thom schreef:Je kan toch een DA bellen en om advies vragen, dat kost niks.
Als je zo weinig geld hebt is het niet zo slim aan een hond te beginnen, vind ik.
Dat klopt en ben ik helemaal met je eens, maar om al bijna 10 jaar als een kluizenaar te leven terwijl (vanaf me 18de) en totaal geen sociale contacten had, enorm dik werd van het thuis zitten, depri met zelfmoordneigingen enz is ook niet goed.
Sinds ik Kaizen 1 jaar geleden heb gehaald, is dit allemaal veranderd en is me hele leven vele malen beter geworden, ~20kg afgevallen door het wandelen, weinig depressie nog maar, kom veel buiten, veel meer sociale contacten dankzij de hond enz.
Daarbij zat die in het asiel, hier kon ik hem echt niet laten
Habibi schreef:Ik neem aan dat je dan ook een begeleider hebt.
Bespreek dit probleem daarmee.
Je kunt het ten opzichte van de hond niet maken om het de nodige medische zorg te onthouden. Ik hoop natuurlijk dat er niets ernstigs is met de hond, maar niemand kan dat via een verhaaltje op een forum met zekerheid zeggen.
Een hond voor je eigen psychische welbevinden kan zeer goed werken. Maar het fysieke welbevinden van de hond mag daar niet onder lijden.
Ja maar mijn begeleider is niet veel soeps, hier kan ik helaas niet op rekenen..
**Nancy** schreef:Dan zeg je toch je dure Ziggo Alles-in-1 Extra internetabbo op van 67 euro?
Of iets van je pc verkopen?
Want dat kan wel allemaal?Maar met je hond naar de dierenarts niet?
Sorry hoor,maar hier valt mijn mond van open.
Dit had ik al verwacht, typisch...
Waarom vraag je niet eerst ipv direct conclusie te trekken?!
Internet abbo is logisch, iemand die de hele dag thuis zit achter zijn PC heeft fatsoenlijk internet nodig. Ja voor €10,- per maand minder heb ik ook direct nog maar 50% van de snelheid over.. en voor €20,- per maand minder is het direct al 10% nog maar van het huidige, en dat voor €20,- per maand te kunnen besparen? ADSL is hier niet mogelijk, dus deze optie vervalt ook al.
Mijn PC is nu bijna 2 jaar oud, hier zal ik nauwelijks iets voor kunnen krijgen, ja tenzij ik het aan iemand verkoop die er de ballen verstand van heeft. Dus moet ik dan iemand anders bezeiken om geld ermee te kunnen maken? Niet in mijn boekje...