die domme muts snauwt ook niks weg. Integendeel. Ze blijft heel geduldig staan :roll: Ze laat het zich duidelijk heerlijk aanleunen, al die aandacht van Henk, Piet, Klaas, Wim en de rest :mann: :engel: Het is gewoon genant, zo'n slettebak.

En dan komt de loopsheid en moet ik m'n eigen reu erbij weg houden. Ook al zo'n ontspannen bezigheid. :roll: Ik krijs de hele dag door tegen vriend en kinderen "deur dicht!". Heel gezellig :mrgreen: Het is me gelukt om ze uit elkaar te houden, maar vraag niet hoe. Rufus kon opeens over hekjes heen springen en deuren open maken waar hij voorheen niet naar táálde. En als heer Roef niet bij zijn jonkvrouw in de toren kan komen zijn er altijd nog kussens om te verkrachten :cheer: Wat ben ik blij dat dit maar 1 keer per jaar is :cheer:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Ik heb gemerkt dat alle teefjes in de omgeving ook zo langzaam aan loops worden haha.. Loki loopt alvast met zijn neus in de lucht (tegen bomen aan omdat hij niet oppast) naar teefjes haha
Afbeelding
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Marjoleine schreef:Duurt gewoon drie weken ;)

Ik ken de theorie, ik ga nu op voor het praktijkexamen :mrgreen: Loken naar andere honden doet ze altijd. Alleen op een andere manier denk ik :F: Ze is in de veronderstelling dat alle honden leuk zijn om mee te spelen. Dus houden we haar maar gewoon weg van andere honden.
Maar 5 loopse teven, daar word je toch gek van. In plaats van dat ze het allemaal tegelijk plannen :Q:
Irta schreef:
Jeffy schreef: Maar ja, gelukkig zijn ballen ook leuk om mee te spelen :cheer:
Dat lijkt mij nou juist niet zo'n goed idee :mann: :engel:

Tadej vond het ook maar vreemd de eerste keer dat ze loops was. Ze had wat extra behoefte aan steun. De tweede keer was dat al een stuk minder, en inmiddels (bijna 4 jaar) weet ze het wel. Ze is altijd ook extreem aanhankelijk, en slaapt veel. En soms zit ze met haar eten te klooien, in de zin van niks willen eten. Maar dat is gelukkig dus niet elke keer.
De ballen waar ze mee speelt kunnen weinig kwaad gelukkig :mrgreen:
Slapen doet ze helemaal niet veel, eten doet ze nog gewoon als altijd.
[Sandra] schreef:Ik zeg niks.

Ik wijs je alleen even op mijn onderschrift :engel:
Een broekje wordt ze denk ik alleen maar drukker van. Dat moet uit :mrgreen:
lets have fun schreef:Valt wel mee hoor, die loopsheden. :engel:

De rommel kan me niks schelen, ik dweil en ik poets toch wel. Het vervelendste vind ik nog dat Floor zo lang lekker blijft ruiken voor reuen. Het begint een maand van te voren al, ik kan nergens meer rustig lopen want we hebben een hele optocht reuen achter ons aan. Die domme muts snauwt ook niks weg. Integendeel. Ze blijft heel geduldig staan :roll: Ze laat het zich duidelijk heerlijk aanleunen, al die aandacht van Henk, Piet, Klaas, Wim en de rest :mann: :engel: Het is gewoon genant, zo'n slettebak.

En dan komt de loopsheid en moet ik m'n eigen reu erbij weg houden. Ook al zo'n ontspannen bezigheid. :roll: Ik krijs de hele dag door tegen vriend en kinderen "deur dicht!". Heel gezellig :mrgreen: Het is me gelukt om ze uit elkaar te houden, maar vraag niet hoe. Rufus kon opeens over hekjes heen springen en deuren open maken waar hij voorheen niet naar táálde. En als heer Roef niet bij zijn jonkvrouw in de toren kan komen zijn er altijd nog kussens om te verkrachten :cheer: Wat ben ik blij dat dit maar 1 keer per jaar is :cheer:
Ik kan gelukkig wel normaal over straat. Hier in de buurt wonen toch aardig wat honden. Maar daar hebben we geen last van. Alles loopt ook aan de lijn hier. Als ze straks niet meer loops is wil ik haar goed laten wassen door een trimmer. Dat helpt hopelijk wel tegen de lekkere geurtjes. Ik ben wel blij dat we geen reu erbij hebben hoor. Daar hebben wij het huis ook niet echt voor, scheiden zou lastig zijn.
Hailfall schreef:Ik heb gemerkt dat alle teefjes in de omgeving ook zo langzaam aan loops worden haha.. Loki loopt alvast met zijn neus in de lucht (tegen bomen aan omdat hij niet oppast) naar teefjes haha
Tegen bomen ook :LOL:

Vanmiddag is ze al de hele tijd aan het klieren met Coren. Kan ze daar lekker haar energie in kwijt :mrgreen: En met dit mooie weer staat de balkondeur open dus kan ze zich lekker vermaken met naar buiten kijken. Een week voorbij, nog maar twee te gaan!
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Succes :ok:
Denk dat je haar heel binnenkort ook van een andere kant gaat leren kennen :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”